Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wspomaganie Vectra c pali tranzystory -dla znawców

rox1 05 Wrz 2010 14:43 4426 12
  • #1 05 Wrz 2010 14:43
    rox1
    Poziom 18  

    Witam tak jak w temacie ,palą się tranzystory w pompie wspomagania ,ręce już mi opadają ...........historia tej usterki rozpoczęła się jakie 2 miesiące temu klient przywiózł samochód Vectra c 2002 3 litrowy disel na naprawę wspomagania ,a raczej jego brak stwierdziłem uszkodzenie pompy tzn. na elektronice były spalone 2 tranzystory buk 9E06 55A.Postanowiłem jednak nie naprawiać jej tylko kupić całą pompę używaną ,po założeniu nowej wspomaganie powróciło ,ale kontolka na zegarach nie zgasła nadal wyświetlała awarie wspomagania ,po połączenie z pompa podała bład cana ,ale klient stwierdził że wczesniej też sie to świeciło ..........w CIM brak błędów..............w tej chwili samochód wrócił juz trzeci raz na to samo i za każdym razem spalone są te tranzystory(wiec wczoraj naprawiłem tą pompę i jeden z tranzystorów "wy.....o po 15 minutach") co może być przyczyną tego ???? bo ja obstawiam maglownice chociaż niema z niej żadnych wycieków.............


    pozdro rox...............

    0 12
  • #2 05 Wrz 2010 15:23
    jurekk55
    Poziom 35  

    Silnik pompy bez zarzutu?

    0
  • #3 05 Wrz 2010 15:48
    rox1
    Poziom 18  

    bez zarzutu łożyskowanie ok lekko pracuje ,jak sie zagrzał płyn to ją krew zalała .....!!!!!

    0
  • #4 05 Wrz 2010 16:12
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Zobacz w parametrach jaki ma pobór prądu luzem i na pełnym skręcie, i jakie jest ładowanie.
    Przecież ona sama siebie steruje i jak jest dobre zasilanie i dobra masa to co więcej????

    0
  • #5 05 Wrz 2010 16:34
    rox1
    Poziom 18  

    Wszystko chłopaki rozumiem ,ale gdyby to sie stało z jedną pompą dwie to jest coś nie tak w samochodzie , jakie mają byc parametry w opcomie jaki pobór prądu i jaka ma być predkość obrotowa pompy????????? ładowani w przedziale 14.60 v przy obciażeniu 13.80v .........

    0
  • #6 05 Wrz 2010 16:37
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Ok 6-10A luzem ok 2500-2800obr.

    Prąd luzem mówi o stanie łożysk czym więcej tym gorzej ale widywałem takie huczące to brały i 12-15A luzem.
    Oczywiście Imax jest tam ograniczany elektronicznie więc nie ma co szukać .

    0
  • #7 05 Wrz 2010 17:23
    rox1
    Poziom 18  

    z moich spostrzeżeń wynika że do spalenia dochodzi przez jakiś opór ,ale z drugiej strony tak jak piszesz ma ona swoje zabezpieczenia czyli powinna się wyłączyć ,no tak ale jak nie widzi Cima bo ma bład szybkiego cana to może dlatego ,znalazłem dużo postów które dotyczą tych pomp i tranzystorów tylko że każdy wymienia i jest niby ok............zastanawia mnie to że najpierw po wymianie chodziła 5 tygodni potem tydzień ,a teraz nawet 15 minut nie wytrzyma..........

    0
  • #8 05 Wrz 2010 17:29
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Bo może to malowanki a nie orginały.

    A jak się palą , exploduja i bije bezpiecznik czy mają zwartą bramkę?

    0
  • #9 05 Wrz 2010 17:43
    rox1
    Poziom 18  

    bezpiecznika niebije ,explodują albo pekają ,orginały wyciagniete z innej pompy po wypadku , nie znalazłem żadnej hurtowni która ma takie ,chyba że wiesz jaki wchodzi tam zamiennik ?????

    0
  • #10 05 Wrz 2010 17:53
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Skoro się nie łączy z pompą to może faktycznie ma coś uwalone w elektronice, może z rozbitka i coś pękło i teraz jaja sie dzieją.

    0
  • #11 14 Wrz 2010 00:15
    rox1
    Poziom 18  

    Witam wszystkich ........wracam z tematem pompy elektrycznej ,zakupiłem nową (używaną ) kupiłem specjalny płyn do wspomagania ,będę jutro tzn. dziś montował spostrzeżenia i uwagi opisze ...........

    pozdro rox...........

    0
  • #12 08 Sty 2013 14:41
    kazix771
    Poziom 9  

    Poszukując informacji na temat spalonych tranzystorów w pompie wspomagania natknąłem się na twój post. Mam podobny problem, mianowicie posiadam pompę do Forda Focusa Mk2. Jest to pompa elektryczna na trzy złącza. Pompa była uszkodzona, po jej otwarciu okazało się że są spalone dwa(z czterech) tranzystorów (BUK9E06 55A). Jeden jak i drugi skopcony i popękany. Kupiłem zamienniki które najbardziej pasowały do oryginałów(BUK9508 55A) ponieważ okazało się że tak jak w twoim przypadku nie można takich samych dostać.
    Przed wymianą było wyraźne zwarcie w układzie ponieważ po podłączeniu samego zasilania, pompa pobierała prąd ponad 10A. Wymieniłem dwa uszkodzone elementy, podłączyłem do niej samo zasilanie i pobierała znikomy prąd rzędu 300mA (nie podłączałem dwóch pozostałych gniazd sterujących). Postanowiłem wykonać próbę na samochodzie. Podłączyłem wszystkie trzy złącza, nawet nie zalewałem ją olejem, chciałem zrobić próbę na sucho zobaczyć tylko czy w ogóle będzie coś się dziać. Po przekręceniu kluczyka do drugiej pozycji, nastąpił strzał w pompie i poleciał dym:( Nawet nie uruchomiłem samochodu. Po otwarciu pompy okazało się że spaliły się ponownie te same dwa tranzystory. Sam się teraz zastanawiam czy próbować dalej to naprawiać, szukając jakichś innych tranzystorów itp czy kupić nową pompę. Ale tu mam poważne obawy czy oby to jest wina pompy czy czegoś innego w samochodzie?
    Nie chciałbym kupić nowej pompy i spalić jej w podobny sposób :]
    Prosiłbym Cię o poradę jak poradziłeś sobie z tym problemem? Czy nowa pompa go rozwiązała? Czy może ktoś z forumowiczów wie w czym może być problem?

    0
  • #13 10 Sty 2013 22:20
    Pfemek
    Poziom 22  

    Kup inną pompę (oczywiście sprawną) i montuj bez obaw...

    0