Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FORD TRANSIT 1994 Nie dodaje gazu czerwona kontrolka, Awaria

04 Wrz 2010 18:59 8074 4
  • Poziom 11  
    Mam problem z Fordem transitem 2,5td 1994. Często po odpaleniu silnika wciskam pedał gazu a on nie reaguje i ford nie wchodzi na obroty, zupełnie zero reakcji. Teraz mam częściej ten problem dopiero jak po odpaleniu szybko go przegazuje i jak złapie obroty to chodzi normalnie. Jednak jeśli obroty spadną poniżej 1000 to zapala się czerwona kontrolka i nie można dodać gazu. Nikt nie może pomóc. Na komputerze jakieś błędy. Serwis Ford rozkłada ręce. Nadmieniam ze w fordzie nie ma linki tylko gaz elektroniczny.

    <p>
    <p>
    FORD TRANSIT 1994 Nie dodaje gazu czerwona kontrolka, Awaria FORD TRANSIT 1994 Nie dodaje gazu czerwona kontrolka, Awaria
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 27  
    Jeżeli chodzi o układ wtryskowy Lucas Epic, to faktycznie jest mało kumatych ludzi, a w ASO wcale... Podłaczanie go do przypadkowych testerów - to tak jakby Cyganka wróżyła. Musi być oryginalny fordowski.
    Parę wątków wyżej był problem z Epic-em, który po odpaleniu na chwilę - gasł. Ostatnia wiadomość, żę zawieszony był EGR (w Epic-u ma on czujnik położenia, wywala wtedy błąd - przynajmniej powinien).
    Ale u ciebie to raczej nie wchodzi w rachubę, bo wkręca się na obroty - zawieszony EGR to ciemny kopeć i obroty góra 2000-2500. Tym nie mniej warto na niego luknąć...
    Ja bym obstawiał częstą przypadłość Transitów 2,5D - uszkodzone (zużyte) zaworki w pompie wstępnej (ta pod kolektorem wydechowym, za turbiną). Przy większych obrotach jeszcze podaje, na wolnych już nie... Wymiana pompy jest prosta, zamienniki po 150 zł. Przewody są na szybkozłączkach. Można sprawdzić szybko pompę - zdejmujesz przewód z króćca pompy idący do filtra (szybkozłączka - naciskasz dwa szpindle po bokach i ściągasz) i jeden niech zakręci silnikiem, a drugi patrzy, czy lecą z króćca silne strzyki paliwa.
    Dużo problemów sprawia zaworek "stop" w pompie, a właściwie jego oring - w zależności jak się odkształci, różnie reaguje silnik.
    Sprawdź też układ podciśnieniowy z elektrozaworem MAP (ten nad pompą hamulcową) - steruje EGR-em i przepustnicą - czy jest szczelny, czy jakaś rurka nie spadła...
    Wszystkie wtyki na czujnikach i na pompie warto ruszyć i trysnąć silikonem.

    No i pytanie podstawowe - czy czujnik pedału gazu jest sprawny. To powinno wyjść na dobrym testerze.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 11  
    Dziękuje za cenne wskazówki. Jak będzie mniej potrzebny ford to sam trochę pogrzebie przy pompie. Z czego co zauważyłem na pedale gazu jest jakaś śrubka do podkręcania obrotów. Podkręcę ją lekko ponad kreskę 1000 obr i nie bedzie mi wyłączał dodawania gazu. Obecnie jak się jedzie trzeba hamowac ręcznym i trzymać pedał gazu żeby nie włączyła się czerwona kontrolka. (To tymczasowo, bo nie da się jeździć bezpiecznie) Po podłączeniu komputera powiedzieli mi w serwisie Forda w że spalona jest jakaś ścieżka i komputer nie może sczytać wszystkich danych.
  • Poziom 11  
    Po wykręceniu pedału gazu usunąłem lakowe plomby regulacji i siłowałem podnieść obroty. Obroty pozostały bez zmian a czerwona kontrolka zginęła. Samochód znowu działa i nie zacina się gaz. Ma również więcej mocy. Awarię naprawiłem sam. Jestem dumny z siebie. Po objechaniu kilku serwisów doszedłem do wniosku że wiara w komputery jest ślepa. Jak widać młotek i przecinak tym razem zwyciężył. W przenośni oczywiście. Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za dyskusję.