Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW PASSAT B5 - Problem z automatyczną skrzynią biegów !!

Tomek8989 04 Wrz 2010 14:06 34652 8
  • #1 04 Wrz 2010 14:06
    Tomek8989
    Poziom 11  

    Witam serdecznie wszystkich!

    Od tygodnia jestem szczęśliwym(nie do końca) posiadaczem samochodu marki VW PASSAT B5 z silnikiem 1.9 TDI 110 KM AFN i 4 biegową automatyczną skrzynią biegów:)

    Podczas zakupu samochodu zauważyłem kilka dysfunkcji w wyposażeniu jak i w skrzyni, mianowicie nie działał tempomat i przy ruszaniu do przodu trzeba było użyć dużo gazu.. Jednakże zdecydowałem się na zakup, ponieważ zauważyłem podczas oględzin wyrwany kabel przy jednym z czujników skrzyni biegów. Pomyślałem, że gdy go odpowiednio połącze wszystko będzie ładnie działać. Fakt, że nie widział o tym przerwaniu sprzedający, skłonił mnie do zbicia ceny, co mi sie udało:)

    Wczoraj połączyłem wszystko ładnie i okazało się, że tempomat chodzi elegancko. Wszystkie jego funkcje działają prawidłowo, jednakże skrzynia dalej źle pracuje.

    Opiszę co dzieje się po ustawieniu dźwigni w poszczególnych pozycjach:

    R - od razu po puszczeniu hamulca auto rusza tak jak to ma miejsce w automatach, po wciśnięciu przyśpiesza bdb.

    D - auto chodzi prawie tak samo jak na pozycji 3 - czyli, gdy chcę ruszyć muszę wcisnąć dużo gazu, silnik osiąga obroty rzędu 2,5 - 3 tysięcy i auto rusza stopniowo zwiększając prędkość, nie ma mocy, dopiero od około 70 km/h przyśpiesza normalnie, przynajmniej tak mi się wydaje.

    3 - jak wyżej

    2 - auto potrzebuje nieco mniej gazu do ruszenia niż na "3" i "D" i wydaje mi się, że w ogóle nie używa 1 i wyższych biegów.

    1- auto rusza normalnie tak jak ma to miejsce w PASSATACH TDI, po puszczeniu hamulca od razu rusza, a po wciśnięciu gazu ładnie ciągnie, jednakże nie nie zmienia biegów na wyższe.

    Jestem pewien, że od strony mechanicznej wszystko jest ok.
    Problem leży po stronie sterowania.

    Słyszałem, że może to być wina czujnika prędkości, jednakże nie wiem gdzie jest on zlokalizowany.

    Proszę o pomoc i jakieś schematy, co przeczyścić i zrobić samemu, możliwe, że to jakaś mała usterka.

    0 8
  • #2 04 Wrz 2010 14:12
    Andiv
    Poziom 32  

    To nie będzie mała usterka. Niestety nic nie zrobisz samemu. Skrzynia, sterownik do roboty.
    Żeby się utwierdzić przydadzą się odczyty z sterownika skrzyni.

    0
  • #3 04 Wrz 2010 14:31
    Tomek8989
    Poziom 11  

    właśnie się tego obawiam, że jednak coś ze sterownikiem.

    Proszę o inne wypowiedzi, jak i o kontakt do osób, bądź warsztatów z województwa Opolskiego lub okolic, które mają pojęcie o automatach i mogą pomóc w tym przypadku..

    1
  • #4 04 Wrz 2010 22:51
    member 20
    Poziom 11  

    kolego, jeżdżę automatami juz kilka lat i powiem tak, jak masz na "D" i "3" to automat rusza Ci z dwójki jeżeli normalnie dajesz gazu, jeżeli wrzucisz "2" i delikatnie ruszysz to możliwe również ze ruszy Ci z dwójki ( mój mercedes i citroen ruszają jednak wtedy juz z jedynki i uzywają tylko dwóch pierwszych biegów, nie wiem jak Passat to robi) i oczywiscie majac dalej wrzuconą pozycje "2" oznacza to blokadę drugiego biegu i automat Ci nie będzie używał innych biegów tylko jedynki i dwójki w tym wypadku. Jeżeli dasz pozycje "1" to automat uzywa tylko jedynki i wtedy napewno lepiej rusza z miejsca. Więc ruszając spokojnie wciskając gaz z "D" i "3" napewno skrzynia rusza z drugiego biegu i dlatego trzeba kręcić silnik wyżej bo samochód rusza z dwójki :) po pierwsze radziłbym sprawdzić poziom oleju, wiele osób sprawdza go jak w silniku, a poprawnie to ma być dobrze rozgrzana skrzynia (pojeździć z 10 km) i na odpalonym silniku w pozycji "P" lub "N" sprawdź poziom oleju, wtedy ma być miedzy min a max oczywiscie. Byc może ze masz za mało oleju w skrzyni i dlatego ciężko jej "ruszyć". Było tak w citroenie ktorego kupowałem i tez ubiłem trochę cenę samochodu wtedy :D

    1
  • #5 05 Wrz 2010 17:26
    Tomek8989
    Poziom 11  

    ja jezdzilem tylko automatem DSG..

    w moim 4-biegowym napewno wbijajac D, autko powinno ruszac z 1. Jesli jest inaczej tzn ze cos jest nie tak, moze faktycznie ten olej.. bo z tego co wyczytalem to wlasnie olej steruje tym wszystkim, nie wiem czy dobrze zrozumialem

    0
  • #6 05 Wrz 2010 22:31
    member 20
    Poziom 11  

    tak, olej oprócz tego ze przenosi napęd poprzez hydrokinetyczne sprzęgło, to steruje zmianą biegów oczywiscie poprzez sterownik. Sprawdź ten olej i napisz czy coś pomogło albo czy jest jakaś różnica.

    0
  • #7 06 Wrz 2010 00:16
    automix
    Poziom 19  

    Kolego member20 od kilku lat zajmuję się naprawami automatycznych skrzyń begów i jeszcze się nie spotkałem z samochodem który by ruszał z dwójki, a już na pewno nie jest to mercedes którego znam dobrze. To że może nie czujesz zmiany z 1 na 2 może świadczyć że twoja skrzynia działa idealnie i przerzucenie to jest takie płynne ( w co za bardzo nie wierzę ). Kolego Tomek8989 co do Twojego problemu: Wylej olej, zdejmij miskę olejową, i sprawdź czy w misce ( na magnesie ) są opiłki czy też ich nie ma. Jeśli są to już chyba dalej pisać nie muszę. Jak nie ma to :
    wyjąc sterownik, umyć go , wyczyścić i wymienić tłoczek zaworu lock-up, wymienić filtr oleju i oczywiście olej. Olej do tej skrzyni ESSO LT71141 i nie powinien być stosowany żaden inny ( no chyba że oryginał - co jest jednoznaczne tylko inne opakowania ). Powinny problemy zniknąć. Oczywiście na początku było by fajnie mieć testy komputerowe ale nie każdy ma takie możliwości.

    1
  • #8 07 Wrz 2010 10:34
    Tomek8989
    Poziom 11  

    Auto wylądowało u mechanika w Paczkowie, woj. Opolskie.

    Cała przyjemność będzie mnie kosztowała 1100 zł, a w tym:

    - wymiana sterownika
    - wymiana oleju
    - filtr i chyba uszczelke tez nową da.

    Wydaje mi się, że cena nie jest najgorsza, a sama naprawa i obsługa jest rewelacyjna, praktycznie co godzine miałem telefon z informacją co chłopaki zrobili i jak auto chodzi, także polecam jeśli ktoś ma podobny problem.

    Podaje nr do nich: 601 971 962.

    2
  • #9 23 Sie 2011 20:50
    kazik7800
    Poziom 2  

    witam , juz dawno po poscie,ale wypowiem sie w tym,bo widze ze kazdy jak mu autko muli to zgania na automat skrzynie biegow i wywala kupe kasy na naprawe, wymiane oleju, sterowniki i inne . co do opisu jak rusza autko , to w skrocie ma byc tak : 1 - tylko pierwszy bieg , 2 - rusza z jedynki , i chocbys nie wiem ile dal gazu , to przezuci na dwojke i wyzej nie da rady , 3 - rusza z jednyki , i przezuci na drugi i trzeci bieg D - przerzuca wszystkie. jak ci sie zepsuje cos, np. czujnik predkisci skrzyni biegow i skrzynia wejdzie w tryb awaryjny to bedziesz mial tylko i wylacznie 3 bieg i przy ruszaniu bedziesz czul ze jest mulasty. zreszta pewnie tu jest 1000 razy o tym opisane , ale wracajac do tematu , jesli auto muli , i nie wchodzi ladnie na obroty to wpierw wypnij wtyke od przeplywomierza powietrza , co sie czesto psuje, wejdzie wtedy w tryb awaryjny , i dostanie max dawke powietrza do silnika.i bedzie szedl jak burza . znaczy wtedy ze masz zepsuta przeplywke.

    2