Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

unitra at9100 - stacje są, wskaźnik sygnału nie wychyla się

Muzgar 03 Sep 2010 16:12 2335 4
Tespol
    Muzgar
    Level 13  
    Jak w temacie, przestrajałem głowicę zgodnie z instrukcją i po przestrojeniu wskaźnik sygnału nie wychyla się oraz brak stereo. Stacje powinny odbierać według mnie lepiej bo przestrajałem kiedyś podobny odbiornik i siła sygnału była w granicach 7-8 i działało stereo. Dodam jeszcze że regulacja L1 L4 L5 i trymerami C2 C9 C13 nie wpływa na jakość sygnału (bez przerwy na wskaźniku zero). Prosiłbym o poradę jak usunąć ten problem. W przestrajaniu głowic nie mam dużego doświadczenia bo to dopiero 2 którą przestrajam (mam oscyloskop, multimetr, nie mam generatora).
  • Tespol
    shadow0013
    Level 34  
    Sprawdź czy przy wylutowywaniu (wycinaniu) kondensatorów nie zrobiłeś gdzieś zwarcia. Może się przestroiłeś poza zakres UKF (miernik częstotliwości lub cyfrowa skala z starego radia samochodowego). Zrób sobie prosty generator (schemat znajdziesz bez problemu na elektrodzie) na dwóch, trzech tranzystorach będzie łatwiej zestroić i znaleźć częstotliwość na którą się przestroiłeś.
  • Tespol
    jannaszek
    Level 39  
    Sygnał jest zbyt słaby, Musisz zestroić dokładnie obwód wejściowy i mieszacza.Nieraz jest potrzeba odwinąć 1 zwój lub rozciągać ,ściskać cewkę i powtarzać strojenie trymerem i rdzeniem, na początku i końcu skali.
    Jest to dość żmudne jednak przynosi efekt i satysfakcję.Zestrajaj na słabo słyszalnej stacji.
    Trzeba powalczyć o dobroć cewki, nieraz zbyt duża wartość kondensatora pozwala uzyskać zakres, jednak sygnał jest słaby.
    Muzgar
    Level 13