Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Usuwanie filtra FAP - a emulator, silnik D4D Toyoty

Reflekt 17 Wrz 2011 22:48 29134 49
  • #31
    a.gry
    Poziom 16  
    Witam wszystkich.
    Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem emulatora.
    Pewnie zapytacie dlaczego emulator ???
    Troszkę czytałem w sieci i pytałem po punktach wykonujących taką usługę.
    Pierwsza propozycja to tzw "zamknięcie" błędów zgłaszanych przez sterownik, a co za tym idzie brak możliwości wyświetlania info o usterce. I co jest w pewnym sensie niebezpieczne (w razie czego sterownik nie zgłosi problemu z silnikiem).
    "To tak jakby człowiekowi wyciąć ośrodek bólu, w końcu się sam zabije"
    Druga to wstawienie innego oprogramowania " prawdopodobnie z innego auta". Mogą wystąpić pewne komplikacje ze strony programu .
    I trzecie to emulator . Jak narazie najbezpieczniejsza metoda . Zawsze można go odłączyć i spróbować czegoś innego. Cały system w aucie pozostaje nienaruszony i dostaje informacje do komputera tak jakby Fap był sprawny.

    A na "kopanie" w programie sterownika jest jeszcze czas.

    Pewnie będą głosy sprzeciwu, ale ja uważam że nie które punkty wykonujące modyfikacje programu sterownika idą na łatwiznę, a klient?
    No cóż niech się teraz martwi w końcu to jego auto.

    Pozdrawiam a.gry
  • Texa PolandTexa Poland
  • #32
    Werewolf
    Poziom 25  
    a.gry napisał:
    Witam wszystkich.
    Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem emulatora.
    Pewnie zapytacie dlaczego emulator ???
    Troszkę czytałem w sieci i pytałem po punktach wykonujących taką usługę.
    Pierwsza propozycja to tzw "zamknięcie" błędów zgłaszanych przez sterownik, a co za tym idzie brak możliwości wyświetlania info o usterce. I co jest w pewnym sensie niebezpieczne (w razie czego sterownik nie zgłosi problemu z silnikiem).
    "To tak jakby człowiekowi wyciąć ośrodek bólu, w końcu się sam zabije"
    Druga to wstawienie innego oprogramowania " prawdopodobnie z innego auta". Mogą wystąpić pewne komplikacje ze strony programu .
    I trzecie to emulator . Jak narazie najbezpieczniejsza metoda . Zawsze można go odłączyć i spróbować czegoś innego. Cały system w aucie pozostaje nienaruszony i dostaje informacje do komputera tak jakby Fap był sprawny.

    A na "kopanie" w programie sterownika jest jeszcze czas.

    Pewnie będą głosy sprzeciwu, ale ja uważam że nie które punkty wykonujące modyfikacje programu sterownika idą na łatwiznę, a klient?
    No cóż niech się teraz martwi w końcu to jego auto.

    Pozdrawiam a.gry


    To nie jest do końca tak jak mówisz, ale mniejsza o to, modyfikację ECU żeby wykonać trzeba mieć pojęcie w temacie.
  • #33
    a.gry
    Poziom 16  
    Właśnie o tym piszę.
    Takie warsztaty pewnie nie mają żadnego pojęcia o oprogramowaniu.
    Prawdopodobnie mają jakąś bazę i tego się trzymają. Ładują z automatu, a potem się zobaczy.
    Będzie dobrze to OK.

    a.gry
  • Texa PolandTexa Poland
  • #34
    Werewolf
    Poziom 25  
    Ciężko się nie zgodzić, ale niestety zakłady które się na tym znają można policzyć na palcach jednej ręki.
    W ogóle z elektronika w warsztatach jest bardzo kiepsko, przynajmniej w niektórych regionach Polski... .
    Ale część winy ponoszą również klienci, którzy zamiast zapłacić 100-200zł więcej nie rozumiejąc, że wiedza, doświadczenie i umiejętności kosztują, naprawią samochód po kosztach a później płacz i lament.
  • #35
    KaczorGSM
    Poziom 15  
    a.gry napisał:
    Witam wszystkich.
    Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem emulatora.
    Pewnie zapytacie dlaczego emulator ???
    Troszkę czytałem w sieci i pytałem po punktach wykonujących taką usługę.
    Pierwsza propozycja to tzw "zamknięcie" błędów zgłaszanych przez sterownik, a co za tym idzie brak możliwości wyświetlania info o usterce.
    I co jest w pewnym sensie niebezpieczne (w razie czego sterownik nie zgłosi problemu z silnikiem).
    "To tak jakby człowiekowi wyciąć ośrodek bólu, w końcu się sam zabije"


    Troszkę Waść nie zrozumiałeś ;)

    "Zamyka" się tylko błędy związane z FAP'em.
    Reszta zostaje :P

    a.gry napisał:

    Druga to wstawienie innego oprogramowania " prawdopodobnie z innego auta". Mogą wystąpić pewne komplikacje ze strony programu .


    To chyba bardzo źle trafiłeś. Normalnie to się odczytuje sterownik, zmienia co trzeba i wgrywa do sterownika :)

    a.gry napisał:

    I trzecie to emulator . Jak narazie najbezpieczniejsza metoda . Zawsze można go odłączyć i spróbować czegoś innego. Cały system w aucie pozostaje nienaruszony i dostaje informacje do komputera tak jakby Fap był sprawny.


    Oczywiście zostałeś poinstruowany, że to "zachowanie jak sprawny" obejmuje też okresowe wypalanie. ( będziesz stawiał taką zasłonę dymną, że Cię mogą uznać za broń chemiczną ).
    Przybywanie oleju (rozcieńczanie paliwem) też jest zjawiskiem zupełnie normalnym w sprawnym FAP'ie.

    Normalnym zjawiskiem jest także sytuacja, że po kilku niedokończonych wypalaniach autko sobie radośnie wpadnie w tryb awaryjny.

    a.gry napisał:

    A na "kopanie" w programie sterownika jest jeszcze czas.

    Pewnie będą głosy sprzeciwu, ale ja uważam że nie które punkty wykonujące modyfikacje programu sterownika idą na łatwiznę, a klient?
    No cóż niech się teraz martwi w końcu to jego auto.

    Pozdrawiam a.gry


    Akurat w Toyocie nie trzeba "kopać" w sterowniku. Zapomniałeś o dosyć istotnej sprawie - o konfiguracji sterownika. W zależności od kodowania sterownik obsługuje FAP lub nie obsługuje FAP'a.
  • #36
    a.gry
    Poziom 16  
    Witam ponownie.

    Nie upieram się iż są warsztaty godne uwagi , ale przedstaw mi pierwszy lepszy warsztat który ma pojecie o napisaniu a co gorsze o przeróbce oprogramowania s systemie pojazdu. Uważam że 99% nawet nie wie jak pisze się program do sterownika albo nie widziała tej "kaszy z grochem".
    A co do pracy emulatora i pozostawiania za sobą "chmury dymu" to chyba nie wiesz po co jest emulator.
    Chmura o której piszesz powstała by tylko w momencie wtryśnięcia dużej ilości paliwa do układu wydechowego a nie kilku mili gramów na 600 -700 km. W przypadku emulatora chodzi o zadanie ECU silnika informacji o sprawnym układzie oczyszczania spalin.

    Co do konfiguracji sterownika i wyłączenia FAP-a, to chyba nie jest to tak jak myślisz.
    Jeżeli było by to takie proste to nie przerabiano by sterowników, wstawiano emulatorów tylko wyłączano by fap i już.

    Tak czy inaczej są różne zdania na ten temat

    Proszę kolegów i koleżanki o wypowiedź kto ma zmieniony soft w swoim aucie i jak to się sprawuje.

    a.gry
  • #37
    decybel91
    Poziom 40  
    Toyota, Mazda, Jaguar z systemem Denso to tylko emulator, najpewniejszy, no chyba że sam się sypnie. Nie wiem czy ktoś robi to softem. Ecusafe kiepsko się tutaj sprawuje.
  • #38
    KaczorGSM
    Poziom 15  
    a.gry napisał:
    Witam ponownie.

    A co do pracy emulatora i pozostawiania za sobą "chmury dymu" to chyba nie wiesz po co jest emulator.
    Chmura o której piszesz powstała by tylko w momencie wtryśnięcia dużej ilości paliwa do układu wydechowego a nie kilku mili gramów na 600 -700 km. W przypadku emulatora chodzi o zadanie ECU silnika informacji o sprawnym układzie oczyszczania spalin.
    a.gry


    No to radzę się podszkolić troszeczkę. Raz na jakiś czas ECU zarządza sobie wypalanie. Wtenczas średnie spalanie skacze sobie z 5-7 l/100km do 15-20 l/100km. Jeśli dla Ciebie to są miligramy ..... :D


    a.gry napisał:

    Co do konfiguracji sterownika i wyłączenia FAP-a, to chyba nie jest to tak jak myślisz.
    Jeżeli było by to takie proste to nie przerabiano by sterowników, wstawiano emulatorów tylko wyłączano by fap i już.

    a.gry


    I tak większość specjalistów robi :P
    Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że na razie dowiadywałeś się w warsztatach "u pana Kazia", gdzie jak widać poziom wiedzy jest żaden.


    decybel91 napisał:
    Toyota, Mazda, Jaguar z systemem Denso to tylko emulator, najpewniejszy, no chyba że sam się sypnie. Nie wiem czy ktoś robi to softem. Ecusafe kiepsko się tutaj sprawuje.


    Poważne firmy robią DENSO bez problemów :)
  • #39
    mota88gb
    Poziom 19  
    Są różne opinie na temat Fapa i jego usuwania. Jeśli ktoś ma sprawne dwa najważniejsze układy w aucie tj. paliwowy i turbodoładowania. Dochodzi jeszcze do tego tankowanie dobrej jakości paliwa i wymiana oleju zgodnie z zaleceniami producenta, to pojeździ z Fapem czy Dpf dość długo nie odczuwając żadnych problemów. Ale jeśli jest inaczej i użytkownik nie wie jak się z tym obchodzić to mogą być duże kłopoty. I tu dam przykład jednej sytuacji którą miałem niedawno. Otóż przyjechał do mnie klient na zabieg usunięcia tego cuda... Oczywiście najpierw kilka pytań z mojej strony od kiedy są kłopoty co już robił z tym itd. ( wole być pewnym że usunięcie to ostateczność ). Sytuacja wyglądała tak że klient zapchał się filtr itd, po nieudolnej próbie wypalenia przez komputer diagnostyczny i jeździe kilku dni w trybie awaryjnym ktoś powiedział mu że ma zrobić dziurę w filtrze i będzie ok. Jednak wiadomo że to nie rozwiąże problemu nie usunie a tylko pogorszy, i znów kilka dni jazdy w trybie awaryjnym wyszło nawet ok 1,5 tygodnia . Wreszcie zdecydował się usunąć, a więc zgrywam soft w ECU wyłączam Fap, programuje ECU. Odpalam auto, pomiar parametrów ( wszystko ok ). Pozostała jazda próbna klient wsiada jest zadowolony auto ma moc jak kiedyś itd. Przejechał ok 4km, dał mu trochę "po zaworach" ok 4tys.obr/min. a tu nagle auto dostało niesamowitego kopa chmura dymu zanim nie reaguje na pedał gazu wyłączenie przez stacyjkę obroty idą na maksa aż po parunastu metrach gaśnie. Myślę sobie no pięknie wiedząc już co się szykuje. Holuje auto do warsztatu sięgam po miarkę oleju a tam co ok. 2,5cm ponad maximum. Wiec wiadomo co było w oleju i dlaczego padła turbina. Także jeśli ktoś ma kłopoty z filtrem niech nie jeździ do momentu aż auto stanie tylko zadzwoni do ludzi którzy zajmują się tymi wynalazkami poprosi o poradę lub usunie, a ominie go drogi remont silnika i szarpanie nerwów.
  • #40
    ladamaniac
    Poziom 38  
    No cóż, auta z FAP/DPF na miarce oleju mają często trzy stany: w kolejności - minimum, maximum, te dotyczą stanu przy wymianie oraz maximum powyżej którego musi być wymieniony olej. Ale czytanie instrukcji większość boli, więc skąd mogą wiedzieć po co jest X na miarce. Faktem jest, że niektórzy się uczą na autach klienta i jednak po programowym usunięciu filtra procedura czasem się załącza, i wtedy samochód z tylu przypomina skrzyżowanie pocisku smugowego z T72 na pełnym gazie.
  • #41
    decybel91
    Poziom 40  
    Kolego KaczorGSM możesz podać chociaż na PW kto ogarnia to programowo? I nie interesuje mnie wsad z ecusafe.
    Kolego moto88gb - coż w twoim przypadków wypadek przy pracy, jak wiadomo klientowi wierzyć nie mozna, trzeba było olej odrazu wymienić, choć pewnie nie przyzal się ze 2tyg na awaryjnym jeździł.
  • #42
    gregorianin
    Poziom 27  
    decybel91 napisał:
    Kolego KaczorGSM możesz podać chociaż na PW kto ogarnia to programowo? I nie interesuje mnie wsad z ecusafe.


    Zapraszam na PW
  • #43
    a.gry
    Poziom 16  
    Ja miałem taki sam przypadek jak opisywał kolega moto88gb ale na postoju. Auto wpadło na takie obroty aż silnik się rozleciał. Słychać było tylko jeden wielki świst przez 10 sekund , łomot i cisza. Żadne wyłączenia zapłonu nie pomogły. A na hali było tak biało że własnej ręki przed nosem nie było widać. Strach było zrobić krok aby się o coś nie walnąć.
    Pewnie zapytacie co było powodem?
    Turbina puszczała olej do intercooler-a i w pewnym momencie( powyżej 2500 obr) turbina zassała go.
    I w przypadku kolegi moto88gb było podobnie turbina zassała nagromadzony olej i stąd wzięła się chmura dymu i niekontrolowane obroty i moc. Po prostu brak jakiejkolwiek kontroli nad silnikiem.
    A tak na marginesie to gość miał niesamowite szczęście że wydarzyło się to w czasie jazdy.
  • #44
    KaczorGSM
    Poziom 15  
    decybel91 napisał:
    Kolego KaczorGSM możesz podać chociaż na PW kto ogarnia to programowo? I nie interesuje mnie wsad z ecusafe.


    Hmm.
    O ile dobrze pamiętam to ECUSfe nie robi DENSO :)
    Po drugie - masz czym czytać/pisać ECU ?
  • #45
    mota88gb
    Poziom 19  
    decybel91 napisał:
    Kolego KaczorGSM możesz podać chociaż na PW kto ogarnia to programowo? I nie interesuje mnie wsad z ecusafe.
    Kolego moto88gb - coż w twoim przypadków wypadek przy pracy, jak wiadomo klientowi wierzyć nie mozna, trzeba było olej odrazu wymienić, choć pewnie nie przyzal się ze 2tyg na awaryjnym jeździł.

    Przyznał się ale po fakcie, bo jak twierdził nie wiedział że może paliwo się dostawać do oleju. Miarkę oleju to pewnie wyjmował tylko mechanik podczas wymiany w jego aucie. A jak każdy wie czy droższe auto tym biedniejszy klient i jak mówisz że olej trzeba wymienić to najlepiej jakbyś mu jeszcze ty zrobił wymianę w cenie.
  • #46
    KaczorGSM
    Poziom 15  
    Pastrana19999 napisał:
    :) Emulator nie powoduje żadnej Straty Mocy zachowuje się tak jak Byś miał filtr :) /


    Znaczy się - raz na jakiś czas ECU wpada na pomysł, że będzie się wypalać DPF ?
    Musi to dosyć wesoło wyglądać :)
  • #47
    Pastrana19999
    Poziom 11  
    Zależy o jakim Mówisz filtrze Mokrym czy suchym , w mokrym ECU wysyła sygnał na Podanie Paliwa ale odbiera to Emulator który synchronizuje tak BY ECU Odebrało jako dodana dawkę na filtr ;)
  • #48
    KaczorGSM
    Poziom 15  
    Pastrana19999 napisał:
    Zależy o jakim Mówisz filtrze Mokrym czy suchym , w mokrym ECU wysyła sygnał na Podanie Paliwa ale odbiera to Emulator który synchronizuje tak BY ECU Odebrało jako dodana dawkę na filtr ;)


    Hmm.
    A co ma jedno z drugim wspólnego ?
    Ja o wypalaniu - Ty o dozowaniu dodatku do paliwa.
  • #49
    Pastrana19999
    Poziom 11  
    Słuchaj jeśli chodzi o wypalanie to jest Nie opłacalne i nie praktykujące ;) wiem ze swojego doświadczenia bo zakładam dużo emulatorów i Klienci najczęściej 1 co robią to wypalają ale nie skutkuje na długo więc dochodzą do Emulatorów ;) i na Tym się Kończy
  • #50
    prosopon
    Poziom 9  
    @Pat4x4
    Proszę o rzczone namiary w Łodzi.