Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Gaźnik Jikov 2917 psb (ogar 200/jawa 50) ustawienie iglicy .

rocketboy94 03 Sep 2010 07:01 13459 8
  • #1
    rocketboy94
    Level 15  
    Witam .
    Poradzono mi aby pokombinowac coś z iglicą aby jeździł szybciej.
    Aktualnie mam ją na 2 ząbku (po środku) jak zrobić żeby jechał szybciej ?
    Wydaje mi sie że teraz na cyli 60ccm potrzebuje więcej paliwa do jazdy .
    Muszę dać ja na samą górę czy na sam dół (sa 3 ząbki i niby taki 4 ale nie wiem czy też tam sie wkłada iglice)
    Dam zdjęcie iglicy żeby łatwiej było :
    Gaźnik Jikov 2917 psb (ogar 200/jawa 50) ustawienie iglicy .
    Tylko blaszka w mojej ustawiona jest ząbek wyżej .
    Pozdrawiam
    Paweł
  • Helpful post
    #2
    AAnnddrrzzeejj
    Level 18  
    Witam
    Zmiana ustawienia iglicy nic nie da,zmienisz tylko skład mieszanki (uboga - bogata).
    Pozdrawiam.Andrzej.
  • #3
    rocketboy94
    Level 15  
    No tak ale właśnie jak zrobić zeby była bogata ?
  • Helpful post
    #4
    jack63
    Level 43  
    Kolega AAnnddrrzzeejj ma 100% racji, choć nie wytłumaczył Ci o co chodzi. Ja też nie będę tłumaczył, bo zajęło by to dużo miejsca, a i tak przy Twojej wiedzy, Ci nie pomoże. Uwierz na słowo! Wcześniejszych doradców odeślij!
    Nie zmieniaj położenia zapinki iglicy! Najpierw pojeździj trochę i potem na podstawie koloru izolatora świecy możesz podejmować decyzje!
    To ustawienie nie wpływa na prędkość maksymalną!!!
    Poczytaj temat:

    Skuter JINCHENG JC50Q SMYK jak dobrać dyszę do gaźnika?

    Wytłumaczyłem tam o co chodzi przy powiększaniu pojemności.
    Aby podejmować rozsądne decyzje na temat ustawień gaźnika reszta układów MUSI być sprawna na 100%. A po przeróbkach nawet na 200%. Inaczej będziesz się kręcił w kółko nie wiedząc co wywołało ten lub inny efekt.
    W Twoim wypadku baaardzo ważny jest tłumik. Bez zmian nie pojedzie ani grama szybciej nawet po zmianie przełożenia, chyba że z górki!
  • #5
    rocketboy94
    Level 15  
    Tak . Odesłałem już moich informatorów z v-maxem iglicy a teraz poradził mi kolega żeby dostawał bogatsza mieszankę i wtedy może coś da . Co do tłumika to mam standardowy - wyczyszczony z nagaru oraz rozwiercony tzw. dławik.
    Co mam niby jeszcze zrobić z tłumikiem ??
    A tak wgl to mam coś robić oprócz tłumika i tej igliczy np zapłon przestawić (ustawiony jest pod 50ccm)
  • Helpful post
    #6
    jack63
    Level 43  
    Widzę, że Ci nieźle namieszali w głowie poprzedni doradcy i ten ostatni też!
    Tak nieźle, że nie czytasz ze zrozumieniem tego co pisałem.
    Tego ostatniego też odeślij(!) i sam zapomnij na razie o "bogatszej mieszance" bo staniesz się uboższy o niepotrzebne wydatki.
    Zapłon należy minimalnie opóźnić. O ile nie wiem. W Simsonach było z 1.8 na 1.4. Trzeba trochę eksperymentować. W tym silniku dokładne ustawienie zapłonu jest trudne, bo świeca wkręcana jest pod kątem dokładny pomiar jest niemożliwy.
    Z tłumikiem jest jeszcze trudniejsza sprawa. Trzeba by zacząć od porównania z oryginalnym wydechem (ale całym tj. kolanko + sam tłumik) od Jawy 50. Podejrzewam, że kolanko jest za długie. To był jeden ze sposobów blokowania silnika aby nie motorek nie rozwijał więcej niż 50 km/h. Zacznij od tego co masz. Musi być w idealnym stanie!
    Kolejna kwestia. "Dławik" jak go nazywasz. Domyślam się że chodzi Ci o króciec między gaźnikiem a cylindrem. Należy go nie tylko rozwiercić, ale ładnie wypiłować pilnikiem i wygładzić papierem ściernym do oryginalnego kształtu. Jego przekrój nie jest okrągły!
    A co z wałem korbowym? Przecież tłok do 60 cm3 powinien być cięższy od tego do 50 cm3! Czy będzie wyważenie?
    Tłok powinien być również niższy aby okno ssące było dłużej otwarte!
    Bez zmian w konstrukcji tłoka i cylindra trudno uzyskać przyrost mocy. Ciekaw jestem kto te tłoki i cylindry robi i jakie zmiany wprowadził? Bo poco je robi to wiadomo: Aby zarobić.
    Napisałeś:
    Quote:
    Wydaje mi sie że teraz na cyli 60ccm potrzebuje więcej paliwa do jazdy.

    Święta racja. Tylko nie odbywa się to poprzez zmiany w gaźniku! Po prostu większy tłok powinien zassać więcej powietrza a gaźnik dołożyć do tego odpowiednio więcej paliwa i to zrobi bez żadnych Twoich zabiegów!
    Czy jednak tłok potrafi zassać więcej powietrza zależy od tego jak zbudowany jest on sam i cylinder! Może się okazać, że po zmianie na 60 cm3 zamiast być lepiej to będzie gorzej!
    Na koniec tego długiego wywodu spytam czy dokonałeś jakiś zmian w głowicy? Pewnie nie, a są wymagane i to nie w tym kierunku którego się spodziewasz!
  • #7
    rocketboy94
    Level 15  
    Zmian w głowicy nie robiłem a dławik to wkład tłumika (i dwa dodatkowe otwory wywiercone wewnątrz niego ) a króciec ma szeroki.

    Dodano po 4 [godziny] 19 [minuty]:

    Temat zamykam ponieważ założyłem nowy oryginalny czeski cylinder na 3 szlif , zrobiłem polerkę gaźnika, tłoka, sprawdziłem i ustawiłem kompresje oraz skróciłem kolanko wydechu o 10 cm . Teraz różnica jest jakbyś przesiadł się z 50ccm na 900ccm xD Na prostych buja się dokładnie 77km/h mierzone samochodem i skuterem 125ccm . Co oryginał to oryginał xD
    Nie polecam cylindrów 60cm³, lepsze oryginały.
  • #8
    jack63
    Level 43  
    rocketboy94. Dzięki. Dodam tylko: "A nie mówiłem". Widzę że skorzystałeś z niektórych rad i cieszę się że motorek pomyka.
    Ciekaw tylko jestem jak można "ustawić kompresję" ?
    Ku potomności:
    "Nie polecam cylindrów 60 ccm.."
  • #9
    rocketboy94
    Level 15  
    No sprawdziłem kompresje tylko a nie ustawiłem ;d źle się wyraziłem ... Sory xD