Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes 124 250 diesel-świece się nie podgrzewają...

06 Wrz 2010 15:31 5278 25
  • Poziom 9  
    Mercedes 124 250 diesel-świece się nie podgrzewają...
  • Poziom 14  
    Sprawdź przekaźnik. Bo on załącza napięcie na świece żarowe. Postaraj się też sprawdzić samą stacyjkę (wymontuj i sprawdź przejścia na stykach w poszczególnych położeniach kluczyka)
  • Poziom 37  
    A co z tym ma wspólnego przekaźnik?
    Szukaj zasilania , kontrolki tak bez powodu nie zrobiły sobie strajku . Bezpieczniki do sprawdzenia na początek . / najlepiej wyciągaj i sprawdzaj , czasem się wydaje że są dobre /
  • Poziom 37  
    Sprawdź chociaż ładowanie bo go pewnie nie ma . Brak kontrolki ładowania to brak ładowania ./ reszta kontrolek na też nie będzie świecić / A wskaźniki działają?
  • Spec od Mercedesów
    lukcze4 napisał:
    pozatym jak nie ma ładowania to by świeciła ikonka podczas jazdy

    POZA TYM to kontrolka ładowania oraz większość kontrolek licznika (poza kontrolką świateł drogowych, hamulca ręcznego oraz kierunkowskazów) ma się zapalać po włączeniu zapłonu oraz gasnąć po uruchomieniu silnika. Kontrolki Airbagu oraz świec żarowych nie są do tego układu podłączone i gasną w inny sposób.
    Jest tylko po części prawdą, że jak nie ma ładowania w czasie pracy silnika to powinna świecić kontrolka ładowania. Są takie uszkodzenia (jak np. krótka szczotka w regulatorze napięcia) że ładowania nie będzie, a kontrolka również nie będzie świecić. Ani po włączeniu zapłonu, ani w czasie pracy silnika (pomimo braku ładowania!)
  • Poziom 37  
    lukcze4 napisał:
    ale co z tego wynika?konkretnie co to za najprawdopodobniej usterka?

    A to to wynika , że nie czytasz postów i co najważniejsze nie rozumiesz tego co czytasz . Z takim podejściem do informacji i wiedzą jaką posiadasz , nie „ przywrócisz świetności „ tej mercedes . Do elektryka czas się udać .
  • Poziom 39  
    Jeżeli nie jesteś z wykształcenia mechanikiem to zleć to komuś kto się na tym zna.
  • Poziom 37  
    lukcze4 napisał:
    a ty chyba nie masz kultury
    nie jestem z wyksztalcenia mechanikiem samochodowym wiec mam prawo pytac i dociekac

    A dlaczego kwestionujesz moją kulturę ? Kulturalnie podjęliśmy próbę naprowadzenia Ciebie na miejsce usterki i przyczynę , a Ty jak do tej pory poza opowiadaniem jak to jechałeś 270km i jak po podłączeniu na kable auto odpaliło . Nie zrobiłeś nic w kwesti sprawdzenia ładowania ani bezpieczników , zasilania . I co z tego że Kolega „Gerri” dokładnie wyłuszczył sprawę ? Nic . Więc proszę nie pisz o kulturze i o tym że :
    lukcze4 napisał:
    no myślałem że osoby udzielające tutaj porad się znają i pomagają osobą z małą wiedzą.Przecież gdybym miał dużą wiedzę na ten temat nie pisałbym i nie prosił o poradę.

    Bo to nawet do początkujących się nie nadaje .
    Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    czyli rozumiem ze np .kontrolka od hamulca ręcznego powinna się włączyć po uruchomieniu silnika?
    Ręce opadają.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Kolego lukcze4 najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie będzie skożystanie z fachowej pomocy na miejscu bo z tego co widze w ten sposób to raczej nie dojdziesz ładu nigdy. Nie mam tutaj zupełnie zamiaru w żaden sposób ubliżyć Tobie ale z tego co wyczytałem wiedza na ten temat i na temat urzytkowania tego samochodu jest niestety u ciebie bliska zeru :) W związku z tym polecam udać się do warsztatu który sprawdzi wszystko i jeśli bedzie trzeba i i dobra wola wyjaśni co i jak :)
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    jezeli dysponujesz miernikiem inaczej multimerem ustaw go na prąd stały 20V jezeli sie myle niech koledzy mnie poprawią nastepnie podnieś maskę pojazdu w kturym chcesz sprawdzić napięcie i sprawdz gdzie masz akumulator ,odpal samochód (ma być la luzie i zaciągnięty hamulec ręczny)
    jezeli odpalałeś z przewodów rozruchowych to je odłącz .
    Następnie weź miernik i czerwony przwód z koncówką dotknij do plusa akumulatrora a czarny do minusa na pracującym silniku napiecie powinno wskazywać około 14V jezeli włączysz większość odbiorników tzn.światła , nawiew , ogrzewanie tynej szyby itp napięcie nie powinno być mniejsze niż 13,6V jeżeli napięcia odbiegają bardzo od podanych tzn wynoszą np.13,4 lub12,9 lub 15,4 itp zalecam wizyte u elektryka lub mechanika
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Aż mi łezka w oku się zakręciła...
  • Poziom 29  
    Przecież alternator nie odpala silnika tylko rozrusznik :) A jak juz odpali to dopiero wtedy sprawdzić jakie jest ładowanie i ewentualnie naprawiać dalej :)
  • Poziom 29  
    Niech ten mechanik sprawdzi dobrze układy elektryczne, stacyjke itd. Pierwsze to spowodować aby samochód odpalał a potem sprawdzać resztę.
  • Poziom 37  
    Po przekręceniu stacyjki / na kontrolki / na bezpieczniku 5,6,7,12 powinno pojawiać się napięcie . Podaj masę na przewód przy alternatorze „D+” powinna się zaświecić kontrolka ładowania i reszta . Jeśli nie będzie napięcia na bezpiecznikach , to kontrolki się nie zaświecą . Szukać napięcia po stacyjce / 15 /
  • Poziom 9  
    okazało się że alternator jest popsuty a konkretnie jakieś elementy poprostu się zużyły bo jak niektórzy mówią mercedes się nie psuje tylko zużywa:) a jeśli chodzi o świece to poszedł przekaznik świec żarowych.