Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atmega16 + programator + wyswietlacz

06 Wrz 2010 22:08 1461 4
  • Poziom 9  
    Nie mam żadnego doświadczenia w elektronice, a chciałbym stworzyć swój pierwszy układ... Mam koncepcje sterowania 4rema przekaźnikami i wyświetlaczem z jednej atmegi 16. Żeby nie było za prosto chciałbym dorzucić na płytke programator, żeby nie wyciągać za każdym razem atmegi kiedy będę chciał przekonfigurować sterowanie przekaźników. Chce się podpinać przez USB. Moje pytanie brzmi czy jest to wykonalne na jednej atmedze czy lepiej wyświetlacz zrobić na osobnej i zapewnić tylko komunikacje miedzy jedna a drugą?
  • Poziom 38  
    Dla megi to aż za mało. O jakim wyświetlaczu myślisz? AVRy programowane sa w systemie nie musisz lokować programatora na płytce. wystarczy wyprowadzić tylko odpowiednie złącze.
  • Poziom 13  
    Wyświetlacz zrób na tej samej płytce za to programator na osobnej.Na płytce sterownika zrobisz sobie jakieś złącze np:6x goldpinów lub ISP i przez nie będziesz sobie podłączał programator ze sterownikiem.Programator przyda się do innych projektów :)
  • Poziom 12  
    Dlaczego chcesz programować przez USB?? Łatwiej było by przez port LPT, programowanie ISP, jest to tylko 5 kabelków między komputerem a mikroprocesorkiem (MOSI, MISO, SCK, RST i GND) + parę rezystorków, naprawdę nie jest to wielka komplikacja, ale jak wspomina kolega wyżej warto zrobić osobny programator, przyda się na przyszłość.
  • Poziom 9  
    Wiem, że przez LPT było by łatwiej, ale nie mam takiego złącza w komputerze i siłą rzeczy zostało to na mnie wymuszone. Programator do innych projektów mam, a w tym projekcie koncepcja była całościowego podejścia do tematu. Żeby obudowe ściągać tylko jak się coś wydymi, a reszte załatwiać z poziomu komputera.