Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Usuwanie filtra FAP - a emulator, silnik D4D Toyoty

Reflekt 04 Sep 2010 18:40 31309 54
Texa Poland
  • #1
    Reflekt
    Level 17  
    Szukam za i przeciw, stosowania emulatora filtra cząstek stałych.
    Co jest mniejszym złem emulator czy zmiana softu sterownika silnika, chodzi o silnik D4D Toyoty?
  • Texa Poland
  • #2
    Andiv
    Level 32  
    W sumie na jedno wychodzi, ale jak istnieje dedykowany emu a cena w granicach rozsądku to wziąłbym emu, ale tylko po to żeby nie ryć w sterowniku. Innej jako takiej różnicy nie widze.
  • #3
    Reflekt
    Level 17  
    podobno jest wyraźny spadek mocy przy zastosowaniu emu, a to poważny minus
  • Texa Poland
  • #4
    sstuning
    Level 17  
    Lepiej zrobic porzadnie w sterowniku, niz bawic sie w ciecie kabli z emulatorem. Rycie w sterowniku? Moim zdaniem podlaczenie 10 kabli od BDM lub wylutowanie flasha to mniejsze zlo niz ciecie kablarni zeby emu podlaczyc - kiedys jakby ktos chcial zakladac DPF to wystaczy ze wroci do ori softu, a nie bedzie musial siedziec z izolacja i termokurczami pod autem ;)
  • #5
    Reflekt
    Level 17  
    toyota "wypusciła" na rynek dwa silniki 2.0 4D4 126KM, jeden z filtrm cząstek stałych przeznaczony na rynek zachodniej europy i drugi bez filtra na wschodnią europe. Do silnika z filtrem zalecane jest paliwo o zawartosci siarki do 50 ppm czyli norma w polskich stacjach nie do osiągniecia bo zawartosc wynosi okolo 5000ppm!!!!! Jestesmy jak zwykle za murzynami ......Zmierzam do tego ze musza byc dwa softy do sterownika silnika.
  • #6
    sstuning
    Level 17  
    Mam na dzieje ze mowiac o dwoch softach nie myslisz o tym zeby do sterownika od silnika z DPFem wgrac soft bez DPF?
  • #7
    Reflekt
    Level 17  
    własnie o tym myśle i pozbyć się DPFa
  • #8
    gregorianin
    Level 27  
    sstuning wrote:
    Mam na dzieje ze mowiac o dwoch softach nie myslisz o tym zeby do sterownika od silnika z DPFem wgrac soft bez DPF?

    Reflekt wrote:
    własnie o tym myśle i pozbyć się DPFa

    Takim pomysłem zablokujesz ECU.
  • #9
    sstuning
    Level 17  
    Kolega ainal mnie uprzedzil - takich rzeczy sie nie robi, zeby tak kombinowac z softem - albo zrobic porzadna modyfikacje programu w celu pozbycia sie DPFa, albo zostawic jak jest i wypalac/wymieniac filtr.
  • #10
    Reflekt
    Level 17  
    wymiana filtra kosztuje 6000 zł . A może wymienć sterownik z auta które zostało wyprodukowane bez filtra?
  • #11
    sstuning
    Level 17  
    Heh ewidentnie robiszsobie pod gore - jak z emulatorem sie nie da, to podmiana softu z ECU od auta bez DPFu, jak to nic nie da to wymiana sterownika... A co z wiazka w tym przypadku? Tez wymienisz? Albo moze idac dalej wymien silnik kompletny z wiazkami itd. na ten bez DPFu ;)

    Wymiana sterownika = zabawa z imobilizerem + (majac na uwadze ze chcesz zastosowac sterownik z innego typu silnika) naprawianie tego co nie chodzi (a w praktyce moze Cie czekac wymiana czujnikow, bo musi byc inny np.czujnik polozenia walu...

    Bez obrazy, ale z Twoimi umiejetnosciami i wiedza (sadzac po postach) nie bedzisz raczej w stanie poradzic sobie z przekladka ECU (immobilizer + niespodzianki), wiec nie zabieraj sie za cos o czym nie masz pojecia.

    Polecam zapoznac sie z lektura na temat sterowania silnikow spalinowych, ukladow wtryskowych, filtrow czastek stalych, ich dzialania, budowy, sposobu sterowania, nastepnie pomyslec nad jakas praktyka z prostymi dinozaurami 1.9 TDI, a jak nabierzesz doswiadczenia to zabierac sie za nowoczesne turbo diesla.

    Nie napisalem tego zlosliwie, ale tylko wylacznie po to zeby ustrzec Cie przed zbednymi bledami i kosztami - po co masz uwalic cos z elektroniki w aucie, i pozniej pluc sobie w brode ze sie chcialo zaoszczedzic?

    Lepiej odczytaj zawartosc sterownika silnika ktory jest w aucie i wyslij plik do kogos, kto zajmuje sie tym na codzien (ewentualnie caly sterownik) - bedziesz mial wszystko przygotowane w ciagu godziny i odeslane, wytniesz filtr i bedziesz mial problem z glowy.

    Pozdrawiam
    Marek (SS Tuning)
  • #12
    Toster866
    Level 2  
    Witam
    Szanowny Panie sstuning zanim powiesz komuś aby się douczył, zastanów się nad tym co sam mówisz, bo gadasz bzdury!

    Nikt nie jest w stanie wyłączyć filtra cząstek stałych w silnikach w samochodach ze sterownikiem DENSO czyli w Toyocie, Maździe, Oplu 1.7 nissanie 2.5 dci (navara) i jeszcze kilku innych. Jedynym rozwiązaniem jest emulator.
    Pozdro :)
    ps. Przepraszam, że pisze w starym już poście ale błędne informacje należy prostować.
  • #13
    macvir
    Conditionally unlocked
    dokladnie jak uklad Denso to tylko emu
  • #14
    mota88gb
    Level 19  
    Tak jak mówi "toster866" zapomnijcie o zczytaniu mapy z D4D, czyli o wyłączeniu DPF też. Pozostaje tylko EMU.
  • #15
    misiozol
    Level 31  
    Podepne sie pod temat bo nie moge tego tak zostawic jak to czytam , polska to jednak dziwny kraj jak pisza tu posty o wycinaniu kat. z bezyny to wielkie oburzenie a w dieslu to zero reakcji na te bzdety , klijent zatankuje normalnego potem zielonke, czerwonke , a nawet jesli nie to tak zawali fap ze nawet wypalanie nie pomaga a potem emulacja , ciekawe jak przeglad ?, moze z zasady zacznijmy wycinac wszystkie kat-y i fap-y bo po co one, klijent kupil fure za 100tys ale siadl mu fap i juz go nie stac .
  • #16
    mota88gb
    Level 19  
    Bo to jest właśnie Polska. Gdybyśmy byli tak bogaci mądrzy itd. to nie sprowadzali byśmy tysięcy aut od sąsiadów z Niemiec, Francji itd. Które oni uważają za złom bo miały kolizje i nie nadają się do dalszej eksploatacji, albo są tak wyeksploatowane że oni się ich pozbywają. A polak poskłada z trzech jedno sprzeda drugiemu i jeszcze kasę na tym robi.
  • #17
    Toster866
    Level 2  
    Taka właśnie jest Polska?
    W Niemczech filtr DPF do Passata 2.0 tdi kosztuje 400-600euro = 2-3tyś zł (cena zależy od wersji filtra (dobiera się na podstawie nr VIN)
    W Polsce taki sam filtr kosztuje 6-8tyś zł.
    TAKA WŁAŚNIE JEST POLSKA u nas ekologia kosztuje, albo inaczej to my płacimy za ekologie (a właściwie to za ochronę środowiska, bo ekologia to co innego) w Niemczech... a o zezłomowanych samochodach które przyjechały w zeszłym roku do nas już nie wspominam...
    Dodam jeszcze że filtr do Toyoty której filtr jest poruszany w tym wątku kosztuje około 10tyś zł + ewentualna awaria 5tego wtryskiwacza i robi się 13tyś zł, a avensis 2.0/2.2 D4D/D-CAT z 2005 roku kosztuje 30-35tyś zł.
    Kia sportage cena filtra 12-15tyś zł, cena auta z 2005r 35-40tyś.
    Pozdrawiam
  • #18
    Reflekt
    Level 17  
    Widze ze kolega Toster866 , przedstawił realia polskiego rynku . Rozwiązałem problem w serwisie toyoty w pasewalku kosztowało mnie to 100eoro, "czysczenie filtra" wraz ze zmianą oprogramowania sterownika, w szczecinie serwis toyoty chciał za ta usługe uwaga koło 2000tyś !!! Seriwsuje teraz tam auto bo jest tanio i filtr kosztuje u nich koło 800euro. dodam że emulator odbira około 15koni mech silnikowi wiec rozwiazanie niejest skuteczne.
  • #19
    Toster866
    Level 2  
    Skąd masz takie informacje że emulator odbiera moc? Masz może jakiś wykres z hamowni? Ja mam zupełnie inne informacje.

    Znam człowieka który tuningował avensisa 2.2d-cat i właśnie to filtr cząstek stałych według tunera, nie pozwalał mu na przekroszenie granicy 200 koni mechanicznych.
    Gdy usunął filtr (emulator) moc nieznacznie wzrosła (w granicach błędu pomiarowego), i dalsze modyfikowanie parametrów boxa do tuningu pozwalało na przekroczenie granicy 200koni. Emulator bardzo dobrze sprawdza się w jego aucie.

    Zmiana oprogramowania w toyocie o której piszesz to z tego co wiem to tylko i wyłącznie aktualizacja oprogramowania do softu który ma "poprawione" parametry zwiazane z regeneracją filtra (prawdopodobnie inne temperatury regeneracji, może zmienili też dawowanie w 5 wtrysku).
    To to że filtry w niemczech są tańsze wynika z tego że tam Państwo prawdopodobnie dopłaca do filtrów (w końcu na coś kasa z nalepek na szyby musi iść).
    Pozdrawiam
  • #20
    Reflekt
    Level 17  
    rozmawialem z pewnym doktorem ktory pracuje na hamowni pojazdowej. Twierdzi on, że emulator jest niedoskonałym urzadzeniem, a w sterowniku siedzi soft który musi sie nauczyć go obslugiwac. Silnik powinien zrobic iles dziesiąt tyś km w różnych warunkach pracy do tego czasu ogranicza moc aby niespowodowac uszkodzenia silnika. W obudowie filtra są po dwie czujki cisnienia spalin oraz po dwie czujki temp nigdy emulator niebedzie pracowal tak jak filtr czątek stałych
  • #21
    Toster866
    Level 2  
    Reflekt wrote:
    rozmawialem z pewnym doktorem ktory pracuje na hamowni pojazdowej. Twierdzi on, że emulator jest niedoskonałym urzadzeniem, a w sterowniku siedzi soft który musi sie nauczyć go obslugiwac. Silnik powinien zrobic iles dziesiąt tyś km w różnych warunkach pracy do tego czasu ogranicza moc aby niespowodowac uszkodzenia silnika. W obudowie filtra są po dwie czujki cisnienia spalin oraz po dwie czujki temp nigdy emulator niebedzie pracowal tak jak filtr czątek stałych


    Bardzo proszę podaj mi namiary na DOKTORA, który pracuje na hamowni podwoziowej?!
    Emulator jest podłączany pod te czujniki i daje sygnały takie jak filtr cząstek stałych - diagnozując samochód widać pracę filtra cząstek stałych, w sterowniku nie ma błędów i nic się nie musi "douczać".
    A w toyocie nie ma dwóch "czujek" ciśnienia spalin tylko jedna i nazywa się czujnik różnicowy ciśnienia. Wiem bo widziałem, zarówno działający emulator jak i filtr.
    Człowiek o którym pisałem wcześniej gdy usuwał filtr, wyciągnął go z auta i miejsce filtra dorobił sobie w firmie produkującej wydechy zastępczą rure. Było to opłacalne bo sprawny filtr sprzedał na alle... i częściowo zwrócił mu się montaż emulatora.

    Ok dalsza dyskusja nie ma sensu. Nie będę się z Tobą spierał...
    Pozdrawiam
  • #22
    Reflekt
    Level 17  
    rozmowę prowadziłem z tym człowiekiem we wrześniu. Dzwoniłem naprawdę po wielu firmach które sie zajmują montażem emulatorów i ten gość jako jedyny powiedział mi że nie jest to rewelacja. Jak możesz to mi podpowiedz jakiej firmy emulator testowałeś ja w przyszłym tygodniu idę na spotkanie na wydział mechaniczny na polibudę to skonsultuje sie z ludźmi którzy tym sie zajmują .
  • #23
    KaczorGSM
    Level 15  
    Toster866 wrote:
    Witam
    Szanowny Panie sstuning zanim powiesz komuś aby się douczył, zastanów się nad tym co sam mówisz, bo gadasz bzdury!

    Nikt nie jest w stanie wyłączyć filtra cząstek stałych w silnikach w samochodach ze sterownikiem DENSO czyli w Toyocie, Maździe, Oplu 1.7 nissanie 2.5 dci (navara) i jeszcze kilku innych. Jedynym rozwiązaniem jest emulator.
    Pozdro :)


    To zapraszam do mnie :)
    Żadnych emulatorów itd... i będzie OK.

    Możesz nawet własnoręcznie rozwalić wkład DPFu.
  • #24
    greg1964
    Level 11  
    Do KaczorGsm. Czy oznacza to, że potrafisz coś zrobić z Denso? Ja przewertowałem chyba cały internet i każdy do kogo się zwróciłem stwierdzał, że sterownik Denso do Toyoty Auris jest nie do ruszenia na chwilę obecną
  • #25
    KaczorGSM
    Level 15  
    greg1964 wrote:
    Do KaczorGsm. Czy oznacza to, że potrafisz coś zrobić z Denso?


    Oznacza to, że jestem w stanie zrobić twoje auto - bez względu jaki sterownik w nim będzie :D
  • #26
    greg1964
    Level 11  
    Jestem zainteresowny. Podaj jakieś namiary na honza64(malpa)wp.pl
  • #27
    Pat4x4
    Level 2  
    W tej chwili niema już problemu z DENSO :) oczywiście bez emulatora.
  • #28
    kodimaxx
    Level 1  
    Chciałbym usunąć filtr DPF ze swojej Toyoty Avensis 2.0 D4D 126KM 2006 r. (sterownik DENSO). Czy mogę prosić o jakieś namiary na porządną firmę w województwie lubelskim lub mazowieckim?
    e-mail: kodi(malpa)o2.pl
  • #30
    bartekbmw525ix
    Level 9  
    Witam , mam zapytanie do kaczorGSM odnosnie FAP d4d czy mozesz wyslac mi namiar na ciebie ?. Moj adres bartekbmw(malpa)interia.eu .