Weź do reki miernik i zrób tak:
-Odepnij kostkę od potencometru i po stronie wiązki przewodów do pinów 1 i 3 podepnij w woltomierz przy włączonym zapłonie. Powinno być ok.5V Jesli jest ok wyłaczamy zapłon.
-Teraz do styków potencjometru podłaczamy omomierz w nastepujący sposób:
- pin 2 i 3 przepustnica całkowicie zamknieta ok.595 Om
- pin 2 i 3 przepustnica całkowicie otwarta ok. 3570 Om
Teraz prosisz kogoś aby delikatnie naciskał na pedał gazu, a ty sprawdzasz czy wartość wyjściowa rośnie miarowo do maksimum czy sa tzw.dziury w jego zakresie pracy. Jesli prawidłowo i dokładnie wykonasz pomiary i nic nie będzie widać na mierniku to smiało można uznać , że potencometr jest sprawny. Natomiast nawet najmniejsza tzw. dziura czyli wiekszy przeskok dyskwalifikuje go z dalszej pracy Powodzenia