Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault megane 2 1.5dci - elektronika

QaDo 07 Wrz 2010 12:22 20881 13
  • #1 07 Wrz 2010 12:22
    QaDo
    Poziom 19  

    Witam,
    Zakupiłem używany pojazd tej marki, jednak nie nacieszyłem się nim za długoo..
    Podczas jazdy pojawia się przerywanie i zapala kontrolka "check engine" diagnostyka wykazala, że przepalona jedna żarowa. Ok przeżyjemy.
    Jednak na trasie powrotnej do domu (600km) podczas jazdy bez uprzedzenia zapaliły się wszystkie kontrolki i komputer wywalił po francusku AWARIA ELEKTRONIKI.
    Po odholowaniu na autoryzowany serwis stwierdzili zawilgocenie "przekaźnika pod akumulatorem", a na fakturze napisali "demontaż układu UPC" bo tak też im wskazał komputer no i dodatkowo brak przepływomierza co powoduje prawdopodobne zamulenie autka.
    Skasowali 250zł i niestety po 40min problem się powtórzył (choć wspominali o braku gwarancji i efektywności czyszczenia oraz suszenia).
    Gdzie znajdę tego UPC ? widzę, że na aukcjach występują różne, przy okazji przydałby się ten przepływomierz.
    Proszę o pomoc, oczywiście moduł dam zamontować mechanikowi, ale przydałoby się do niego dojechać - a na chwilę obecną nie odpala. Mogę pod akumulatorem rozłączyć wtyczki z modułu pod aku ?

    PS. chociaż dodam, że te przerywanie/niekiedy gaśnięcie silnika nastąpiło dopiero w ok 20min jazdy w późniejszym czasie następstwem było całkowite zgaśnięcie i ponowne wyrzucenie informacji o uszkodzeniu elektroniki (na szczęście ? już na placu..) 2 karty sprawdzane, w każdym wypadku włącza się wspomaganie kierownicy i wszystkie funkcje poza odpalaniem działają.
    Rocznik 2003

    0 13
  • #2 07 Wrz 2010 13:03
    bartek_j
    Poziom 35  

    Wpisz sobie w allegro "renault UPC" i będziesz wiedział o jaki moduł chodzi.
    Ten serwis co skasował (i to jeszcze tyle!) a nie naprawił to partacze jakieś.
    Jedź ty najlepiej z autkiem do kogoś kto ma pojęcie i sprzęt...

    0
  • #3 07 Wrz 2010 15:11
    QaDo
    Poziom 19  

    Już ogarnąłem temat. Otworzyłem maskę i wygrzebałem pod plastikiem.
    Zmylili mnie tym, że występuje on pod akumulatorem.
    Dodam, że serwis ten jest autoryzowanym Renault ;-) I jak się okazało nawet nie wyczyścili.
    Mimo wszystko już zamówiłem nowy moduł UPC (nie przekaznik jak go nazwali) za 350zł i będzie grało.. w sumie fabryczny i po czyszczeniu na razie chodzi, ale przede mną 600km trasy więc nie wiem czy tak ogarnę, ale do odważnych świat należy :) Myślcie, że na "podczyszczonym" powinno dać radę ?

    0
  • #4 19 Wrz 2010 13:54
    QaDo
    Poziom 19  

    Ponownie zwracam się do grona specjalistów z pytaniem.
    Oczywiście trasę przejechałem, wymieniłem UPC, problem ustał lecz pojawił się na nowo i obecnie w innej formie, aktualnie wygląda to tak:

    Renault megane 2 1.5dci - elektronika

    (na lewym zegarze nic nie świeci)

    Oczywiście nie idzie odpalić i nie ma opcji bym dojechał na warsztat, zwykły diagnostyczny nie jest wykrywany, a Launch'a będe miał dopiero za tydzień.. Na początku słychać kilka "yy... yy.." deska wydaje z siebie podwójne bip'nięcie i po chwili słychać już tylko stały hałas spod maski "yyyyyy(...)". I na długo załącza się wentylator (wył. go odłączeniem + z UPC) BYć może jest to jakieś zwarcie, jednak w jaki sposób mogę sprawdzić to przebicie miernikiem badając kable w stosunku do masy ? Nie posiadam schematu kostek na UPC, podejrzewam kostkę PPH2 Brown po jej odłączeniu/podłączeniu dziwne dźwięki...

    0
  • #5 19 Wrz 2010 19:31
    jurekk55
    Poziom 35  

    Przede wszystkim Clip.
    UPC zamieniłeś na identyczny nr.?przy okazji przejrzyj to co zamontowane na + klemie.

    1
  • #6 19 Wrz 2010 20:13
    QaDo
    Poziom 19  

    UPC jest identyczne tylko nowsze o 3 lata, jechałem na nim. Na starym identyczna sytuacja. Sprawdzę klemę i akumulator.

    0
  • #7 19 Wrz 2010 20:18
    jurekk55
    Poziom 35  

    QaDo napisał:
    Sprawdzę klemę i akumulator.

    I chwała Ci za to ,mi chodziło o moduł bezpieczników przy klemie.

    0
  • #8 20 Wrz 2010 10:02
    QaDo
    Poziom 19  

    Akumulator naładowany, w sumie nawet bym wykluczył bo ładował się 2h i już full
    Rozumiem, że moduł ten znajduje się po środku - po między dwoma bezpiecznikami "CAL 2". Tylko teraz pytanko w jaki sposób go sprawdzić, podejrzewam, że przejście nie wystarczy ?
    Na razie wszystko jako, że trochę pordzewiałe zamoczyłem w wanience ultradzwiękowej. Co lepsze będzie do konserwacji - PR, olej silikonowy, olej wazelinowy czy po prostu czysta gęsta wazelinka ?

    a nie już widzę CAL2 to również bezpiecznik ale rozrusznika, w takim wypadku wszystkie rozmontowałem i mają przejście.

    0
  • #9 20 Wrz 2010 22:57
    genek1000
    Poziom 28  

    QaDo napisał:
    Ponownie zwracam się do grona specjalistów z pytaniem.
    Oczywiście trasę przejechałem, wymieniłem UPC, problem ustał lecz pojawił się na nowo i obecnie w innej formie, aktualnie wygląda to tak:

    Renault megane 2 1.5dci - elektronika

    (na lewym zegarze nic nie świeci)

    Oczywiście nie idzie odpalić i nie ma opcji bym dojechał na warsztat, zwykły diagnostyczny nie jest wykrywany, a Launch'a będe miał dopiero za tydzień.. Na początku słychać kilka "yy... yy.." deska wydaje z siebie podwójne bip'nięcie i po chwili słychać już tylko stały hałas spod maski "yyyyyy(...)".


    Ja w sprawiem tych dźwięków. Nie słychać tam może "aaaaaa" albo " bb...bbb" :D

    Jaki tam masz silnik ? Masa na silniku głowna jest sprawna ?
    Czy podczas właczania zapłonu zaświeca się kontrolka świec żarowych ?

    0
  • #10 21 Wrz 2010 09:52
    QaDo
    Poziom 19  

    Heh 1.5Dci,
    ale niezłe jaja, odpaliłem samochód.
    Jak się okazało to też nie wina akumulatora bo jego stan jest perfekcyjny, w środku dużo soczku i parametry prądu ok..
    Przypadkiem dotykając kabla słyszałem zwarcia, dotknąłem gołym palcem i przeleciała iskra, po poruszaniu i maksymalnym dokręceniu samochód bez problemu odpalił, co do dźwięków jakie wydawał było to bliżej nie określone pod "bbb....." i "yyy..." po prosu chciał a nie mógł hehe.

    Rozumiem ten kabelek to właśnie masa ? [pierwszy, największy wchodzacy w UPC] (on robił zwarcie)

    Renault megane 2 1.5dci - elektronika

    0
  • #11 23 Wrz 2010 22:24
    genek1000
    Poziom 28  

    Pierwszy wchodzący do UPC ( ten przykręcony) to główny plus z akumulatora . Ten następny grubością na wsuwkę to też plus . A że iskrzyło przy ruszaniu, bo był duży pobór prądu.

    0
  • #12 08 Paź 2010 21:57
    QaDo
    Poziom 19  

    VIN
    Rocznik 2003, gdzie powinien znajdować się przepływomierz ? Nie mogę nigdzie znaleźć na niego miejsca, mechanicy nie mają pomysłu twierdzą, że widocznie nie ma, jednak ASO stwierdziło, że zamiast niego jest wstawiona tylko rura, kabelków nie widać.. Czy ktoś posiada mege z tego rocznika i w tym silniku ?
    wszystkie Filtry wymienione, łożyska, olej, rozrząd, sprzęgło, brakuje tylko przepływomierza.. Jeśli można prosiłbym o foto,/dokładne miejsce z oznaczeniem fabrycznym.

    0
  • #13 08 Paź 2010 23:08
    jurekk55
    Poziom 35  

    Nie podajesz kodu silnika ,więc wrzuć zdjęcie obudowy filtra i rury.

    0
  • #14 11 Kwi 2011 21:47
    cezar77
    Poziom 12  

    Sorki ze odgrzebuje ale mam problem z UPC, czy po przełożeniu trzeba go jakoś programować ?, czy będą działały karty i sterowanie zamkami z karty ?.

    Moderowany przez Przemo9826:

    Regulamin 3.1.19. (13) Zabronione jest publikowanie wpisów w dyskusjach archiwalnych. Kosz.

    0