Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FIAT DOBLO 1.9D pompa lucas epic dcu3f próba naprawy

rafi.w 24 Sty 2013 16:48 175468 225
  • #181 24 Sty 2013 16:48
    renieks
    Poziom 10  

    kolego zak130 piszesz już któryś raz żeby wymienić na boscha jale napisz coś więcej jaka pompa ewentualnie od jakiego auta jakie przeróbki i jak to zrobić
    pozdrawiam

  • Sklep HeluKabel
  • #182 12 Lut 2013 00:45
    gacekgru
    Poziom 9  

    Witam

    Podłączę się do tematu.
    Kupiłem wynalazek zwany Doblo :)
    Oczywiście z pompą Lucas Delphi
    Wywalalo błąd rotora
    Pompa zregenerowana koszt około €780 jurków
    do tego wiązka sprawdzona
    Ecu też

    Teraz problem:
    Auto jezdzi ok przez jakiś czas, później zaczyna falowac na wolnych, czasami zapali sie check engine (czerwona) i zgaśnie. Po ponownym odpaleniu śmiga jakby niby nic.
    Błąd jaki wywala to oczywiście P0252 Rotor.....

    Już nie mam na nie pomysłu. Pompa zregenerowana, reszta ok.... Filtry nowe, wtryski sprawdzone.

    Jakieś sugestie?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • #183 12 Lut 2013 08:17
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    gacekgru Ja po takich objawach:"czasami zapali sie check engine (czerwona) i zgaśnie. Po ponownym odpaleniu śmiga jakby niby nic. "założyłem podkładkę-->opis,w pierwszych postach i jeżdżę już tak 2 lata. Jest lepiej,ale trochę więcej pali ~ ok 1l/100km jak przed naprawą.Teraz kontrolka czasem się zapali, jak jest bardzo zimno,ale to już sporadycznie.

  • #184 12 Lut 2013 10:32
    gacekgru
    Poziom 9  

    stanislaw1954 napisał:
    gacekgru Ja po takich objawach:"czasami zapali sie check engine (czerwona) i zgaśnie. Po ponownym odpaleniu śmiga jakby niby nic. "założyłem podkładkę-->opis,w pierwszych postach i jeżdżę już tak 2 lata. Jest lepiej,ale trochę więcej pali ~ ok 1l/100km jak przed naprawą.Teraz kontrolka czasem się zapali, jak jest bardzo zimno,ale to już sporadycznie.


    Ja mam wymieniony Rotor na fabrycznie nowy, kosztowal mnie 780 euro
    Jaki ma sens podkladac podkladke pod nowy rotor?

    pompa miala 2 razy robiony test w 2 roznych miejscach. Na 100% to nie pompa, to też nie jest ECU, kable też w porządku.

  • #185 12 Lut 2013 10:48
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    gacekgru napisał:
    Ja mam wymieniony Rotor na fabrycznie nowy, kosztowal mnie 780 euro

    A masz na to gwarancję,czy ktoś to wymienił (kiedy to było ?), i tyle ?A zmartwienie?, niech się martwi właściciel !

  • Sklep HeluKabel
  • #186 12 Lut 2013 10:53
    gacekgru
    Poziom 9  

    stanislaw1954 napisał:
    gacekgru napisał:
    Ja mam wymieniony Rotor na fabrycznie nowy, kosztowal mnie 780 euro

    A masz na to gwarancję,czy ktoś to wymienił (kiedy to było ?), i tyle ?A zmartwienie?, niech się martwi właściciel !


    Na 100% jest wymieniony, przy mnie wymieniali i kalibrowali pompe. Później przeprowadzili test.

    Na moją prośbę przeprowadzili go ponownie później i wszystko w normie....

    Jeszcze mnie żadne auto tak nie zmęczyło jak ten Fiacik :)

  • #187 12 Lut 2013 11:02
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    gacekgru napisał:
    Na 100% jest wymieniony, przy mnie wymieniali i kalibrowali pompe. Później przeprowadzili test.

    Na moją prośbę przeprowadzili go ponownie później i wszystko w normie....
    Ale pytam ,co z gwarancją?Jak dawno to robione?

  • #188 12 Lut 2013 11:06
    gacekgru
    Poziom 9  

    stanislaw1954 napisał:
    gacekgru napisał:
    Na 100% jest wymieniony, przy mnie wymieniali i kalibrowali pompe. Później przeprowadzili test.

    Na moją prośbę przeprowadzili go ponownie później i wszystko w normie....
    Ale pytam ,co z gwarancją?Jak dawno to robione?


    Gwarancja jest. Robione kilka dni temu 5 lutego nowy rotor zakladany. Ponowny test pompy wczoraj.

  • #189 12 Lut 2013 11:10
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    gacekgru napisał:
    Ponowny test pompy wczoraj.
    To niech szukają,aż do skutku.A potem opisz co ustalili.

  • #190 02 Kwi 2013 13:13
    chaczyk1
    Poziom 8  

    Witam wszystkich serdecznie. Jestem nowy na forum, ale dość często korzystałem z waszych porad. Mianowicie miałem ten sam problem paląca się kontrolka silnika kod P0252, nierówna praca i gaśnięcie silnika na wolnych obrotach. Poszedłem za radą w tym temacie, wsadziłem przewody bezpośrednio do butelki z ropą i silnik zaczął normalnie pracować. Więc wymieniłem filtr paliwa i wywaliłem dwie szybkozłączki na filtrze zmieniając je na zwykłe cybanty. Teraz silniczek pracuje normalnie i nie wyskakują żadne nowe błędy. Dziękuje wszystkim w tym temacie i życzę powodzenia w naprawach oby jak najtańszych (-:

  • #191 02 Kwi 2013 22:32
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    chaczyk1 napisał:
    Więc wymieniłem filtr paliwa i wywaliłem dwie szybkozłączki na filtrze zmieniając je na zwykłe cybanty. Teraz silniczek pracuje normalnie i nie wyskakują żadne nowe błędy.
    Gratuluję udanej naprawy i szczęścia w znajdowaniu usterek. Gdyby to było zawsze tak proste.

  • #192 14 Kwi 2013 15:50
    vw199
    Poziom 9  

    Witam ,podłącze się do tematu zakupiłem Doblo 1,9D z pompa epica objawy są następujące ;na wolnych obrotach czasem go szarpie ,podczas jazdy przy zmianie biegu silnik jeszcze chodzi na wyższych obrotach po chwili spada do normalnych czym większy bieg szybciej zchodzi z obrotów, i jak się wciśnie pedał gazu np. połowę i auto przyspieszy i na stałych obrotach zaczyna przerywać ,myślę nad przeróbka na zwykła ale nikt nie chce się podzielić ,jak ktoś to przerobił to proszę o jakaś wiadomość na meila vw19(małpa)op.pl

  • #193 14 Kwi 2013 16:46
    gacekgru
    Poziom 9  

    Moje Doblo przerosło wszystkie. Nowa pompa €540, nowe filtry, przewody paliwowe, filterek na powrocie. Nowa wiazka przewodow.
    Auto jezdzi normalnie, po czym mu odbija i gasnie na jalowym. Blad to oczywiscie P0252.
    Po kilku zgasnieciach odpala i jezdzi bez zarzutu.
    Brak mi juz na niego pomyslu.

  • #194 14 Kwi 2013 18:28
    vw199
    Poziom 9  

    kolego gacekgru tobie to chociaż błąd pokazuje a u mnie nic jedynie szarpie i nie schodzi z obrotów jak powinien ,a wymieniłeś samą pompę bez elektroniki tej na pompie bo z tego co wiem to tylko ta elektronika szwankuje a nie sama pompa

  • #195 14 Kwi 2013 18:47
    gacekgru
    Poziom 9  

    Rotora mi wymienili, reszta jest ok (pompa 3 razy sprawdzana w roznych serwisach zajmujacych sie Lucas Delphi)

  • #196 14 Kwi 2013 21:28
    vw199
    Poziom 9  

    jedyne najlepsze rozwiązanie to wymiana na zwykłą pompę, nikt nie chce się podzielić jak pompa pasuje,fora są by sobie pomagać a nie zarabiać jar rozpracuje te pompę to się podzielę wiadomościami bo to żałosne by zarabiać na forach

  • #197 01 Maj 2013 21:07
    chaczyk1
    Poziom 8  

    Panowie więc moja pompa jednak też wysiadła uszczelnienie niskiego ciśnienia nie na długo starczyło. :-( W związku z tym że auto służy mi do pracy nie miałem czasu na zabawę w kotka i myszkę i kombinacje z EPICEM, więc wymieniłem go na pompę manualną. Teraz tak pompa jest BOSCHa ( nie wiem dokładnie jaka i od czego ale jak tylko spotkam się z pompiarzem który to przerabiał dam znać wszystkim na forum) samochód jeździ jak jeździł przed awarią i to bardzo cieszy, regeneracja takiej manualnej pompy kosztuje około 300zł i to też cieszy, tylko że zawsze jest jakieś ale. Tak jak wcześniej koledzy pisali obrotomierz działa tylko do 3tyś obrotów tylko UWAGA z moich obserwacji wynika, że jak przekroczymy te 3 tyś obrotów to możemy zapomnieć o tym że dmuchawa chłodnicy będzie działać. Wyłączymy silnik obrotomierz działa i dmuchawa chłodnicy tez działa. Nie działa także klimatyzacja, komputer nie daje impulsu na przekaźnik od kompresora, jeśli podamy masę na przekaźnik klimatyzacja zaczyna działać, presostat włącza dmuchawę parownika i w środku zaczyna być chłodno, tylko że znów jest jakieś ale. Po przekroczeniu magicznych 3tyś obrotów przestaje działać dmuchawa, a to oczywiście uśmierci naszą klimatyzację. Przesiedziałem przy samochodzie 6 godzin i wymyśliłem tylko tyle żeby chłodzenie silnika zrobić z pominięciem komputera i chłodzenie parownika klimatyzacji tak samo ( wystarczy kilka przekaźników, kabelków i lutownica). Mam pytanie do szanownych kolegów może jest jakiś magiczny sposób aby oszukać komputer że jednak jest pompa w samochodzie i wszystko działa jak należy to wtedy komputer przestałby świrować i nie blokowałby obrotomierza i dmuchawy na chłodnicy i klimatyzacji.

  • #198 06 Maj 2013 09:18
    dre221
    Poziom 9  

    vw199 napisał:
    jedyne najlepsze rozwiązanie to wymiana na zwykłą pompę, nikt nie chce się podzielić jak pompa pasuje,fora są by sobie pomagać a nie zarabiać jar rozpracuje te pompę to się podzielę wiadomościami bo to żałosne by zarabiać na forach

    Ja zrezygnowałem z naprawy,bo z lektury tego forum wynika że można kupe kasy władować,a i tak nie ma gwarancji że będzie dobrze więc sprzedałem autko za grosze i kupiłem młodsze benz+gaz,ale z tego co pamiętam to nie ma idealnie pasującej pompy i zawsze przerabiali jej łoże, w jednym przypadku była denso z toyoty 1.8,a w kolejnych pompa bosh od 1.9 z berlingo/partner.Generalnie to znajdź wpierw mechanika który się podejmie,a pompę sam Ci zaproponuje,lub pisz na priv do kolegów z tego postu którzy wymienili na mechaniczną.

  • #199 06 Maj 2013 10:10
    gacekgru
    Poziom 9  

    W koncu problem mój został rozwiązany, Winny był elektrozawór zwiększający dawkę paliwa. 3 pompiarzy sprawdzało pompe i twierdzili ze wszystko z nią ok. Masakra. Tak czy inaczej zawór wymieniłem i autko śmiga jak nowe. Pozdrawiam

  • #200 23 Maj 2013 21:39
    chaczyk1
    Poziom 8  

    U mnie jest wsadzona pompa bosch z forda 1.8 trzeba było coś frezować bo koło nie było w jednej osi z rozrządem. Po za tym chłodzenie silnika i sterowanie klimatyzacją trzeba zrobić na przekaźnikach z pominięciem ECU bo tak jak pisałem wcześniej powyżej 3tyś obrotów wszystko przestaje działać. Na pompie mechanicznej silnik pracuje troszkę głośniej ( być może to hałas od pompy) spalanie jest takie samo, troszkę lepiej się zbiera niż na EPICU i prędkość maksymalna wzrosła o 10km/h. Ja jestem bardzo zadowolony z przeróbki, bo za niespełna 2tyś, mam naprawiony samochód i wiem że nie będę miał już żadnych cyrków z EPICE.

  • #201 24 Maj 2013 21:51
    jarekstryszawa
    Poziom 20  

    Gdzie robiłeś przekładkę?

  • #202 24 Paź 2013 23:50
    bigbadmaster
    Poziom 1  

    zobacz czy czasem nie masz wtrysków luznych bo kompresja moze uciekac i tez sa takie obiawy. tak mialem a po dokreceniu wszystko bylo super przez 2 dni a pozniej znowu to samo. wykazuje blad wirnika a w moim doblo jedyny wirnik to podobno w pompie

  • #203 04 Lis 2013 18:02
    chare
    Poziom 2  

    Witam kolegów. Mam takie laickie pytanie. Też walczę z czujnikiem ale położenia rotora. Te czujniki zalane są czarną substancją (klejem, plastikiem). Jest jakiś bezpieczny sposób na "otwarcie takiego czujnika" jak na zdjęciach z pierwszej strony? Czy mam poprostu to delikatnie wydłubywać?
    Z góry dziękuję za odpowiedz.

  • #205 09 Lis 2013 08:50
    Markov65
    Poziom 11  

    Jestem pełen szacunku dla kolegów ktorzy próbują rozgryźć temat naprawy we wlasnym zakresie bubla pt Lucas Epic. Ja nie mam takiej wiedzy, możłiwosci ale mam komfortową sytuację bo auto którym jeżdze jest słuzbowe. Pierwsza naprawa - regeneracja oryginalu, wydane 3500pln, i jak bylo zimno to i tak odpalanie na dwa razy. Po trzech latach zaczyna sie to samo, próba złożenia z dwoch jednej nie wiadomo z jakim skutkiem, bo braklo czasu bo szef zarządził przerobkę na pompę mechaniczna. Usluga wykonana u p.Mazanka w Woźnikach k/Czestochowy. Cena 1500pln. Cena nie odbiega od podobnych uslug oferowanych naterenie calego kraju przez podobne frmy poprzez Allegro.
    Jest ok, auto hula, pali elegancko, zużycie bez zmian, samochód zrywniejszy, praca silnika twardsza i mniej elastyczna na niskich obrotach.
    Nie ma problemow powyzej 3tys obr jak ktoś pisał, ale też nie ma klimatyzacji, bo oczywiscie check engine się świeci. Ten mankament podobno da się obejsc - wg opisow ofert z Allegro.
    I jeszcze jedno: nie mam pojęcia od czego i jaka pompa jest zamontowana. Mogę jedynie podejrzeć i porobić foty jak to komuś coś pomoże.
    Pozdrawiam.

  • #206 21 Gru 2013 23:59
    pandokrator
    Poziom 2  

    best regards to all,
    i'm not speak and read Polish language
    and for that i use google translator
    so , sorry for any wrong translate.
    i have try all methods and views about Lucas Epic goddam pumps.
    i have a big crazy problem with a Fiat Strada 1.9D (223A6.000) engine.
    Errors :
    P0252 rotor position error
    P1607 OSM error
    so after adding 0,25 mm (with hopeful info from here) ,
    re-calibrate eeprom 93c46 (with help of a good friend's program) and the car works like before.
    now when i "pull" central black harness (from pump to engine connection) idle is come back,engine run well BUT on the street is VERY poor and so slow.
    from diagnostic infos (Delphi Diagnostic tool) :
    ignition on-not run engine=11mm rotor potition
    idle engine= 8mm position sensor
    not smoke on street
    no air from filter or diesel circuit
    before all this modifications car lost idle but when runing on street it's very good responce.
    here i have a dump from original file from eeprom of sensor.
    thanks for any answer and sorry for peroration.

    ######################################################
    google translator : ( Mam nadzieję, że nie jest tak źle :-)

    pozdrawiam wszystkich,
    Nie będę mówić i czytać język polski
    a do tego użyć Google Translator
    tak , przepraszam za wszelkie złe tłumaczenie .
    Mam spróbować wszystkie metody i poglądy na temat pomp Goddam Lucas Epic .
    Mam wielki problem z szalonego Fiat Strada 1.9D ( 223A6.000 ) silnika .
    Błędy :
    P0252 błąd pozycji wirnika
    Błąd OSM P1607
    więc po dodaniu 0,25 mm (z informacji z nadzieją tutaj ) ,
    ponownej kalibracji EEPROM 93C46 ( przy pomocy programu dobrym przyjacielem ) isamochód działa jak wcześniej.
    Teraz, gdy "pull" centralną czarną uprząż (od pompy do połączenia silnika ) bezczynności jest wrócić , silnik działa dobrze , ale na ulicy jest bardzo słaba i tak wolno .
    od Infos diagnostycznych ( Diagnostic narzędzie Delphi ) :
    zapłonu silnika nie działać na wirnik potition = 11mm
    na biegu jałowym = czujnik położenia 8mm
    nie palić na ulicy
    nie powietrza z filtra lub oleju napędowego z układu
    przed tym wszystkim modyfikacje samochodu stracił bezczynny , ale gdy runiczny na ulicy jest bardzo dobra Pasmo .
    tutaj mam zrzut z oryginalnego pliku z EEPROM czujnika .
    dzięki za wszelkie odpowiedzi i przepraszam za zreasumowanie .

  • #207 24 Sty 2014 15:25
    pandokrator
    Poziom 2  

    można mówić po angielsku ?
    bR

    my skype PANDOKRATOR

  • #208 16 Lut 2014 22:29
    chaczyk1
    Poziom 8  

    Mnie już osobiście ten problem nie dotyczy, bo jestem szczęśliwym posiadaczem doblo z manualną pompą.

    U mnie cały czas pozostaje temat opadającego obrotka po przekroczenu 3tyś może ktos wpadł na jakis pomysł jak oszukać ECU? Bo elektrykę trochę ogarniam, ale elektronika to dla mnie czarna magia :cry:

  • #209 07 Mar 2014 18:22
    jarekstryszawa
    Poziom 20  

    W moim samuraju z silnikiem renaulta 1.9D wymieniłem pompę EPIC na boscha. Samochodzik działa super, jedynie pozostał problem z odpalaniem na zimno. Przed zmianą komp sterował dogrzewaniem świec żarowych po odpaleniu- u mnie teraz tego nie ma, a świecami steruje przekaźnik z czasówką. Samochód odpala z półobrotu, ale potem na zimno zadymi i spada z obrotów. Czy mogę bezkarnie podawać napięcie na świece przez np. pierwsze 20-30 sekund pracy silnika przy pierwszym odpaleniu na mrozie?

  • #210 02 Kwi 2014 02:04
    pieter_22
    Poziom 10  

    Widzę że jeszcze z tym walka ;)
    Wydaje mi się ze Leon49W opanował sytuacje, ale żeby nie rozwijać tematu podaje tylko numer 509867924
    a zresztą link do postu http://en.elektroda.pl/rtvforum/topic2758628.html
    Znalazłem przez przypadek. Sam jakiś czas temu walczyłem chyba z dwa tygodnie - okazało się że rurka między bakiem a filtrem nie szczelna :-P
    Ale stwierdzam - To jest masakra !!!

    Dodano po 2 [minuty]:

    Aaaaaaaaaa
    Z tego wszystkiego zapomniałem o swoim problemie ;)
    Panowie, potrzebuje .bin do edc3f pamięci 95050 !!!
    Kolega kupił doblo - NIEWYPAŁ z 1.9D, ale ktoś grzebał w immo edc3f i błąd eeprom.
    Muszę porównać z oryginałem i poprawić.
    PROSZĘ O POMOC ....