Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FIAT DOBLO 1.9D pompa lucas epic dcu3f próba naprawy

rafi.w 23 Lis 2011 23:03 175384 225
  • #91 23 Lis 2011 23:03
    rageous
    Poziom 11  

    Pamiętam, że był w jakimś pdf'ie rysunek poglądowy w którym miejscu sprawdzane jest położenie min a w którym max ale nie mogę tego znaleźć. Ma ktoś może to pod ręką?

    Dodano po 2 [godziny] 46 [minuty]:


    FIAT DOBLO 1.9D pompa lucas epic dcu3f próba naprawy

    tyle że tu nie ma pokazanej min/max pozycji :(

  • Sklep HeluKabel
  • #92 26 Lis 2011 19:10
    rafi.w
    Poziom 20  

    Odnośmie tematu podwyższonego spalania po założeniu podkładki.

    W dokumentacji Piszą że założenie podkładki zwiększa "delivery" czyli dawkowanie paliwa. Czyli co należy zrobić aby palił mniej ?

    FIAT DOBLO 1.9D pompa lucas epic dcu3f próba naprawy

  • Sklep HeluKabel
  • #93 27 Lis 2011 16:44
    rafi.w
    Poziom 20  

    Czyli pozycje rotora zapisane w pamięci znamy
    według tego nowego programatora to jest

    FIAT DOBLO 1.9D pompa lucas epic dcu3f próba naprawy




    0294 jako min czyli 330*2=660 na hex

    05BB jako max czyli 733,5*3=1467 na hex


    a tu dump z renault kangoo trochę w innym miejscu zapisane.

    31 31 37 34 36 31 55 43 02 46 00 00 00 0e 95 e0
    03 7d 06 02 0f 40 23 a0 32 28 8a a0 8a 8a 90 90
    90 86 a3 02 e1 05 00 00 97 b8 00 00 00 00 00 00
    d9 0c ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff
    ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff
    ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff 5a 5a ff ff

    Tylko czym zmierzyć te pozycje aktualne dla samochodu Fiat

  • #94 29 Lis 2011 16:21
    rageous
    Poziom 11  

    jak jest jakiś soft w którym można wysłać instrukcję do ECU to można spróbować wysłać tą samą instrukcję co jest dla renault i zobaczyć jaka odpowiedź będzie. Oba sterowniki są robione przez Lucas'a więc może mają taki sam zestaw instrukcji.

    Jak na razie nie udało mi się odczytać tego eeproma w układzie. Chyba trzeba go niestety wylutować.

  • #95 29 Lis 2011 22:25
    rafi.w
    Poziom 20  

    CO do tematu wzrostu spalania jestem już 100% pewny że założenie podkładki zwiększa dawkę paliwa i wzrasta spalanie naszych samochodów.

    Tutaj jest to opisane
    FIAT DOBLO 1.9D pompa lucas epic dcu3f próba naprawy

    Więc podkładki w delphi są różne 0,22 0,25 0,27mm itd.

    Ja założyłem niby 0,25mm .
    Więc aby to naprawić muszę albo zwiększyć/ zmniejszyć podkładkę lub ją wywalić i zaprogramować tylko pozycje rotora w eprom aby zniwelować bląd.

  • #96 30 Lis 2011 20:11
    rageous
    Poziom 11  

    Wylutowałem eeprom i zgrałem zawartość.
    U mnie rotor min wynosi 02 93 - 659/2 - 329.5uS
    Natomiast rotor max: 05 c6 - 1478/2 - 739uS

    Ma to sens ponieważ na tej pompie w DDT2000 pokazywało 727uS i wtedy rano na zimnym silniku zawsze był błąd. Po podłożeniu podkładki z zestawu renault 0.25mm, wskazywało ok 738uS ale w trakcie jazdy jak było zimno silnik gasł.

  • #97 01 Gru 2011 09:53
    rafi.w
    Poziom 20  

    Dzieki za pomiar . Nawet gdy nie mam odczytu u siebie to wiem że muszę zmniejszyć wartość zapisaną w pamięci tak samo jak Ty.
    Zrezygnuje wtedy z podkładki. U mnie dzięki temu zniwelujemy błąd p0254 rotor pozycji max .
    Ale co u ciebie wywala za błąd kiedy gaśnie Ci ten silnik bo w renault to są błędy DF066 i jest kilka odmian

    DF066 - położenie regulatora przepływu paliwa
    możliwe usterki
    - usterka czujnika położenia regulatora przepływu,
    - niezgodność między regulatorem przepływu a minimalnym położeniem krańcowym,
    - niezgodność między położeniem regulatora przepływu a maksymalnym położeniem krańcowym, (p0254)
    - utrata kontroli nad obwodem przepływu paliwa

    Ten ostatni może u Ciebie występuje.
    Czytam trochę o mercedesach w202 tam się dzieje to samo już od ponad 10 lat chyba pompa jest podobna i ma czujnik rotora tylko że inny model.

  • #98 01 Gru 2011 19:11
    rageous
    Poziom 11  

    Dokładnie DF066. Jak nie miałem podkładki założonej to na zimnym silniku miałem zawsze DF066/3. Po zapaleniu na dwa razy było ok ale przy ok 185k przebiegu zaczął nierówno pracować. Podłożyłem podkładkę i było ok ale tylko jak jest ciepło, powyżej 10 stopni.
    Poniżej zaczynają się problemy takie,że jedziesz i jak się zacznie hamować silnikiem to pojawia się DF066/4 czyli utrata kontroli pętli przepływu. Problem tylko występuje jak temperatura zewnętrzna jest poniżej 10 stopni.

    U mnie raczej nie ma to związku ze złym ustawieniem rozrządu ani wiązką silnika - jak sugerują w notach techniczych Renault. Jedno i drugie wymieniałem. Teraz też jest wymieniona pompa i przez miesiąc był spokój ale jak spadły temperatury to zaczęło się robić to samo ale już nie gasł silnik tylko wywalał błąd DF066/4. Pompa też z podkładką.
    Po kombinowaniu z podkładkami w tej chwili osiągnąłem efekt taki, że za każdym razem jak hamuje silnikiem to jest błąd DF066/2 - czyli rotor w pozycji min i załącza się tryb serwisowy ze stałymi obrotami silnika (ok 2k).

    Z tego co czytałem gdzieś, to ten błąd DF066/4 czyli utrata kontroli pętli przepływu jest wyzwalany wtedy kiedy rotor w trakcie pracy przekracza wartość max/min i wtedy jest blokada z ECU i wyłączany jest silnik w obawie przed zatarciem pompy. Ile w tym prawdy to nie wiem. Na 99% jestem pewien, że podkładka ma wpływ też na pozycję rotora w pozycji min i ECU sobie oblicza te pozycje i jakieś maxymalne odchylenia i wtedy daje błąd DF066/2 lub 3 i jeśli jest powyżej odchylenia to pewnie 4 łącznie z wyłączeniem silnika.

    Mercedesy mają bardzo podobną pompę. Nawet w tej dokumentacji Delphi też tam piszą o podkładkach pod rotorem. Podobna pompa też była montowana w Citroeanach i Fordach, tylko większe pojemności silnika.

    Ten eeprom u mnie to jest ST93C46. Ten drugi układ to jest MM74HC4538M.
    Eeprom jest zwykły, nie rotated. Jutro wrzucę fotkę płytki po wylutowaniu eepromu.

  • #99 01 Gru 2011 22:24
    rafi.w
    Poziom 20  

    Nie wiem czy to ma sens ale
    DF066.4 czyli Loss of control of the fuel flow catch po angielsku.
    Coś jakby pętla powrotu paliwa kiedy przestaje ono być potrzebne z uwagi na hamowanie silnikiem. Są rury powrotne przecież. może z tym masz ten kolejny problem . Takie obiektywne moje spojrzenie

  • #100 01 Gru 2011 23:15
    rageous
    Poziom 11  

    Może też być związane z jednym z tych zaworów, odpowiedzialnym za powrót paliwa - ten boczny nad czujnikiem, bliżej silnika.

    Przewody paliwowe też już wymieniłem. Będę próbował ten eeprom przeprogramować i zobaczymy co wyjdzie. W ostateczności można założyć pompę sterowaną linką.

  • #101 09 Gru 2011 22:42
    marclew
    Poziom 2  

    Witam ja również należę do szczęśliwego grona posiadaczy doblaka 1,9d z pompą lucasa EPIC mój problem polegał na tym że silnik zaczągasnąć na wolnych obrotach potem nierówna praca, i w trakcie jazdy tak jakby odcięcie pedału gazu silnik pracował ale jak spadły obroty to gasł. Wymieniłem pompę na używaną i z początku było ok tylko delikatne nierówne drgania silnika (obroty na zegarze nie skakały tylko silnik nie równo pracował) i coraz bardziej teraz zaczą gasnąć na wolnych obrotach . Po podłączeniu komputerka pokazuje błędy :
    -kontrola Położenia wirnika (ZAP)
    -OSM (pamięć czujników) (akt)
    -Pozycja wirnika (max)(zap)
    -Pozycja wirnika (zap)
    -pozycja wyprzedzenie pompy(zap)
    -temperatura powietrza (zap)
    po przeczytaniu tego tematu to wychodzi mi to że uszkodzony jest ten czujnik położenia. mam na tą pompę gwarancję kilkanaście dni i nie wiem czy szukać czegoś innego , czy odesłać i niech wyślą drugą.. Z drugiej strony mam chrapką na wymianę pompy na mechaniczną, żeby uniknąć w przyszłości takich problemów. Jak by ktoś mógł doradzić będę wdzięczny.
    Pozdrawiam

  • #102 10 Gru 2011 17:51
    marclew
    Poziom 2  

    Dziś dodzwoniłem się do mechanika z Grudziądza o którym mowa koszt wymiany pompy na mechaniczną to 1300 zł, I chyba się zdecyduje.

  • #103 10 Gru 2011 18:10
    rafi.w
    Poziom 20  

    Witaj. U ciebie jest błąd OSM aktywny . Jest to pamięć wewnątrz czujnika rotora . Zdjęcia są na pierwszej stronie tego tematu. Możesz mieć brak połączenia, przewód na schemacie Orange linia danych pin 8 lub 9 wtyczka pompy. Może brak styku na nim oraz inny przewód zasilanie masa itd w każdym bądź razie wszystkie przewody od kompa do rotora. Sprawdź ciągłość aby była jak najlepsza . Słyszano także o zimnych lutach w ecu

    url=https://obrazki.elektroda.pl/7310487100_1323537085.jpg]FIAT DOBLO 1.9D pompa lucas epic dcu3f próba naprawy[/url]

    Reszta błędów wywołana jest brakiem dostępu do tej pamięci

  • #104 14 Gru 2011 18:43
    luki20004
    Poziom 2  

    Witam. jesli Ja moge pomóc to tyle ze wiem kto szybko i dobrze przełozy pompe z elektronicznej na zwykła w doblo 1,9 D. bo sam borykła sie z tym problemem długo i nawet kupił 2 pąpe i pojezdził 2 dni. Nie odpuscił i przerobił doblo na zwykła pąpe. Koszt takiego zabiegu to jakies 1100-1200 zł za wszystko , i daje gwarancje. Podam numer tel. 790 595 800 Wiesław ,gośc jest z okolic kielc. jesli ktos ma dosyc juz nerwów z elektroniczna pąpą, to zadzwonic. pozdrawiam.

  • #105 21 Gru 2011 21:56
    marclew
    Poziom 2  

    Witam Odebrałem właśnie swojego doblaka od mechanika który przełożył pompę na mechaniczną, i muszę przyznać że jestem mile zaskoczony, samochód ma lepsze przyśpieszenie tylko ma ustawioną za dużą dawkę bo trochę kopci w tej chwili spala 7l/100 w trybie mieszanym ale myślę że zejdę niżej jak zmiejszę dawkę
    minusy sątakie że świeci się kontrolka od silnika, i obrotomież zawiesza się przy 5 tyś. obrotów w moim przypadku nie ma szansy żebym doszedł do tej wartości ;).
    Jak by ktoś był chętny to mogę dać namiar na mechanika Pozdrawiam

  • #106 05 Sty 2012 21:18
    picasso.
    Poziom 1  

    marclew napisał:

    Jak by ktoś był chętny to mogę dać namiar na mechanika Pozdrawiam


    Ja jestem chętny na te namiary.

    Z Góry dzięki

  • #107 10 Sty 2012 12:08
    dre221
    Poziom 9  

    rafi.w -mam do Ciebie pytanie,czy te błedy u użytkownika marcelew spowodowane przez błąd OSM mogą mieć podłoże w rozrządzie,tzn czy ewentualnie przeskoczenie rozrządu może powodować głupienie czujnika położenia rotora,przez co dalej reszta problemów?Pytam bo u mnie najpierw szarpanie przy niskich obrotach na wysokim biegu i zamulony,a dopiero potem odpalał jakby na 2 gary i po chwili dźwigał obroty tak do 1200 i jak zaczarowany gasł,potem do momentu aż się nie zagrzał i go znowu nie odpaliłem mu nie przechodziło.Mechanik pokasował błędy,ale nie mówił jakie przepustnice kazał wymienić,a po tygodniu to samo.

  • #108 19 Sty 2012 20:58
    TO-mik
    Poziom 12  

    Mam ten sam samochód i ten sam problem , błąd P0252 rotor position check czy któryś z kolegów jakos rozwiązał problem z tą pompą ?
    Marclew podeślij proszę namiary na tego mechanika bo chyba trzeba będzie pompę wymienić.

  • #109 20 Sty 2012 02:01
    rageous
    Poziom 11  

    TO-mik, użytkownik luki20004 pisał o jednym z mechaników z okolic Kielc który przekłada te pompy w fiatach. Niestety nie robi tego w renault.

    Dre221, jeśli jest błąd położenia rotora w pozycji min/max lub utrata kontroli pętli przepływu to na 90% nie ma to związku z rozrządem. Ale podobno te pompy są bardzo czułe na źle ustawiony rozrząd i nawet w dokumentacji technicznej renault jest napisane, że jeśli występują błąd podczas hamowania silnikiem to może mieć to związek ze zbyt luźnym paskiem rozrządu. Jeśli jest błąd 'brak dostępu do OSM' to jest walnięty czujnik albo coś z ECU lub na linii ECU-pompa. Jak w u siebie założyłem taki walnięty czujnik to nie było błędów rotor w pozycji min/max. Silnik pracował równo i nie zauważyłem spadków mocy ale kopcił i podejrzewam, że spalanie było dużo większe wtedy. Są opisane przypadki w fiatach, że przy takim błędzie (brak dostępu do OSM) auto nie ma mocy lub w ogóle nie odpala. Podejrzewam, że to zależy od ECU - może inaczej jest dla renault a inaczej dla fiata

  • #110 20 Sty 2012 10:44
    rafi.w
    Poziom 20  

    Dree221 według mnie masz typową usterkę bład pozycji rotora którą rozwiążesz za pomocą podkładki. Nie słuchaj mechaników . Ten cały temat jest o tym

  • #111 20 Sty 2012 12:27
    luki20004
    Poziom 2  

    mam do sprzedania manualna pompe do fiata doblo 1,9 D która zastąpi elektroniczna bez problemu i bez dodatkowych przeróbek, wyciagamy elektroniczna montujemy manualna, zakładamy inny pedał gazu i linke bez frezowani i dodatkowych problemów koszt pompy 650 zł. podam numer do mechanika 790 595 800 zadzwoncie i zaytajce.

  • #112 20 Sty 2012 17:35
    TO-mik
    Poziom 12  

    Ale ja mam właśnie Doblo a nie Renault ,pytałem kol Marclew o namiary na mechanika bo jeden jest w okolicach Kielc a drugi w Grudziądzu.

  • #113 24 Sty 2012 13:35
    dre221
    Poziom 9  

    Pokombinowałem z tymi podkładkami,a ponieważ ja miałem błąd odwrotny do tego na który montowaliście podkładki (ja miałem w pozycji min) to nie dodałem a ująłem,a raczej jedną z istniejących zamieniłem na mniejszą i spalanie według komputera jest mniejsze i troche zaczął kopcić to mu kołem od pompy na poluzowanych śrubach troche przesunąłem w prawo tak jak któryś z kolegów(jemu pomogło) i narazie wygląda to lepiej chociaż to może być też wynik temperatury ponieważ silnik przy tych operacjach i w czasie diagnostyki był odpalany i się zagrzał,zobaczymy rano.A tak w ogóle to myśle że ten błąd p0252 fiatecuscan 3,3 opisuje jako Błąd sterowania wirnikiem (wysoki sygnał krytyczny) to wynika z innych przyczyn niż z błędnie czytanej pozycji rotora przez czujnik może to już agonia samej pompy,bo próbowałem prawie wszystkich opcji nawet wymiany przewodów od filtra paliwa,bo na anglojęzycznej stronie znalazłem że ten błąd może wynikać z łapania powietrza przez pompe co miałoby sens.Bądź co bądź mnie prześladuje błąd p0252 przez co notorycznie gaśnie i wariuje i jak tylko ktoś coś takiego uleczył niech da znać bo wisi nade mną widmo wymiany pompy i przy okazji kompletnego rozrządu czyli o 2 tysie się oprze.

  • #114 24 Sty 2012 15:12
    TO-mik
    Poziom 12  

    dre221 o 2 tysie to napewno ci się nie oprze a raczej o 7-8 bo nowa pompa 4800 netto plus rozrząd ,błąd p0252 to tak jak u mnie "rotor position check" według wszystkich dostępnych informacji winna jest pompa nie rozrząd itp.Dla pewności wymieniłem węże i filtr paliwa na taki zwykły bez szybkozłączek żeby wyeliminować ryzyko zapowietrzania i dalej było bez zmian.Remont tej pompy można wykonać w firmie Pezal w Gdańsku koszt ok 3tys. rok gwarancji.Ja zdecydowałem się na wymianę pompy na mechaniczną bo po przeczytaniu wielu postów na wielu forach i rozmowach z kilkoma mechanikami jest to chyba jedyne rozsądne rozwiązanie auto jest właśnie w serwisie ma być gotowe ok czwartku koszt ok 1700 zł rok gwarancji ,jak odbiorę i pojeżdżę to dam znać jak to się spisuje.

  • #115 24 Sty 2012 15:19
    dre221
    Poziom 9  

    Nowa u mnie w sensie inna używana:),słyszałem o tych cenach i przy wartości mojej punciny około 6 tyś,zakładanie nowej zakrawało by o szaleństwo,jedyne co mnie wkurza to to że nawet autoryzowany serwis delfi z Krotoszyna (200 km ode mnie) nie chce jej nawet pod kompa podpiąć,umywają ręce.

  • #116 24 Sty 2012 15:26
    TO-mik
    Poziom 12  

    No jak masz jakiegoś pewnego dawcę pompy używanej to można zaryzykować bo kupno w ciemno nie ma sensu nigdy nie wiesz co kupisz.

  • #117 24 Sty 2012 16:50
    dre221
    Poziom 9  

    Jak silnik ostygł na mrozie to byłem autko sprawdzić i jest zmiana,teraz na zimnym odpala bez zająknięcia i nie ma problemów na wolnych obrotach,ale jak się zagrzeje to wariuje i wyskakuje ten błąd P0252 czyli chyba jednak ten czujnik,bo jakaś reakcja jest na podkładki pod rotor.A co do wymiany to jest pompa z gwarancją rozruchową za 1200 i nad nią się zastanawiam.

  • #118 25 Sty 2012 00:36
    rageous
    Poziom 11  

    Panowie... tylko wymiana pompy na mechaniczną albo programowanie czujnika, a poniżej mniej więcej jak ta pompa działa

    W momencie podania prądu ECU czyta zapisane w pompie wartości - pozycja min i max. Dla pozycji max są robione dwa testy.
    1.Jeśli aktualna pozycja rózni się o 10uS (lub 15uS tak jest podane w innej dokumentacji) to inicjowany jest błąd rotora w pozycji max.
    2. Test z analizą temperatury paliwa w pompie. Wartość referencyja położenia rotora w pompie jest zapisana dla 40 stopni C. Jeśli mamy temperaturę np 10 stopni, to różnica wynosi 30 stopni. Dla każdego stopnia odchylenie może wynosić 0.1uS czyli 3uS dla 30 stopni. I tak jeśli w pompie mamy zapisane np 740uS a ECU odczytuje że obecne położenie rotora wynosi 735 to dostaniemy błąd. Jeśli będzie wynosić 738 to będzie ok.
    Jest to najczęstszy błąd i ujawnia się przeważnie przy niskich temperaturach, trzeba zwykle auto odpalać na 2 razy (ruszenie rozrusznikiem powoduje poruszenie pompy i rotora ma już inną pozycję)

    Oprócz tego może wystąpić błąd rotora w pozycji min. U mnie pojawia się to tylko w momencie hamowania silnikiem i to od razu, wystarczy zdjąć nogę z gazu i ja mam 2 scenariusze:
    1. od razu jest błąd rotora w pozycji min,załącza tryb serwisowy i 2 tysiące obrotów (silnik nie gaśnie chociaż raz mi zgasł w takiej sytuacji)
    2. błąd pojawia się po 3-4 sekundach jak się hamuje silnikiem, tutaj losowo raz się pojawia w pozycji max a raz w pozycji min. Ale częściej w pozycji max. Oprócz tego pojawia się wtedy błąd - utrata kontroli przepływu. W renault oznaczony jako DF066/4 i silnik zawsze gaśnie. Na 99% jestem przekonany, że ECU otrzymuje jakieś skrajne wartości wtedy dla położenia rotora i odcinany jest prąd dla pompy, jako zabezpieczenie przed uszkodzeniem pompy. Jak podłącze flight recorder to spróbuję zgrać te parametry ale muszą śniegi puścić żeby tym autem bezpieczenie jeździć.

    Podłożenie podkładek jest rozwiązaniem ale trzeba trafić z grubością. Na pewno zwiększa to spalanie paliwa, ale też zmienia pozycje max i min jakie osiąga rotora a przez to ma wpływ na ECU i może powodować różne zachowania.

    Co do używanej pompy - sprawna używana raczej nie istnieje. Ten błąd w tych pompach jest zawsze i objawia się przy różnym przebiegu, raz większym lub mniejszym. Ja już przerobiłem 2 pompy, jedna fabryczna, błąd był od 100.000 przebiegu i do 180.000 tysięcy trzeba było odpalać na 2 razy jak było chłodniej. Zestaw naprawczy pomógł na krótki okres i zaczął pojawiać się błąd DF066/4 i silnik gasł. Potem znalazłem używaną pompę (40000 przebiegu) i było dobrze jak było ciepło :(

  • #119 25 Sty 2012 10:31
    dre221
    Poziom 9  

    To będe dalej zmieniał podkładki,ale już nie wiem czy dodawać czy ujmować jak mam ten błąd p0252? Po odjęciu podkładek teraz mam tak że spalanie jest ok i na zimnym odpala tylko jak się zagrzeje to wariuje i w ten serwisowy wpada lub gaśnie,a wcześniej miał problemy na zimnym a jak się zagrzał to było lepiej.

  • #120 25 Sty 2012 11:23
    rageous
    Poziom 11  

    jak są fabryczne podkładki założone to co się dzieje?
    jakiej grubości masz te podkładki co dokładasz?