Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W210 1997r. nie reaguje na pilota rybke

adamś2525 05 Wrz 2010 22:24 33124 35
  • #1 05 Wrz 2010 22:24
    adamś2525
    Poziom 18  

    Witam w mercu tym pilot sprawdzony wysyła sygnał lecz centralny nie reaguje, po otwarciu mechanicznym po włożeniu pilota do stacyjki brak reakcji nie odryglowuje stacyjki , chciałbym dodać że centralny z przycisku w kabinie działa prawidłowo, za pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam.

    2 29
  • #2 18 Wrz 2010 20:40
    Hans30
    Poziom 28  

    zweryfikował bym czy ten pilot wogóle coś nadaje czy też zupełnie "umarł "

    2
  • #3 18 Wrz 2010 20:43
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 19 Wrz 2010 20:37
    adamś2525
    Poziom 18  

    Szefie to nie ten mercedes.

    0
  • #5 19 Wrz 2010 21:17
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    A drugi kluczyk jak się zachowuje?

    3
  • #6 19 Wrz 2010 22:36
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 22 Wrz 2010 08:44
    adamś2525
    Poziom 18  

    Witam koledzy oba piloty wysyłają sygnał i na żadnego nie reaguje diody nie sprawdzałem co sygnalizują ale w lusterku na pewno ich nie ma.

    1
  • #8 26 Wrz 2010 18:52
    Hans30
    Poziom 28  

    powiedz nam kolego adamś2525 jak żeś zweryfikował czy pilot nadaje ?
    Ustalamy coś pilot jest rybka tak? Tak jak w załączniku ?
    A lusterko jakie masz pierwsza wersja z Ledami ?
    czy takie jak lusterko nr 2 bez Ledów które pochodzi z samochodów wykorzystujących system FBS3 czyli kluczyk-rybkę. Lusterko posiada (nie konieczną) zdolność komunikacji z pokladowymi sterownikami przez CAN
    Skoro więc nie rozpoznaje klucza stacyjka i nie działa centralny to mam wrażenie że ten pilot albo nie nadaje albo nadaje ale nie jest od tego auta powiedz nam czym i jak sprawdzałeś? I jeszcze jedno pytanie widziałeś że ten pilot kiedyś współpracował z tym autem tak? czy ludzie przyciągneli ci samochód dali pilota do ręki i oznajmili panie nie działa , nie odpala napraw pan !

    0
  • #10 29 Wrz 2010 09:56
    mpietras
    Poziom 17  

    Miałem kiedyś podobny problem przy czym nie działały jeszcze kierunkowskazy. Auto dało się odpalić po otwarciu z kluczyka mechanicznego. Przyczyną były liście zatykające odpływ z komory pod maską gdzie znajduje się przekaźnik zespolony i inne moduły. Zbierająca się tam woda dostał się do wiązek kabli a dla szyny CAN taka upływność wystarczy. Po wysuszeniu wszytko wróciło do normy.

    0
  • #11 29 Wrz 2010 16:02
    stanleym126
    Poziom 19  

    Pilot rybka nadaje jednocześnie na podczerwień i droga radiową,ale nie pamiętam teraz co do czego.Podobno typowym objawem rybek jest urwanie się cewki na płytce.na obudowie jest kontrolka która przy nacisnięciu przycisku powinna zaświecić sie na czerwono co jest objawem dobrych baterii (są dwie szt.).Ponadto by sprawdzić czy nadaje podczerwień wystarczy kawałek aparatu foto nawet z telefonu, skierować nadajnik pilota na obiektyw i nacisnąć jakikolwiek przycisk.W aparacie będzie widoczne światełko.

    0
  • #12 29 Wrz 2010 19:15
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Sygnał radiowy jest sygnałem podstawowym przy normalnym zamykaniu i otwieraniu pojazdu, natomiast sygnał podczerwieni uruchamia domykanie szyb. W warunkach awaryjnych (duże zakłócenia radioelektryczne, uszkodzenie kluczyka lub odbiornika sygnału radiowego) auto można otworzyć i zamknąć z wykorzystaniem podczerwieni. Wymaga to jednak skierowania oczka pilota w stronę odbiornika w samochodzie (kontakt optyczny) i oczywiście odległość zareagowania jest dużo mniejsza niż w przypadku sygnału radiowego. Natomiast wspomniana, obrywająca się ceweczka zasila część kluczyka odpowiadającą za uruchamianie silnika. Nie ma więc związku z niedziałaniem centralnego zamka.

    1
  • #13 29 Wrz 2010 21:26
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 29 Wrz 2010 22:17
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Motronic napisał:
    Zauważ Gerii, że tam część transmisji immo leci podczerwienią.

    Nie część - tylko całość. Wspomniana (obrywająca się) cewka w kluczyku w powiązaniu z cewką w stacyjce służy jedynie do zasilania immo kluczyka w energię.

    0
  • #15 29 Wrz 2010 22:19
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 30 Wrz 2010 00:46
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Widzę Kolego, że masz mało szczegółowe pojęcie o działaniu systemu FBS3...
    KRÓTKO to jest tak:
    Kluczyk składa się z dwóch podzespołów:
    - jeden zasilany jest z baterii i odpowiada za zamykanie i otwieranie centralnego zamka
    - drugi odpowiada za immobilizer. Zasilany jest na zasadzie indukcyjnej (nie potrzebuje baterii): nadajnikiem jest cewka w stacyjce, odbiornikiem nasza obrywająca się ceweczka w kluczyku. Powstały w kluczyku prąd powoduje pobudzenie do życia układu i wyemitowanie jednego z trzystu tysięcy kodów, który jako wiązka promieniowania podczerwonego zostaje przesłana do odbiornika w stacyjce i tam polega zdekodowaniu.
    Na tej podstawie można obrócić kluczyk a następnie uruchomić silnik.

    2
  • #17 30 Wrz 2010 08:18
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 30 Wrz 2010 09:26
    mpietras
    Poziom 17  

    Motronic napisał:
    Gerri, zalep sobie oczko w kluczyku albo wsadź coś do szczeliny w stacyjce i ze zdumieniem stwierdzisz, że nie ma zwolni blokady. :lol:


    Dzieje się tak ponieważ mimo wysłania sygnału z kluczyka o zwolnieniu blokady nie dociera on do stacyjki ... Gerri ma racje

    0
  • #19 30 Wrz 2010 11:40
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 03 Paź 2010 09:09
    adamś2525
    Poziom 18  

    Witam.Pilot nie sygnalizował ani diodą swiecącą ani podczerwień nie wysyłała sygnału (sprawdzone telefonem na aparacie) po przelutowaniu układu ZC428870CDW w pilocie pilot ożył (dioda podczerwieni wysyła sygnał)lecz dalej nie reaguje na centralny zamek jak i na rygiel, pilot 100% oryginał lusterko bez diod ,cewka w pilocie sprawdzona przed prze lutowaniem miała przejście,koledzy a może tutaj jakaś synchronizacja potrzebna???? za pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam.

    0
  • #22 03 Paź 2010 22:20
    Hans30
    Poziom 28  

    chciałem tylko zauważyć że adamś2525 lutował pilota i ten zaczął nadawać ale nic po za tym samochód dalej go nie widzi .Dalej nie pozyskał informacji od właściciela samochodu czy tym kluczem obsługiwał kiedykolwiek ten samochód .
    Mogą się okazać tu dwie rzeczy :
    1 Dalej uszkodzony pilot
    2 Pilot nie jest od tego auta
    Ile razy podchodziłem do tematu zawsze się okazywało że prawidłowo naprawiony kluczyk działał bez niczego bez jakiejkolwiek synchronizacji

    0
  • #24 04 Paź 2010 18:56
    Hans30
    Poziom 28  

    Dlatego też pisałem że nie musiałem robić żadnej synchronizacji jakbym znał jakąkolwiek procedurę od razu bym mu podał by ją sprawdził .
    Tak jak mówimy tu zgodnie koledze pilot prawidłowo i całkowicie naprawiony powinien chodzić bez niczego dlatego albo klucz nie jest od tego auta albo jest od tego auta i jest dalej uszkodzony

    3
  • #25 09 Paź 2010 13:12
    staszekk7
    Poziom 18  

    Witam wszystkich serdecznie, podepne się do tego tematu bo mam równiez problem z nie działającym kluczykiem rybką, to znaczy działa otwieranie i zamykanie auta, domykanie szyb, tylko nie mozna nim odpalić samochodu, cewka indukcujna nie widać w niej przerwy i ma rezystęcjie ok 7ohm, prosze o rade czy ona jest prawidłowa i gdzie jeszcze szukać przyczyny nie działania.Pozdrawiam i z góry serdecznie dziękuje

    0
  • #26 10 Paź 2010 10:47
    Hans30
    Poziom 28  

    teraz pytanie do staszekk7:
    A na drugim kluczyku odpala?
    Jeśli na drugim ok to masz już odpowiedź dalej uszkodzony klucz jeśli na drugim to samo to może stacyjka padła.

    0
  • #27 11 Paź 2010 19:52
    staszekk7
    Poziom 18  

    Witam problem rozwiązany, jednak na płytce w kluczyku było mikro pęknięcie druku, po przywruceniu połączenia wszystko działa prawidłowo, Pozdrawiam wszystkich i dziękuje

    0
  • #28 25 Paź 2010 20:49
    stuartk
    Poziom 1  

    Witam
    mam mercedesa C180 202 z 98 roku
    od 5 lat uzywam jednego kluczyka rybke.po 15 dniach nie odpalania pojawil sie problem z blokada kluczyka.akumulator padl.po naladowaniu akumulatora i wlozeniu byly problemy z odblokowanie kluczyka,jak blokada puscila to zacial sie jakby na rozruszniku.odlaczylem bieguny akumulatora i przylaczylem ponownie.odpalil i sie rozgrzal(ok 80)stopni.
    problem z przekrecaniem byla dalej.nastepnego dnia pojechalem autem do znajomych i nie wrocilem.jesli uda mi sie przekrecic kluczyk to swieca sie zegary i wszystko ok tylko nic nie kreci.kluczym ma juz nowa baterie,jest czerwone siwatelko diody i przez aparat widac na podczerwieniu swiatlo.wczensiej byly sytuacje gdzie akumulator calkiem padl ale stacyjka nigdy nie miala z tym problemu.
    drugi kluczyk jest w polsce rozladowany.auto jest po za PL i nie wiem co robic.pozdrawiam Piotr

    0
  • #29 03 Mar 2011 12:35
    diodakus
    Poziom 11  

    Witam stuartk .

    Rozwiązałeś może problem z zapalaniem ?

    Mam bardzo podobny i tyle co doszedłem to że jeśli akumulator ma min. 12,5V to stacyjka się przekręci a jak spadnie niżej to nie przekręci - nawet nie odblokuje rygla .
    Jakiś moduł "widzi" za niskie napięcie ?!

    0
  • #30 22 Maj 2011 10:42
    -=[OLO]=-
    Poziom 24  

    Podłączę się do tematu bo widzę że wypowiadają się ludzie dobrze znający kluczyki Mercedesa.

    Potrzebuję rozebrać kluczyk (rybka) od Vito.
    Nie wiem jak wyciągnąć z niego płytkę z elektroniką, nie chcę ciągnąć na siłę żeby czegoś nie połamać.

    Gdyby mógł ktoś podpowiedzieć jak to zrobić to był bym wdzięczny.

    Szukałem na Gooole ale nie znalazłem.

    1