Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Helix B 62c przód, Helix db 69.1 tył pod radio.

05 Sep 2010 14:58 8705 9
  • Level 9  
    Witam.
    Zamontowałem niedawno z przodu w samochodzie Honda Civic kombi Helixy B 62c. (dawne DB 62.1) Grają ładnie i jestem zadowolony.Moje radio to Clarion 4x50w. Teraz chciałbym wsadzić coś na tył bo lubię jak dźwięk jest w całym aucie. Samochód to kombi więc miejsce na głośniki jest pod sufitem i tam będą zamontowane. Wstępnie mój wybór padł na elipsy Helix DB 69.1. Dystanse robię sam z mdf-u z panela podłogowego więc z zamontowaniem nie będzie problemu. Ale moje pytanie brzmi czy do tego przodu co mam te elipsy DB 69.1 na tył to dobry wybór czy może lepiej na tył dać drugie 16,5 Helixa np takie same jak mam z przodu? Póki co nie planuje w tym aucie wzmacniacza więc buffer odpada. Przed napisaniem posta przejrzałem trochę forum i jakiś konkretnych odpowiedzi nie znalazłem ale z kilku postów wywnioskowałem, że Helix B62c (DB 62.1) z przodu i Helix 69.1 z tyłu to całkiem miła kombinacja i pod radiem będzie grało ok. Ale chciałbym się poradzić czy lepiej montować te elipsy czy jednak drugie 16. Zaznaczam, że rozważam tylko głośnika Helixa z racji tego, że mam już takie z przodu i jestem zadowolony więc nie widzę potrzeby kombinowania.
    A drugie pytanie ewentualnie na przyszłość. Jak już będę miał założony ten zestaw b62c + 69.1. to jaki wzmacniacz do tego by był tani i dobry. Wyczytałem, że jak głośniki mają moc RMS 50 (bo taką mają i jedne i drugie) to do optymalnego działania potrzebna moc 37.5 więc jak wzmacniacz w rozsądnej cenie by się sprawdził i czy w ogóle pod moim radiem Clarion 4x50 wzmacniacz do takiej kombinacji byłby potrzebny, czy była by różnica w graniu, ewentualnie czy zamiast wzmacniacza wystarczyła by zmiana radia jakieś 4x60? Z góry dzięki za sensowne odpowiedzi.
  • Level 35  
    Twoje radio nigdy nie osagnie 50Wat chyba ze je podlaczysz pod 230V :D Ma w powiewach jakies 20wat , Helixy 62.1 zagraja nie zle pod radiem ale wzmacniacz 30-70wat bylby wskazany , natomiast jajka potrzebuja juz ewidentnie wzmacniacza , chociaz zanim zaczniesz myslec o wzmacniaczu to polecam prawidlowo przygotowac miejsce na glosniki z przodu i z tylu a efekt nawet bez wzmacniacza przy nie duzej glosnosci bedzie o niebo lepszy niz wzmacniacz i slaby montaz.... chyba ze zamontowales poprawnie tylko o tym nie piszesz ;)
  • Level 17  
    A ja od zawsze kazdemu swojemu klientowi tlumacze ze jesli ma montowac glosniki z tylu (nie wazne jest czy to sa jajka czy inne) to lepiej kase dolozyc do zestawu przedniego. Prawidlowo zamontowany porzadny zestaw przedni czy to 2-way czy 3 way zagra ci tak ze odeche ci sie suba w bagazniku i glosnikow z tylu.
  • Level 9  
    Głośniki są zamontowane prawidłowo chociaż fakt, że drzwi są nie całkiem wygłuszone ale efekt jak uzyskałem na tym etapie jest zadowalający chociaż musiałem całą instalację robić od nowa bo oryginalne kable zamontowane w Hondzie były tak cienkie, że jedyny dźwięk jaki dochodził z głośnika to pierdzenie. Zdaję sobie sprawę z tego jak mogą grać fajnie zrobione zestawy w autach bo mam paru znajomych z takimi ale w ten samochód nie chce inwestować dużych pieniędzy bo nie ma to sensu. Jak zmienię na nowszy to pokuszę się na pewno o jakąś porządniejszą instalację bo fajnie jak coś ładnie gra w samochodzie. Wtedy też na forum się zgłoszę żeby ktoś polecił jakieś dobre zakłady w Wawie gdzie mają pojęcie o zestrajaniu a nie tylko o tym jak zrobić bass. Ale to przyszłość. Póki co jednak chce coś na tył bo wiem, że lubię jak muzyka gra w całym aucie. Co do jajek Helixa to parametry w tym moc RMS mają identyczną jak moje Helixy z przodu więc biorąc na logikę to moje radio powinno je całkiem ładnie pociągnąć. Chodziło mi w pytaniu o to czy lepiej zamontować z tyłu jajka 69.1 czy zwykłe 16,5 bo spotkałem się z opiniami że ogólnie elipsy są gorszymi głośnikami od zwykłych i chciałbym żeby się wypowiedział ktoś kto wie jaka różnica w graniu jest między jajkami a zwykłymi.
    DB 69.1 można kupić nowe na aukcji już za 140zł więc jak na forum nie spotkam się z opinią że to będzie totalna porażka to skuszę się z samej ciekawości, żeby wiedzieć na przyszłość co i jak. W końcu człowiek się uczy eksperymentując.
    Jak zamontuję to napiszę wrażenia z tej całej imprezy. Może komuś się przyda.
    A co do tych b62c na przodzie to grają bardzo czysto, wyraźnie i miękko. Jak dla mnie nawet nieco za miękko ale w połączeniu z radiem Clarion, które wg mnie gra dosyć specyficznie, twardo i nieco agresywnie stanowią dobre połączenie i dają zadowalający efekt także polecam te głośniki. Montaż też jest prosty pod warunkiem, że od razu pasują w drzwi i instalacja w samochodzie jest dobra. U mnie nie z montażem zeszło cały dzień bo nie za bardzo od razu pasowały no i ta nieszczęsna instalacja w Hondzie.
  • Level 34  
    andywawa80 wrote:
    Samochód to kombi więc miejsce na głośniki jest pod sufitem i tam będą zamontowane.
    Masz pod sufitem aż tyle wolnej przestrzeni, że zmieścisz tam elipsy? Zamocujesz je do tekturowej cienkiej sufitówki? Jakoś przez głowę mnie to nie przechodzi...
  • Level 9  
    Sam jeszcze dokładnie tego nie obmyśliłem. Póki co wymontowałem fabryczne 13 bo zamiast grać to trzeszczały. Na pewno w te otwory wejdzie 16,5. Dystanse sam sobie wytnę więc z tym problemu nie ma a co do ich zamocowania to prawdopodobnie przymocowane zostały by do sufitu. Szkoda, że nikt nie chce powiedzieć jaka różnica jest w charakterystyce grania między elipsami z normalnymi 16,5 bo by mi to trochę rozjaśniło sprawę. Samochód to kombi a miejsce na głośniki jest w bagażniku więc odległość do kierowcy spora więc raczej nie ma ryzyka, że tylne głośniki zakłócą scenę czy jak to się nazywa zwłaszcza, że zawsze można wyregulować radiem, żeby tył grał ciszej. Ogólnie nie upieram się przy montażu elips. Po prostu chciałbym żeby z tyłu coś grało. Nie znam się na tym tak bardzo i nie wiem o co chodzi z tą sceną ale mam znajomych, którzy mają zamontowane zestawy po 6 czy 8 głośników i wrażenie jest rewelacyjne i nie słychać żeby jedno zakłócało drugie więc chyba jednak można połączyć dźwięk w całym aucie. Ale problem mi się póki co sam rozwiązał bo okazało się że szwagier ma jakieś elipsy Clarion z wyższej półki wymontowane ze starego samochodu których nie używa więc w wolnej chwili podłączymy i zobaczymy jaki efekt to daje i wtedy będę widział czy mi się spodoba czy nie.
  • Level 34  
    Elipsa (16x9") jest dość wymagającym głośnikiem pod względem montażu, z uwagi na wagę głośnika i jego głębokość.
    Jeśli nie jeździsz TIRem, to nie ma szans zamontować tego typu głośników w suficie. Elipsa potrzebuje też dobrego zasilania (wzmacniacza), aby zagrała jak powinna.
    Testowanie głośnika na zasadzie trzymania go w rękach mija się z celem.
    O wyższości okrągłych głośników nad elipsami poczytasz w FAQ Nazara, w podwieszonych watkach.
  • Level 35  
    W jaki sposob masz zamiar stworzyc komory zamkniete pod sufitem ?? Jakiej beda pojemnosci , masz zamiar je wygluszyc i uszczelnic zeby stworzyc prawidlowe warunki pracy dla glosnikow ?? Jak wyglada kwestia wygluszenia i wytlumienia przodu ?? Jak wyglada kwestia ukierunkowania tweetero ( testy juz zrobione )....


    Z ta scena chodzi o to ze jak idziesz na koncert to stoisz przodem do sceny i glosniki sa ustawione na scenie i po jej bokach oraz czesto nad nia a nie z tylu , tak samo sluchajac muzyki na zywo nie stoisz tylem do wykonawcy.... Muzyki sluchasz nagranej w stereo a nie kwadrofoni wiec do odsluchu wystarczy system stereo + ewentualnie cos zajmujacego sie fundamentem basowym....


    Roznica pomiedzy zestawem odseparowanym a jajkami jest taka ze w jajkach cox tweeter jest zazwyczi ukierunkowany fabrycznie i jego pozycja jest nie zmienialna co nie daje mozliwosci korekcji ktora nie ukrywajmy jest raczej wskazana przy tych czestotliwosciach aby odbierac pelne spektrum dzwieku , jajka przez swoj ksztalt posiadaja wieksza powierzchnie membrany i ich zadaniem jest robienie halasu w polce a w prtzypadku dobrej aplikacji ( komory zamkniete policzone pod T-S , sztywna polka poprawiona np. zbudowana z MDF , wzmacniacz dodajacy dynamiki i glosnosci oraz powiekszajacy ruch membrany ktory staje sie kontrolowany
  • Level 9  
    Właśnie takiej konkretnej odpowiedzi oczekiwałem. Opcja pod sufitem odpada bo głośniki musiałyby sporo wystawać do dołu więc byłyby widoczne przez co szybko zostałyby mi pod moim blokiem skradzione. W bagażniku mam dwa schowki po lewej i prawej stronie, które same w sobie tworzą zamknięte pomieszczenia o całkiem sporych rozmiarach i są nawet wygłuszone więc dobrze nadają się do zaadaptowania przy stosunkowo niewielkim nakładzie pracy więc jest pole do popisu. Jak już wspomniałem testowo zamontuje jajka Clariona i zobaczę co z tego wyjdzie ale jakby ktoś miał jakieś fajne pomysły jak takie schowki inaczej wykorzystać to jestem otwarty na propozycję. Miałem za bardzo nie inwestować w sprzęt w tym aucie ale jak to w takich przypadkach bywa korci mnie strasznie żeby coś jeszcze wstawić. Co do moich Helixów z przodu to im więcej słucham tym bardziej mi się podoba jak grają chociaż doszedłem do wniosku, że jednak jakiś lekki wzmacniacz by się przydał bo radio jednak nie daje ich pełnych możliwości więc moje następne pytanie jest takie czy do 150 zł jakiś sensowny czterokanałowy wzmacniacz mogę kupić? Może być używany.Prosiłbym o podanie kilku modeli bo zupełnie się na tym nie znam.Najbardziej lubię słuchać rocka i kawałków gdzie jest dużo gitar i solówek. Moc głośników to RMS 50.
    Co do dźwięku to zgodzę się, że na koncercie dźwięk jest słyszalny z przodu ewentualnie z boku jednak ja na zestawie domowym słucham muzyki w 5.1 i uważam że brzmi to lepiej niż w stereo. Może to nie po audiofilsku ale już tak mam i w samochodzie wiem, że też mi się to będzie podobać.
    Na koniec jeszcze jedno pytanie. Prosiłbym o podanie kilku modeli dobrych radiów z wyższej półki. Z tym że nie chodzi mi o to żeby miały bajery typu divix, nawigacje, tylko żeby miały jak najlepsze parametry brzmieniowe.
  • Moderator of CarAudio
    Może by tak zacząć CZYTAĆ tematy o radiach, bo takich mamy tutaj multum!