Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e34 2.0 Nie wieje ciepłym na postoju..

naimadp 06 Wrz 2010 18:06 6598 17
  • #1 06 Wrz 2010 18:06
    naimadp
    Poziom 15  

    Witam. Auto tak jak w tytule VANOS z klimą 95 rok.
    Problem polega na tym że gdy stoję to nie grzeje w ogóle ciepłym powietrzem a wręcz przeciwnie tak jakby wiało za zimne :) Klima działa. A gdy już jadę i nastawione jest na ciepłe to robi się ciepło w samochodzie. Temperatura na środku cały czas.
    Wymieniałem chłodnice i czy może być układ dobrze nie odpowietrzony? Np. jak jade to jest większe ciśnienie i gorącą wodę popcha przez nagrzewnicę? Nie wiem czy dobrze myślę. Albo na postoju jest silnik niedogrzany? Ale temperatura cały czas na środku.
    Jadąc powiedzmy 20 km wieje ciepłym zatrzymuje się i po jakiś 10 minutach w samochodzie robi już się zimno..
    Dodam że wieje zimnym przy włączonej klimie i wyłączonej.

    0 17
  • #2 06 Wrz 2010 20:17
    pawlo2210
    Użytkownik obserwowany

    Termostat lub zapowietrzony.

    1
  • #3 06 Wrz 2010 20:50
    naimadp
    Poziom 15  

    No ale jeśli byłby walnięty termostat to temperatura by nie skakała?? Jak się silnik nagrzeje to wskazówka od temperatury na połowie i ani rusz..

    0
  • #4 09 Paź 2010 20:26
    radekklimat
    Poziom 21  

    Sprawdz czy ci działa pompka obiegowa podczas grzania(jest pod zaworami od grzania)
    Włacz zapłon bez zapalania silnika, włacz wentylator, pokretło ustaw na nap 28 stopni i pompke powinno byc słychac
    Najczesciej wystepuja zimne luty na połaczeniu kabli do samej pompki jak ja yjmiesz to wydłub silikon z tyłu i popraw luty, ja tak miałem u siebie

    0
  • #5 09 Paź 2010 20:46
    naimadp
    Poziom 15  

    Hmmm podczas postoju wieje mi ciepłe powietrze ale muszę trzymać min. 2 tys. obrotów:) Muszę chyba od nowa odpowietrzyć albo dam komuś kto się na tym lepiej zna. Tak podejrzewam że to to ?

    0
  • #6 10 Paź 2010 08:10
    kamil907
    Poziom 28  

    Zdecydowanie wygląda to na nieodpowietrzony układ więc zacznij od tego.

    0
  • #7 11 Paź 2010 17:51
    naimadp
    Poziom 15  

    Właśnie wróciłem od samochodu no i niestety nadal jest to samo. Albo ja źle odpowietrzam albo to nie jest to. Wydaje mi się że odpowietrzony jest dobrze. Powiem jak wygląda u mnie, bo może źle myślę.. Na poniższej fotce jest strumień przy około 2 tys. obrotach. Przy obrotach na biegu jałowym strumienia tego nie ma. Czy tak powinno być?
    BMW e34 2.0 Nie wieje ciepłym na postoju..

    I mam jeszcze pytania czy np. może to być spowodowane źle podłączonymi przewodami które są doprowadzone do gazu tzn. parownika?

    I tak sprawdzałem jeszcze raz. Na biegu jałowym powietrze zimne ! Na obrotach równo 4 tysiące powietrze zaczyna wiać pomału ciepłe aż wreszcie jest bardzo ciepłe. Chociaż gorące nie jest (w124 wieje troszke bardziej ciepłe).

    Gdy puściłem gaz po jakiejś minucie znowu powietrze zaczyna wiać zimne..


    I jeszcze pytanie następne. Na poniższej fotce są 3 węże które wchodzą do środka auta i z tego co się orientuję właśnie tymi przewodami płynie płyn do nagrzewnicy, tylko czemu są one 3 ?:) na biegu jałowym jak i przy 4 tys obrotów były bardzo gorące.
    BMW e34 2.0 Nie wieje ciepłym na postoju..

    Dodam że jeżdżę z tym już z miesiąc czasu i podczas jazdy było ciepło więc nic z tym nie robiłem, ale teraz nieraz stoję w miejscu i jest zimno jak cholera. Muszę to zrobić. Po zapaleniu auta wskazówka temperatury idzie pomału do połowy i tam się zatrzymuje. Nie spada ani nie idzie po za połowę.

    0
  • #8 11 Paź 2010 20:10
    radekklimat
    Poziom 21  

    Jesli chodzi o odpowietrzenie to tak ma byc a jesli chodzi o brak grzania to napisałem ci co i jak sprawdzic.
    Weze sa trzy bo sa dwa zasilania i jeden powrot wspolny dlatego ze tam jest system dwystrefowy i nagrzewania i klimatronik jak ktos ma.

    1
  • #9 11 Paź 2010 20:30
    naimadp
    Poziom 15  

    radekklimat napisał:
    Sprawdz czy ci działa pompka obiegowa podczas grzania(jest pod zaworami od grzania)


    Możesz dokładniej wytłumaczyć gdzie ona jest? Ja nawet nie wiem gdzie są zawory od grzania i jak to wszystko wygląda.

    0
  • #10 12 Paź 2010 07:51
    radekklimat
    Poziom 21  

    Te weze na zdjeciu wchodza do grodzi silnika a wychodza z zaworow.
    Pod tymi zaworami jest pompka obiegowa elektryczna.
    Jak przekrecisz stacyjke bez zapalania silnika, właczysz wentylator a temperature ustawisz na 30 stopni to ta pompka powinna ruszyc i bedzie ja słychac, jesli nie to albo jest uwalona albo kable gdzies moga miec przerwe.
    Ja w mojej Beacie miałem zimne luty na połaczeniu pompki z kablem zasilajacym.
    Sprawdz jeszcze bezpieczniki

    0
  • #11 12 Paź 2010 15:29
    naimadp
    Poziom 15  

    radekklimat napisał:

    Jak przekrecisz stacyjke bez zapalania silnika, właczysz wentylator a temperature ustawisz na 30 stopni to ta pompka powinna ruszyc i bedzie ja słychac, jesli nie to albo jest uwalona albo kable gdzies moga miec przerwe.
    Pomka działa, próbowałem specjalnie przełączać parę razy i za każdym razem słychać ją. Pod ręką delikatnie też wyczuwalna że chodzi.

    radekklimat napisał:
    Sprawdz jeszcze bezpieczniki

    BMW e34 2.0 Nie wieje ciepłym na postoju..
    Hmm bezpieczniki wydają się być wszystkie dobre. Tylko brakuje jednego przekaźnika chyba?

    0
  • #12 12 Paź 2010 19:53
    radekklimat
    Poziom 21  

    Sprawdz na rozgrzanym silniku czy te weze robia sie gorace i czy zawory wydaja charakterystyczne stuki

    0
  • #13 12 Paź 2010 20:03
    naimadp
    Poziom 15  

    Jeśli chodzi o te 3 węże które wchodzą do ściany grodziowej to wydaje mi się że są gorące. Jak to guma jest ciepła ale tam gdzie łączenie było do gazu kawałek kolanka metalowego w tych trzech przewodach to prawie się oparzyłem. Co do tych stuków zaworów jutro zobaczę, ciekawe czy będę wiedział o jakie dzwięki chodzi .

    0
  • #14 06 Lis 2010 18:44
    naimadp
    Poziom 15  

    Moje nowe spostrzeżenia. Od strony kierowcy na postoju wieje ciepłe powietrze spod podszybia, reszta zimno. Od strony pasażera wszystko zimne, pod szybą też.

    0
  • #15 09 Lis 2010 18:41
    radekklimat
    Poziom 21  

    Ty masz tam klime automatyczna czy klimatronik

    0
  • #16 09 Lis 2010 18:48
    naimadp
    Poziom 15  

    Mam klime automatyczną.

    0
  • #17 10 Lis 2010 17:34
    radekklimat
    Poziom 21  

    Byc moze klapa od grzania sie nie otwiera, tak czy inaczej musisz sprawdzic czy linki dobrze pracuja w nagrzewnicy a bez rozebrania sie tego nie sprawdzi

    0
  • #18 18 Lis 2010 14:58
    naimadp
    Poziom 15  

    Klapki otwierają się. Samochód był u mechanika. Powiedział że pompka która tłoczy płyn po prostu za słabo tłoczy, mówił że muszę szukać innej. I tak jak się domyślałem powiedział że wąż który jest doprowadzony do parownika jest w złym miejscu połączony. No ale nic, zrobione tak aby wiało trochę cieplejszym:) Zmniejszony przepływ płynu do parownika i w środku zaczeło wiać ciepłym. Nie gorącym ale ciepłe już jest. Nie marznę. Dzięki wszystkim za odpowiedźi.



    edit. 18.03.2011
    Rozłożyłem pompkę i był urwany wirnik. Nic dziwnego że nie było wiadomo o co chodzi. Bo silniczek chodzi, a wina była po stronie samego wirnika.
    W środku wieje już ciepłym jak należy.

    0