Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W210 1997r. nie reaguje na pilota rybke

05 Wrz 2010 22:24 35983 35
  • Poziom 18  
    Witam w mercu tym pilot sprawdzony wysyła sygnał lecz centralny nie reaguje, po otwarciu mechanicznym po włożeniu pilota do stacyjki brak reakcji nie odryglowuje stacyjki , chciałbym dodać że centralny z przycisku w kabinie działa prawidłowo, za pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 27  
    zweryfikował bym czy ten pilot wogóle coś nadaje czy też zupełnie "umarł "
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Szefie to nie ten mercedes.
  • Spec od Mercedesów
    A drugi kluczyk jak się zachowuje?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Witam koledzy oba piloty wysyłają sygnał i na żadnego nie reaguje diody nie sprawdzałem co sygnalizują ale w lusterku na pewno ich nie ma.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 27  
    powiedz nam kolego adamś2525 jak żeś zweryfikował czy pilot nadaje ?
    Ustalamy coś pilot jest rybka tak? Tak jak w załączniku ?
    A lusterko jakie masz pierwsza wersja z Ledami ?
    czy takie jak lusterko nr 2 bez Ledów które pochodzi z samochodów wykorzystujących system FBS3 czyli kluczyk-rybkę. Lusterko posiada (nie konieczną) zdolność komunikacji z pokladowymi sterownikami przez CAN
    Skoro więc nie rozpoznaje klucza stacyjka i nie działa centralny to mam wrażenie że ten pilot albo nie nadaje albo nadaje ale nie jest od tego auta powiedz nam czym i jak sprawdzałeś? I jeszcze jedno pytanie widziałeś że ten pilot kiedyś współpracował z tym autem tak? czy ludzie przyciągneli ci samochód dali pilota do ręki i oznajmili panie nie działa , nie odpala napraw pan !
  • Poziom 17  
    Miałem kiedyś podobny problem przy czym nie działały jeszcze kierunkowskazy. Auto dało się odpalić po otwarciu z kluczyka mechanicznego. Przyczyną były liście zatykające odpływ z komory pod maską gdzie znajduje się przekaźnik zespolony i inne moduły. Zbierająca się tam woda dostał się do wiązek kabli a dla szyny CAN taka upływność wystarczy. Po wysuszeniu wszytko wróciło do normy.
  • Poziom 19  
    Pilot rybka nadaje jednocześnie na podczerwień i droga radiową,ale nie pamiętam teraz co do czego.Podobno typowym objawem rybek jest urwanie się cewki na płytce.na obudowie jest kontrolka która przy nacisnięciu przycisku powinna zaświecić sie na czerwono co jest objawem dobrych baterii (są dwie szt.).Ponadto by sprawdzić czy nadaje podczerwień wystarczy kawałek aparatu foto nawet z telefonu, skierować nadajnik pilota na obiektyw i nacisnąć jakikolwiek przycisk.W aparacie będzie widoczne światełko.
  • Spec od Mercedesów
    Sygnał radiowy jest sygnałem podstawowym przy normalnym zamykaniu i otwieraniu pojazdu, natomiast sygnał podczerwieni uruchamia domykanie szyb. W warunkach awaryjnych (duże zakłócenia radioelektryczne, uszkodzenie kluczyka lub odbiornika sygnału radiowego) auto można otworzyć i zamknąć z wykorzystaniem podczerwieni. Wymaga to jednak skierowania oczka pilota w stronę odbiornika w samochodzie (kontakt optyczny) i oczywiście odległość zareagowania jest dużo mniejsza niż w przypadku sygnału radiowego. Natomiast wspomniana, obrywająca się ceweczka zasila część kluczyka odpowiadającą za uruchamianie silnika. Nie ma więc związku z niedziałaniem centralnego zamka.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od Mercedesów
    Motronic napisał:
    Zauważ Gerii, że tam część transmisji immo leci podczerwienią.

    Nie część - tylko całość. Wspomniana (obrywająca się) cewka w kluczyku w powiązaniu z cewką w stacyjce służy jedynie do zasilania immo kluczyka w energię.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od Mercedesów
    Widzę Kolego, że masz mało szczegółowe pojęcie o działaniu systemu FBS3...
    KRÓTKO to jest tak:
    Kluczyk składa się z dwóch podzespołów:
    - jeden zasilany jest z baterii i odpowiada za zamykanie i otwieranie centralnego zamka
    - drugi odpowiada za immobilizer. Zasilany jest na zasadzie indukcyjnej (nie potrzebuje baterii): nadajnikiem jest cewka w stacyjce, odbiornikiem nasza obrywająca się ceweczka w kluczyku. Powstały w kluczyku prąd powoduje pobudzenie do życia układu i wyemitowanie jednego z trzystu tysięcy kodów, który jako wiązka promieniowania podczerwonego zostaje przesłana do odbiornika w stacyjce i tam polega zdekodowaniu.
    Na tej podstawie można obrócić kluczyk a następnie uruchomić silnik.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Motronic napisał:
    Gerri, zalep sobie oczko w kluczyku albo wsadź coś do szczeliny w stacyjce i ze zdumieniem stwierdzisz, że nie ma zwolni blokady. :lol:


    Dzieje się tak ponieważ mimo wysłania sygnału z kluczyka o zwolnieniu blokady nie dociera on do stacyjki ... Gerri ma racje
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Witam.Pilot nie sygnalizował ani diodą swiecącą ani podczerwień nie wysyłała sygnału (sprawdzone telefonem na aparacie) po przelutowaniu układu ZC428870CDW w pilocie pilot ożył (dioda podczerwieni wysyła sygnał)lecz dalej nie reaguje na centralny zamek jak i na rygiel, pilot 100% oryginał lusterko bez diod ,cewka w pilocie sprawdzona przed prze lutowaniem miała przejście,koledzy a może tutaj jakaś synchronizacja potrzebna???? za pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    chciałem tylko zauważyć że adamś2525 lutował pilota i ten zaczął nadawać ale nic po za tym samochód dalej go nie widzi .Dalej nie pozyskał informacji od właściciela samochodu czy tym kluczem obsługiwał kiedykolwiek ten samochód .
    Mogą się okazać tu dwie rzeczy :
    1 Dalej uszkodzony pilot
    2 Pilot nie jest od tego auta
    Ile razy podchodziłem do tematu zawsze się okazywało że prawidłowo naprawiony kluczyk działał bez niczego bez jakiejkolwiek synchronizacji
  • Poziom 27  
    Dlatego też pisałem że nie musiałem robić żadnej synchronizacji jakbym znał jakąkolwiek procedurę od razu bym mu podał by ją sprawdził .
    Tak jak mówimy tu zgodnie koledze pilot prawidłowo i całkowicie naprawiony powinien chodzić bez niczego dlatego albo klucz nie jest od tego auta albo jest od tego auta i jest dalej uszkodzony
  • Poziom 18  
    Witam wszystkich serdecznie, podepne się do tego tematu bo mam równiez problem z nie działającym kluczykiem rybką, to znaczy działa otwieranie i zamykanie auta, domykanie szyb, tylko nie mozna nim odpalić samochodu, cewka indukcujna nie widać w niej przerwy i ma rezystęcjie ok 7ohm, prosze o rade czy ona jest prawidłowa i gdzie jeszcze szukać przyczyny nie działania.Pozdrawiam i z góry serdecznie dziękuje
  • Poziom 27  
    teraz pytanie do staszekk7:
    A na drugim kluczyku odpala?
    Jeśli na drugim ok to masz już odpowiedź dalej uszkodzony klucz jeśli na drugim to samo to może stacyjka padła.
  • Poziom 18  
    Witam problem rozwiązany, jednak na płytce w kluczyku było mikro pęknięcie druku, po przywruceniu połączenia wszystko działa prawidłowo, Pozdrawiam wszystkich i dziękuje
  • Poziom 1  
    Witam
    mam mercedesa C180 202 z 98 roku
    od 5 lat uzywam jednego kluczyka rybke.po 15 dniach nie odpalania pojawil sie problem z blokada kluczyka.akumulator padl.po naladowaniu akumulatora i wlozeniu byly problemy z odblokowanie kluczyka,jak blokada puscila to zacial sie jakby na rozruszniku.odlaczylem bieguny akumulatora i przylaczylem ponownie.odpalil i sie rozgrzal(ok 80)stopni.
    problem z przekrecaniem byla dalej.nastepnego dnia pojechalem autem do znajomych i nie wrocilem.jesli uda mi sie przekrecic kluczyk to swieca sie zegary i wszystko ok tylko nic nie kreci.kluczym ma juz nowa baterie,jest czerwone siwatelko diody i przez aparat widac na podczerwieniu swiatlo.wczensiej byly sytuacje gdzie akumulator calkiem padl ale stacyjka nigdy nie miala z tym problemu.
    drugi kluczyk jest w polsce rozladowany.auto jest po za PL i nie wiem co robic.pozdrawiam Piotr
  • Poziom 11  
    Witam stuartk .

    Rozwiązałeś może problem z zapalaniem ?

    Mam bardzo podobny i tyle co doszedłem to że jeśli akumulator ma min. 12,5V to stacyjka się przekręci a jak spadnie niżej to nie przekręci - nawet nie odblokuje rygla .
    Jakiś moduł "widzi" za niskie napięcie ?!
  • Poziom 24  
    Podłączę się do tematu bo widzę że wypowiadają się ludzie dobrze znający kluczyki Mercedesa.

    Potrzebuję rozebrać kluczyk (rybka) od Vito.
    Nie wiem jak wyciągnąć z niego płytkę z elektroniką, nie chcę ciągnąć na siłę żeby czegoś nie połamać.

    Gdyby mógł ktoś podpowiedzieć jak to zrobić to był bym wdzięczny.

    Szukałem na Gooole ale nie znalazłem.