Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV TDI 90KM czy 110KM

bonifacy333 06 Wrz 2010 23:39 19056 19
  • #1 06 Wrz 2010 23:39
    bonifacy333
    Poziom 8  

    Witam serdecznie

    Koniec koncow zdecydowalem sie na zakup konkretnego modelu auta jednak, nie jestem pewien ktorawersje silnikowa wybrac. Jesli mialbym wybrac wieksza dynamika wieksze spalanie, a mniejsza dynamika wieksza niezawodnosc wybralbym to drugie.

    Bede wdzieczny za kazda odpowiedz.

    Pozdrawiam, Daniel

    0 19
  • #3 07 Wrz 2010 11:28
    badyl666
    Poziom 16  

    Polecam 110 KM i silnik AFN.

    0
  • #4 09 Wrz 2010 16:06
    siewcu
    Poziom 33  

    Tylko że to nie jest AFN... Jak masz opcję to kup 130KM :) Koszta utrzymania te same a jazda trochę inna ;) A patrząc od strony technicznej, lepiej kupić coś na pompowtryskiwaczach(PD) niż na pompie wtryskowej(VP).

    0
  • #5 13 Wrz 2010 23:57
    karoll20
    Poziom 10  

    ja u siebie mam w a3 mam 1.9 TDI 110 KM (AHF). Bardzo dobry silniczek. Jeszcze na pompie wtryskowej więc można jeździć na wszystkim. Poza tym świetna dynamika i niskie spalanie. Kolega ma w audi wersje 90 konna. Jeździ bardzo dynamicznie (tak jak Ja) i ma wyższe spalanie ode mnie. Dlatego też polecam 110 KM!!

    0
  • #6 19 Wrz 2010 19:51
    NORCOM
    Poziom 10  

    Miałem i 90, i 110. Polecam mocniejszy motorek. :-)

    0
  • #7 07 Sty 2011 08:52
    Erkin22
    Poziom 1  

    90KM przy mądrej jezdzie silniczek nie do zajechania

    0
  • #8 07 Sty 2011 16:43
    jacek20084
    Poziom 24  

    A to nie jest ten sam silnik co w passatach b5? Bo jeśli tak to spora część ludi mówi że 110 są najbardziej awaryjne a najbardziej sobie chwalą silniki 115KM ale dodaję jeżeli są to takie same jak w passatach bo jeśli golf miał inne to może być inaczej.

    -1
  • #9 07 Sty 2011 18:15
    turpik5
    Poziom 18  

    W passatach sa inne silniki niż w golfie bo to inne ułożenie silnika. Wersje 110ps pala tyle samo co 90ps a maja lepsza dynamike. Ogólnie silniki TDI w VW a zwłaszcza te na pompie mają duże przebiegi bardzo czesto zbliżajace sie do 500tys (tylko nie patrzeć sie na licznik) i nie ma sie co dziwić ze sie już psuja. W mk4 nie bylo juz zakładanych AFN tylko juz nowsze konstrukcje AHF i ASV.

    0
  • #10 07 Sty 2011 23:51
    siewcu
    Poziom 33  

    Ale np. w B5 był AFN... Z resztą nie tyle ważny co przebieg jest stan techiczny, czyli to, jak poprzedni właściciel(e) dbał(dbali) o samochód.

    1
  • #11 09 Sty 2011 10:12
    kowemat
    Poziom 9  

    Z własnego doświadczenia wiem, że 90 KM są spoko, mam GOLF III i przebieg 300 tyś - i nic (odpukać) jednak technika 90 i 110 jest podobna - tylko 110 ma inną turbinę ze zmienną geometrią łopatek i dlatego uważane są za najlepsze jednostki TDI stajni VW. Dlaczego tak twierdze? bo mam jeszcze Tourana 2,0 TDI na pompowtryskach i już jest katastrofa - strasznie czułe na jakość paliwa - jedno tankowanie złej ropy i do wymiany - a koszty nie są małe. To też dotyczy silnika 1,9 PD i jeszcze jedna wada to koło dwumasowe - następna rzecz, która się często psuje i jest droga.
    Ta więc na Twoim miejscu wybrałbym 1,9 110 KM - moim znaniem to najlepsza opcja, jak trafisz na dobry egzemplarz to spoko. Powodzenia

    0
  • #12 09 Sty 2011 20:20
    jacek20084
    Poziom 24  

    W b5 sa 115KM lub 130KM b5fl to są najlepsze silniki.A o golfach nie wiem jaki najlepszy jest.

    0
  • #13 17 Lut 2011 19:54
    biba24
    Poziom 18  

    Tez rozglądam się za golfem czwartej kategorii kombi. Przeglądam serwisy aukcyjne w Niemczech i rzadko trafia się fajna wersja 110KM. Natomiast dużo jest 90KM, przebiegi trochę inne od aut z allegro. Czy w wersji z 90konnym silnikiem występuje turbawka z zmienna geometria??

    0
  • #14 17 Lut 2011 21:31
    przemoxsx
    Poziom 12  

    Mam golfa 101 konnego ..Jestem z niego bardzo zadowolony , pali 4,5-5 l w trasie przy rozsądnej jeździe. Jest bardzo dynamiczny, z wyprzedzaniem nie ma problemów.Zawieszenie troszke twarde (niemiec) ale bez tragedii..Polecam wersje 101 konna ..Jest ona na pompowtryskach

    0
  • #15 18 Lut 2011 19:46
    biba24
    Poziom 18  

    Z pompowtryskiem mam smutne doświadczenia. Generalnie szukam jakiegoś kombi dla zony. Jej podoba się golf, wiec szukam takiego. Wolał bym cos na zwykłej pompie chociaż mam komplet nowych pompek

    -1
  • #16 18 Lut 2011 23:59
    siewcu
    Poziom 33  

    No to trzeba było zalać dobre paliwo - no i olej z odpowiednimi normami. Dwie rzeczy na które trzeba uważać, żeby jeździł i jeździł.

    0
  • #17 19 Lut 2011 10:13
    NOW_Y
    Poziom 10  

    silnik 90 KM to sprawdzona udana i trwała konstrukcja jeżeli nie zależy ci na mocy to śmiało kupuj 110 KM to przynajmniej moim zdaniem też udana konstrukcja chociaż zdarzają się awarie turbiny ma ona zmienną geometrie łopatek co czasem lubi sprawiać problemy.

    0
  • #18 22 Lut 2011 21:47
    biba24
    Poziom 18  

    siewcu napisał:
    No to trzeba było zalać dobre paliwo - no i olej z odpowiednimi normami. Dwie rzeczy na które trzeba uważać, żeby jeździł i jeździł.



    Skoro kolega tak od razu osądza to może wytłumaczy dlaczego moje pompowtryski działają poprawnie w innym aucie a w moim nie?????. w sumie temat już przerobiony a sugestie nie na poziomie.

    0
  • #19 23 Lut 2011 00:02
    siewcu
    Poziom 33  

    Najczęstsza przyczyna awarii pompowtrysków to właśnie lanie niskiej jakości paliwa i stosowanie niewłaściwego oleju - po to są odpowiednie normy(505.00, 505.01 i inne), żeby pompki miały odpowiednie smarowanie i się nie zacierały...

    0
  • #20 23 Lut 2011 11:21
    biba24
    Poziom 18  

    O tym kolego to ja doskonale wiem. Jednak nie oznacza ze wiesz na czym ja jeżdżę. A skoro wiesz tak wiele to wytłumacz mi moje problemy z PD.

    0