Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OMVL DREAM XXI przełączanie na benzynę

sly333 04 Wrz 2010 11:27 16676 37
  • #1 04 Wrz 2010 11:27
    sly333
    Poziom 9  

    Witam!
    Zwracam się do Szanownych forumowiczów z prośbą o analizę ewentualnego uszkodzenia.
    Opis sprzętu:
    1)centralka OMVL Dream XXI
    2)Reduktor OMVL Dream XXI-G code K901704
    3)czujnik ciśnienia AEB 013
    4)wtryski standard
    5)dysze 3mm przy wtryskach, 3,5mm w kolektorze
    6)Fiat Ulysse 2.0 bez turbo 89kW kod silnika RFU/220 8 zaworowy
    Opis działania:
    Generalnie instalacja działa.
    Spalanie ok. 10,5 litra gazu, na benzynie przed instalacją podobnie, poniżej 10 l na trasie
    Problem:
    Na początku jazdy przez ok. 20km co kilka minut lub od razu centralka przełącza się na benzynę.
    Następuje wtedy alarm i miganie diod, tak jak przy wyczerpanej butli.
    Później udaje się załączyć gaz na dłużej.
    Wtedy można przejechać jednym ciągiem nawet 200 km i się nie przełączy sam na benzynę.
    Zarejestrowałem wskazania podczas jazdy.
    Na wykresie widać, że gdy ciśnienie spadnie poniżej 0,5 bara centrala przełącza się na benzynę.
    Dziwi mnie jednak to, że po gwałtownym wzroście ciśnienia po odcięciu wtrysków (to rozumiem),
    następuje spadek ciśnienia do 0! ( a tego już nie).
    Gdzie niby ten gaz miał się podziać?
    Biorę pod uwagę następujące uszkodzenia:
    1)uszkodzenie czujnika. Mogę sprawdzić manometrem.
    2)nieszczelność. Jest taka podejrzana obejma na filtrze gazu w fazie lotnej, gdyż po lekkim odgięciu słychać upust gazu. Oczywiście zaraz ją wymienię, ale nie sądzę, że taka nieszczelność, spowoduje spadek ciśnienia do 0,0 bar. w 4 sekundy. Poza tym zużycie gazu nie jest zbyt duże.
    3)zapchany filtr fazy lotnej. Nie sądzę, gdyż znów – skąd tak szybki spadek ciśnienia do 0, skoro czujnik ciśnienia bierze sygnał z listwy.
    4)uszkodzone wtryski? Nie wiem jak to sprawdzić, ale silnik pracuje regularnie na gazie i nie ma zwiększonego zużycia gazu.
    5)uszkodzona membrana reduktora. Gdy robię wężykiem podciśnienie (wciągam powietrze ustami poprzez króciec kompensacyjny) czuję lekki zapach/smak gazu. Nie wiem czy to nieszczelność? Reduktor ma 4 lata i wcześniej jeździł na silniku Ulysse 2.0, ale 16 zaworowym.
    Nie wiem czy to ma znaczenie, ale poprzednie węże do chłodzenia reduktora skruszały i zostały wymienione, gdyż nastąpił wyciek.
    Być może ktoś miał wodę w instalacji i zamarzła, przy okazji uszkadzając membranę.
    Widziałem, że jedna śruba na obwodzie reduktora była wykręcona o 0,5 cm.
    Po prostu ją dokręciłem, ale może ktoś wcześniej już do niego zaglądał.
    No to na tyle. Idę do garażu i będę dzisiaj badał temat, ale może ktoś w międzyczasie coś podpowie – będę monitorował.
    O wynikach będę informował – może przyda się dla potomnych.
    Przy okazji dziękuję udzielającym się tutaj, gdyż to forum okazało się prawdziwą, praktyczną skarbnicą wiedzy o instalacjach LPG
    Pozdrawiam,
    Sylwester

    OMVL DREAM XXI przełączanie na benzynę

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #2 04 Wrz 2010 15:23
    gregor0819
    Poziom 18  

    byc moze reduktor masz zapchany lub filtr,przewody miedz i nie za kazdym razem dziala prawilowo,powinien zrobic ze 100 tys km jesli ma optymalne warunki,chyba ze przemarzl.sprawdz jeszcze elektrozawor na zbiorniku

    Dodano po 2 [minuty]:

    moze tez byc usterka map sensora(przeklamanie) sprawdz czy po spadku cisnienia przewod zasilajacy listwe dasz rady scisnac palcami,jak dasz rady to brak gazu

  • Pomocny post
    #3 04 Wrz 2010 16:46
    gimak
    Poziom 35  

    Kolego sly333, weź pod lupę cewkę elektrozaworu na reduktorze i na butli, ale raczej na reduktorze. Miałem w swoim dreamie podobną sytuację - przyczyną była przerwa w cewce (taka niestała), jak ją kilka razy sprawdzałem była w porządku i to mnie w błąd wprowadziło - sprawdzałem przewody i nawet otwierałem komputer gazowy szukając zimnego lutu i nic nie znalazłem. Jak ją wyjąłem z obudowy i mierzyłem oporność uzwojenia to początkowo zmieniała się od kilku do kilkuset kiloohmów i na końcu wyszła trwała przerwa.
    A membrnę zamiast sprawdzać ustami, lepiej jest po zgaszeniu silnika pracującego na gazie wężyk podciśnienia wsadzić do wody - próba bardziej miarodajna. Jak polecą bąbelki to..:cry:. Ale to jest raczej w porządku, bo inaczej byłyby kłopoty z odpalanie silnika po dłuższym postoju.

  • #4 05 Wrz 2010 00:10
    sly333
    Poziom 9  

    Dzięki kolegom za podpowiedzi.
    Reduktor właśnie wykręciłem.
    Wnioski:
    1) Dziś zdjąłem wężyk od korekty ciśnienia i zrobiłem jazdę ok. 3km.
    Oczywiście zrobiłem tak, że kolektor ssący nie brał lewego powietrza.
    Ciśnienie nie spadło poniżej 0,7 bara, więc centralka nie przełączyła sama na gaz.
    A wcześniej - po instalacji, gdy po prostu zapomniałem o tej korekcie - też mi się przełączył po paru kilkunastu kilometrach. Nie miałem wtedy podłączonego notebooka z programem.
    2) po odkręceniu przewodu miedzianego z butli - ciśnienie bardzo dobre, gdyż świst
    był duży. Wcześniej (3 dni temu i wczoraj) dwukrotnie odkręcałem kapę od zaworu fazy ciekłej - wymiana filra fazy ciekłej.
    Za każdym razem duży wystrzał, choć wcześniej upuściłem gazu przez 0,5 minuty
    Filtr rozpadł się na części ze starości. Wszędzie latały te gumki silikonowe-klej łączący warstwę filtracyjną z kołkami plastikowymi od filtru.
    -------------
    Sprawdzę, czy ta gumka nie przytkała zaworu, gdy rozbiorę reduktor do końca.
    -------------
    No i wczoraj go wymieniłem na nowy.
    Trzeba by to sprawdzić także po samoczynnym przełączeniu (SP)
    3) wąż od reduktora do filtra gazu fazy lotnej też wystrzelił po zluzowaniu opaski.
    No, ale w czasie tej jazdy poprzedzającej demontaż nie przełączył sam na pb.
    -------------
    Dzięki za ten pomysł o sprawdzeniu poprzez ściskanie po samoczynnym przełączeniu.
    -------------
    Sam wąż pokryty tłustym nalotem - ale bez tragedii - chyba normalne - wyczyściłem.
    4) filtr fazy lotnej drożny - spokojnie można dmuchać.

    5) Samochód nie wiem ile jeździł km na tym gazie, ale instalacja ma 6 lat - teraz sprawdziłem, bo mam dokumenty.

    6) membrana od korekty ciśnienia ma na obwodzie tego "głośniczka" wydaje się sprawna
    --------------
    Dzięki za tę metodę z bąbelkowaniem. Sprawdzę po ponownym montażu i wtedy wyjdzie. Może lepiej podczas jazdy sprawdzić?
    --------------
    Mam czujnik AEB 013 - on mierzy tylko ciśnienie gazu.
    Właśnie tu też mam dylemat, bo przewody elektryczne są 4, a on niby nie mierzy podciśnienia. To jak to jest - po co wężyk od podciśnienia jest podłączony do AEB 013?

    7) Ta cewka elektrozaworu na reduktorze - to może być pomysł.
    Coś mi chodzi po głowie, że jak działałem z podniesioną maską to on się jakoś dwukrotnie raz po razie niby załączał. Najlepiej zalutuje od razu przewody, bo ta złączka to dziadostwo. Ładna obudowa, a styki nożowe, jak w zestawie "Junyj Elektromonter". Ja nie lubię styków. Powinno się zabronić ich stosowania w samochodach.
    Chyba pociągnę przewody do kabiny i w szereg z cewką włączę amperomierz.
    A może podłączyć jakoś pod tą sondę lambda bocznik od tej cewki, skoro lambda i tak nie potrzebna do diagnozowania? Wtedy to na notebooku można zaobserwować razem ze spadkiem ciśnienia.
    ------------
    Poszedłem obejrzeć to złącze.
    Jeden styk jest zaśniedziały - zaraz sprawdzę.




    Oto zdjęcia:
    OMVL DREAM XXI przełączanie na benzynę OMVL DREAM XXI przełączanie na benzynę
    No ale nawet jak to ten zawór, to dlaczego ciśnienie spada do 0.0 bar - gdzie ten gaz?

    Dodano po 4 [godziny] 54 [minuty]:

    Raport #2
    1) reduktor oczyszczony
    - wymyte w ropie membrany
    - brud wyskrobany
    - sprężyna korekcji ciśnienia: rozciągnąłem ją nieco
    - zawias-oś dźwigni przymykania zaworu korekcji ciśnienia przeczyszczony i naoliwiony
    2) przewody do elektrozaworu - zalutowane na stałe

    Po jeździe:
    OMVL DREAM XXI przełączanie na benzynę

    1) Centralka się sama nie przełączyła.
    2) ciśnienie nie spadło poniżej 0,69 bara.

    Wygląda, że jest O.K.
    Ale niestety uszczelka wody - ta największa nie wytrzymała ponownego użycia,
    więc została odstawiona, a teraz reduktor dostał porcję czerwonego uszczelniacza z tuby i schnie do jutra.

    Jednak ciągle mnie niepokoi ten wcześniejszy (przed rozebraniem reduktora) spadek ciśnienia do 0 bar.

    W związku z tym jeszcze czekamy. We wtorek zrobię taka trasę na 300 km,
    to dam znać co i jak.
    Na razie bardzo Wam dziękuję za cenne wskazówki.
    Miło jest porozmawiać z prawdziwymi fachowcami.
    Pozdrawiam,
    Sylwester

    Dodano po 1 [godziny] 14 [minuty]:

    Jeszcze o tym spadku ciśnienia do zera.
    Przeanalizowałem te wykresy w powiększeniu i okazuje się, że po samoczynnym przełączeniu (SP) ciśnienie rośnie od 0,5 przy którym nastąpiło SP do 1,6 bara.
    Wtedy nie ma wtrysku gazu ale też i benzyny.
    Potem następuje załączenie wtrysku BENZYNY i ciśnienie gazu spada!
    Jak załączenie wtrysków benzyny bez załączenia wtrysków gazu może spowodować spadek ciśnienia gazu do 0?
    Macie pojęcie?
    Bo ja jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić. No może wysysać przez ten króciec podciśnienia do kolektora jedynie?

  • #5 05 Wrz 2010 01:46
    manio123
    Poziom 33  

    może wtryskiwacz gazu nie trzymac , może reduktor puszczać gaz przez podciśnienie : szklanka z woda lub pianka do golenia wyjaśnia sprawqę spadku do 0. Spróbuj zaraz po zatrzymaniu samochodu. Wtedy jednak dodatkowym efektem są problemy z rozruchem po dłuższym postoju bo kolektor jest zalewany gazem. Jeśłi wszystko szczelne to raczej pozostaje mapsensor.

  • #6 05 Wrz 2010 09:08
    sly333
    Poziom 9  

    Jeszcze myślę, czy to nie jest tak, że te wężyki:
    1) podciśnienia V
    i
    2) ciśnienia P
    nie są ze sobą łączone po takim SP w czujniku ciśnienia AEB 013.
    No bo po co byłby doprowadzony wężyk V do AEB 013 skoro on nie mierzy podciśnienia?

    Inna możliwość to taka, że to jest czujnik podciśnienia typu:
    Jest podciśnienie/nie ma.
    Ma ktoś może opis do tego AEB 013?

    Dodano po 1 [godziny] 10 [minuty]:

    Znalazłem krótki opis do PS-CC1 na stronie:
    http://www.drypa.pl/produkt580_CZUJNIKI_-_Map...apsensor_PS-CC1_KME___Czujnik_cisnienia_.html


    PS-CC1 CZUJNIK CIŚNIENIA - MAPSENSOR


    Homologacja:
    (E8)67R-013971

    Producent:
    Polska


    Przeznaczenie / zalecenia:
    - KME, DIEGO, EGO, SIROCCO
    - AEB Code 013
    - GTM-01
    Mapsensor PS-CC1 jest elementem odpowiadającym za podawanie informacji oraz kontrolowanie ciśnienia gazu podawanego do wtryskiwaczy, oraz podciśnienia generowanego w układzie.
    Między innymi według jego wskazań, centrala sterująca koryguje i dobiera odpowiednie czasy wtrysku gazu.
    Najczęstszym objawem uszkodzenia tego elementu jest automatyczne przełączanie układu z zasilania gazem na benzynę, podczas gdy takie parametry jak ciśnienie gazu pozostają w normie.
    Mapsensor słuzy do pomiaru zarówno ciśnienia gazu juz w fazie lotnej pomiędzy reduktorem a listwą wtryskową jak i podciśnienia w kolektorze ssącym celem skorygowania czasu wtrysku gazu.Mapsensor posiada w korpusie wbudowaną membranę na którą z jednej strony działa ciśnienie gazu a z drugiej podciśnienie kolektora ssącego. Pomiar wartości jest przekazywany w postaci róznicy napiecia prądu do sterownika gazu. Mapsensor jest urządzeniem wrazliwym na skoki ciśnienia w układzie wynikłe np. z gwałtownego naciśnięcia pedału gazu lub zdjęcia nogi z pedału gazu. Bez tego urządzenia niemozliwa jest prawidłowa praca instalacji gazowej.
    ----------------------------------------
    Może tutaj sprawdzić tym wężykiem podciśnienia?
    Ale dlaczego ma 4 styki.
    Nurtuje mnie jak generowany jest sygnał V.
    Raczej jest wyjściowy z czujnika, gdyż AEB021 potrafi mierzyć i P i V,
    a jego montaż jest identyczny - używa tych samych przewodów.
    Jednak w konfiguracji wyraźnie podaje się typ czujnika.

  • Fibaro
  • #7 05 Wrz 2010 09:30
    manio123
    Poziom 33  

    jest to różnicowy przetwornik ciśnienia : czyli przetwarza na sygnał napięciowy różnicę ciśnienia gazu i ciśnienia w kolektorze.Jeden styk jest wolny. Obudowa identyczna jak w przetworniku z mapsensorem , który ma dwa przetworniki w jednej obudowie dodatkowo przetwarzając podciśnieni kolektora w stosunku do atmosfery. to przetwornik AEB025, który wygląda identycznie
    http://www.drypa.pl/produkt775_CZUJNIKI_-_Map..._-_Mapsensor_AEB_025_Czujnik_cisnienia__.html
    szczelność podciśnienia możesz oczywiście sprawdzić również na przewodzie do przetwornika prowadzącym od reduktora :D

  • Fibaro
  • #8 10 Wrz 2010 17:41
    sly333
    Poziom 9  

    Witam!
    Temat został rozwiązany definitywnie.
    Zastanowiło mnie, że w przypadku wystąpienia ciśnienia ok. 0,3 bara, gdy centralka pozwoliła przełączyć się sekundę na gaz, samochód śmiało przyspieszał.
    0,3 bara różnicy między podciśnieniem w kolektorze ssącym, a ciśnieniem gazu we wtryskiwaczu, to też jest podciśnienie.
    Skoro nie ma gazu to jakim prawem samochód mógł przyspieszać.
    Wskazania były beznadziejne- przekłamywały.
    Ciekawostką jest że w opcji programu WYŚWIETLANIE cały czas pokazywała się jakaś wartość ciśnienia.
    W opcji wzbogacania ręcznego - pojawiał się czasem napis n.a. w miejscu odczytu.
    I po tym należy poznać, czy to uszkodzenie czujnika czy nie.
    Dla innych, którzy wolą wszystko odczytywać z notebooka, a oglądać swój silnik pod maską, polecam jazdę z notebookiem, ale nie na ekranie WYŚWIETLANIE z tym zegarem obrotów i słupkami temperatury, a właśnie w KONFIGURACJI.
    Wtedy zamiast ciśnienia pojawić się może "n.a."
    To może oznaczać uszkodzony czujnik.
    Można go naprawić.

    Czujnik został rozebrany i naprawiony.
    Przełączył się na benzynę już tylko raz.
    Jak zabrakło gazu :-)
    Bardzo dziękuję za podpowiedzi.
    Ta ze sprawdzaniem ugięcia rury - jest rewelacyjna.
    Przy odrobinie wprawy nie potrzeba manometru.

  • #9 05 Lis 2010 22:48
    r_tomi
    Poziom 9  

    Witam,
    Pytanie w podobnym temacie lecz sytuacja odwrotna: DREAM XXIN NIE przechodzi na benzyne gdy konczy sie gaz (wskazanie cisnienia wydaje sie byc OK).
    Jakies sugestie?
    Z gory dzieki i pozdrawiam,
    Tomek

  • #10 05 Lis 2010 23:22
    sly333
    Poziom 9  

    Witam!
    1) Skąd wiadomo, że wskazania gazu są poprawne?
    Prosimy o wykres
    2) Jaki typ czujnika ciśnienia?
    3) jaka jest konfiguracja?
    Printscreeny mile widziane.

    Po tym odpowiemy koledze na pytanie co jest zepsute.
    Może byc czujnik, może być konfiguracja.
    Zdaje się, że są tam ustawienia minimalnej pracy:
    benzyna, benzyna+gaz, gaz. Może to.
    A ręcznie da się przełączyć na benzynę?

  • #11 06 Lis 2010 07:41
    manio123
    Poziom 33  

    r_tomi napisał:
    Witam,
    Pytanie w podobnym temacie lecz sytuacja odwrotna: DREAM XXIN NIE przechodzi na benzyne gdy konczy sie gaz (wskazanie cisnienia wydaje sie byc OK).
    Jakies sugestie?
    Z gory dzieki i pozdrawiam,
    Tomek

    Wystarczy odznaczyć taka opcję , masz tą funkcję wyłączoną co może świadczyć że były problemy z ciśnieniem gazu i Pan Gazownik zamaskował to w ten sposób.

  • #12 30 Cze 2011 22:44
    Usunięty
  • #13 30 Mar 2012 21:27
    PaBloD
    Poziom 9  

    Witam, mam podobny problem z instalacją OMVL Dream XXI jak użytkownik sly333. Moja instalacja również przełącza się samoczynnie na Pb pomimo tego, że w zbiorniku jest ponad połowa gazu. Instalacja to tak jak już napisałem OMVL Dream XXI, wtryskiwacze OMVL standard, MAP sensor AEB013, reduktor OMVL Dream XXI-G code K901704. Auto to Opel Astra G 1.6 8V silnik Z16SE (pełen wtrysk). Jakieś 1500 km temu była zrobiona regeneracja parownika (pęknięta membrana), założony zestaw naprawczy wtryskiwaczy i wymieniony czujnik temperatury parownika. Przed tymi czynnościami silnik ciężko odpalał (najprawd. zacinały się wtryskiwacze i zalewały silnik); przy przełączaniu Pb->LPG silnik szarpał; instalacja przełączała się przy zimnym silniku (uszkodzony czujnik temp. parownika); podczas przyspieszania na zimnym silniku auto bardzo szarpało; instalacja przełączała się z LPG na Pb pomimo co najmniej połowy zbiornika gazu.

    Po regeneracji parownika, listwy oraz wymianie wszystkich filtrów auto zaczęło jeździć w miarę OK. Wszystkie dolegliwości zostały usunięte, oprócz przełączania na Pb. Raz na jakiś czas przełączał się w trasie na Pb ale notorycznie pękały ze starości wężyki dochodzące do MAP sensora. Ostatnio je wymieniłem a ciągle instalacja przełącza się na Pb, nie zależnie czy jadę i przyspieszam, zwalniam, czy stoję na światłach. W ostatnim czasie coraz częściej. Po przełączeniu na Pb diody zaczynają migać na przemian i działa buzer. Nie mam możliwości przełączenia w tej sytuacji na LPG, dopiero po wyłączeniu zapłonu.


    Dodam, że nie robiłem jeszcze autokalibracji po regeneracji w/w części (auto trochę mułowate ale nie szarpie podczas jazdy i przełączania). Po podłączeniu interfejsu ciśnienie przy pracy na Pb to ok 1.5-1.6 , a na LPG na biegu jałowym 0.92-0.96. Zauważyłem ostatnio jakby któryś elektrozawór (chyba na zbiorniku) nie przełączał się od razu (jedno głośniejsze cyknięcie) tylko jedno ciche cyknięcie i przez chwilę pocykiwanie jakby nie mógł się otworzyć (jakby coś nie łączyło; wszystkie styki przy butli, sterowniku i AEB013 wyczyściłem). Proszę o jakieś pomysły i sugestie:)

    ==========================================================

    Najprawdopodobniej znalazłem przyczynę usterki. U mnie cewki elektrozaworów są OK (obie po 13 Ohm), metoda ze ściskaniem węża w moim przypadku się nie sprawdziła (może mam za dużo siły). Przyczyną jest MAP sensor. po rozebraniu go i wydłubaniu części masy uszczelniającej okazało się, że połączenie samego czujnika z płytką jest uszkodzenie (pęknięty lut łączący wyjście czujnika z goldpinem wychodzącym z płytki). Dziś to zrobię i wszystko się okaże:)

    ==========================================================

    Faktycznie uszkodzony był MAP sensor. Po naprawieniu go (zlutowaniu urwanej nóżki) wszystko jest OK. Przełączenie LPG-> PB występuje jedynie w momencie, gdy skończy się gaz, czyli tak jak miało być :D

  • #14 29 Sie 2012 20:32
    Edek1977
    Poziom 10  

    Witam czy może ktoś opisać jak rozebrać ten nieszczęsny czujnik ciśnienia , też mam problem z samoczynnym przełączaniem się na pb, oglądałem ów czujnik ale wydawało mi się że nie jest rozbieralny , jak się do niego dobrać aby bardziej go nie uszkodzić , zanim kupię nowy chcę zajrzeć do starego co z nim nie tak

  • #15 30 Sie 2012 12:02
    PaBloD
    Poziom 9  

    MAP sensor, czyli tak na prawdę czujnik ciśnienia różnicowego, faktycznie jest nierozbieralny, ale.... jeśli się chce to wszystko można :D jak już pewnie zauważyłeś, cała płytka tego układu jest włożona do plastikowej obudowy i zalana czymś podobnym do silikonu (tyle że trochę twardsza jest ta substancja). Ja osobiście ostrym nożem rozciąłem z jednej strony (z prawej) tą plastikową obudowę, żeby wyjąć ów zalaną płytkę. Następnie czymś ostrym wydłubywałem delikatnie ten "silikon" w miejscu lutowania kostki przyłączeniowej do płytki (kostka 4-pinowa), bo ponoć w wielu przypadkach to właśnie te luty pękają i nie łączą. Akurat u mnie były OK, natomiast urwany był jeden pin od czujnika w miejscu lutowania do płytki. Piny te znajdują się na górnym brzegu płytki nad rurkami, do których dołącza się wężyki (tzn. na dole płytki są rurki, a u góry są piny lutowane do płytki). W moim przypadku po zlutowaniu wszystko działa do dziś :D pozdrawiam

  • #16 30 Sie 2012 20:45
    Edek1977
    Poziom 10  

    Dzięki za odpowiedź, a ma ktoś może jakieś foto jak to wygląda po otwarciu tego pudełka, czy to pudełko jest całe wypełnione tym silikonem ? czy tylko płytka zalana tym , czy mogę to normalnie rozpołowić ? ciężko mi sobie to wyobrazić jak to wygląda w środku i stąd moje obawy

  • #17 31 Sie 2012 15:10
    PaBloD
    Poziom 9  

    Zdjęć niestety nie mam. Cała plastikowa puszka wraz z płytką zalana jest silikonem. Plastikową obudowę musisz rozciąć żeby wyciągnąć całe zalane silikonem ustrojstwo, a potem tylko wydłubywanie silikonu :D

  • #18 31 Sie 2012 21:52
    Edek1977
    Poziom 10  

    Ok jeszcze raz dzięki , jutro się za to zabieram:)

  • #19 01 Wrz 2012 18:38
    Edek1977
    Poziom 10  

    Więc dziś rozebrałem to ustrojstwo, na płytce nic nie zauważyłem poza pęknięciem tego silikonu, nie wiem czy to ma wpływ na przełączanie na lpg, zrobiłem dwie fotki jak to wygląda po wyjęciu z obudowy gdyby ktoś się za to zabierał w przyszłości
    OMVL DREAM XXI przełączanie na benzynę
    i to pęknięcie , które zakleiłem, zobaczę czy to był cały winowajca zamieszania
    OMVL DREAM XXI przełączanie na benzynę

    Po dwóch dniach testów myślę,że problem z samoczynnym przełączaniem na Pb rozwiązany

  • #20 16 Mar 2013 19:52
    1770490
    Usunięty  
  • #21 23 Gru 2013 14:52
    stivix
    Poziom 10  

    Mam podobny problem w swoim AUDI.

    Postanowiłem podłączyć się samodzielnie do centralki LPG DREAM XXI N, którą zakładał poprzedni właściciel samochodu.
    Posiadam interfejs własnej konstrukcji, który śmigał mi ładnie w poprzednim samochodzie na Autronic AL700 i chcę go użyć do podpięcia się do OMVL DERAM XXI N.
    Problemem jest wtyczka diagnostyczna w moim sterowniku LPG.
    Nie mogę rozgryźć oznaczenia pinów w tej wtyczce, co powoduje, że nie mogę się podpiąć do sterownika.
    Załączam zdjęcia mojej wtyczki, może ktoś z forumowiczów miał podobny przypadek i będzie mi w stanie pomóc, lub po kolorze kabli będzie można dojść, jaki sygnał powinien być na poszczególnych pinach.

    OMVL DREAM XXI przełączanie na benzynę OMVL DREAM XXI przełączanie na benzynę



    Do wtyczki dochodzą 4 kable więc domyślam się, że we wtyczce należy podpiąć:
    Zasilanie
    Transmisja Data Tx
    Transmisja Data Rx
    Masa

  • #22 23 Gru 2013 16:19
    gimak
    Poziom 35  

    Jakaś nietypowa wtyczka, ja mam inną. Zasilanie i masę, wg mnie miernikiem (woltomierz i omomierz bez problemu idzie zidentyfikować, a Tx i Rx, to już doświadczalnie - zadziała, niezadziała.

  • #23 23 Gru 2013 16:53
    stivix
    Poziom 10  

    Przemierzyłem woltomierzem i na włączonym zapłonie wygląda to tak (patrząc na załaczone wcześniej przeze mnie zdjęcia od lewej strony):
    żółty przewód +12V
    czarny przewód GND
    na pozostałych dwóch napięcie ok.5 V czyli to są sygnałowe przewody...

    Czytałem kiedyś na jakimś forum gazowym, że niektórzy gaziarze zamieniją wtyczki, żeby klient sam się nie podpinał do instalacji...
    Pewnie w moim samochodzie tak było, dlatego mam problem z podpięciem się do sterownika...

  • #24 23 Gru 2013 18:54
    gimak
    Poziom 35  

    stivix napisał:
    Czytałem kiedyś na jakimś forum gazowym, że niektórzy gaziarze zamieniją wtyczki,

    Też to czytałem.
    Co do wtyczki - u mnie jest jest 8-pinowa, 2 rzędy po 4 piny. Wykorzystane są 4 w rzędzie pod występem pod zaczep wtyczki interfejsu. I patrząc na wtyczkę od strony wtyków, od lewej: 1 - 5V, 2 - 0 (masa), 3 - 12V, 4 - 5V. Napięcia mierzone bez kluczyka w stacyjce.
    Wtyczka z interfejsu jest kompatybilna z wtyczką instalacji OMVL Dream XXI N (dla ścisłości).

  • #25 20 Paź 2014 21:13
    predki
    Poziom 12  

    Witam mam podobny problem więc dziś przeglądnołem całą instalacje porozkręcałem powyczyszczałem i złozyłem od nowa wszystko zrobiłem kalibracje przeszła ale dysze za małe więc je rozwierciłem jest oki niby .Po odpaleniu i przejsciu na gaz auto dziwnie chodzi tzn . jak by nie chodziło na jakiś cylinder więc w pojechaliśmy zobaczyc w trasie co bedzie ale w trasie pod obciążeniem przełączył sie spowrotem na benzyne cisnienie gazu nie wariowało nie wiem co może być obstawiam na map sensor , typ aeb013 tylko nie wiem on w programie nie pokazuje cisnienia map

  • #26 21 Paź 2014 18:09
    gimak
    Poziom 35  

    predki napisał:
    typ aeb013 tylko nie wiem on w programie nie pokazuje cisnienia map

    013 nie pokazuje ciśnienia map
    predki napisał:
    ale w trasie pod obciążeniem przełączył sie spowrotem na benzyne cisnienie gazu nie wariowało

    Nie napisałeś co się później działo - czy dał się ponownie ręcznie przełączyć na gaz.
    Ja miałem w Dream XXI N taką sytuację, że było przypadkowe przełączanie się na benzynę i też przypadkowe powroty na gaz, ale temu towarzyszyły o ile pamiętam spadki ciśnienia gazu. Przyczyną były chwilowe przerwy na cewce elektrozaworu przy reduktorze, trudne z początku do uchwycenia, bo za każdym razem, sprawdzana cewka nie wykazywała przerwy. Na 100% byłem tego pewny jak w elektrozaworze wyjąłem rdzeń (zawór cały czas otwarty) i ustało to przypadkowe przełączanie się. Po tej operacji cewka też zdecydowała się na trwałą przerwę - wymiana cewki załatwiła sprawę.
    Zaznaczam, że z pracą silnika na gazie (jak na nim pracował) nie było żadnych problemów.

  • #27 22 Paź 2014 00:03
    predki
    Poziom 12  

    Tu w moim przypadku cewka jest ok chodzi mi że na paliwie jest ok a na gazie chodzi strasznie i przełancza się na benzyne wydaje mi się że chyba reduktor do wymiany

  • #28 22 Paź 2014 10:31
    gimak
    Poziom 35  

    predki napisał:
    na paliwie jest ok a na gazie chodzi strasznie i przełancza się na benzyne wydaje mi się że chyba reduktor do wymiany

    Wg mnie reduktor jest wtedy do regeneracji lub wymiany, jeżeli nie trzyma stabilnego ciśnienia przy zmianach ilości pobieranego gazu (zmianach obciążenia silnika).
    predki napisał:
    dziś przeglądnołem całą instalacje porozkręcałem powyczyszczałem i złozyłem od nowa wszystko zrobiłem kalibracje przeszła ale dysze za małe więc je rozwierciłem jest oki niby

    No dobrze, a jak silnik chodził po kalibracji na tych za małych dyszach?
    Jak na benzynie chodzi dobrze, to przyczyna tkwi w gazie. Z kolei jak ciśnienie na reduktorze jest stabilne, to przyczyny szukałbym w dozowaniu gazu. Tu zwróciłbym uwagę jak zachowuje się temperatura gazu (nie reduktora), bo może czujnik temperatury (ten na listwie) przekłamuje i jest źle dobrany czas wtrysku.
    Jeżeli silnik na gazie pracuje nierówno - wypadające cykle pracy, to sprawdziłbym na którym cylindrze ma to miejsce, zdejmowałbym pojedynczo wtyczki z wtryskiwaczy gazowych i patrzyłbym na którym, po wypięciu wtyczki nie ma reakcji w pracy silnika (ten cylinder nie pracuje).
    Jeżeli coś takiego by wystąpiło, to pozostaje do sprawdzenia wtryskiwacz, czy sterowanie nim. A to z kolei wyłapałbym przez podmianę wtryskiwacza na nie pracującym cylindrze z cylindrem pracującym i jeżeli usterka poszłaby za wtryskiwaczem, to niesprawny wtryskiwacz, a jeżeli nie, to feler jest w sterowaniu wtryskiwaczem.
    Dla mnie jest jeszcze jedna rzecz zastanawiająca - kalibracja. Ja się w to nie bawiłem w mojej instalacji, bo nie musiałem, więc nie wiem jak to biega, ale wg mnie nie powinna przejść pozytywnie, jeżeli instalacja lub silnik jest niesprawny.

  • #29 30 Paź 2014 18:55
    predki
    Poziom 12  

    Witam więc tak wymieniony reduktor wtryskiwacze wtryskiwacze reg fast reduktor tez omvl auto ladnie pracuje na wolnych obrotach tak samo jak na benzynie ale po przejechaniu okolo kilometra przelancza sie na benzyne nie wiem co jest cisnienie gazu ustawione na 0,9 dysze pokazuje na zielonym polu więc nie powinno być problemu a jest

  • #30 31 Paź 2014 09:27
    gimak
    Poziom 35  

    predki napisał:
    nie wiem co jest cisnienie gazu ustawione na 0,9

    To, że ciśnienie jest ustawione na 0.9, to wcale nie znaczy, że ono jest takie cały czas.
    predki napisał:
    po przejechaniu okolo kilometra przelancza sie na benzyne

    Wg mnie istotną informacją byłoby, jak to ciśnienie zachowuje się tuż przed przełączeniem na benzynę i jakie ewentualnie płyną ze sterownika gazowego (sygnał braku gazu, miganie diod na przełączniku).
    Mam taką samą instalację w megance już 11 lat i nie miałem z nią kłopotów poza padniętą cewką na elektrozaworze przed reduktorem i czujnikiem temperatury reduktora.
    Było to już dawno temu i już nie przypominam sobie czy ta usterka wywoływała wywoływała sygnał braku gazu (a powinna). Prawdopodobnie nie było tej informacji i to mnie trochę wodziło za nos, bo jak sprawdzałem napięcie na cewce, to było, a jak sprawdzałem ciągłość obwodu cewki też była, a ciśnienia na listwie nie było. Po wyjęciu z elektrozaworu grzybka odcinającego gaz (elektrozawór stale otwarty) problemy z niekontrolowanym przechodzeniem na benzynę się skończyły, co potwierdziło moje podejrzenia o niesprawności elektrozaworu, a konkretnie przypadkowej przerwie na cewce. Po wymianie cewki to przypadkowe przechodzenie na benzynę znikło.
    Usterka czujnika temperatury, też miała podobny charakter (była zmienna) i powodowała, że do przełączenia na gaz, raz dochodziło szybko, innym razem po dłuższej jeździe, a czasem wcale. Ale już po przełączeniu na gaz, nie dochodziło do ponownego powrotu na benzynę.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME