Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] BMW e34 2.0 Nie wieje ciepłym na postoju..

06 Wrz 2010 18:06 8533 17
  • Poziom 15  
    Witam. Auto tak jak w tytule VANOS z klimą 95 rok.
    Problem polega na tym że gdy stoję to nie grzeje w ogóle ciepłym powietrzem a wręcz przeciwnie tak jakby wiało za zimne :) Klima działa. A gdy już jadę i nastawione jest na ciepłe to robi się ciepło w samochodzie. Temperatura na środku cały czas.
    Wymieniałem chłodnice i czy może być układ dobrze nie odpowietrzony? Np. jak jade to jest większe ciśnienie i gorącą wodę popcha przez nagrzewnicę? Nie wiem czy dobrze myślę. Albo na postoju jest silnik niedogrzany? Ale temperatura cały czas na środku.
    Jadąc powiedzmy 20 km wieje ciepłym zatrzymuje się i po jakiś 10 minutach w samochodzie robi już się zimno..
    Dodam że wieje zimnym przy włączonej klimie i wyłączonej.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Użytkownik obserwowany
    Termostat lub zapowietrzony.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 15  
    No ale jeśli byłby walnięty termostat to temperatura by nie skakała?? Jak się silnik nagrzeje to wskazówka od temperatury na połowie i ani rusz..
  • Poziom 21  
    Sprawdz czy ci działa pompka obiegowa podczas grzania(jest pod zaworami od grzania)
    Włacz zapłon bez zapalania silnika, włacz wentylator, pokretło ustaw na nap 28 stopni i pompke powinno byc słychac
    Najczesciej wystepuja zimne luty na połaczeniu kabli do samej pompki jak ja yjmiesz to wydłub silikon z tyłu i popraw luty, ja tak miałem u siebie
  • Poziom 15  
    Hmmm podczas postoju wieje mi ciepłe powietrze ale muszę trzymać min. 2 tys. obrotów:) Muszę chyba od nowa odpowietrzyć albo dam komuś kto się na tym lepiej zna. Tak podejrzewam że to to ?
  • Poziom 28  
    Zdecydowanie wygląda to na nieodpowietrzony układ więc zacznij od tego.
  • Poziom 15  
    Właśnie wróciłem od samochodu no i niestety nadal jest to samo. Albo ja źle odpowietrzam albo to nie jest to. Wydaje mi się że odpowietrzony jest dobrze. Powiem jak wygląda u mnie, bo może źle myślę.. Na poniższej fotce jest strumień przy około 2 tys. obrotach. Przy obrotach na biegu jałowym strumienia tego nie ma. Czy tak powinno być?
    BMW e34 2.0 Nie wieje ciepłym na postoju..

    I mam jeszcze pytania czy np. może to być spowodowane źle podłączonymi przewodami które są doprowadzone do gazu tzn. parownika?

    I tak sprawdzałem jeszcze raz. Na biegu jałowym powietrze zimne ! Na obrotach równo 4 tysiące powietrze zaczyna wiać pomału ciepłe aż wreszcie jest bardzo ciepłe. Chociaż gorące nie jest (w124 wieje troszke bardziej ciepłe).

    Gdy puściłem gaz po jakiejś minucie znowu powietrze zaczyna wiać zimne..


    I jeszcze pytanie następne. Na poniższej fotce są 3 węże które wchodzą do środka auta i z tego co się orientuję właśnie tymi przewodami płynie płyn do nagrzewnicy, tylko czemu są one 3 ?:) na biegu jałowym jak i przy 4 tys obrotów były bardzo gorące.
    BMW e34 2.0 Nie wieje ciepłym na postoju..

    Dodam że jeżdżę z tym już z miesiąc czasu i podczas jazdy było ciepło więc nic z tym nie robiłem, ale teraz nieraz stoję w miejscu i jest zimno jak cholera. Muszę to zrobić. Po zapaleniu auta wskazówka temperatury idzie pomału do połowy i tam się zatrzymuje. Nie spada ani nie idzie po za połowę.
  • Poziom 21  
    Jesli chodzi o odpowietrzenie to tak ma byc a jesli chodzi o brak grzania to napisałem ci co i jak sprawdzic.
    Weze sa trzy bo sa dwa zasilania i jeden powrot wspolny dlatego ze tam jest system dwystrefowy i nagrzewania i klimatronik jak ktos ma.
  • Poziom 15  
    radekklimat napisał:
    Sprawdz czy ci działa pompka obiegowa podczas grzania(jest pod zaworami od grzania)


    Możesz dokładniej wytłumaczyć gdzie ona jest? Ja nawet nie wiem gdzie są zawory od grzania i jak to wszystko wygląda.
  • Poziom 21  
    Te weze na zdjeciu wchodza do grodzi silnika a wychodza z zaworow.
    Pod tymi zaworami jest pompka obiegowa elektryczna.
    Jak przekrecisz stacyjke bez zapalania silnika, właczysz wentylator a temperature ustawisz na 30 stopni to ta pompka powinna ruszyc i bedzie ja słychac, jesli nie to albo jest uwalona albo kable gdzies moga miec przerwe.
    Ja w mojej Beacie miałem zimne luty na połaczeniu pompki z kablem zasilajacym.
    Sprawdz jeszcze bezpieczniki
  • Poziom 15  
    radekklimat napisał:

    Jak przekrecisz stacyjke bez zapalania silnika, właczysz wentylator a temperature ustawisz na 30 stopni to ta pompka powinna ruszyc i bedzie ja słychac, jesli nie to albo jest uwalona albo kable gdzies moga miec przerwe.
    Pomka działa, próbowałem specjalnie przełączać parę razy i za każdym razem słychać ją. Pod ręką delikatnie też wyczuwalna że chodzi.

    radekklimat napisał:
    Sprawdz jeszcze bezpieczniki

    BMW e34 2.0 Nie wieje ciepłym na postoju..
    Hmm bezpieczniki wydają się być wszystkie dobre. Tylko brakuje jednego przekaźnika chyba?
  • Poziom 21  
    Sprawdz na rozgrzanym silniku czy te weze robia sie gorace i czy zawory wydaja charakterystyczne stuki
  • Poziom 15  
    Jeśli chodzi o te 3 węże które wchodzą do ściany grodziowej to wydaje mi się że są gorące. Jak to guma jest ciepła ale tam gdzie łączenie było do gazu kawałek kolanka metalowego w tych trzech przewodach to prawie się oparzyłem. Co do tych stuków zaworów jutro zobaczę, ciekawe czy będę wiedział o jakie dzwięki chodzi .
  • Poziom 15  
    Moje nowe spostrzeżenia. Od strony kierowcy na postoju wieje ciepłe powietrze spod podszybia, reszta zimno. Od strony pasażera wszystko zimne, pod szybą też.
  • Poziom 21  
    Ty masz tam klime automatyczna czy klimatronik
  • Poziom 15  
    Mam klime automatyczną.
  • Poziom 21  
    Byc moze klapa od grzania sie nie otwiera, tak czy inaczej musisz sprawdzic czy linki dobrze pracuja w nagrzewnicy a bez rozebrania sie tego nie sprawdzi
  • Poziom 15  
    Klapki otwierają się. Samochód był u mechanika. Powiedział że pompka która tłoczy płyn po prostu za słabo tłoczy, mówił że muszę szukać innej. I tak jak się domyślałem powiedział że wąż który jest doprowadzony do parownika jest w złym miejscu połączony. No ale nic, zrobione tak aby wiało trochę cieplejszym:) Zmniejszony przepływ płynu do parownika i w środku zaczeło wiać ciepłym. Nie gorącym ale ciepłe już jest. Nie marznę. Dzięki wszystkim za odpowiedźi.



    edit. 18.03.2011
    Rozłożyłem pompkę i był urwany wirnik. Nic dziwnego że nie było wiadomo o co chodzi. Bo silniczek chodzi, a wina była po stronie samego wirnika.
    W środku wieje już ciepłym jak należy.