Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki reflektor ma więcej zalet - soczewkowy, zwykły, FF?

skaktus 06 Wrz 2010 12:27 11955 15
  • #1 06 Wrz 2010 12:27
    skaktus
    Poziom 37  

    Witam.

    Jaki waszym zdaniem lepiej wybrać reflektor do auta ? Nie planuję xenona, bo takowych do mojego auta nie ma, więc ten temat mnie nie interesuje. Będę używał standardowo żarówek. Zastanawiam się czy lepsze będą soczewkowe reflektory, czy może jednak odbłyśnik i gładkie szkło będzie miało więcej zalet.

    Pogrzebałem na www,, ale wiele nie znalazłem, co o tym myślicie ?

    0 15
  • #2 06 Wrz 2010 15:03
    sstuning
    Poziom 17  

    Jak dla mnie to soczewka - lepiej kształtuje granicę światła i cienia.

    0
  • #3 06 Wrz 2010 17:28
    skaktus
    Poziom 37  

    Trochę czytałem, szukałem.

    Fakt, soczewka lepiej kształtuje światło, ale traci je na przesłonie, w FF można działać bez przesłony za pomocą odpowiedniego lustra. Soczewka po zabrudzeniu klosza odrazu świeci gorzej, lustro wówczas sprawdza się lepiej. Soczewki gorzej oddają ciepło z żarówki i szybciej mają wypalone lustra. Tyle co się dowiedziałem. Czy ktoś z was ma fotki porównawcze dotyczące soczewek / FF itp ?

    0
  • #4 06 Wrz 2010 20:51
    sstuning
    Poziom 17  

    Co do brudzenia sie swiatel - po to wynaleziono do nich spryskiwacze i nawet u siebie na sklepie mam pare zestawow po 100zl (zbiornik, pompka, weze, dysze, kablarnia) wiec to nie problem - latwo sie montuje i problem z glowy.
    Co do wypalania soczewek - zobacz ile po naszych drogach jezdzi samochodow z ori soczewkami (np. Audi A6 C4, Opel Calibra, Fiaty Bravo/Brava/Marea w wersji z soczewkami) i jako

    Dodano po 2 [minuty]:

    Co do brudzenia sie swiatel - po to wynaleziono do nich spryskiwacze i nawet u siebie na sklepie mam pare zestawow po 100zl (zbiornik, pompka, weze, dysze, kablarnia) wiec to nie problem - latwo sie montuje i problem z glowy.
    Co do wypalania soczewek - zobacz ile po naszych drogach jezdzi samochodow z ori soczewkami (np. Audi A6 C4, Opel Calibra, Fiaty Bravo/Brava/Marea w wersji z soczewkami) i jakos nie ma z nimi problemu i ladnie swieca chociaz praktycznie zadne z nich od wyjazdu z fabryki (min. 10 lat temu) nie ma problemow - wiec raczej nie masz sie co przejmowac wypalaniem lampy - bo po pierwsze autem nie bedziesz raczej jezdzil 10 lat, a nawet jakbys mial taki zamiar to wydac raz na 10 lat 1000-1500zl na porzadne reflektory to nie jest duzo - 100-150 zl rocznie ;)

    0
  • #5 07 Wrz 2010 15:46
    skaktus
    Poziom 37  

    W aucie które posiadam, nie mam spryskiwaczy, a te po 100 zł to niestety za przeproszeniem badziewie. Strumień wody jest słaby, więc nie jest w stanie zmyć zabrudzeń. Nawet systemy wysokociśnieniowe w xenonach nie zawsze dają sobie radę. Volvo używa wycieraczek i brawo mu za to, niestety po takich zabiegach plastikowy klosz po czasie jest matowy.

    0
  • #6 15 Gru 2010 00:34
    pantera2233
    Poziom 13  

    odgrzewam kotleta:)
    soczewki brudzą się od środka-i wtedy pogarsza się ich wydajność!
    Najlepsze do żarówek h4, h3, h1 i nowszych są reflektory ff.
    Soczewki są idealne ale do xenonu.
    A w najnowszym teście przeprowadzonym w tunelu Helli, sprawdzano, które nowe auta mają największy zasięg świateł i najlepiej (najbardziej równomiernie) oświetlają przód i pobocze; i wyszło że land rover i audi a6 lub a8 , te auta miały xenony, a za nimi dacia sondero na żarówce H4 i sferycznym lustrze:D

    0
  • #7 16 Gru 2010 19:24
    skaktus
    Poziom 37  

    Skąd masz te info ? Jakiś artykuł czy piąta woda po kisielu ?

    Ja aktualnie śmigam na nowych soczewkach od TYCa w reflektorach przeznaczonych do mojego auta - bajka w nocy, xenonu nie potrzebuję :P

    1
  • #8 13 Kwi 2011 22:41
    pantera2233
    Poziom 13  

    hej! do skaktus: artykuły + życie. 1. google i poszukaj art. z auto św... na temat jakości oświetlenia nowych samochodów, testy w tunelu helli, a to pewnie i tak przeduki z niemieckiej prasy. 2. google poczytaj opinie o soczewkach w autach kilkuletnich. 3. Miałem właśnie kilkuletnie punto 2 i przed kupnem to myślałem że będę widział w nocy super, a jak kupiłem to się zdziwiłem:(. Po przemyciu soczewek było lepiej:), po pół roku jazdy znowu mycie... I soczewki nie tolerują wyższej mocy żarówek...

    0
  • #9 14 Kwi 2011 16:36
    skaktus
    Poziom 37  

    Punto ma wadliwe soczewy i też to piszą na forach. To że trzeba je myć to wina producenta a nie samej soczewki, ktoś nie zadbał o odpowiednie odizolowanie soczewki od zewnętrznych warunków.

    Żarówek o wyższej mocy nic nie toleruje bo na takie nie zezwalają przepisy, no chyba że mówimy o tirach ale to już inna grupa aut.

    Ja ciągle na soczewkach TYCa, soczewki krystalicznie czyste, zero zabrudzeń. Mam lepsze światłą niż niektóre nowe auta.

    0
  • #10 14 Kwi 2011 17:27
    Starkes
    Poziom 19  

    Dobre spryskiwacze do były w Mercedesie z wycieraczką reflektora (w Ładzie chyba też). Sam miałem w 1 samochodzie spryskiwacze, a jeździłem kilkoma.
    Zawsze co jakiś czas i tak trzeba stanąć i je przetrzeć.
    Mnóstwo płynu na to idzie.
    Na pewno jest to fajne udogodnienie, ale patent z wycieraczką - dla mnie dużo lepszy.

    0
  • #11 14 Kwi 2011 18:02
    skaktus
    Poziom 37  

    Starkes - tutaj chodzi o mycie wnętrza lampy, nie klosza ;)

    Wycieraczka dużo więcej zalet niż spryskiwacze wysokociśnieniowe i chyba z tym nie trzeba dyskutować. Prawdę mówiąc spryskiwacze to taki pic na wodę, grubsze brudy zawsze zostają. Niestety dziś wycieraczki to tylko w Volvo można spotkać, jest tego proste wytłumaczenie - wszyscy mają plastikowe klosze a wycieraczka + plastikowy klosz + brud = rysy, dlatego Volvo zastosowało szklane i lepiej na tym wychodzi.

    0
  • #12 14 Kwi 2011 20:54
    Starkes
    Poziom 19  

    skaktus :

    sstuning napisał:
    Co do brudzenia sie swiatel - po to wynaleziono do nich spryskiwacze i nawet u siebie na sklepie mam pare zestawow po 100zl (zbiornik, pompka, weze, dysze, kablarnia) wiec to nie problem - latwo sie montuje i problem z glowy.

    Nie wierzę w taki zestaw za 100zł, dlatego pisałem o tych wycieraczkach.

    0
  • #13 14 Kwi 2011 21:31
    skaktus
    Poziom 37  

    Te za 100 zł to zwykłe pompki takie same jak w spryskiwaczach szyb, te oryginalnie montowane do xenonu to wysokociśnieniowe.

    0
  • #14 14 Kwi 2011 22:36
    Starkes
    Poziom 19  

    Ale skaktus - dzięki za uwagę o skutkach montowania wycieraczek do plastykowych kloszy. O tym nie pomyślałem a chciałem sobie coś takiego sprawić.
    Wracając do soczewek, kiedyś widziałem takie zestawienie różnych producentów. Konkluzja była taka, że lepszy dobry zwykły reflektor od kiepskiej soczewki. I zaznaczone było, że to były reflektory nowe - należałoby test powtórzyć po kilku latach używania reflektorów w tych samych warunkach.

    0
  • #15 14 Kwi 2011 23:39
    pantera2233
    Poziom 13  

    jest jeszcze jedna kwestia dotycząca soczewek-mają one zdecydowanie mniejszą powierzchnię niż reflektory ff. Generalnie jest tak że im większy reflektor tym mają większą wydajność-większe lustro-więcej światła. Ponadto ff mają o kilkadziesiąt większą wydajność przy tych samych wielkościach od zwykłych reflektorów. I to przenosi się na soczewki-soczewka skupia i "rysuje" światło, mała soczewka-mała wydajność , większa=więcej światła. Zauważcie że np. a4 mają soczewki różnej wielkości, zależnie od rocznika i wypasu. Co do zasięgu świateł to dużym plusem jest gdy auto ma wysoko osadzone reflektory. Pozdr!

    0
  • #16 15 Kwi 2011 10:31
    skaktus
    Poziom 37  

    Reflektory FF też mogą być skichane. Tajwańska firma FK Automotive do Golfa 4 wypuściła reflektory, które nie to że na mijania świecą jak amerykańskie tj linia odcięcia taka _____ to dają jak dalekosiężna a nie mijania.

    W sumie warto sprawdzać jakość wykonania i opinie w dostępnych środkach przekazu. Wiele reflektorów FF lub soczewkowych mimo szczerych chęci świeci jak by chciało a nie mogło.

    0