Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.2, problem:systemem katalizatora, sonda lambda

kumor86 06 Wrz 2010 17:00 18148 21
  • #1 06 Wrz 2010 17:00
    kumor86
    Poziom 2  

    Witam.

    Posiadam Skode Fabie rocznik 2004 1.2, 40 kW, benzyna + gaz
    Po zdiagnozowaniu auta za pomocą kabla VAG KKL i oprogramowania Polski VAG 4.9 napotkałem następujące błędy związane z :

    16804 System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem


    16514 Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1)
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

    oraz przy diagnozowaniu klimatyzacji:

    65535 Uszkodzony moduł sterujący

    Błędy związane z Systemem katalizatora i Sondą lambda zostały skasowane jednak po przejechaniu ok 300 km kontrolka zaświeciła się ponownie a program wykrył te same błędy (dotyczy to również modułu sterującego). Około miesiąc temu zostały wymienione wszystkie tłumiki w aucie (przed wymianą problem też występował), instalacja gazowa została założona w salonie Skody i funkcjonuje od pierwszego kilometra.

    Zatem mam pytanie dotyczące tych błędów: czym są one spowodowane i jakie można podjąć próby aby je wyeliminować. Jeżeli jest możliwe głębsze zdiagnozowanie problemu programem Polski VAG 4.9 to prosze o instrukcje

    2 21
  • #2 06 Wrz 2010 19:02
    Artur h
    Poziom 19  

    Jaki ma przebieg auto. Wygląda to na dogorywający już katalizator. Pewnie lambda też do wymiany. Można użyć uniwersalnego( jeśli się gabarytowo zmieści) koszt ok 160zł.

    1
  • #3 06 Wrz 2010 19:24
    kumor86
    Poziom 2  

    przebieg około 112 tyś. katalizator nigdy nie ruszany

    1
  • #4 06 Wrz 2010 21:16
    tzok
    Moderator Samochody
  • #5 06 Wrz 2010 21:24
    kumor86
    Poziom 2  

    sekwencyjny wtrysk Czakram system BRC

    0
  • #6 26 Kwi 2014 19:07
    tami272
    Poziom 8  

    A czy ten błąd będzie występował także w momencie usunięcia katalizatora ??

    4
  • #7 26 Kwi 2014 20:57
    andrend
    Poziom 26  

    Kolego jeśli ten błąd jest na pierwszą sondę to przyczyną może być zła regulacja gazu lub sonda pierwsza. Jeśli błąd jest na drugą sondę to może być katalizator, wtryski lejące.

    1
  • #8 26 Kwi 2014 21:24
    tami272
    Poziom 8  

    W moim przypadku w mojej skodzie nie ma gazu. U mnie komp pokazuje katalizator i mieszanka za bogata.

    0
  • #9 26 Kwi 2014 21:44
    andrend
    Poziom 26  

    To masz kata do wymiany, jeśli błąd jest na drugą sondę.

    0
  • #10 26 Kwi 2014 21:48
    tami272
    Poziom 8  

    katalizator jest wycięty nie ma go wcale.

    2
  • #11 26 Kwi 2014 21:56
    andrend
    Poziom 26  

    No to masz odpowiedź na swoje pytanie.

    2
  • #12 26 Kwi 2014 21:59
    tami272
    Poziom 8  

    Czyli nie ma wyjścia trzeba zamontować katalizator bo sądy wysyłają złe sygnały i zaświecają kontrolkę silnika ??

    3
  • #14 26 Kwi 2014 22:04
    tami272
    Poziom 8  

    Super dzięki za pomoc . Pozdrawiam

    0
  • #15 26 Kwi 2014 22:11
    diodabg
    Poziom 29  

    Masz dwa wyjścia kolego zamontować katalizator lub zastosować emulator 2 sondy lambda.
    Znajdziesz na allegro jest to metalowa tulejka która odsuwa drugą sondę od spalin i sugeruje dla komputera że katalizator działa...

    1
  • #16 26 Kwi 2014 22:24
    zpx
    Poziom 15  

    W niektórych autach z uwalonym katalizatorem pomaga obcięcie jednego przewodu od drugiej sondy - tego, gdzie powinno być 0,45V. Komputer auta sam wystawia 0,45V, a sonda jedynie moduluje tą wartość. Przy poprawnie działającym katalizatorze, na tej sondzie powinno być właśnie około 0,45V.

    0
  • #17 26 Kwi 2014 23:03
    tami272
    Poziom 8  

    Czyli da się to delikatnie oszukać?

    0
  • #18 26 Kwi 2014 23:04
    zpx
    Poziom 15  

    Po co od razu takie określenie - oszukać...
    Ale się da!

    0
  • #19 26 Kwi 2014 23:12
    tami272
    Poziom 8  

    Ok spoko ominąć.

    Dodano po 4 [minuty]:

    w każdym razie dzięki za pomoc i cenne informacje.

    0
  • #20 26 Kwi 2014 23:13
    diodabg
    Poziom 29  

    zpx napisał:
    W niektórych autach z uwalonym katalizatorem pomaga obcięcie jednego przewodu od drugiej sondy

    Tak z ciekawości spytam w jakich autach to robiłeś ?

    0
  • #21 26 Kwi 2014 23:31
    zpx
    Poziom 15  

    Citroen Berlingo :)
    ECU wywala błąd tylko wtedy, jak auto jedzie z niezmienną prędkością około 65km/h przez dłuższy czas (około 5min). Widać, ECU się nudzi i sobie testuje. Ale po następnym odpaleniu autka, kontrolka znika, tylko w pamięci pozostaje ślad w postaci "zamrożonej ramki".

    0
  • #22 26 Kwi 2014 23:38
    1769758
    Użytkownik usunął konto