Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tecumseh Prisma 3,7HP - obroty

02 Wrz 2010 10:16 4690 6
  • Poziom 16  
    Witam.

    Zauważyłem, że sporo osób ma podobny problem co ja lecz może mój przypadek będzie się trochę różnił od innych na forum. Od 3 miesięcy eksploatuję kosiarkę z silnikiem TECUMSEH PRISMA 3,7HP (silnik fabrycznie nowy). Podczas ostatniego koszenia (już pod koniec) silnik zaczął pracować pulsacyjne (w regularnych, krótkich odstępach czasowych obroty się gwałtownie zwiększają aby po chwili zmniejszyć). Dodam jeszcze, że od samego początku przy zimnych rozruchach silnik również pracował pulsacyjne ale nie dłużej niż ok. 5s po czym stabilizował się i pracował perfekcyjnie (robiłem jej przerwy co około 15 min.). Póki co sprawdziłem: odpowietrzenie baku paliwa, luz oraz czystość "cięgien" łączących gaźnik z silnikiem, przedmuchałem otwory w "śrubie" gaźnika, wyczyściłem zgodnie z instrukcją filtr powietrza i sprawdziłem świecę (okazała się ubrudzona olejem - przez 3 miesiące ubyło go odrobinkę - /wyrzucała "chmurkę" przy uruchamianiu (nie niebieską)/ ...będę serdecznie wdzięczny za pomoc, sugestie.

    Pozdrawiam


    # Typ: 4-suw z wałem pionowym
    # Pojemność: 156 cc
    # Moc przy 3600 obr/min:
  • Poziom 16  
    futro napisał:
    Miałem podobny problem, uszkodzona membrana w gaźniku.
    Z oględzin nic nie było widać ale po wymianie na nową problem ustąpił.


    Obyś miał rację bo się załamię. Co i jak, dowiem się dopiero za 2 tygodnie jak pojadę na działkę. Ps. Co powoduje (wykluczając uszkodzone tłoki, zawory, cylindry), że do komory spalania przedostają się szczątkowe ilości oleju? W sumie w instrukcji jest napisane aby co pewien czas sprawdzać jego poziom. Jak wyżej napisałem; przy odpalaniu jest nie duże, klasyczne "zakopcenie" i bajeczny zapach spalin (brak widocznego błękitnego dymu).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Rycho T napisał:
    futro napisał:
    Miałem podobny problem, uszkodzona membrana w gaźniku.
    Z oględzin nic nie było widać ale po wymianie na nową problem ustąpił.


    Wszystko pięknie, tylko ten silnik ma gaźnik pływakowy.
    Wyczyść dokładnie dysze w gaźniku, szczególnie tą dużą.
    Spróbuj zmienić świecę.


    Więc będę musiał ponownie przedmuchać wszystko co związane z gaźnikiem. Ok.
    Święcę oczywiście wymieniłem - co nie rozwiązało problemu - ale nadal nurtuje mnie pytanie czy prawidłowym jest jej upaćkanie się osadem olejowym w tym silniku, skoro w manualu jest napisane aby okresowo sprawdzać jego poziom. Zastanawiam się jak to zinterpretować. ... (...) i pomyśleć, że vantage z carrefoura biegał mi 6 sezonów aż mu tłoki "wypadły".
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Rycho T napisał:
    Możesz sprawdzić odległość cewki od koła zamachowego, powinna mieć 0.2-0.3 mm.
    Moim zdaniem problem jest w gaźniku lub zapłonie.
    Możliwe że gubi zapłony.


    się zrobi. Jeszcze gdyby zaburzenia obrotów były nie systematyczne ...to kumam co nie co ale tutaj jest ewidentny efekt sinusoidy - jednolitej fali. Powstała, można powiedzieć, nieprawidłowa regularność owego "zaburzenia". Ps. We krwi mam szanowanie sprzętu i zasady prawidłowej eksploatacji :| W sumie iskra była by wręcz "dzika" na skutek nieprawidłowego ustawienia szczeliny ...a nie regularna "inaczej" :|