Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zestaw glosnikow spelniajacych parametry THX

starydalton 03 Wrz 2010 11:16 5821 44
  • #1 03 Wrz 2010 11:16
    starydalton
    Poziom 9  

    Szanowni Forumowicze.
    Jestem "swiezy" w tym temacie ,posiadam duze zdolnosci jesli chodzi o majsterkowanie i nie sa mi obce pojecia akustyka i elektronika.
    Bedac ostatnio w sklepie pozwolilem sobie posluchac zestawow urzywanych w tak zwanych kinach domowych a spelniajacych wymogi standartu THX (Teufel,Klipsch)
    oraz kolum produkowanych przez firme HECO .Sprzet gral fantastycznie napedzany przez sprzet firmy ONKYO (Blu-ray SP 807, PA MC 5500,PR SC 5507).Wiem ze firmy ktore produkuja taki sprzet maja duzy budzet na "badania" tego sprzetu .Ale wiem takze ze pojecie "jakosci muzyki" jest jak najbardziej stwierdzeniem subiektywnym
    i jest zalezne od "sluchajacego".

    Reasumujac : chce zbudowac cos co by podchodzilo pod kolumny firmy HECO Celan
    XT 701 oraz XT Sub 32. wyjorzystujac Glosniki firmy Tonsil oraz obudowy wykonane samodzielnie (z przekory i przyjemnosci samodzielnej pracy)
    Parametry miejsa sluchania pokoj 4,5x 6 metrow wys 2,50 (kwota do wydania 2000):D

    0 29
  • #2 03 Wrz 2010 17:49
    scythe1123
    Poziom 13  

    THX to tylko chwyt marketingowy, nawet lipne głośniki komputerowe go posiadają.

    Każdy zestaw kolumn będzie miał inne brzmienie.

    Chcesz zrobić całe kino w kwocie 2kzl czy same kolumny frontowe?

    0
  • #4 03 Wrz 2010 23:19
    starydalton
    Poziom 9  

    mczeslaw napisał:
    Te 2000PLN to cena na wszystko, całe kolumny czy tylko komplet głośników :?:

    Bo to byś musiał na fronty robić coś ala Maestro II 180.




    to cena tylko na kolumny

    Dodano po 2 [minuty]:

    scythe1123 napisał:
    THX to tylko chwyt marketingowy, nawet lipne głośniki komputerowe go posiadają.

    Każdy zestaw kolumn będzie miał inne brzmienie.

    Chcesz zrobić całe kino w kwocie 2kzl czy same kolumny frontowe?



    Nie zgadzam sie ze stwierdzeniem ze THX to ,jak Kolega twierdzi, tylko "lipny" chwyt
    marketingowy bo mam dosyc dobry sluch i jestem w stanie wychwycic roznice w brzmienu tych zestawow.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Mam maly problem z kolumnami Maestro II 180.ich Pasmo przenoszenia jest za male.O dole nie mowie bo potzrzebny subwoofer ale gora jest stanowczo za mala .

    0
  • #6 04 Wrz 2010 22:44
    starydalton
    Poziom 9  

    Dziekuje bardzo za schemat.Mam tylko jedno pytanie.Z planu nie wynika sposob tlumienia.Czy Kolega moze mi "podpowiedziec " czy tlumic i jesli tak to czym i ktore scianki?

    Dodano po 2 [minuty]:

    i jeszcze jedno.Wczoraj pozna noca wpadlem przez przypadek na temat wzmacniaczy klasy D.Znalazlem firme ktora produkuje podzespoly.Jakie ma Kolega zdanie w tej kwestii?.

    0
  • #7 05 Wrz 2010 17:13
    mczeslaw
    Poziom 36  

    Co do tłumienia to jest ono tu zbędne. Pochyła wewnętrzna ściana komory niskośredniotonowej wyeliminuje zjawisko fali stojącej. Ewentualnie można poeksperymentować

    Co do wzmacniaczy klasy D to nie mam zdania. Mi najbardziej odpowiadają brzmieniem konstrukcje starego typu na tranzystorach klasycznych, najlepiej z dobranymi parami komplementarnymi na stopniu mocy N i P.

    Co do projektu to jest jeszcze jeszcze jeden problem, ciężko zdobyć już te przetworniki.
    Można zastosować GDN20/80 i GDN16/30 , ale za współpracę z tą zwrotnicą ręczyć nie mogę. Osobiście zamiast wysokotonówki 11/100 bardziej podobało mi się brzmienie 10/80/19. Ale to moja subiektywna ocena.

    0
  • #8 05 Wrz 2010 17:34
    marian133
    Poziom 37  

    starydalton napisał:



    Nie zgadzam sie ze stwierdzeniem ze THX to ,jak Kolega twierdzi, tylko "lipny" chwyt
    marketingowy bo mam dosyc dobry sluch i jestem w stanie wychwycic roznice w brzmienu tych zestawow.



    Tak? chyba nie wiesz co to jest system THX kolego :)

    0
  • #9 05 Wrz 2010 20:06
    scythe1123
    Poziom 13  

    mczeslaw napisał:
    Bo to byś musiał na fronty robić coś ala Maestro II 180.


    skąd te założenie? czy te Maestro grają jak HECO?

    Czyli jak twierdzisz głośniki komputerowe są lepsze od normalnych kolumn?
    Co powiesz o certyfikacie na głośnikach Z-5500 które są ewidentnym crapem.


    Szczerze mówiąc nie wiem czy znajdzie się kolumny podobnie grające. Zależy co chcesz uzyskać.
    Czy podobną jakość dźwięku, czy podobne brzmienie?

    0
  • #11 05 Wrz 2010 22:56
    marian133
    Poziom 37  

    mczeslaw napisał:
    ...
    Albo nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi :idea:


    Nie rozumiesz. scythe1123 miał na myśli to że ten cały THX w systemach domowych to lipa bo nawet komputerowe głośniki mają taki znaczek,a te głośniki z systemem THX nie mają nic wspólnego. THX to nie "jakość dźwięku" sama w sobie tylko cały system,czyli kino,prawdziwe kino a nie zabaweczka z media market postawiona w pokoju (za pewne byle jak i byle gdzie) i już mam dźwięk z certyfikatem THX.

    Chcesz usłyszeć dźwięk THX który ma certyfikat? pojedź do Poznania do Cinema city.

    PS. nie wiem dlaczego jeszcze są polecane tonsile skoro w tej samej cenie lub podobnej można mieć głośniki "nowszej generacji" które grają lepiej.

    0
  • #12 05 Wrz 2010 23:32
    scythe1123
    Poziom 13  

    właśnie, dzięki Marian ;)

    maestro są mulaste jakbym miał robić podłogówki to na 2x GDN 15/40/5 bądź 2x 13/50/9

    ale nie tylko Tosile są w sprzedaży

    można by doradzić ale jakie preferencje ma starydalton

    jak lubi szybki bas to tylko 2x midwoofer
    a jak lubi bardziej cieplejsze brzmienia wtedy by można było pomyśleć o większym przetworniku, no ale wtedy już wychodzi 3 way no i cena rośnie

    STX z serii AWX są bardzo dobrym produktem, słyszałem je na oryginalnej zwrotce to grały czyściutko tylko jak dla mnie zbytnio sterylnie, ale to pewnie kwestia zwrotnicy
    bądź połączenie GDN AWX z kopułką Seasa :)

    A jak ci zależy na Tonsilu to GDN 15/40/5 + Vifa XT25TG lub 2x GDN 13/50/9 + Seas TBFC/G

    0
  • #13 06 Wrz 2010 08:51
    mczeslaw
    Poziom 36  

    Po prostu założenie było że przetworniki Tonsila.
    Ja osobiście nie zgadzam się że Maestro II 180 to kolumny do niczego.
    Oczywiście faktem jest że są inne lepiej brzmiące głośniki od Tonsila, ale na Maestro II 180 złego słowa nie powiem.

    0
  • #14 06 Wrz 2010 09:14
    starydalton
    Poziom 9  

    Przepraszam na troche mnie nie bedzie (urlop).
    Jesli chodzi o stan poziomu mojej wiedzy w kwestii THX to wiem ile wiem i nie jestem zainteresowany oswiecaniem mnie ( na zasadzie ze wiem lepiej) bo umiem czytac.to pierwsza odpowiedz na posta.

    Jezeli chodzi o brzmienie basu jestem raczej za spokojnym basem (techno slucham tylko czasami).

    Zestaw o ktorym pisalem na wstepie odsluchiwalem w studio tzn.wszystko bylo idealnie dopasowane , wytlumione sciany, odstepy kolumn itd.

    Z zestawami do kolumn glosnikowych do kompa nie mam absolutnie zadnego doswiadczenia (a nalepke THX na kolumnach do kompa dokleja kazdy chinski producent).

    Jest mi wiadome ze niektorych glosnikow nie dostane ale bede Kolegow informowal na biezaco pytajac o porady.

    Plyty MDF juz kupilem i za dokladnie tydzien bede pracowal nad tym projektem.
    Odnosnie glosnikow nie mam jeszcze odpowiedzi. Nie wiem co uda mie sie z pierotnej wersji projektu kupic ale i o tym bede informowal.

    Dodano po 7 [minuty]:

    baza projektu jest schemat od kolegi MCZESLAWA.

    Dodano po 6 [minuty]:

    scythe1123 napisał:
    mczeslaw napisał:
    Bo to byś musiał na fronty robić coś ala Maestro II 180.


    skąd te założenie? czy te Maestro grają jak HECO?

    Czyli jak twierdzisz głośniki komputerowe są lepsze od normalnych kolumn?
    Co powiesz o certyfikacie na głośnikach Z-5500 które są ewidentnym crapem.


    Szczerze mówiąc nie wiem czy znajdzie się kolumny podobnie grające. Zależy co chcesz uzyskać.
    Czy podobną jakość dźwięku, czy podobne brzmienie?



    Glosniki o ktorych Kolega pisze sa moim zdaniem niezbyt dobre a to tylko z jednego powodu .Firma je produkujaca nie ma o akustyce zielonego pojecia bo produkuje glownie elektronike (kompy ,myszy itd) a niestety tak juz jest (i koledzy wiedza to po sobie) ze zeby robic dobry sprzet to potrzebne jest DOSWIADCZENIE.

    Dodano po 3 [minuty]:

    marian133 napisał:
    starydalton napisał:



    Nie zgadzam sie ze stwierdzeniem ze THX to ,jak Kolega twierdzi, tylko "lipny" chwyt
    marketingowy bo mam dosyc dobry sluch i jestem w stanie wychwycic roznice w brzmienu tych zestawow.



    Tak? chyba nie wiesz co to jest system THX kolego :)


    jakbym nie wiedzial to nie podawalbym wymiarow pomieszczenia odsluchowego :-))

    Dodano po 3 [minuty]:

    mczeslaw napisał:
    No to nie pozostało Ci nic innego jak sprecyzować jakie parametry Cię interesują.
    Skoro słyszałeś Maestro II 188, i ci nie odpowiadają.

    Może takie coś na fronty zainteresowało by :
    Zestaw glosnikow spelniajacych parametry THX Zestaw glosnikow spelniajacych parametry THX



    jezeli ten projekt dobrze "zabrzmi" to zrobie i "tyly" wedlug tego projektu.

    0
  • #15 06 Wrz 2010 09:34
    Tomq
    Poziom 38  

    A nie lepiej zamiast robić to 3 way zrobić jakieś kolumny 2-drożne? Bo wtedy teoretycznie na jeden głośnik będzie można wydać 2 razy więcej kasy?
    20/80/2 jest dość drogi, ale ludzie ogólnie go wychwalają -
    ok, za jakość się płaci. Ale dlaczego do tak drogiego projektu dawać tanią wysokotonówke? Tylko z zasady, że to musi być tonisl?

    A przy okazji:

    Cytat:

    STX z serii AWX są bardzo dobrym produktem, słyszałem je na oryginalnej zwrotce to grały czyściutko tylko jak dla mnie zbytnio sterylnie, ale to pewnie kwestia zwrotnicy

    Nie ma co się dziwić, jeśli chce się mieć ładne charakterystyki to pakuje się kupę elementów do zwrotnic. Ja zaliczam się do innej szkoły i twierdzę, że każdy dodatkowy element zabija to "coś" w muzyce (no może takie stwierdzenie podpada lekko pod hiperbole, niemniej uważam, że im prościej tym lepiej, zwłaszcza jeśli chodzi o filtry pasywne).

    0
  • #16 06 Wrz 2010 11:33
    mczeslaw
    Poziom 36  

    Tomq napisał:

    Nie ma co się dziwić, jeśli chce się mieć ładne charakterystyki to pakuje się kupę elementów do zwrotnic. Ja zaliczam się do innej szkoły i twierdzę, że każdy dodatkowy element zabija to "coś" w muzyce (no może takie stwierdzenie podpada lekko pod hiperbole, niemniej uważam, że im prościej tym lepiej, zwłaszcza jeśli chodzi o filtry pasywne).


    Zgadzam się z kolegę. Im mniej skomplikowana zwrotnica tym lepiej. Muzyki sie słucha uchem a nie ogląda na wykresach po testach.

    0
  • #17 06 Wrz 2010 11:40
    scythe1123
    Poziom 13  

    dokładnie, płaskie zwrotnice to nie jest wyjście

    kolega stary dalton chyba nie zrozumiał co my tu pisaliśmy, głośniki komputerowe miały być przykładem, że znaczek thx to pic na wodę

    poza tym nie wydaje mi się, że wyżej wymieniony projekt jest robiony na kalkulatorze :|
    ten wykres jest taki "przekonywujący"...

    0
  • #19 06 Wrz 2010 12:37
    starydalton
    Poziom 9  

    scythe1123 napisał:
    dokładnie, płaskie zwrotnice to nie jest wyjście

    kolega stary dalton chyba nie zrozumiał co my tu pisaliśmy, głośniki komputerowe miały być przykładem, że znaczek thx to pic na wodę

    poza tym nie wydaje mi się, że wyżej wymieniony projekt jest robiony na kalkulatorze :|
    ten wykres jest taki "przekonywujący"...



    wiec jak powiedzialem nie jestem specem tak jak Koledzy wiec dlatego zadaje pytania na ktore nie mam odpowiedzi .Dlatego slucham uwaznie tematu zwrotnic.
    Myslalem o kryteriach dla mnie warnych i mysle ze dynamika ma dla mnie duze znaczenie bo lubie bardzo muzyke klasyczna i dosyc glosno jej slucham.moze moj zwrot dynamika jest niewlasciwy ale chodzi mi o to zebym nie musial za karzdym razem podkrecac wzmacniacza.

    Dodano po 2 [minuty]:

    scythe1123 napisał:


    kolega stary dalton chyba nie zrozumiał co my tu pisaliśmy, głośniki komputerowe miały być przykładem, że znaczek thx to pic na wodę

    ...


    nie zrozumial ,to prawda(poprawie sie) :-))

    Dodano po 2 [minuty]:

    mczeslaw napisał:
    Zwrotnica jest sprawdzona, z uwzględnieniem charakterystyk przetworników.
    Niestety w gałęzi GDWK jest 18dB/okt. bo to strasznie niskie cięcie jak dla Tonsilowskiego przetwornika.


    czy kolega moglby mi wyjasnic ,albo rozwinac temat? co to znaczy "niskie ciecie"
    jakis link tez jest OK.

    Dodano po 8 [minuty]:

    scythe1123 napisał:
    dokładnie, płaskie zwrotnice to nie jest wyjście



    poza tym nie wydaje mi się, że wyżej wymieniony projekt jest robiony na kalkulatorze :|
    ten wykres jest taki "przekonywujący"...


    jestem otwarty na kazda rade.Mnie najbardziej zalerzy na sprawdzonych konstrukcjach.Chodzi mi o to zeby "utrzec nosa" kilku "zagraniczniakom" ze
    Koledzy z Polski potrafia , i to w wielu wypadkach lepiej niz wiele firm zrobic cos co
    brzmi .No i to cala prawda na temat tego projektu.Ja sie po prostu uparlem ze sam zrobie te glosniki najlepiej na polskich czesciach .Chce je elegancko wykonczyc dwukomponentowym lakierem poliuretanowym na bialo na wysoki polysk (jak Heco)
    to umiem .Kleic ,ciac i sluchac , to tez umiem.

    0
  • Pomocny post
    #20 06 Wrz 2010 15:24
    mczeslaw
    Poziom 36  

    Ogólnie kol. starydalton , po twoim poście widzę że jesteś człowiekiem zdecydowanym, i konkretnym.
    Ja osobiście popieram twoje " parcie " na głośniki Tonsil, z tego projektu będziesz zadowolony, zwłaszcza jak usłyszałem że słuchasz muzyki klasycznej. Bas będzie wręcz monumentalny, bez zmulania, troszkę wysunięty na pierwszy plan po za scenę, taki jak właśnie do klasyki jest preferowany. Ale najlepiej by było zdobyć GDN20/80/2 i GDN 16/50/6=(GTC16/40/1)
    Od razu mówię że konstrukcja nie jest preferowana do tzw. imprezowego przesterowywania kolumny, gdzie po alkoholu zawsze wydaje się ze muzyka gra za cicho.
    Co do tego cięcia; w/g Tonsila, GDWK 11/100 jest głośnikiem wysokotonowym, który stosuje sie do zespołu głośnikowego 100 wat, pod warunkiem że jego częstotliwość podziału będzie nie niższa niż 4,8kHz. Tu wypada nam około 3,9kHz.
    Więc aby zminimalizować wpływ szkodliwych dla niego średniowysokotonowych częstotliwości, zastosowałem w gałęzi tego głośnik filtrowanie 18dB/okt. Co sprawia że ch-ka tego filtra jest bardziej stroma, poprzez co mniej szkodliwych na wytrzymałość cewki częstotliwości się do niego dostaje.
    Ale kto lubi katować swój sprzęt, to i takie filtrowanie nie pomoże.
    Prawda jest taka że w warunkach domowych 10 wat podane bez zniekształceń ze wzmacniacza go kolumny, to juz naprawdę głośno.

    0
  • #21 06 Wrz 2010 17:25
    marian133
    Poziom 37  

    starydalton napisał:

    Cytat:


    chyba nie wiesz co to jest system THX kolego


    jakbym nie wiedzial to nie podawalbym wymiarow pomieszczenia odsluchowego


    W takim razie napisz to swoimi słowami,co to jest system THX i czym się on charakteryzuje. (uprzedzam że w wikipedi tego nie wyczytasz).

    Moim zdaniem jesteś trochę zielony jeśli chodzi o sprzęt audio i upierasz się na THX tylko dlatego bo sprzęt który słyszałeś (który Ci się spodobał) miał taką wlepkę na panelu :)

    0
  • #22 06 Wrz 2010 17:32
    scythe1123
    Poziom 13  

    mczeslaw rozumiem, że ta zwrotnica to twoje dzieło
    możesz mi powiedzieć na podstawie czego ją projektowałeś i przy pomocy jakiego programu?

    starydalton ja bym raczej widział Siesty u Ciebie, szkoda że są drogie ale za to maja dopracowaną zwrotnicę, jest to najlepszy zestaw tonsilu, wokale są świetne

    Spotkałem się z jednym projektem, który byś mógł sam wykonać chodzi o 2x GDN 13/50/9 z kopułką Seasa tylko nie wiem jak by sobie dawał radę na basie

    na pewno 2x GDN 20/80/2 zapewnił by sporo basu ale jest to głośnik nie produkowany, ciężko go dostać tak samo pewnie jak GDN 16/50/6

    Mniejsze głośniki potrafią wytworzyć szybszy bas niż duże temu jestem ich zwolennikiem

    nie ma co się rozczulać nad Tonsilem nic dobrego już w nim raczej nie powstanie, firma jest ustawiona na zarobek i celuje raczej w dolną półkę Siesty to jest najlepsza konstrukcja Tonsilu i nic lepszego raczej nie powstanie

    Skoro chcesz wspierać polskie to jest polsko-chiński STX
    bardzo fajną konstrukcją jest 2.5 Way na GDN AWX + GDWK AWK tylko znowu ta zwrotnica robiona pod linijkę przez co system może mieć sterylne brzmienie (tak jak w przypadku monitorów) jak na razie wszyscy posiadacze tych kolumn są zadowoleni

    0
  • #23 06 Wrz 2010 18:01
    mczeslaw
    Poziom 36  

    Wybiera się najkorzystniejsze wycinki ch-ki głośnika.
    Korzysta się z kalkulatora obliczania filtrów ( to fakt ), wraz z umiejętnością rozkładu częstotliwości podziału w zakresie oktaw pasma akustycznego.
    Potem generator mikrofon zciąganie ch-ki wraz z głośnikami w interesującym nas paśmie.
    Tabelka i tak krok po kroku każdy tor elektroakustyczny.
    Potem ewentualne korekty podczas odsłuchu, zawsze jest coś do poprawienia na tzw. ucho, zwłaszcza w dole pasma średkowoprzepustowego. No i eksperymenty z fazowością.
    No więc żadnych programów komputerowych. A ty jak sobie radzisz kol.
    scythe1123 .

    0
  • #24 06 Wrz 2010 19:08
    scythe1123
    Poziom 13  

    Najbardziej popularna metoda - Speaker Workshop

    Każdy głośnik mierzy się w docelowej obudowie.
    Masz pomierzone charakterystyki onaxis i na ich podstawie tworzysz zwrotnice, program dobrze symuluje to.
    Na koniec się jeszcze sprawdza zgranie w fazie, tzn jeżeli odwrócisz polaryzację głośnika w twoim przypadku średniotonowego na wykresie charakterystyki powinny pokazać się wielkie doły w częstotliwościach podziału, wtedy można powiedzieć o zgrywalności w fazie, co jest w zasadzie najważniejsze w poprawnej zwrotnicy, jeżeli nie ma załamania znaczy że jest słabe zgranie w fazie i trzeba kombinować z elementami w zwrotnicy.

    tu przykład
    Zestaw glosnikow spelniajacych parametry THX
    czarny - wynikowa charakterystyka
    różowy - charakterystyka po odwróceniu fazy
    niebieski - odfiltrowany glosnik wysokotonowy
    czerwony - odfiltrowany glosnik niskotonowy

    I oczywiście dla potwierdzenia na koniec mierzy się charakterystykę na docelowej zwrotnicy, symulacja nie jest idealna i na pewno za pierwszym razem nie wyjdzie w 100% dobra zwrotnica.

    0
  • #25 06 Wrz 2010 20:02
    mczeslaw
    Poziom 36  

    scythe1123 napisał:

    I oczywiście dla potwierdzenia na koniec mierzy się charakterystykę na docelowej zwrotnicy, symulacja nie jest idealna i na pewno za pierwszym razem nie wyjdzie w 100% dobra zwrotnica.


    To święta prawda. W obu przypadkach graniczyło to z cudem. Te symulacje, czy obliczeniówki to tylko baza, którą zazwyczaj mniej lub bardziej sie koryguje się.

    0
  • #26 06 Wrz 2010 20:48
    scythe1123
    Poziom 13  

    Jeżeli twoja zwrotnica zgrywa się w fazie to znaczy, że jest ok.
    Przydał by się jeszcze pomiar impedancji całej kolumny, żeby zobaczyć czy kolumna jest bezpieczna dla wzmacniacza.

    PS podobno Speaker workshop bardzo dobrze symuluje, no i lepsza taka symulacja niż jej brak. Nie mam jeszcze dużego doświadczenia z tym programem ale jest opinia, że ten program bardzo dobrze symulacje przeprowadza.

    0
  • #27 06 Wrz 2010 23:11
    starydalton
    Poziom 9  

    marian133 napisał:
    starydalton napisał:

    Cytat:


    chyba nie wiesz co to jest system THX kolego


    jakbym nie wiedzial to nie podawalbym wymiarow pomieszczenia odsluchowego


    W takim razie napisz to swoimi słowami,co to jest system THX i czym się on charakteryzuje.


    odpowiedz a
    w jednym z pierwszych filmow Georga Lucasa a byly to prawdopodobnie gwiezdne wojny ,gosc ktory mieszal ten film (audio) stwierdzil ze w kinie to jakosc odtwazania jest nienajlepsza i wymyslil standard THX ,a to po to zeby jego praca nie szla na marne gdyz kina mialy lipna akustyke.W tym standardzie chodzi o to zeby odtwarzac jak najwierniej muzyke ale i obraz tez.Ja sluchalem troche Jaazu i jestem zafascynowany.

    Dodano po 2 [minuty]:

    [quote="marian133"][quote="starydalton"]
    Cytat:




    Moim zdaniem jesteś trochę zielony jeśli chodzi o sprzęt audio i upierasz się na THX tylko dlatego bo sprzęt który słyszałeś (który Ci się spodobał) miał taką wlepkę na panelu :)


    moim zdaniem Kolega jest arogancki bo napisalem na pocztku ze jestem laikiem .:|

    Dodano po 21 [minuty]:

    Re-Equalization,Timbre Matching,Decorrelation,Bass Peak Management,
    Loudspeaker Position Time Synchronisation.

    to by bylo na tyle wlasnymi slowami dla Kolegi Marian133

    0
  • #28 06 Wrz 2010 23:15
    marian133
    Poziom 37  

    starydalton napisał:


    moim zdaniem Kolega jest arogancki bo napisalem na pocztku ze jestem laikiem .:|


    A jak się nazywa człowiek który mimo iż wie że jest mało doświadczony nadal twierdzi ze ma rację?

    Chcesz zrobić dobre kolumny? to je po prostu zrób i nie sugeruj się znaczkiem bo większość sprzętu gra lepiej mimo iż tego znaczka nie posiada.

    1
  • #29 07 Wrz 2010 06:36
    starydalton
    Poziom 9  

    [quote="marian133"]

    starydalton napisał:





    Chcesz zrobić dobre kolumny? to je po prostu zrób i nie sugeruj się znaczkiem bo większość sprzętu gra lepiej mimo iż tego znaczka nie posiada.


    Zgadzam sie.Ja tylko wlasnie mialem okazje sluchac wlasnie tego sprzetu w tym studio i mnie zafascynowal.Nie upieram sie na THX ale cos w tym jest ze muzka grana w tych warunkach i na takim sprzecie "brzmiala" odlotowo i bardzo neutralnie
    Sluchalem tez na tym sprzecie Konzertu z Chin, Jean-Michel Jarre. Jak powiedzialem jestem pod wrazeniem a kolega zamiast mi radzic ,zebym sie czegos nauczyl to polemizuje ze mna na temat THX .To mial byc wstep tylko do rozmowy a nie brniecie w temat z upartoscia wola bagiennego.

    0
  • Pomocny post
    #30 07 Wrz 2010 06:49
    marian133
    Poziom 37  

    starydalton napisał:
    Nie upieram sie na THX ale cos w tym jest ze muzka grana w tych warunkach i na takim sprzecie "brzmiala" odlotowo i bardzo neutralnie


    Trzeba było tak od razu. Żadne kolumny nie zagrają tak dobrze w zwykłym pokoju jak w specjalnym pokoju odsłuchowym,w szczególności gdy oglądamy film lub słuchamy koncertu. W pokoju masz odbicia od mebli,ścian i tp. w salonie te odbicia są minimalne i dlatego dźwięki słychać z miejsc z których je powinno być słychać i znikąd więcej,i to potęguje jakość dźwięku.

    Kolumny które tam słyszałeś mogły być średnie ale pokój zrobił swoje :) Chcesz mieć taki sound w domu? musisz zainwestować nie tylko w sprzęt a jeszcze w ustroje akustyczne. Od razu mówię że to może być drogie i trudne do realizacji. Znajdź na diy audio temat o ustrojach.

    1