Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik Mercedes W123 3.0 Diesel nie pracuje na 5 garze

gizin 03 Wrz 2010 17:09 3801 8
  • #1 03 Wrz 2010 17:09
    gizin
    Poziom 9  

    Witam, mam w posiadaniu autko w którym jest zamontowany silnik od Mercedesa W123 beczka 3.0 Diesel. Niestety nie chce on pracować na 5 garze. Silnik zapala,ale nie równo pracuje, po poluzowanie wtrysków na 1,2,3,4 garze wyraźnie traci obroty, natomiast na 5 cylindrze nie, paliwo dochodzi bo ropa aż strzela po poluzowaniu wtrysku. Zmieniłem już pompę wtryskową, na działającą z innego silnika i dalej to samo. Ostatnio wymieniliśmy pierścienie i głowicę która jeździła w innym silniku i nic to nie pomogło. Może ktoś ma jakieś doświadczenie z tymi silnikami i coś podpowie ?

    0 8
  • #2 03 Wrz 2010 22:58
    pioart
    Poziom 37  

    Witam
    Pomijam kwestię sprawdzenia ciśnienia , ale dlaczego nie sprawdziłeś wtrysku ? Mogłeś przełożyć sprawny np. 3na 5 a 5 na 3 i sprawdzić . Zawory kiedy były regulowane ?

    0
  • #3 04 Wrz 2010 13:08
    gizin
    Poziom 9  

    Nie napisałem o tym, ale wtryski były zamieniane, czyli tak jak proponowałeś 3 z 5, jeśli chodzi o ciśnienie to przed wymianą pierścieni na 5 cylindrze było 3 bary mniej niż na pozostałych, teraz nie mierzyłem bo nie mam manometru, muszę pożyczyć... Zawory regulowane po złożeniu całości i dodatkowo sprawdzane po pierwszym odpaleniu.

    0
  • #4 04 Wrz 2010 13:39
    Gżehó
    Poziom 20  

    Jeśli masz pewność iż układ wtryskowy jest sprawny to tylko brak kompresji zostaje.

    Pierścienie na wszystkich nowe, czy tylko na tym jednym?

    W jakim stanie był cylinder, tłoki? Niestety ale zmiana samych pierścieni daje cokolwiek tylko wtedy gdy reszta jest w stanie bdb, w przeciwnym wypadku może być nawet gorzej.

    Silnik ma przedmuch? Łatwo to sprawdzić, zapal i otwórz korek wlewu oleju.

    Jeśli o nową głowicę chodzi, to sprawdziliście czy zawory dobrze przylegają do gniazd?

    0
  • #5 04 Wrz 2010 15:22
    pioart
    Poziom 37  

    gizin napisał:
    na 5 cylindrze było 3 bary mniej niż na pozostałych, teraz nie mierzyłem bo nie mam manometru, muszę pożyczyć

    3 bary to znaczy ile na pozostałych ? Czy przy podniesionych obrotach przepala ? dlaczego wymieniane były pierścienie ? czy przed tym całym / pseudo / remontem te same objawy ? kto wymieniał pierścienie ? głowica zdjęta z trupa czy chodzącego / sprawnego / silnika ?

    0
  • #6 02 Lut 2011 19:58
    dziki126
    Poziom 11  

    Po pierwsze to w jakim stanie byl cylinder i tlok, czy nie bylo jajo, bo wtedy wymiana pierscieni nic nie da. Dwa czy glowica prosta i nie ma przedmuchu. Trzy to zawory, czy nie sa nadpalone i czy rowno przylegaja. Cztery czy nie ma dziury w tloku, a piec (??? ale nie wiem czy tam jest takie rozwiazanie ale zaznacze to bo wiem ze w mercach bylo cos takiego, w vito na 100%) to czy vorkomora (chyba tak sie to nazywa) nie jest zatkana, vorkomora to taka stalowa tuleja wkrecona w glowice, od gory wkrecony jest wtryskiwacz ktory 'sika' na taka kuleczke na dwoch cieniutkich ramionkach, po jakims czasie te ramionka sie upalaja i w trakcie zaplonu kuleczka zatyka wylot z vorkomory do cylindra i jeden gar nie pracuje, ale tak jak mowilem nie jestem pewien czy w tym mercu jest takie rozwiazanie, pozdro

    0
  • #7 02 Lut 2011 20:54
    pioart
    Poziom 37  

    Refleks 10/10 , Archeologia .

    0
  • #8 15 Mar 2011 21:18
    m.jurgiewicz
    Poziom 1  

    witam posiadam mercedesa 309 D z silnikiem 3.0 diesel i mam problem z pompa wtryskowa tzn padla mi i chce kupic uzywke ale mam problem bo takich nie ma nigdzie czy ktos wie moze czy mozna zamontowac inna pompe tzn tez do silnika 3.0 ale jest inny numer i nie wiem czy bedzie wszystko ok. Z gory dziekuje

    0
  • #9 15 Mar 2011 21:49
    pioart
    Poziom 37  

    A co to ma wspólnego z tematem ?
    Załóż nowy temat , a być może ktoś pomoże , ale podaj więcej danych dotyczących problemu / jaki silnik i pompa /

    0