Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra A 1,8i silnik gaśnie

14 Wrz 2004 13:01 11954 21
  • Poziom 15  
    Witam wszystkich serdecznie.
    Jestem tu nowy i zwracam się z prośbą do wszystkich może ktoś mi pomoże. Niedawno nabyłem Opla Vectrę 1,8i z 94r, z którym mam problem, otóż po przekręceniu kluczyka pomarańczową kontrolkę z rysunkiem silnika (niewiem od czego ona jest) powinno się włączyć pilotem i dopiero zapalać silnik. U mnie czasami muszę ją zapalać pilotem a czasami po przekręceniu kluczyka ona już świeci. I bez względu na to czy kontrolkę zapalę pilotem czy nie po przejechaniu kilku kilometrów silnik mi gaśnie podczas jazdy. Wówczas muszę wyłączyć zapłon, chwilę odczekać i ponownie zapalić silnik (to się zdarza kilka razy podczas jazdy). Proszę o pomoc bo to jest denerwujące i niebezpieczne. I jeszcze jedno, nie mam alarmu tylko centralny zamek na pilota. Czy przy tym układzie powinny przy zamykaniu - otwieraniu mrugać kierunkowskazy?
    Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich :( jozgaw
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 2  
    Myślę,że wiem co jest tego przyczyną.Miałem podobną usterkę w moim
    Oplu Vectra 1,6i.Silniki mają inną pojemność lecz ten sam osprzęt tzn.
    układ wtryskowo-zapłonowy GM MULTEC.Ta żółta lampka(jeśli się zapala podczas jazdy) sygnalizuje właśnie awarię w tym układzie.Przyczyną tej usterki jest aparat zapłonowy ( uszkodzona cewka dajnika impulsów zapłonowych,moduł zapłonowy).Po wymianie tegoż aparatu jeżdżę już cztery lata bez problemów.
  • Poziom 18  
    witam
    trzeba zewrzec styki w złączu diagnostycznym i odczytać kody błędów ( kody są opisane w książce opel vectra kturom można kupić w księgarniach ) wtedy można dalej myśleć co by trzeba było wymienić ( jakieś czujniki ) lub podregulować.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 2  
    Cały problem tej usterki jest taki. że komputer nie wykazuje żadnego kodu. Jeszcze raz powtarzam,że przerabiałem to u siebie:silnik gasł w najmniej spodziewanym momencie, znowu odpalał itd. Sprawdzałem kody kompa;wymieniłem kompa na inny i bez zmian. Dopiero wymiana aparatu zapłonowego załatwiła sprawę definitywnie.
  • Poziom 15  
    No właśnie komputer nie wskazuje żadnej a mimo to silnik gaśnie :( :cry: . Mówisz że aparat zapłonowy tak tylko że u mnie niema aparatu zapłonowego tylko że jest roździelacz i impulsator. :? wszystko przejrzałem, jest OK i gdzie mam czego szukać? :?:
  • Poziom 15  
    No właśnie komputer nie wskazuje żadnej a mimo to silnik gaśnie :( :cry: . Mówisz że aparat zapłonowy tak tylko że u mnie niema aparatu zapłonowego tylko że jest roździelacz i impulsator. :? wszystko przejżałem, jest OK i gdzie mam czego szukać? :?:
  • Poziom 39  
    Niestety nie rozumiem, co ma wspólnego central z check'em , ta kontrolka sygnalizuje awarie zasilania silnika i nie masz wpływu na jej zapalanie się . Jeśli pilot jest nie orginalny szukałbym awari w instalacji po stronie zasilania bezpośredniego ( 30) cpu . To może być przyczyną wyłaczania silnika i braku kodu usterki , rozłaczenie brak zasilania. :)
  • Poziom 34  
    Rzeczywiście w Twoim silniku nie ma aparatu zapłonowego ale zobacz jak wszyscy chcą Ci pomóc.
    Żółta lampka to "check engine" ,przed uruchomieniem silnika sygnalizuje
    że komputer ma zasilanie w czasie pracy silnika sugnalizuje o zakłóceniach w sterowaniu silnikiem.Lampka "sprawdż motor" informuje nas że musimy pojechać do serwisu.Na dojazd komputer przechodzi na program awaryjny to znaczy jeżeli np. komputer nie otrzymuje odpowiedzi o zmianie składu mieszanki pomimo że zmienia czas wtrysku,
    po pewnym czasie ignoruje sygnał z sondy lambda.Samochód jedzie dalej,
    ale na programie awaryjnym więcej zużywa paliwa.
    Z Twojego opisu wniskuję że komputer załączany jest przez Twój alarm żółta lampka zapala się po pilocie, usterki szukałbym w uszkodzonym alarmie.
  • Poziom 15  
    Chciałbym podziękowć wszystkim za zainteresowanie moim problemem i powiedzieć że ta usterka nie występuje regularnie. Przez ostatnie dwa dni jeździłem i bez problemu, myślałem że już wszystko w porządku a tu dzisiaj znów mi raz zgasł silnik.

    pozdrawiam jozgaw
  • Poziom 12  
    manta napisał:
    Niestety nie rozumiem, co ma wspólnego central z check'em , ta kontrolka sygnalizuje awarie zasilania silnika i nie masz wpływu na jej zapalanie się . Jeśli pilot jest nie orginalny szukałbym awari w instalacji po stronie zasilania bezpośredniego ( 30) cpu . To może być przyczyną wyłaczania silnika i braku kodu usterki , rozłaczenie brak zasilania. :)

    własnie-jezeli tak sie dzieje i ginie napiecie na zacisku 15 to nie bedzie pisalo błędu a auto zgasnie(zacisk 15to nie 15 pin a oznaczenie)
  • Poziom 10  
    a gdzie szukać tego zacisku 15? Mam podobny problem tylko że w corsie B 1.4i (C14NZ) z 1993 r.
  • Poziom 15  
    Jeżeli dobrze rozumiem zacisk 15 tj masa a masa jest przy każdym odbiorniku prądu no i właśnie gdzie go szukać, przy czym ten zacisk 15 ma być. :|

    pozdrawiam jozgaw
  • Poziom 39  
    jozgaw napisał:
    Jeżeli dobrze rozumiem zacisk 15 tj masa a masa jest przy każdym odbiorniku prądu no i właśnie gdzie go szukać, przy czym ten zacisk 15 ma być. :|

    pozdrawiam jozgaw

    W instalacjach samochodowych są 3 podstawowe oznaczenia:
    15 zasilanie po włączonym zapłonie (+)
    30 bezpośrednie zasilanie z akumulatora (+)
    31 masa
    I nie pomyl tego bo zmiana polaryzacji to syk i element do kibla
    Powodzenia
  • Poziom 17  
    Prawdopodobnie masz alarm z przekaźnikiem odcinającym napięcie po stacyjce lub do stacyjki. jeżeli tak to przyczyny szukaj na styku przekaźnika. Normalnie żaden nie w tym miejscu przekaźnika alarmu własnie z poodu dużego prądu - ale kto wie co ktoś namieszał.
  • Poziom 12  
    manta napisał:
    jozgaw napisał:
    Jeżeli dobrze rozumiem zacisk 15 tj masa a masa jest przy każdym odbiorniku prądu no i właśnie gdzie go szukać, przy czym ten zacisk 15 ma być. :|

    pozdrawiam jozgaw

    W instalacjach samochodowych są 3 podstawowe oznaczenia:
    15 zasilanie po włączonym zapłonie (+)
    30 bezpośrednie zasilanie z akumulatora (+)
    31 masa
    I nie pomyl tego bo zmiana polaryzacji to syk i element do kibla
    Powodzenia

    ojjj to co kolega manta napisal wbij sobie twardo do głowy!!!!!a jeszcze dodam ze z takich wazniejszych oznaczen 50-rozrusznik
  • Poziom 15  
    Witam pnownie wszystkich. Dziękuję Wam, że tak bardzo chcieliście mi pmóc. Ale już po kłopocie silnik nie gaśnie. Najbliższy prawdy był kolega stachn, tylko że to nie był alarm bo go poprostu tam nie było tylko immobilajser. On właśnie sterowany na pilota odcinał zasilanie silnika. I raz trzymał a raz nie i to właśnie było tego przyczyną. Więc go wymontowałem i wszystko jest OK. Silniczek sobie cyka a ja jestem z tego powodu szczęśliwy. :multi: :spoko:

    Pozdrowienia
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    No tez mam takie auto. Kupione niedawno. Kopulke to od razu wymienilem. Taki tam byl syf ze po czyszczeniu auto gorzej jezdzilo niz przed. Tez musze to jako uszczelnic, ale narazie jezdzi wiec nie chce mi sie ;).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    witam
    świecąca lampka oznacza że w układzie sterowania silnikiem wystąpił błąd można to odczytać ale nie wiem czy w tym aucie da się to zrobić od ręki czy trzebakompa. na świecącej możesz jeżdzić ale najbardziej cierpi twoja kieszeń ponieważ auto ma słabsze osiągi i większe zużycie paliwa
  • Poziom 15  
    Witam ponownie! Chciałbym poruszyć pewną sprawę związaną z tym tematem jaki poruszyłem na Forum Elektrody. Otóż po ukazaniu się mojego postu o tym że udało mi się usunąć immobilayser z mojej Vectry otrzymałem i nadal otrzymuję e-mile z prośbą o pomoc w różnych problemach w różnych samochodach związanych z elektroniką. Wydaje mi się, że autorzy tych maili nie czytają uważnie postów. To ja poruszyłem ten temat i to ja prosiłem o pomoc (jeszcze raz wszystkim dziękuję za zainteresowanie i chęć pomocy), więc zrozumcie mnie, że ja NIE jestem elektronikiem ani nawet elektrykiem i niemam pojęcia jak Wam pomóc za co Was szczerze przepraszam. Jedyna rada jakiej Wam mogę plecić to kupno książki z serii "Sam Naprawiam" czy coś podobnego. Zazwyczj w takich książkach są zamiesczone też schemety elektryczne danego samochodu, i wiele innych porad. Wartość takej książki równa się wartości prawie najdrobniejszej usługi w warsztacie naprawczym. Jeszcze raz przepraszam wszystkich, których zawiodłem no i tych, którym nie odpowiedzałem na ich prośbę o pomoc. Poruszajcie więc takie tematy na forum tu jest tyle wspaniałych i znających się na rzeczy osób, że napewno znajdziecie coś dla siebie interesującego i nie marnujcie czasu na pisanie do mnie e-maili.
    Pozdrawiam Was wszystkich