Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FIAT DOBLO 1.9D pompa lucas epic dcu3f próba naprawy

rafi.w 02 Kwi 2014 18:20 177781 225
  • Metal Work Pneumatic
  • #212 02 Kwi 2014 23:51
    pieter_22
    Poziom 10  

    O... to właśnie to :)
    Tylko nie mam wystarczającej liczby punktów i nie mogę pobrać :(
    Ktoś pomoże ?
    Odwdzięcze sie jakimś wsadem np ecu.

  • Metal Work Pneumatic
  • #213 25 Kwi 2014 22:13
    uzi6660
    Poziom 9  

    Witam.
    Na wstępie powiem tylko tyle , jak dla mnie nie warto mordować się z Lucasem Epic w Fiat Doblo 1.9D jak i innych samochodach z tym rozwiązaniem. Kolega szukał i tak auto przestało bezużytecznie dwa lata.

    Przerobiłem koledze na pompę mechaniczną bodajże dawcą był ford escort 1.8D rok 1992 zwykła linka gazu , z wtyczki na komputerze jak pamiętam 10 PIN od prawej kolor przewodu zielony(liczony od strony kierowcy w stronę pasażera stojąc przodem do przodu samochodu polecam sprawdzić lampka kontrolną ) czy jest na nim"+" po kluczyku(po przekręceniu kluczyk w pozycje włączonych kontrolek , jak i pozycji rozrusznika) i czy oczywiście zanika po wyłączeniu kluczyka (jeśli nie to szukać dalej )z tego co pamiętam podginałem tylko rurkę od przepływu wody w głowicy ,frezowałem minimalnie kolektor ssący-by zmieściły się przewody paliwowe z pompy wtryskowej do wtryskiwaczy

    Robiłem wcięcie w przewód i włączyłem na elektrozawór pompy mechanicznej.
    Wtyczka ECM (komputera silnika) normalnie pozostawiona w ECM. Komputer steruje pozostałymi urządzeniami (min. świecami żarowymi)

    Przyśpieszenie wtrysku(potocznie zwana przez grono ludzi ssaniem) za pomocą linki dodatkowej

    Pedał gazu mechaniczny (pasuje z Fiata Doblo 1.6 benzyniaka z tych samych lat produkcji polecam kupić na Alledrogo bo serwis zdziera cos koło 100 PLN jak nie więcej)

    Można kombinować z pompa Bosch z fiata bravo brava tipo ale trzeba kupić podstawę pompy z 1.9 JTD (chodzi o to że podstawa pompy wtryskowej mechanicznej z bravy bravo nie posiadają poduszki do zamocowania silnika śruby wszystkie pasują nic nie trzeba przerabiać )

    Następnie zlecić frezowanie podstawy (z 1.9 JTD) od strony pompy wtryskowej o około 6 mm aby pasek napędu rozrządu był osiowo. Ponadto zabawa z frezowaniem w podstawie pompy wtryskowej miejsca aby się zmieściła (jak dla mnie nie warto)

    Aha byłbym zapomniał , należy rozebrać licznik i zaślepić lampkę MIL CHECK ENGINE (symbol silnika) aby nie świeciło nam po oczach kiedy jeździmy pełni szczęścia sprawnym autem

    Hitem jest to , że auto odpala zawsze z pompa mechaniczną i nie modlisz się każdego dnia czy odpali a jak już odpali to czy nie zgaśnie gdzieś na skrzyżowaniu

    Pozdrawiam wytrwałych w boju mechaników z zawodu i zamiłowania(to ja)

    Nie biorę odpowiedzialności za w/w pobieżne opracowanie. Ja to przerobiłem i samochód jeździ od 3 lat bezproblemowo

  • #214 25 Kwi 2014 22:49
    merc124t
    Poziom 17  

    Witam podłącze się do tematu czy nie przerywa - wiesza itp. wam prędkościomierz kiedyś walczyłem z kangoo i czasem się wieszał prędkościomierz to silnik przerywał dymił itp dawałem podkładki jak Bajerek73 ,a przyczyną był czujnik prędkościomierza w skrzyni biegów

  • #215 31 Maj 2014 14:50
    Tomecik
    Poziom 9  

    Ja również mam doblo 1.9d . Auto mi szarpie i gaśnie nawet pojawia się efekt samozapłonu , czyli silnik pracuje po wyjęciu kluczyka ale.....
    dzieje mi się wtedy kiedy w zbiorniku ubędzie trochę paliwa.
    Dzisiaj się utwierdziłem w tym a mianowicie : chciałem się dostać do zbiornika paliwa tzn odpiąłem przewody paliwa i próbowałem odkręcić dekiel od zbiornika. Niestety nie udało mi się i się więc zapiąłem przewody paliwowe z powrotem . Po odpaleniu auto zaczęło gasnąć i szarpać i nierówno pracować. Jakoś dojechałem do stacji benzynowej ok 10km i zalałem 32l ropy. Po zatankowaniu odpalił na strzała bez żadnego problemu,jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki objawy znikają silnik chodzi równo nie szarpie nie gaśnie zero objawów.
    Podejrzewam jakieś nieszczelności w układzie paliwowym.
    W związku z tym mam pytanie do wszystkich którzy mają problemy z pompą lucasa czy zauważyli u siebie taką zależność pełny zbiornik= brak problemów im mniej paliwa tym więcej szarpania gaśnięcia itp.

  • #216 31 Maj 2014 17:05
    Markov65
    Poziom 11  

    Nie kolego, u mnie głupiał bez względu na ilość paliwa.

  • #217 27 Sie 2014 20:54
    damianos3
    Poziom 2  

    witam, zna kos osobe ktora zajmuje sie w kujawsko-pomorskim zmiana pompy Epic na manualna?

  • #218 28 Sie 2014 08:33
    Markov65
    Poziom 11  

    Nie znam nikogo, ale poszukaj na Allegro, jest mnóstwo ofert przeróbki, nawet lepiej niż ja mam zrobione, bo radzą sobie z błędem i kontrolką komputera (bo elektronika wycięta od EPICA). U mnie auto hula, ale kontrolka się świeci.

  • #219 28 Sie 2014 13:28
    damianos3
    Poziom 2  

    znalalzem ale sa albo nad morzem albo Kolo Ciebie gdzien na dole :/

  • #220 07 Lis 2014 20:41
    ubistvo
    Poziom 2  

    Ok
    I have a problem with sensor Doblo 1.9
    Pump lucas
    eeror p0257
    Can someone help me?

  • #221 09 Sty 2015 11:36
    andype
    Poziom 9  

    uzi6660 napisał:
    Witam.
    Na wstępie powiem tylko tyle , jak dla mnie nie warto mordować się z Lucasem Epic w Fiat Doblo 1.9D jak i innych samochodach z tym rozwiązaniem. Kolega szukał i tak auto przestało bezużytecznie dwa lata.

    Przerobiłem koledze na pompę mechaniczną bodajże dawcą był ford escort 1.8D rok 1992 zwykła linka gazu , z wtyczki na komputerze jak pamiętam 10 PIN od prawej kolor przewodu zielony(liczony od strony kierowcy w stronę pasażera stojąc przodem do przodu samochodu polecam sprawdzić lampka kontrolną ) czy jest na nim"+" po kluczyku(po przekręceniu kluczyk w pozycje włączonych kontrolek , jak i pozycji rozrusznika) i czy oczywiście zanika po wyłączeniu kluczyka (jeśli nie to szukać dalej )z tego co pamiętam podginałem tylko rurkę od przepływu wody w głowicy ,frezowałem minimalnie kolektor ssący-by zmieściły się przewody paliwowe z pompy wtryskowej do wtryskiwaczy

    Robiłem wcięcie w przewód i włączyłem na elektrozawór pompy mechanicznej.
    Wtyczka ECM (komputera silnika) normalnie pozostawiona w ECM. Komputer steruje pozostałymi urządzeniami (min. świecami żarowymi)

    Przyśpieszenie wtrysku(potocznie zwana przez grono ludzi ssaniem) za pomocą linki dodatkowej

    Pedał gazu mechaniczny (pasuje z Fiata Doblo 1.6 benzyniaka z tych samych lat produkcji polecam kupić na Alledrogo bo serwis zdziera cos koło 100 PLN jak nie więcej)

    Można kombinować z pompa Bosch z fiata bravo brava tipo ale trzeba kupić podstawę pompy z 1.9 JTD (chodzi o to że podstawa pompy wtryskowej mechanicznej z bravy bravo nie posiadają poduszki do zamocowania silnika śruby wszystkie pasują nic nie trzeba przerabiać )

    Następnie zlecić frezowanie podstawy (z 1.9 JTD) od strony pompy wtryskowej o około 6 mm aby pasek napędu rozrządu był osiowo. Ponadto zabawa z frezowaniem w podstawie pompy wtryskowej miejsca aby się zmieściła (jak dla mnie nie warto)

    Aha byłbym zapomniał , należy rozebrać licznik i zaślepić lampkę MIL CHECK ENGINE (symbol silnika) aby nie świeciło nam po oczach kiedy jeździmy pełni szczęścia sprawnym autem

    Hitem jest to , że auto odpala zawsze z pompa mechaniczną i nie modlisz się każdego dnia czy odpali a jak już odpali to czy nie zgaśnie gdzieś na skrzyżowaniu

    Pozdrawiam wytrwałych w boju mechaników z zawodu i zamiłowania(to ja)

    Nie biorę odpowiedzialności za w/w pobieżne opracowanie. Ja to przerobiłem i samochód jeździ od 3 lat bezproblemowo


    Bardzo dobry opis, też się motałem z tym1,9 D
    Dałem do regeneracji pompę za którą zapłaciłem jakieś 3500 netto. Okazało się jednak że pompa po regeneracji i tak nie chce działać w tym to samochodzie. Z diagnostyki przeprowadzonej wcześniej przez ASO Fiat wynikało że uszkodzony jest czujnik rotora.
    Po zamontowaniu pompy zregenerowanej silnik przestał całkowicie odpalać, udało mi się sprzedać zregenerowaną pompę. Kupiłem pompę z podstawą od jakiejś Bravy TD. Przeróbka jak wyżej.
    Problem z obrotomierzem został rozwiązany poprzez podłączenie do alternatora, Wpina się go gdzieś w mostek o szczegóły trza by zapytać doświadczonego elektryka ;-)
    Kontrolka CHECK ENGINE została podpięta jakiejś innej która gaśnie po chwili.
    Samochód jest teraz w rękach mojego kolegi (nadal nim jest ;-) ) po przeróbce w sumie zrobił okolo120 tys km. Zuzycie paliwa było na poziomie 6.8 l/100km

    Dodano po 4 [minuty]:

    chaczyk1 napisał:
    Mnie już osobiście ten problem nie dotyczy, bo jestem szczęśliwym posiadaczem doblo z manualną pompą.

    U mnie cały czas pozostaje temat opadającego obrotka po przekroczenu 3tyś może ktos wpadł na jakis pomysł jak oszukać ECU? Bo elektrykę trochę ogarniam, ale elektronika to dla mnie czarna magia :cry:


    Podłączyć do alternatora ;-)

    Dodano po 4 [minuty]:

    Kiedyś przerabianiem na pompy zwykłe zajmował się serwis Jaślanek:
    http://bestwina.cylex.pl/firmy/ja%C5%9Blanek-...regeneracja-aparatury-paliwowej-10532396.html

  • #224 10 Sie 2018 21:47
    r4cz3k
    Poziom 2  

    Cześć,
    sorry że odgrzewam stary temat ale problem nieszczęsnej pompy w Doblo 1.9D spotkał i mnie.
    Objawy:
    Pierwsze odpalenie auta: falowanie obrotów, check engine, brak reakcji na pedał gazu,
    Drugie odpalenie: silnik chodzi ok, nie brakuje mocy nie gaśnie itd.
    Jeśli odpale auto "na raz" tzn bez czekania aż zgasną kontrolki to auto odpali poprawnie za pierwszym razem i silnik będzie chodził bez ok.
    Diagnoza komputerowa pokazała błąd P0254. Po przeczytaniu wątku chciałem dołożyć podkładkę 0.25mm.
    W tym celu rozpocząłem rozkręcanie pompy tylko stoje na etapie odkręcenia trzpienia na którym jest pokładka. Nie mam dedykowanego klucza.
    Jak sobie z tym poradziliście?
    FIAT DOBLO 1.9D pompa lucas epic dcu3f próba naprawy

  • #225 10 Sie 2018 22:00
    Szarobury
    Poziom 20  

    Zagiętym płaskim kluczem. Mocno to to nie jest dokręcone.

  • #226 26 Wrz 2018 10:26
    mar_sos
    Poziom 1  

    uzi6660 napisał:
    Witam.
    Na wstępie powiem tylko tyle , jak dla mnie nie warto mordować się z Lucasem Epic w Fiat Doblo 1.9D jak i innych samochodach z tym rozwiązaniem. Kolega szukał i tak auto przestało bezużytecznie dwa lata.

    Przerobiłem koledze na pompę mechaniczną bodajże dawcą był ford escort 1.8D rok 1992 zwykła linka gazu , z wtyczki na komputerze jak pamiętam 10 PIN od prawej kolor przewodu zielony(liczony od strony kierowcy w stronę pasażera stojąc przodem do przodu samochodu polecam sprawdzić lampka kontrolną ) czy jest na nim"+" po kluczyku(po przekręceniu kluczyk w pozycje włączonych kontrolek , jak i pozycji rozrusznika) i czy oczywiście zanika po wyłączeniu kluczyka (jeśli nie to szukać dalej )z tego co pamiętam podginałem tylko rurkę od przepływu wody w głowicy ,frezowałem minimalnie kolektor ssący-by zmieściły się przewody paliwowe z pompy wtryskowej do wtryskiwaczy

    Robiłem wcięcie w przewód i włączyłem na elektrozawór pompy mechanicznej.
    Wtyczka ECM (komputera silnika) normalnie pozostawiona w ECM. Komputer steruje pozostałymi urządzeniami (min. świecami żarowymi)

    Przyśpieszenie wtrysku(potocznie zwana przez grono ludzi ssaniem) za pomocą linki dodatkowej

    Pedał gazu mechaniczny (pasuje z Fiata Doblo 1.6 benzyniaka z tych samych lat produkcji polecam kupić na Alledrogo bo serwis zdziera cos koło 100 PLN jak nie więcej)

    Można kombinować z pompa Bosch z fiata bravo brava tipo ale trzeba kupić podstawę pompy z 1.9 JTD (chodzi o to że podstawa pompy wtryskowej mechanicznej z bravy bravo nie posiadają poduszki do zamocowania silnika śruby wszystkie pasują nic nie trzeba przerabiać )

    Następnie zlecić frezowanie podstawy (z 1.9 JTD) od strony pompy wtryskowej o około 6 mm aby pasek napędu rozrządu był osiowo. Ponadto zabawa z frezowaniem w podstawie pompy wtryskowej miejsca aby się zmieściła (jak dla mnie nie warto)

    Aha byłbym zapomniał , należy rozebrać licznik i zaślepić lampkę MIL CHECK ENGINE (symbol silnika) aby nie świeciło nam po oczach kiedy jeździmy pełni szczęścia sprawnym autem

    Hitem jest to , że auto odpala zawsze z pompa mechaniczną i nie modlisz się każdego dnia czy odpali a jak już odpali to czy nie zgaśnie gdzieś na skrzyżowaniu

    Pozdrawiam wytrwałych w boju mechaników z zawodu i zamiłowania(to ja)

    Nie biorę odpowiedzialności za w/w pobieżne opracowanie. Ja to przerobiłem i samochód jeździ od 3 lat bezproblemowo


    Witam,
    Jestem trakcie wymiany tej pompy na Bosch w Kangoo 1,9D.
    Pompa mechanicznie podłączona - jest chyba ok. ale nie wiem jak ogarnąć elektrykę. Zasilanie do elektrozaworu pobrałem z wtyczki okrągłej ale nie wiem gdzie wpiąć przekaźnik, który dostałem z pompą, a nie mam kontaktu dostawcą i mam problem.
    FIAT DOBLO 1.9D pompa lucas epic dcu3f próba naprawy
    Jesteście w stanie mi pomóc?