Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Uszkodzony dotyk w Samsung Avila i odmowa naprawy serwisu.

salawalas 04 Sep 2010 12:01 15011 8
  • #1
    salawalas
    Level 16  
    Witam.
    Do rzeczy.W Samsungu Avila (GT-S5230) padł dotyk, więc podejrzewam uszkodzony digityzer. Jako, że telefon ma jeszcze rok gwarancji udałem się do serwisu, lecz serwisman nie chciał go przyjąć do naprawy w ramach gwarancji, zastrzegając się dokonaną zmianą softu w telefonie. Czy to jest normalne stanowisko serwisu gwarancyjnego?
    Kto tu ma rację?
    Pytanie drugie.
    Czy gdybym sam chciał dokonać podmiany digityzera, czy jest to trudna operacja? Wiem, że to mało obiektywne pytanie, ale z waszego punktu widzenia jak to wygląda?
  • Helpful post
    #2
    OlekMTG
    Level 34  
    Grzebiąc w sofcie telefonu anulowałeś prawa gwarancyjne, tak więc decyzja o odmowie naprawy gwarancyjnej była jak najbardziej słusza. Co prawda niekażdą zmiane widać i niezawsze w serwisie się czegoś takiego dopatrzą, ale jak jest to widoczne na pierwszy rzut oka to niema czemu się dziwić.
  • Helpful post
    #3
    gregor_009
    Level 24  
    Wymiana nie jest bardzo trudna, jednak jeśli nie zajmujesz się tym na codzień to lepiej oddać do serwisu w celu wymiany, ponieważ samemu można narobić dużo szkód - pourywać tasiemki itp., a wtedy koszt naprawy znacznie wzrośnie.
  • #4
    salawalas
    Level 16  
    Jako, że telefon nie jest mój i nie ja dokonywałem zmiany softu, to i książki gwarancyjnej nie widziałem na oczy i nie wiedziałem, że zmiana softu powoduje utratę gwarancji. Ponieważ nie siedzę dobrze w tym temacie także oddam do serwisu. Dzisiaj pytałem w jednym serwisie, oszacowali tę usługę na 80-100zł. Nie mam pojęcia czy to dużo, czy mało, ale wygląda na to , że nie mam innego wyjścia.
  • #5
    mundek223
    Level 29  
    Lub sprzedaż telefonu na części lub komuś do naprawy
  • Helpful post
    #6
    janosik99
    Level 18  
    Do jakiego konkretnie serwisu oddawałeś telefon? Żaden szanujący się serwis nie odmówi naprawy gwarancyjnej z powodu zmiany softu. Wyślij telefon bezpośrednio do ccs lub regenersis, jeżeli telefn nie jest uszkodzony mechanicznie lub w skutek działania cieczy to nie będą robić żadnego problemu.
  • #7
    salawalas
    Level 16  
    Byłem w lokalnym serwisie w Kielcach, w tzw. autoryzowanej filii. Z tego co wiem telefon ani nie upadł, ani nie został zalany. Z tego co wiem, zastrzegam.
    Spróbuję jutro się skontaktować z CSS, albo z tym drugim serwisem. Można do nich bezpośrednio wysłać telefon?
  • #9
    salawalas
    Level 16  
    O, dzieki. Nie zamykam tematu, napiszę co i jak z tą naprawą.

    Dodano 2010-09-22.

    Wysłałem do serwisu CSS do Warszawy, dzisiaj przyszedł naprawiony telefon. Naprawili bez problemu i wydziwiania.

    Tak a propos na przyszłość zacytuję fragment z książki gwarancyjnej:

    pkt.5
    Gwarancją nie są objęte:
    ....
    - uszkodzenia powstałe na skutek samowolnych napraw, przeróbek, zmian oprogramowania dokonanych przez Kupującego lub osoby nieupoważnione.

    A więc wg mojej logicznej i rozsądnej argumentacji, samowolna zmiana oprogramowania nie mogła spowodować zaistniałego uszkodzenia, czyli uszkodzenia panelu dotykowego i dlatego naprawa gwarancyjna jak najbardziej w tym przypadku obowiązuje.

    A te leszcze z lokalnego serwisu niech już nie liczą na zarobek z mojej strony.
    Zamykam.