Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki gsxr 750 - Niskie napięcie ładowania.

szczeki 05 Wrz 2010 19:37 3126 7
  • #1 05 Wrz 2010 19:37
    szczeki
    Poziom 11  

    Witam.
    Mam problem z ładowaniem w moim moto, akumulator się rozładowuje. Na wolnych obrotach napięcie na akumulatorze wynosi ponad 14 V na wyższych obrotach spada do jakichś 12,5 V. W service manualu jest napisane, że pomiaru dokonuje się przy 5000 obr/min i napięcie powinno być od 13,5 V do 15 V. Czyli coś jest nie tak, może to być wina regulatora napięcia?

    0 7
  • Megger
  • #2 06 Wrz 2010 13:36
    jack63
    Poziom 42  

    Może i z reguły jest. Spróbuj podmiankę regulatora. Aby być pewien sprawdź rezystancje uzwojeń na kablach po odłączeniu regulatora i napięcia bez regulatora. Nie wiem jaki masz regulator. Były wersje z osobnym prostownikiem lub (częstsze) z prostownikiem zintegrowanym z regulatorem. Poszukaj, bo na pewno był temat na Elektrodzie o testowaniu alternatorów motocyklowych.

    0
  • Megger
  • #3 31 Paź 2014 11:47
    kamilwarka
    Poziom 9  

    Chciałbym odświerzyc temat. Mam identyczny problem na wolnych obrotach na wyjsciu z regla 14V a podczas zwiekszania obrotow napiecie spada do 12v DC efektem czego niedoladowane aku. Na wyjsciu z alternatora na kazdej fazie 18v na wolnych, a przy 5000 obr ok 60-65V AC. Podpiąłem inny uzywany regulator - ta sama sytuacja.

    0
  • #4 31 Paź 2014 12:25
    jack63
    Poziom 42  

    kamilwarka napisał:
    Na wyjsciu z alternatora na kazdej fazie 18v na wolnych, a przy 5000 obr ok 60-65V AC.

    Pomiary trzeba robić pod obciążeniem! Blisko mocy nominalnej. Niech alternator się nagrzeje!
    Jak możesz, to wyjmij stojan i pooglądaj i powąchaj (to nie jest żart) uzwojenia i miejsca łączenia uzwojeń z kablami.
    Jesli masz szanse na induktor to zmierz rezystancję izolacji uzwojeń do masy.
    Sprawdź kable (na przetarcia załamania wygrzania izolacji) oraz ich połączenia (skorodowane/niedocisniete styki itp.) Szczególnie w obrębie masy.
    Trzeba po prostu solidnie przejrzeć całą instalację.
    Czy aku masz 100% sprawne?

    0
  • #5 31 Paź 2014 13:12
    kamilwarka
    Poziom 9  

    Aku wyglada na sprawne. Pomiaru dokonywałem na wyjsciu z regla (kosc regulatora, przewody DC) i juz tam jest słabo, stad moje pytanie czy jakies urzadzenie lub kosc w instalacji robiac zwarcie miałoby wplyw na odczyt w tym miejscu?

    0
  • #6 31 Paź 2014 13:57
    jack63
    Poziom 42  

    kamilwarka napisał:
    czy jakies urzadzenie lub kosc w instalacji robiac zwarcie miałoby wplyw na odczyt w tym miejscu?
    Nie wiem. Przydałby się schemat. Ew. zwarcie czy nadmierny pobór prądu można zlokalizować ... mierząc prąd. :D
    Najlepiej by było zamontować szeregowy rezystor o małej ale znanej rezystancji np. 0.047 oma i mierzyć spadek napięcia na nim.
    kamilwarka napisał:
    Pomiaru dokonywałem na wyjsciu z regla

    Pomiary napięcia ładowania należy wykonywać na samym aku!
    Pasuje też zmniejszyć impedancję miernika dołączając rezystor ok 1 k do zacisków pomiarowych. Może miernik "wariuje" ???

    0
  • #7 03 Lis 2014 19:47
    1234
    Poziom 23  

    Pan "Jacek" jak zwykle próbuje pobocznie nauczyć obywatela R.P. "dobrych nawyków" (które popieram ----> gruba kobieta to-----> ciąża, czyt ....pomiar poglądowy -----> wynik ).
    A teraz meritum.
    -Wysokie prądy płynące chwilowo lub stale poprzez wysoką "tamę", "zwężkę" oporności powoduje złudne wrażenia wskazania CYFROWEGO miernika. I tu pochylam się przed "ogonem"

    0
  • #8 18 Lip 2018 21:18
    zieloo
    Poziom 9  

    ja u siebie wyciąłem wtyczkę od regulatora i zlutowałem ją na stale i jest ok

    Dodano po 1 [minuty]:

    wtyczka się mocna grzała i powodowała spadek napięcia

    0