Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

świece żarowe VW Bora 1,9 TDI 90 PS

kostlik86 05 Sep 2010 16:00 4179 18
  • #1
    kostlik86
    Level 9  
    Witam. Mam problem ze świecamizarowymi przy VW Bora. Tzn problem jest taki ze nie mam wogóle napiecia w przewodzie a jak odłącze czujnik tęperatury to juz jest i mam pytanie w czym trkwi problem?? a czujnik wymieniłem na nowy i jest dalej bez zmian. W jakim kierunku mam szukac rozwiazania?? Mój adres to kostlik(malpa)op.pl prosze o jakie kolwiek wskazówki z góry dzieńkuje.
  • #2
    gebels1973
    Level 15  
    jest zbyt ciepło aby świece działały zaparkuj na noc w chłodni a problem zniknie
  • #3
    Staszek49
    Level 35  
    Kolego w silnikach tdi, tj. z zapłonem bezpośrednim świece żarowe "dostają" zasilanie przy temperaturze poniżej + 7 stopni C, a więc normalnym jest, iż nie będą grzały w temperaturze wyższej. Odłączając czujnik temperatury w aucie oszukujesz w ten sposób elektronikę, która traktuje to działanie jako sygnał temperatury minusowej i włącza zasilanie świec żarowych.

    Sprawdź, czy masz szczelny układ paliwowy i czy nie ma pęcherzyków powietrza w przezroczystych rurkach w okolicy pompy. Może cofa się paliwo do zbiornika, wówczas konieczny byłby zaworek zwrotny.
  • #4
    kostlik86
    Level 9  
    juz prubowalem i dalej jest tal samo

    Dodano po 4 [minuty]:

    to może ktoś mi powie dlaczego po przestanej nocy jet ciezko odpalic?? musi dobre [are razy obrucić zanim złapie.A moj brat na golfa 4 z takim samy silnikiem tylko 110 PS i nie ma takiego problemu
  • #6
    jurekk55
    Level 36  
    A co z dawką ,temperaturą z czujnika,jaki stan akumulatora i rozrusznika,napięcie jakieś wchodzi na czujnik,co z punktami masowymi???:D
  • #7
    kostlik86
    Level 9  
    wymieniłem wlasnie kompletny rozrzad przy samochodzie nwy czujnik temperatury plynu, ustawilem kat wtrysku i mam dalej problem tzn jak jest silnik zimny to zapala odrazu a jak juz zagrzeje sie to jest dalej problem z jego odpaleniem, co moze byc pzryczyna?? prosze o pomoc
  • #9
    Andrzej.24
    Level 9  
    Mój brat tez na vw 90 ps i mechanior zmienił mu dawkę startową zimnego silnika (mówił że na max) i zanim kluczykiem przekręci silnik już pracuje. może spróbuj tego. pojeździł trochę na tańszym paliwie i dlatego gorzej mu palił z rana
  • #10
    kostlik86
    Level 9  
    kat wtrysku jest ustawiony ksiazkowo a i tak ciezko odpala jak jest cieply. mam pytanie moze byc to wina pompy wtryskowej??
  • #11
    jurekk55
    Level 36  
    kostlik86 wrote:
    kat wtrysku jest ustawiony ksiazkowo


    I bardzo dobrze,tak powinno być.A teraz przedstaw jak to wygląda w konkretnych parametrach.
  • #12
    kostlik86
    Level 9  
    kąt wtrysku jest ustawiony na 3.8 do 4.0

    Dodano po 3 [minuty]:

    a może być to wina pompy wtryskowej ze tak właśnie ciężko jest go odpalić??
    bo mam tez do zrobienia rozrusznik bo mi podczas odpalania przystawia trochę i ma duży pobór prądu i czy to tez ma wpływ na odpalenie silnika??
  • #14
    kostlik86
    Level 9  
    mam znajomego mechanika i on wpina mi samochód pod komputer i tam wchodzi na parametry silnika i ustawienia
  • #15
    siewcu
    Level 34  
    Skąd jesteś ? Podjedź do normalnego warsztatu, nie znajomego mechanika... Coś się znajdzie, tylko podaj miejsce.
  • #16
    kostlik86
    Level 9  
    okolice gorlic jasła tutaj mieszkam
  • #17
    kostlik86
    Level 9  
    dzieńkuje wszystkim za rady pisane na forum. samochód już pali jak powinnien a przyczyna był rozrusznik wymieniłem go na inny i juz wszystko jest tak jak powinno być jeszcze raz dzieńkuje:)
  • #18
    trans-serwis
    Level 39  
    Po co piszesz w pierwszym poście że masz proble ze świecami?
  • #19
    kostlik86
    Level 9  
    bo od swiec sie zaczeło, a samochód świerzo kupiłem i tak go przgladalem po kolei co trzeba w nim zmienic lub wymienic, a wymieniłem swiece kompletny rozrząd i na koncu rozrusznik i juz wszystko gra jak nalezy