Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Migająca kontrolka ładowania akumulatora

therror 05 Sep 2010 10:32 21378 8
  • #1
    therror
    Level 13  
    Witam

    Zaznaczę najpierw, że przeglądałem inne podobne tematy ale nie znalazłem odpowiedzi pasującej do mojego przypadku.

    Otóż od jakiegoś czasu mruga mi kontrolka ładowania akumulatora. Pojawia się to głownie kiedy hamuję silnikiem, albo toczę się na biegu. Na luzie nic nie świeci się. To mruganie ustępuje w momencie kiedy dodam gazu, więc to tak jakby pasek od alternatora był luźny. Sprawdziłem i wygląda, ze na ciąg jest ok. Dodam, ze pojawia mi się to właśnie mniej więcej od momentu kiedy miałem wymieniany pasek i nie wiem czy dobrze go naciągnęli.

    Czy warto sprawdzić tylko to czy raczej nastawiać się na inną przyczynę tkwiącą w samym alternatorze ?

    dzięki z góry za pomoc
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    sadek1979
    Cars specialist
    Sam sobie odpowiedziałeś Sprawdź napięcie paska a następnie sprawdź jakie ma ładowanie Podejrzewam ,że po napięciu paska powinno wrócić do normy (przy zmianie paska nigdy nie naciąga się do oporu , trzeba trochę pojeździć i dopiero wtedy porządnie naciągnąć - bynajmniej ja tak robię )
  • #3
    therror
    Level 13  
    ok , no właśnie to mnie nurtowało, sprawdzę, dzięki
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    miler80
    Level 34  
    Chyba kończą się szczoteczki w alternatorze kolego.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    jurekk55
    Level 36  
    Albo 3x może;może informacja jakie auto ,może informacja jaki altek,może sprawdzenie czy nie ma uszkodzonego koła wolnego biegu?
  • #8
    mczapski
    Level 39  
    Puki co obstawiajmy o jaki samochód chodzi. Chyba jednak nie może to być awaria koła napędowego, ponieważ to przeważnie rozleci się i generalnie nic nie można napędzać. Ale warto by zastanowić się, czy aby nie następuje przerwa na przewodach łaczących alternator z resztą świata. Skoro były działania typu wymiana paska to mogła się wysunąć kostka połączeniowa lub coś podobnego. Ruchy silnika przy zmianie kierunku napędu mogą powodować przemieszczanie silnika i podobne efekty.
  • #9
    therror
    Level 13  
    Więc auto to Nissan Almera N15 1.4 benz. , alternator Mitsubishi A5T06891.

    Prosze o wszelkie informacje co do przyczyny