Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Niby naprawa laptopa w renomowanym serwisie

lool3p 02 Wrz 2010 15:49 4469 25
  • #1 02 Wrz 2010 15:49
    lool3p
    Poziom 8  

    Zepsuł mi się laptop (układ graficzny, gf serii 8xxx z wadą fabryczną), wysłałem laptopa do serwisu, naprawili, zapłaciłem ponad 450zł. Po 2 miesiącach użytkowania stała się ta sama sytuacja więc wysłałem laptopa z reklamacją usługi, naprawili lecz wstawili używany układ i oznajmili iż gwarancja już mnie nie obejmuje po tej naprawie. I właśnie zdziwiło mnie to iż po naprawie gwarancyjnej nie odnowili kolejnego okresu gwarancyjnego, lub nie kontynuowali poprzedniego. Dzwoniłem do serwisu i powiedzieli iż jedynie mogę zmienić bios i powinno to pomóc w dłuższym użytkowania laptopa. Czy mogę żądać reklamacji??? W końcu zapłaciłem jak za wymianę układu graficznego a zamontowali tylko używany. Co powinienem zrobić w tej sytuacji?? Czy zmiana biosu naprawde może w czymś pomóc??

    0 25
  • Pomocny post
    #2 02 Wrz 2010 16:32
    Bartusjusz
    Poziom 24  

    Ty ugadywałeś warunki, więc Ty powinieneś wiedzieć czy ich dotrzymali.

    Skąd wiesz, że wkleili używany układ?


    Ogólnie wygląda to na fuszerkę...

    0
  • Pomocny post
    #3 02 Wrz 2010 16:51
    michald
    Poziom 29  

    Ile czasu minelo od zakupu sprzetu ?

    0
  • #4 02 Wrz 2010 18:12
    lool3p
    Poziom 8  

    Powiedzieli iż zregenowali używany układ, widać to po jego wysokiej temperaturze (w stresie 105C). Niestety laptop posiada ponad 2 lata więc jego gwarancja już dawno przepadła, dlatego wysłałem go do innego serwisu. Czy jest możliwość reklamacji usługi (nie były uzgadniane żadne warunki) i czy zmiana biosu może w czymś pomóc????

    0
  • #5 03 Wrz 2010 15:39
    michald
    Poziom 29  

    Po zakonczeniu gwarancji pozostaje trzy miesiace gwarancji na wymieniony podzespol tzw. renkojmia.

    Moderowany przez Matuzalem:

    Gratulacje z powodu dobrej pamięci. Szkoda tylko, że aktualność tej informacji jest zerowa, a forma jej podania urągająca normom językowym - pkt 12 i 15 Regulaminu.

    0
  • #6 03 Wrz 2010 15:43
    lool3p
    Poziom 8  

    Więc jeśli w ciągu najbliższych 3 miesięcy ponownie zepsuje się zregenerowany układ to muszą mi go wymienić za free?? Dobrze zrozumiałem??

    0
  • Pomocny post
    #7 03 Wrz 2010 19:45
    roman109
    Poziom 21  

    Jeśli chodzi o rękojmie to dotyczy ona tylko przedsiębiorców zakup nowego sprzętu na fakturę okres jeden rok. Niezgodność towaru z umową okres dwa lata (paragon). Natomiast gwarancji w tym przypadku udziela serwis i to on określa czas i sposób rozpatrzenia reklamacji.

    0
  • #8 03 Wrz 2010 22:03
    lool3p
    Poziom 8  

    Więc jeśli serwis powie iż należy zapłacić za kolejną naprawę (o ile tak się wydarzy) to niemam wyjścia, więc prawda jest taka iż w Polsce niestety można robić wszystko na odwal a klient się nie liczy. Szkoda że pomimo takiej konkurencji nadal istnieją serwisy nie spełniające wymagań klienta. Thx wszystkim za próbę pomocy.

    0
  • #9 04 Wrz 2010 09:19
    Bartusjusz
    Poziom 24  

    Tak dla Twojej informacji, ja kojarzę 2 serwisy które za około 350zł wklejały nowy układ 09+ i dawały rok gwarancji.


    Więc jeśli serwis powie, iż należy zapłacić za kolejną naprawę (o ile tak się wydarzy) to niemam wyjścia.

    No raczej, chociaż jeśli to renomowany serwis, to spróbuj się dogadać(na renomę trzeba długo pracować, a fuszerka, cóż na pewno obrotów nie poprawia).

    0
  • #10 05 Wrz 2010 06:42
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 07 Wrz 2010 10:46
    michald
    Poziom 29  

    No i co panie moderator Matuzalem:

    Jak pan nie zna ustawy to niech pan nie wyrokuje i nie straszy regulaminem.
    Ja pracowalem w serwisie audio-video i takie rzeczy pamietam.

    Zmianie ulegl tylko czas gwarancji na dany podzespol.

    0
  • #12 07 Wrz 2010 11:19
    daniel508
    Poziom 11  

    jeżeli układ w stresie pracuje i osiąga 105°C, to już mogę Ci powiedzieć że układ padnie znowu, nie ma czegoś takiego jak regeneracją układu ( no chyba że mają na myśli podgrzanie układu i to według nich jest regeneracja). Odnośnie BIOSU to nie wiele Ci pomoże tylko przyspieszy Ci wiatraczek.

    0
  • #13 08 Wrz 2010 13:05
    michald
    Poziom 29  

    Tak czy inaczej maja obowiazek ci naprawic bezplatnie i nie daj sie.

    Jakby co to podaj ich do rzecznika praw konsumenta i po sprawie.

    Zalatwia to ugodowo jezeli nie przekroczyles terminu gwarancji na podzespol.

    Pozdrawiam

    Michal

    0
  • #14 09 Wrz 2010 20:16
    benchmarek
    Poziom 22  

    Kolega loop3 odwraca kota ogonem. Serwis który naprawił mu laptopa udzielił 3 miesięcznej gwarancji na wykonana usługę, bo tyle zwykle daje się gwarancji jeśli robiony był reballing chipu, jeśli się mylę proszę mnie poprawić. Laptop po 2 miesiącach zepsuł się znowu więc serwis przyjął reklamację i naprawił go w ramach pierwotnie udzielonej gwarancji. Dlaczego kolega uważa, że gwarancja powinna biec od nowa? Czy usługa została ponownie opłacona, że okres ochrony gwarancyjnej ma biec od nowa? Czy jeżeli w okresie gwarancyjnym trwającym np. 24 miesiące sprzęt się zepsuje np. pralka powiedzmy po 10 miesiącach użytkowania to po jej naprawie okres gwarancyjny ma się zerować i być liczony od początku?

    Nawiązując do kolegi sytuacji powinien kolega poprosić swój serwis o wymianę chipu na nowy bez wady fabrycznej w ramach już opłaconej usługi, ale zapłacić za nowy chip, który powinien rozwiązać problem kolejnych reklamacji, tylko taka naprawa ma sens. Myślę że serwis w którym kolega naprawiał laptop przystanie na taką propozycję.

    1
  • #15 09 Wrz 2010 21:14
    bonzo jan
    Użytkownik obserwowany

    benchmarek napisał:
    Kolega loop3 odwraca kota ogonem. Serwis który naprawił mu laptopa udzielił 3 miesięcznej gwarancji na wykonana usługę, bo tyle zwykle daje się gwarancji jeśli robiony był reballing chipu, ....

    A kto to robi w tym kraju?Reballing=nowe kule BGA, wymiana chipsetu.
    Z tego co widzę w usługach allegro może dwie -trzy firmy.Reszta podszywają sie jako Profesjonalne Centra Serwisowe i diabli wiedzą co,a w rzeczywistości porywane pady,,pola lutownicze,,bądż ,,opalarka do farby wygrzewają układy ,,na zapleczu sklepu.
    Tutaj uczą jak ,i to jest oficjalny poradnik na tym forum.

    0
  • #16 09 Wrz 2010 23:22
    roman109
    Poziom 21  

    Niestety przed oddaniem sprzętu do naprawy należy zapytać, jak długą dają gwarancję i jakie są warunki tz. czy okres gwarancji na wypadek awarii laptopa wydłuża się o pobyt w serwisie czy ewentualnie biegnie od początku. Jest to istotne ponieważ przy ponownej reklamacji może się okazać że odbierając sprzęt z serwisu nie posiadamy już gwarancji i przypuszczam że to spotkało kolegę tego postu.

    0
  • #17 10 Wrz 2010 11:22
    benchmarek
    Poziom 22  

    bonzo jan napisał:
    benchmarek napisał:
    Kolega loop3 odwraca kota ogonem. Serwis który naprawił mu laptopa udzielił 3 miesięcznej gwarancji na wykonana usługę, bo tyle zwykle daje się gwarancji jeśli robiony był reballing chipu, ....

    A kto to robi w tym kraju?Reballing=nowe kule BGA, wymiana chipsetu.
    Z tego co widzę w usługach allegro może dwie -trzy firmy.Reszta podszywają sie jako Profesjonalne Centra Serwisowe i diabli wiedzą co,a w rzeczywistości porywane pady,,pola lutownicze,,bądż ,,opalarka do farby wygrzewają układy ,,na zapleczu sklepu.
    Tutaj uczą jak ,i to jest oficjalny poradnik na tym forum.


    Tak offtopowo to nie wiem dlaczego kolega uważa że nikt w Polsce nie robi reballingu ja zanim wymienię na nowy układ (o czym informuję klienta) to robię reballing i to jest standard jeśli klient wraca z reklamacją to proponuje wymianę na nowy chip, a klient płaci wtedy tylko za nowy scalak nawet jeśli minie okres udzielonej przezemnie gwarancji.

    0
  • #18 10 Wrz 2010 16:17
    michald
    Poziom 29  

    Rekojmia polega na tym ze po uszkodzeniu wymienionego podzespolu z przyczyn nie zaleznych od uzytkownika. Gwarancja na nowy podzespol biegnie od poczatku.

    Poczytajcie w przepisach i nie zalezy to od serwisu.
    Takie sa prawa konsumenta. A prawa konsumenta nie zaleza od serwisu.

    Wiem bo sam naciskalem na serwis komputronika bo na karcie grafiki padl procek a oni wymienili sam wiatraczek i mysleli ze klient sie nie kapnie.
    Powiesilem na nich wszystkie psy (piszac do nich mail-e i zagrozilem ze sprawe skieruje do rzecznika praw konsumenta ) i w koncu wymienili go na nowy.

    Do trzech razy sztuka:

    Po trzech naprawach w ramach rekojmi wymiana sprzetu na nowy pozbawiony wad.

    P.S Narobilo sie cwaniaczkow w serwisach , ktorzy zeruja na braku znajomosci przepisow konsumenckich.

    Dodano po 22 [minuty]:

    Cytat:
    klient wraca z reklamacją to proponuje wymianę na nowy chip, a klient płaci wtedy tylko za nowy scalak nawet jeśli minie okres udzielonej przezemnie gwarancji.


    Klient nie placi za scalak ? To o czym piszesz to typowe oszustwo

    0
  • #19 10 Wrz 2010 16:27
    benchmarek
    Poziom 22  

    Cytat:
    klient wraca z reklamacją to proponuje wymianę na nowy chip, a klient płaci wtedy tylko za nowy scalak nawet jeśli minie okres udzielonej przezemnie gwarancji.

    Cytat:

    Klient nie placi za scalak ? To o czym piszesz to typowe oszustwo


    chyba kolega ma problem z czytaniem ze zrozumieniem, cytując zdania wyrwane z kontekstu bez rozumienia całości wypowiedzi?

    0
  • #20 10 Wrz 2010 16:42
    GoLLaB
    Poziom 12  

    Czy kolega ma na myśli może HP Pavilion?

    Ostatnio naprawiłem laptopa koleżanki. Grzał się niemiłosiernie - pozostawiony na pulpicie bardzo szybko osiągał 86-87 stopni, dodać mu stresu się nawet nie odważyłem. Na początku otworzyłem go tak, by móc dostać się do wiatraka rurką od sprężonego powietrza i wydmuchać na zewnątrz kurz. Niewiele to jednak pomogło. Postanowiłem zatem laptopa jednak rozebrać. Laptop był już wcześniej na naprawie gwarancyjnej, wymieniona została płyta z powodu uszkodzenia układu graficznego. Co się okazało, po zdjęciu radiatora, zauważyłem, że nie było pasty między radiatorem a układem graficznym... pomyślałem, że pewnie zapomnieli (a może zrobili to specjalnie... w końcu w bardzo wielu HP Pavilionach przegrzewa się grafika), zakupiliśmy zatem pastę, którą nałożyłem i założyłem oryginalny radiator. Podniosłem płytę i co zauważyłem... radiator był nad układem graficznym około 1-2mm, co znaczy, że nie było prawidłowego odprowadzania ciepła... właściwie w ogóle nie było. Nie mając lepszego pomysłu, wziąłem kawałek płytki miedzianej (ok 1mm) położyłem pastę na rdzeń układu, potem płytka, znów pasta (wiem, że takie rozwiązanie nie jest zbyt "profesjonalne" ale pomyślałem, że gorzej nie będzie), potem założyłem radiator, poskładałem laptopa i włączyłem.

    Ku mojemu zdziwieniu (jak i zdziwieniu właścicielki sprzętu) laptop przestał się grzać, temperatura została zbira 2x ! (na pulpicie miał około 39-40stopni), a podczas włączonego programu do testowania karty graficznej (opcja Directx) osiągnął 51stopni, a podczas włączonej gry (nie pamiętam tytułu, ale niezbyt wymagająca raczej) osiągnął max 52 stopnie, czyli dużo dużo mniej niż w tandetnym oryginale.

    0
  • #21 10 Wrz 2010 16:49
    artaa
    Poziom 43  

    To nie wina HP jako producenta, tylko serwisu. Przy wymianie zerwał ten plaster który tam jest oryginalnie naklejony.

    0
  • #22 10 Wrz 2010 21:23
    bonzo jan
    Użytkownik obserwowany

    GoLLaB napisał:
    Czy kolega ma na myśli może HP Pavilion?

    ......... Co się okazało, po zdjęciu radiatora, zauważyłem, że nie było pasty między radiatorem a układem graficznym... pomyślałem, że pewnie zapomnieli (a może zrobili to specjalnie... w końcu w bardzo wielu HP Pavilionach przegrzewa się grafika), zakupiliśmy zatem pastę, którą nałożyłem i założyłem oryginalny radiator. Podniosłem płytę i co zauważyłem... radiator był nad układem graficznym około 1-2mm, co znaczy, że nie było prawidłowego odprowadzania ciepła... właściwie w ogóle nie było. Nie mając lepszego pomysłu, wziąłem kawałek płytki miedzianej (ok 1mm) położyłem pastę na rdzeń układu, potem płytka, znów pasta (wiem, że takie rozwiązanie nie jest zbyt "profesjonalne" ale pomyślałem, że gorzej nie będzie), potem założyłem radiator, poskładałem laptopa i włączyłem.

    Ku mojemu zdziwieniu (jak i zdziwieniu właścicielki sprzętu) laptop przestał się grzać, temperatura została zbira 2x ! (na pulpicie miał około 39-40stopni), a podczas włączonego programu do testowania karty graficznej (opcja Directx) osiągnął 51stopni, a podczas włączonej gry (nie pamiętam tytułu, ale niezbyt wymagająca raczej) osiągnął max 52 stopnie, czyli dużo dużo mniej niż w tandetnym oryginale.

    O tym termopadzie mowa?:
    Niby naprawa laptopa w renomowanym serwisie
    Dobra pasta i przyklejam blaszkę miedż ok 2cm X 2cm -1mm grubą
    Odradzam lutowanie jej .

    0
  • #23 10 Wrz 2010 21:39
    roman109
    Poziom 21  

    michald napisał:
    Rekojmia polega na tym ze po uszkodzeniu wymienionego podzespolu z przyczyn nie zaleznych od uzytkownika. Gwarancja na nowy podzespol biegnie od poczatku.


    Proszę nie mylić rękojmi z gwarancją!!!
    Po pierwsze rękojmia dotyczy przedsiębiorców czyli osób które kupują na firmę – fakturę ( jest roczna.)
    Natomiast gwarancje wydaje gwarant to on określa warunki w niej zawarte tz.okres gwarancji , czas niezbędny na naprawę i to np.: po ilu naprawach przysługuje nam nowy sprzęt jak i to czy o okres pobytu w serwisie wydłuża nam się gwarancja czy nie.itd.
    michald napisał:

    Poczytajcie w przepisach i nie zalezy to od serwisu.
    Takie sa prawa konsumenta. A prawa konsumenta nie zaleza od serwisu.


    Podaj konkretne przepisy dotyczące gwarancji które to regulują.

    0
  • #24 11 Wrz 2010 12:20
    lool3p
    Poziom 8  

    Widzę iż wiele osób się rozpisało a nikt nie napisał co powinienem zrobić w razie ponownej awarii układu graficznego. P.S Ponownie dzwoniłem do serwisu i powiedzieli iż jeśli w najbliższym czasie nastąpi awaria to oni naprawią laptopa, lecz będę musiał zapłacić około 150zl za nowy układ (a jak wiadomo za pierszą naprawę zapłaciłem 350zl bez vatu, z vatem wyszło ponad 400zl). Więc pewnie jeśli do tych 150zł dolicze vat i przesyłke to wyjdzie +-250zł.

    0
  • #25 11 Wrz 2010 17:40
    GoLLaB
    Poziom 12  

    bonzo jan napisał:

    O tym termopadzie mowa?:
    Niby naprawa laptopa w renomowanym serwisie
    Dobra pasta i przyklejam blaszkę miedż ok 2cm X 2cm -1mm grubą
    Odradzam lutowanie jej .


    Tak, myślę dokładnie o tym.

    Zrobiłem dokładnie tak jak mówiłeś, z tym, że po rozebraniu laptopa nie było nic na tej miedzianej "kosteczce" odprowdzającej ciepło z układu (nawet tej termopianki czy jak to się fachowo zwie). A faktycznie wpadłem na pomysł miedzianej płytki, dobrej pasty po 2 stronach (a myślałem, że to mój pomysł, a jednak znany już wcześniej :) ), a efekty opisałem w poście wyżej. No i myślę, że koniec OT w temacie o gwarancji, bo to bardziej nadaje się na nowy temat.

    0
  • #26 21 Paź 2010 00:51
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  Szukaj w 5mln produktów