Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 2.0 8v brak mocy, zamula

twojojciec1 03 Wrz 2010 07:03 3836 7
  • #1 03 Wrz 2010 07:03
    twojojciec1
    Poziom 2  

    Witam

    Nie jestem pewny czy w dobrym dziale bo nie wiem czego przyczyna

    Posiadam Opla Astre 2.0 8v z LPG(sekwencja) rok 1992. Problem dotyczy spadku mocy, głównie w deszczowe dni takie jak dziś. Odpalam samochód, jadę ok 5 km i nagle czuć lekkie szarpanie/zwalnianie przy dodawaniu gazu, samochód nie ma siły się rozpędzić, ledwo rusza z miejsca, na PB i LPG tak samo, szarpie po spuszczeniu pedału gazu, czasem ma stan krytyczny że nie potrafi utrzymać prędkości, zwalnia, mocno szarpnie i jest ok, jak nowo wyprodukowany, jak by go coś odetkało. Dodam że świece, przewody, kopułka, wszystkie filtry wymienione. Do komputera mechanik nie dał rady się podłączyć i mówił że nie wie. Komputer podczas zamulania nie pokazuje większego czy mniejszego spalania, teoretycznie wszystko jest ok.
    Mechanicy rozkładają ręce... najchętniej wymienili by wszystko po kolei licząc na szczęście ale mnie niestety na to nie stać.

    Dodam bo zapomniałem że po ok 4000 obrotów samochód przyśpiesza normalnie, bez spadku mocy, na niskich obrotach muli, przy ok 4tyś czuć szarpnięcie i ciągnie normalnie obojętnie na jakim biegu.

    przebieg samochodu to 360.000, kompresja 11. 9. 11. 9. nie bierze oleju, w normalne dni silnik chodzi bardzo ładnie.

    0 7
  • Relpol
  • #2 04 Wrz 2010 20:50
    bobers123
    Poziom 2  

    Coś mi się kojarzy że komputer w tym modelu ma funkcje samodiagnozy, nie pamiętam dokładnie ale chyba naciska się oba przyciski na manetce od kierunków i trzeba je przytrzymać na kilka sekund i powinny wyskoczyć błędy. Poza tym klapka w "zaworze powietrza" ( nie jestem pewny jak to się nazywa) może się zacina i silnik się dusi... takie są moje przypuszczenia aby Cie na coś naprowadzić

    0
  • Relpol
  • #3 04 Wrz 2010 20:55
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 04 Wrz 2010 21:10
    robokop
    Moderator Samochody

    twojojciec1 napisał:

    Problem dotyczy spadku mocy, głównie w deszczowe dni takie jak dziś.
    Dystrybucja WN się kłania. Wymienione - nie znaczy dobre.
    .

    0
  • #5 04 Wrz 2010 21:39
    ociz
    Moderator Samochody

    bobers123 napisał:
    Coś mi się kojarzy że komputer w tym modelu ma funkcje samodiagnozy, nie pamiętam dokładnie ale chyba naciska się oba przyciski na manetce od kierunków

    To co wyświetli MID nie ma nic wspólnego ze sterownikiem silnika.

    Przekaźnik podwójny sprawdzony?

    0
  • #6 05 Wrz 2010 11:20
    matafix6
    Poziom 12  

    Dodano po 6 [minuty]:

    matafix6 napisał:
    Motronic napisał:
    bobers123-bzdura. Nie pisz więcej takich niedorzeczności rodem z plotek.pl


    Motronic wśród tych bzdur jest ziarno prawdy.
    błędy możesz z czytać przez złączenie pinu A i B w złączu diagnostycznym.


    Kolego kable , kopułka i palec do wymiany na 99,9%

    0
  • #7 05 Wrz 2010 12:23
    twojojciec1
    Poziom 2  

    Kable , kopułka i palec zostały wymienione mimo że poprzednie były dobre, palec trochę już był wypracowany, nic to nie zmieniło. Pracuje nad tym przekaźnikiem podwójnym, muszę najpierw dojść co to jest, gdzie i jak sprawdzić ale widzę że już był o nim na forum.
    Dziś nie mogę go odpalić i mruga kontrolka silnika
    Sprawdziłem tak jak pisał bobers123 i wyskoczyło mi coś takiego:
    30 08
    A#
    później 8850

    0
  • #8 05 Wrz 2010 19:11
    matafix6
    Poziom 12  

    robokop napisał:
    twojojciec1 napisał:

    Problem dotyczy spadku mocy, głównie w deszczowe dni takie jak dziś.
    Dystrybucja WN się kłania. Wymienione - nie znaczy dobre.
    .

    A dokładnie JANMOR najgorsze kable.
    Wywala Ci w ogóle ,,czek" podczas pracy silnika ? Jeśli nie to odpuść sobie z czytywanie błędów.
    Ja na twoim miejscu w suchą pogodę wziął bym spryskiwacz do szyb i w nocy psikał na wszystko po kolej.

    0