Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault megane 2 1.5dci - elektronika

07 Wrz 2010 12:22 22345 13
  • Poziom 19  
    Witam,
    Zakupiłem używany pojazd tej marki, jednak nie nacieszyłem się nim za długoo..
    Podczas jazdy pojawia się przerywanie i zapala kontrolka "check engine" diagnostyka wykazala, że przepalona jedna żarowa. Ok przeżyjemy.
    Jednak na trasie powrotnej do domu (600km) podczas jazdy bez uprzedzenia zapaliły się wszystkie kontrolki i komputer wywalił po francusku AWARIA ELEKTRONIKI.
    Po odholowaniu na autoryzowany serwis stwierdzili zawilgocenie "przekaźnika pod akumulatorem", a na fakturze napisali "demontaż układu UPC" bo tak też im wskazał komputer no i dodatkowo brak przepływomierza co powoduje prawdopodobne zamulenie autka.
    Skasowali 250zł i niestety po 40min problem się powtórzył (choć wspominali o braku gwarancji i efektywności czyszczenia oraz suszenia).
    Gdzie znajdę tego UPC ? widzę, że na aukcjach występują różne, przy okazji przydałby się ten przepływomierz.
    Proszę o pomoc, oczywiście moduł dam zamontować mechanikowi, ale przydałoby się do niego dojechać - a na chwilę obecną nie odpala. Mogę pod akumulatorem rozłączyć wtyczki z modułu pod aku ?

    PS. chociaż dodam, że te przerywanie/niekiedy gaśnięcie silnika nastąpiło dopiero w ok 20min jazdy w późniejszym czasie następstwem było całkowite zgaśnięcie i ponowne wyrzucenie informacji o uszkodzeniu elektroniki (na szczęście ? już na placu..) 2 karty sprawdzane, w każdym wypadku włącza się wspomaganie kierownicy i wszystkie funkcje poza odpalaniem działają.
    Rocznik 2003
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 35  
    Wpisz sobie w allegro "renault UPC" i będziesz wiedział o jaki moduł chodzi.
    Ten serwis co skasował (i to jeszcze tyle!) a nie naprawił to partacze jakieś.
    Jedź ty najlepiej z autkiem do kogoś kto ma pojęcie i sprzęt...
  • Poziom 19  
    Już ogarnąłem temat. Otworzyłem maskę i wygrzebałem pod plastikiem.
    Zmylili mnie tym, że występuje on pod akumulatorem.
    Dodam, że serwis ten jest autoryzowanym Renault ;-) I jak się okazało nawet nie wyczyścili.
    Mimo wszystko już zamówiłem nowy moduł UPC (nie przekaznik jak go nazwali) za 350zł i będzie grało.. w sumie fabryczny i po czyszczeniu na razie chodzi, ale przede mną 600km trasy więc nie wiem czy tak ogarnę, ale do odważnych świat należy :) Myślcie, że na "podczyszczonym" powinno dać radę ?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 19  
    Ponownie zwracam się do grona specjalistów z pytaniem.
    Oczywiście trasę przejechałem, wymieniłem UPC, problem ustał lecz pojawił się na nowo i obecnie w innej formie, aktualnie wygląda to tak:

    Renault megane 2 1.5dci - elektronika

    (na lewym zegarze nic nie świeci)

    Oczywiście nie idzie odpalić i nie ma opcji bym dojechał na warsztat, zwykły diagnostyczny nie jest wykrywany, a Launch'a będe miał dopiero za tydzień.. Na początku słychać kilka "yy... yy.." deska wydaje z siebie podwójne bip'nięcie i po chwili słychać już tylko stały hałas spod maski "yyyyyy(...)". I na długo załącza się wentylator (wył. go odłączeniem + z UPC) BYć może jest to jakieś zwarcie, jednak w jaki sposób mogę sprawdzić to przebicie miernikiem badając kable w stosunku do masy ? Nie posiadam schematu kostek na UPC, podejrzewam kostkę PPH2 Brown po jej odłączeniu/podłączeniu dziwne dźwięki...
  • Poziom 36  
    Przede wszystkim Clip.
    UPC zamieniłeś na identyczny nr.?przy okazji przejrzyj to co zamontowane na + klemie.
  • Poziom 19  
    UPC jest identyczne tylko nowsze o 3 lata, jechałem na nim. Na starym identyczna sytuacja. Sprawdzę klemę i akumulator.
  • Poziom 36  
    QaDo napisał:
    Sprawdzę klemę i akumulator.

    I chwała Ci za to ,mi chodziło o moduł bezpieczników przy klemie.
  • Poziom 19  
    Akumulator naładowany, w sumie nawet bym wykluczył bo ładował się 2h i już full
    Rozumiem, że moduł ten znajduje się po środku - po między dwoma bezpiecznikami "CAL 2". Tylko teraz pytanko w jaki sposób go sprawdzić, podejrzewam, że przejście nie wystarczy ?
    Na razie wszystko jako, że trochę pordzewiałe zamoczyłem w wanience ultradzwiękowej. Co lepsze będzie do konserwacji - PR, olej silikonowy, olej wazelinowy czy po prostu czysta gęsta wazelinka ?

    a nie już widzę CAL2 to również bezpiecznik ale rozrusznika, w takim wypadku wszystkie rozmontowałem i mają przejście.
  • Poziom 32  
    QaDo napisał:
    Ponownie zwracam się do grona specjalistów z pytaniem.
    Oczywiście trasę przejechałem, wymieniłem UPC, problem ustał lecz pojawił się na nowo i obecnie w innej formie, aktualnie wygląda to tak:

    Renault megane 2 1.5dci - elektronika

    (na lewym zegarze nic nie świeci)

    Oczywiście nie idzie odpalić i nie ma opcji bym dojechał na warsztat, zwykły diagnostyczny nie jest wykrywany, a Launch'a będe miał dopiero za tydzień.. Na początku słychać kilka "yy... yy.." deska wydaje z siebie podwójne bip'nięcie i po chwili słychać już tylko stały hałas spod maski "yyyyyy(...)".


    Ja w sprawiem tych dźwięków. Nie słychać tam może "aaaaaa" albo " bb...bbb" :D

    Jaki tam masz silnik ? Masa na silniku głowna jest sprawna ?
    Czy podczas właczania zapłonu zaświeca się kontrolka świec żarowych ?
  • Poziom 19  
    Heh 1.5Dci,
    ale niezłe jaja, odpaliłem samochód.
    Jak się okazało to też nie wina akumulatora bo jego stan jest perfekcyjny, w środku dużo soczku i parametry prądu ok..
    Przypadkiem dotykając kabla słyszałem zwarcia, dotknąłem gołym palcem i przeleciała iskra, po poruszaniu i maksymalnym dokręceniu samochód bez problemu odpalił, co do dźwięków jakie wydawał było to bliżej nie określone pod "bbb....." i "yyy..." po prosu chciał a nie mógł hehe.

    Rozumiem ten kabelek to właśnie masa ? [pierwszy, największy wchodzacy w UPC] (on robił zwarcie)

    Renault megane 2 1.5dci - elektronika
  • Poziom 32  
    Pierwszy wchodzący do UPC ( ten przykręcony) to główny plus z akumulatora . Ten następny grubością na wsuwkę to też plus . A że iskrzyło przy ruszaniu, bo był duży pobór prądu.
  • Poziom 19  
    VIN
    Rocznik 2003, gdzie powinien znajdować się przepływomierz ? Nie mogę nigdzie znaleźć na niego miejsca, mechanicy nie mają pomysłu twierdzą, że widocznie nie ma, jednak ASO stwierdziło, że zamiast niego jest wstawiona tylko rura, kabelków nie widać.. Czy ktoś posiada mege z tego rocznika i w tym silniku ?
    wszystkie Filtry wymienione, łożyska, olej, rozrząd, sprzęgło, brakuje tylko przepływomierza.. Jeśli można prosiłbym o foto,/dokładne miejsce z oznaczeniem fabrycznym.
  • Poziom 36  
    Nie podajesz kodu silnika ,więc wrzuć zdjęcie obudowy filtra i rury.
  • Poziom 12  
    Sorki ze odgrzebuje ale mam problem z UPC, czy po przełożeniu trzeba go jakoś programować ?, czy będą działały karty i sterowanie zamkami z karty ?.

    Moderowany przez Przemo9826:

    Regulamin 3.1.19. (13) Zabronione jest publikowanie wpisów w dyskusjach archiwalnych. Kosz.