Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 2.0 diesel dl błąd p0190 gdzie szukać przyczyny?

06 Wrz 2010 20:05 9432 13
  • Poziom 12  
    Od pół roku meczę się z błędem p0190 w mojej Astrze - diesel 2.0, silnik nagle traci moc i wywala kontrolkę z "piorunem".
    Jeśli ktoś może pomóc - będę wdzięczny.
  • Poziom 35  
    Nie wiem czy to coś pomoże,skoro czytasz tylko nr błędu to powalczysz z ciśnieniem paliwa?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Diagnozowane opel tech , dominatorem itp. Ja nie mam listwy wtryskiwaczy to zwykły diesel z mechaniczną pompą wtryskową tyle że sobie opel wymyslił elektroniczne sterowanie niech go szlak za to trafi ....
    pozdrawiam
    aaa.... filtr , przewody paliwowe i zbiornik wyczyszczone
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Facet który podłączał mi opla powiedział : powinieneś podmienić elektrozaworki , przepływkę , czujnik ciśnienia doładowania , EGR i zobacz co będzie przyczyną....

    normalnie załamka...
  • Moderator Samochody
    To następnym razem jak go zobaczysz powiedz żeby zmienił specjalizację, na handlarza np by się nadawał. No chyba że pojechałeś do niego na odczyt błędów a nie diagnozę.
  • Poziom 12  
    Mam go w ... głębokim poważaniu skasował mnie 150 zł , bo wymienił czujnik wentylatorów , w/g niego również uszkodzony ....:) Dzisiaj odkryłem ciekawą rzecz z przelewów od wtryskiwaczy nie leci żadne paliwo , chociaż nie wiem jak bym dusił gaz , może ktoś ma astrę g w dwu litrowym dieslu i mógłby sprawdzć czy po zdjęciu przelewu z pompy wtryskowej coś leci ?

  • Poziom 27  
    Ma prawo nie lecieć weż to auto i niech to ktoś zdjagnozuje co się natym zna a wtedy podaj realny kod błędu
  • Moderator Samochody
    thomas102 napisał:
    może ktoś ma astrę g w dwu litrowym dieslu i mógłby sprawdzć czy po zdjęciu przelewu z pompy wtryskowej coś leci ?
    Mógłbym sprawdzić ale nie mam ochoty potem odpowietrzać pompy :/ po zdjęciu przelewów pompa się zapowietrzy i nawet nie uruchomisz silnika. Przelewy są włączone na wejście pompy. Można by się pobawić zakładając szczypce Morse'a na przewód powrotny do pompy i zdejmować przewód przelewowy z wtrysku lub którejś złączki. Paliwo powinno wyciekać przy pracującym silniku, co więcej z każdego wtrysku powinno go wyciekać tyle samo.
  • Poziom 12  
    Temat zamykam na dwa tygodnie , głównie dzieki koledze "tzok" , jego wypowiedz mnie olśniła :) czyli stara prawda - umiesz liczyć licz na siebie . Wcale nie usiłuje być złośliwy - tylko pisanie na zasadzie..... mógłbym , ale nie chce , a w zasadzie da sie nie zapowietrzyć pompy , ale nie sprawdzę na pewno jak powinno być - zmusiła mnie do wizyty u konkretnego mechanika. Została postawiona diagnoza , a sama operacja odbędzie się za dwa tygodnie ( takie terminy ) domniemany winowajca pompa wtryskowa , co do szczegółów opiszę wszystko po naprawie ,o ile będzie OK.
    pozdrawiam i póki co dziękuje wszystkim którzy CHCIELI pomóc .
  • Moderator Samochody
    Moja wypowiedź nie była złośliwa - wiem, na 100% że po rozpięciu przelewów pompa się zapowietrzy, a skoro się zapowietrzy i tłoczyć nie będzie więc z przelewów nic nie poleci, a po tej całej operacji nie uda się też uruchomić silnika.

    Sens mojej wypowiedzi był taki, że jeśli rozpiąłeś trawersy to już nie uruchomisz silnika choćby wszystko było sprawne, bo masz zapowietrzoną pompę.

    Ale tak w ogóle to ja myślałem o przelewach wtrysków a Ty pisałeś o powrocie z pompy - więc to w ogóle pomyłka.

    http://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=105&t=6752
    Code:
    P0190 Mechanical Fault in Fuel System (Partial Load) C-14
    
    P0190 Mechanical Fault in Fuel System (Full Load) C-14
  • Poziom 12  
    Ja również nie byłem złośliwy po prostu zdopingowałem się do działania , tą wypowiedz czytałem , niestety u mnie to regulator kąta wyprzedzenia wtrysku - pompa nie trzyma parametrów pracy .

    Jaki będzie finał zobaczymy .... dam znać
    pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Wow to już pół roku .... a obiecałem napisać , lepiej póżno niż wcale :) .
    Dostałem kilka maili z prośbą o podanie rozwiązania , a więc tak :
    Jeśli samochód odpala bez problemów - zostawcie pompę w spokoju , problem może leżeć w trzech miejscach .
    1. Sprawdzić wiązkę przewodów która idzie obok przewodów prądowych do świec żarowych - w takim plastiku - , tam idą rówież kabelki od czujników w tym od czujnika masy powietrza -15 min. roboty .
    2 . Jeśli p. 1 nie pomógł to podmienić tzw. map sensor - nie wiem jak to się nazywa potocznie - jest to czujnik umieszczony z przodu w kolektorze dolotowym po prawej stronie nad siłownikiem klapek .Przykręcony na jedną śrubkę -bodaj . Jest to jedyny czujnik ciśnienia i na 75 % to jego wina .
    3. Podmienić wtryski - ale to już boli bo trzeba wymienić uszczelniacze , zdjąć wałek itp - informacje jak to zrobić można znaleść na forach .

    U mnie pomogły dwa ostatnie punkty , który-dokładnie tego nie wiem bo jednocześnie zostały wymienione wtryskiwacze i map sensor .

    Ale obstawiałbym map sensor 15 min roboty , najlepiej podmienić od innego opelka .

    W sumie zjadłem zęby na moim oplu chodził kulawo prawie pół roku , byłem w kilku "autoryzowanych " zakładach , a pomógł kolega mechanik mieszkający parę domów dalej ... życie ....
    pozdrawiam
    ps.
    jeśli piszecie na priv podawajcie maila zwrotnego