Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Omega b 2.0 16 v czujnik wału korbowego/czujnik wałka r.

07 Wrz 2010 17:01 17286 28
  • Poziom 8  
    Przepraszam za kolejny temat o czujnikach,ale ręce mi juz opadaja...
    Przeszukalem google w poszukiwaniu rozwiazania ,mimo iz watkow na ten temat jest dziesiatki nie znalazlem odpowiedzi na moj problem

    Od ponad tygodnia mam problem z moja omega b. 2.0 16v
    Auto za nic nie chce odpalic

    Po zczytaniu bledow na spinacz okazalo sie ze wywala 2 bledy zbyt niskie napiecie sondy lambda oraz blad czujnika wałkow rozrzadu
    Z tego co wiem mimo bledu sondy lambda auto powinno odpalic zabralem sie zatem za czujnik wałka rozrzadu.

    Czunik dzisiaj wymienilem - wczesniej sprawdzilem opornosc starego
    miał na pinach:
    1-2 = 12,3 om
    1-3 = 0,0 om
    2-3 = 0,0 om

    Wedlug informacji znalezionych w necie wzorcowy powinien miec

    1-2 ok 13 Om,
    1-3 ok 13 Om,
    2-3 ok 0,6- 1 Om

    Nowy czujnik ktory dzisiaj zalozylem mial:

    1-2 9,2 Om,
    1-3 9,8 Om,
    2-3 0,6 Om

    Po wymianie Omega nadal nie odpala ;/
    Moje przypuszczenia sa nastepujace:

    1. albo nowy czujnik jest do bani
    2. albo polecial rowniez czujnik wału korbowego mimo iż nie wywala jego błedu

    Czujnik wału z racji na ciezka wymiane jedynie zaizolowalem tasma
    Po wypieciu i zczytaniu bledow tak jak powinno pokazuje blad czujnika wału
    Dzisiaj jednak zmierzylem dodatkowo opornosc na wtyczce
    i wynosi dokladnie tak samo jak w starym czujniku rozrzadu:
    1-2 = 12,3 om
    1-3 = 0,0 om
    2-3 = 0,0 om

    z tego co wiem to wzorcowa powinna byc podobna jak w przypadku czujnika rozrzadu.
    A zatem wdg mnie przetarł sie kabel od czujnika gdzies na wysokosci kolektora.
    Nie chce jednak wyrzucac kasy w błoto na kolejne czujniki i wymiane.

    Bede wdzieczny za rady i sugestie.
  • SterControl
  • Poziom 30  
    Bez czujnika wałków też odpala tylko wkręca się do 4 tyś i wywala błąd, sprawdź czy jest iskra jeśli nie to do sprawdzenia moduł cewek a właściwie sterownie nim (chociaż jeszcze uszkodzonego elektrycznie modułu nie trafiłem) jeśli sterowanie ok, to przyjrzyj się czujnikowi wału, często twardnieje i pęka izolacja powodując zwarcie.
    pozdr
  • Poziom 8  
    przem27 napisał:
    Bez czujnika wałków też odpala tylko wkręca się do 4 tyś i wywala błąd, sprawdź czy jest iskra jeśli nie to do sprawdzenia moduł cewek a właściwie sterownie nim (chociaż jeszcze uszkodzonego elektrycznie modułu nie trafiłem) jeśli sterowanie ok, to przyjrzyj się czujnikowi wału, często twardnieje i pęka izolacja powodując zwarcie.
    pozdr


    izolacja na bank była przetarta
    zaizolowałem ile mogłem (słaby dostep)
    a mozesz mi powiedziec czy po zmierzonej przeze mnie opornosci czujnika wału mozna stwierdzic czy to w nim problem ?
    1-2 = 12,3 om
    1-3 = 0,0 om
    2-3 = 0,0 om
  • Moderator Samochody
    W tym roczniku może mieć Simtec 5.61 lub 5.65, ten drugi na wale ma czujnik halla więc nie bierz się za sprawdzanie czegokolwiek dopóki nie wiesz co sprawdzasz.
  • SterControl
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    miałem taki problem nieraz jeszcze lubiła sobie kichnąć i to czujnik obrotów wału
    partolił sprawe lecz wymiana na czujnik z białego pudełka nie pomogło musiałem zamówić z hella i działa do dziś (są chyba 2 rodzaje czujników)trzeba wiedzieć jaki masz orginalny
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Tam były dwa rodzaje czujników montowane, różnią się wtyczką, rezystancji nie pamiętam, musiał bym poszukać (mogę dopiero jutro) przy czym halla rezystancyjnie nie sprawdzisz.
    pozdr

    No, koledzy ubiegli:):)
  • Poziom 8  
    przem27 napisał:
    Tam były dwa rodzaje czujników montowane, różnią się wtyczką, rezystancji nie pamiętam, musiał bym poszukać (mogę dopiero jutro) przy czym halla rezystancyjnie nie sprawdzisz.
    pozdr

    No, koledzy ubiegli:):)


    dzieki za rady

    Mozecie mi jeszcze powiedziec czy jezeli wina lezy w przetartym kablu a sam czujnik jest ok ,to mozna go zreanimowac - wymienic sam kabel ?
    czy szkoda zachodu i mam juz szykowac kase na nowy czujnik?
  • Poziom 30  
    Jeśli do końca przewodu izolacja jest popękana to raczej nie zreanimujesz, jeśli tylko w środkowej części to może się udać, ale raczej szykuj sie na wymianę.
    pozdr
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Ta omega powinna odpalić z dwóch czujników lub z trudnościami z któregokolwiek górnego lub dolnego
    Trzeba sprawdzić czy jest iskra, czy przy kręceniu jest "potrzymanie" pompy paliwowej, to coś będzie wiadomo. Dalej kluczowanie wtryskiwaczy itp itd.
    Oczywiście pompa sprawdzona? - ciśnienie i wydatek.........
  • Poziom 8  
    autoas napisał:
    Ta omega powinna odpalić z dwóch czujników lub z trudnościami z któregokolwiek górnego lub dolnego
    Trzeba sprawdzić czy jest iskra, czy przy kręceniu jest "potrzymanie" pompy paliwowej, to coś będzie wiadomo. Dalej kluczowanie wtryskiwaczy itp itd.
    Oczywiście pompa sprawdzona? - ciśnienie i wydatek.........


    Dzieki wielkie za rady
    Pompa paliwa jest ok ,jutro sprawdze czy jest iskra,
    Co rozumiesz jako "potrzymania"?
    Trace powoli cierpliwosc , ale aktualnie nie mam nawet jak sciagnac auto do mechanika i jestem zdany na siebie ;/


    Dzisiaj z braku pomyslow kreciłem długo (czytalem ze przy padnietym jednym czujniku powinien wkoncu zalapac ) po 10 s wydawalo sie jakby chciał zaskoczyc ,ale "kichnal" tylko pare razy i koniec
    Objawy miał podobne jak przy odłaczonym całkowicie czujniku wału ,z tym ze gdy czujnik wału korbowego był całkowicie odłaczony "kichał" od razu

    Po całym tym odlaczaniu i podłaczaniu czujników zczytałem błedy ponownie i
    od teraz pokazuje równiez bład czujnika wału korbowego.
    Czyli sa 3 (niskie napiecie lambda ,czujnik rozrzadu , czujnik walu korbowego )

    Mozesz mi powiedziec czy po wymianie czujnika wałka rozrządu powinien zniknąc błąd czy trzeba go wykasowac ? w necie jedni pisza ze kasuje sie po 20 poprawnym odpaleniu inni ze po wymianie od razu
  • Poziom 42  
    I tak i tak, odłączanie akumulatora nie pomoże
  • Poziom 8  
    przem27 napisał:
    Tam były dwa rodzaje czujników montowane, różnią się wtyczką, rezystancji nie pamiętam, musiał bym poszukać (mogę dopiero jutro) przy czym halla rezystancyjnie nie sprawdzisz.
    pozdr

    No, koledzy ubiegli:):)


    mam simtec 56 20 NT
    Simtec jest 99 r
    omega zas z 96 ,czyli musiał byc juz wymieniany

    Jaki był pierwotnie nie wiem .Chyba ze to nie ma znaczenia bo przy wymianie trzeba wymienic rowniez czujnik ?
    Jezeli nie to jest jakis inny sposob na sprawdzenie z jakim czujnikiem mam doczynienia bez jego wyciagania?

    dzieki za pomoc
    pzdr
  • Poziom 30  
    raf999 napisał:

    Pompa paliwa jest ok ,jutro sprawdze czy jest iskra,


    pisałem przecież żeby sprawdzić iskrę bo najłatwiej, dekielek i już...

    raf999 napisał:

    Co rozumiesz jako "potrzymania"?

    czy podczas kręcenia jest wysterowywany przekaźnik pompy, led jest do tego niezastąpiony.
    raf999 napisał:

    Trace powoli cierpliwosc , ale aktualnie nie mam nawet jak sciagnac auto do mechanika i jestem zdany na siebie ;/

    Dzisiaj z braku pomyslow kreciłem długo (czytalem ze przy padnietym jednym czujniku powinien wkoncu zalapac ) po 10 s wydawalo sie jakby chciał zaskoczyc ,ale "kichnal" tylko pare razy i koniec
    Objawy miał podobne jak przy odłaczonym całkowicie czujniku wału ,z tym ze gdy czujnik wału korbowego był całkowicie odłaczony "kichał" od razu

    Po całym tym odlaczaniu i podłaczaniu czujników zczytałem błedy ponownie i
    od teraz pokazuje równiez bład czujnika wału korbowego.
    Czyli sa 3 (niskie napiecie lambda ,czujnik rozrzadu , czujnik walu korbowego )

    Mozesz mi powiedziec czy po wymianie czujnika wałka rozrządu powinien zniknąc błąd czy trzeba go wykasowac ? w necie jedni pisza ze kasuje sie po 20 poprawnym odpaleniu inni ze po wymianie od razu


    Kontrolka silnika gaśnie jeśli sterownik nie znajdzie błędów, natomiast kody usterek zostaja w pamięci sterownika chyba że przez najbliższe ileś testów(odpaleń) nie powtórzą się.
    Jeśli odłączysz czujnik to oczywiście wywali błąd, ale jeśli sterownik widzi np: jego rezystancję czyli obecność czujnika ale ten nie daje albo daje błędny sygnał który jest możliwy do uzyskania w przypadku normalnie pracującego silnika, wtedy błędu nie będzie bo sterownik będzie "myślał" że nie np nie kręci się wał więc po co podawać paliwo, albo wysterowywać cewki.
  • Poziom 8  
    odświeżam temat...

    omega stoi juz 3 tydzien ;/
    ma wymienione czujnik rozrzadu i walu

    odpala jedynie na siłe ( 10 sekund krecenia z gazem ) wydajac przy tym dzwieki jakby miala zaraz wyleciec w powietrze
    Mechanik nie ma juz pomysłow i każe mi ciagac złoma 40 km do speca od komputerów bo twierdzi ze simtec poleciał ...

    Ja jednak wcale nie jestem przekonany ze zwarcie na czujniku wału spowodowało uszkodzenie simteca.

    Błedy wywala nastepujace (czujnik wału oraz przepływomierz )
    wczesniej były : czujnik wału ,czujnik rozrzadu ,sonda lambda

    Gdy juz odpali silnik chodzi jakby nic mu nie dolegało ...
    Mechanik sprawdzał okablowanie i mówi ze jest ok

    Macie jakies sugestie zanim wywale kase w błoto i kupie komputer ?

    komputer to simtec 56 20 NT ( jest 99 r ,omega jest z 96 r. a zatem musiał juz wczesniej poleciec )
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Motronic napisał:
    Jak odpala po 10 sekundowym kręceniu to odpala tylko i wyłącznie z czujnka wałka.
    Co się tyczy czujnika wału to w simtecach były dwa typy:
    -fazowo-indukcyjny z modulacją częstotliwości
    -hallotronowy
    Łatwo się pomylić, gdyż są podobne do siebie.


    no tak to wyglada ,ale czujnik wału tez jest wymieniony ( po numerze GM wiec chyba nie moze byc pomyłki ?)

    czujnik zamontowany był starego typu czyli fazowo-indukcyjny.
    Nowy to zamiennik jednakze oporność ma taka jak powienien
  • Moderator Samochody
    Podaj ten numer, i numer ze sterownika.
  • Poziom 8  
    ociz napisał:
    Podaj ten numer, i numer ze sterownika.


    simtec: GM 90 492 433 / siemens 5wk9 071

    czujnik wału : GM 90458251/ SIEMENS 5WK90541 1
  • Moderator Samochody
    Czyli by się zgadzało tak jak piszesz. Simtec 56.1, czujnik indukcyjny. Tylko błęda małego zrobiłeś bo ten siemens to 5WK90541Z, "Z" nie "1" na końcu.
  • Poziom 8  
    ociz napisał:
    Czyli by się zgadzało tak jak piszesz. Simtec 56.1, czujnik indukcyjny. Tylko błęda małego zrobiłeś bo ten siemens to 5WK90541Z, "Z" nie "1" na końcu.


    sprawdzilem jeszcze raz ,na czujniku jest 1 nie Z ale to chyba nie ma wiekszego znaczenia

    Poradzicie mi co mam zrobic ?
    Zawierzyc mechanikowi i kupowac nowy simtec czy szukac nowego mechanika ?
    Moge we własnym zakresie jakos wykluczyc wine czujnika(opornosci ma ok) albo simteca ?
  • Poziom 42  
    Napisz jeśli wiesz, jaki masz teraz założony czujnik górny wałka rozrządu, halla czy indukcyjny (na tym drugim można zmierzyć oporność)
  • Poziom 8  
    autoas napisał:
    Napisz jeśli wiesz, jaki masz teraz założony czujnik górny wałka rozrządu, halla czy indukcyjny (na tym drugim można zmierzyć oporność)


    tez indukcyjny
    1-2 9,2 Om,
    1-3 9,8 Om,
    2-3 0,6 Om

    Czyli w omie padły naraz obydwa czujniki
    Obydwa sa juz wymienione złom zmienił sie z nieodpalającego na odpalający z wielkim trudem
    Jaka jest szansa ze padlo w tym samym czasie cos jeszcze ?;/ znajac moje szczescie ostatnio chyba duza...
  • Poziom 42  
    Muszę przyznać że jest trochę niezrozumiałych rzeczy, komputer 99' samochód 96' to dlaczego czujniki indukcyjne?
  • Poziom 8  
    autoas napisał:
    Muszę przyznać że jest trochę niezrozumiałych rzeczy, komputer 99' samochód 96' to dlaczego czujniki indukcyjne?


    szczerze nie mam pojecia co sie z samochodem działo miedzy 96 a 2008
    mam go od dwóch lat i do dzisiaj nie było z nim wiekszych problemow

    jezeli to cos wyjasni widac ze wtyczka od czujnika wałka rozrządu była zmieniana ( jest ta z zaokrąglonym wejsciem ) i taki też był czujnik rorządu ,być może wymienili ja przy zmianie simteca ,ale tego nie wiem

    numer czujnika rozrządu SIEMENS 5WK90552
  • Poziom 12  
    Witam
    Mam ten sam problem co raf999. Omega 2.0 16v ciężko odpala (ledwo co) ma słabą moc (150tys na gazie). Wymieniłem czujnik wału i nic sie nie zmieniło, więc postanowiłem kupić anglika i zmienić silnik. Tak tez zrobiłem. Anglik 2000r silnik chodził jak pszczółka. Wymieniłem wraz z całym osprzętem, czujnikami, sondą itd. Złożyłem odpalam silnik a tu to samo. I ręce mi opadły. Dziś już nie zdążyłem ale jutro wymienię jeszcze komputer (ECU) i mam takie pytanko: Czy przy wymianie sterownika trzeba wymienić stacyjkę czy tylko zamienić kostkę immo z kluczyka ??
  • Poziom 30  
    Stacyjkę możesz zostawić, jak również "pestkę", immo zaszyte jest oddzielnie więc nie ma potrzeby.
    pozdr
  • Poziom 12  
    Omega zrobione lecz po paru przejściach. Anglik był 2000r wiec czujniki miał nowsze dlatego nie paliła. Po wymianie czujników (oryginały siemens starego typu) zaczęła dobrze palić lecz nie miała mocy i paliła 30l/100km Sprawdziłem iskrę a tu na dwóch cylindrach nie ma iskry, wymieniłem aparat zapłonowy na stary i auto chula jak złe. Znakiem tego aparat w angliku też był nowego typu.
    Nawiązując do kompa to przełożyłem go od nowszej bryki wraz z pestką i odbiornikiem lecz nie dawał oznak zycia.
  • Poziom 2  
    ja też mam problem z moja omegą , wymieniłem czujnik wałków , a czujniki walu już trzy , a co najlepsze że przecież bez czujnika walka powinna odpalić , a tu nie ma iskry , ewenementem jest to , że jak podepnę czujnik z astry 2 1.8 16v , luzem na silniku to jest iskra , o co chodzi może ktoś potrafi mi powiedzieć , bo już majątek wydałem na czujniki położenia walu , pomocy !!! szlak mnie trafia:!:
  • Poziom 15  
    Ja opisze problem z którym sobie własnie poradziłem czujniki halla wału oraz wałka nowe firmy TOPRAN auto martwe. Czujniki wymienione na VDO auto Martwe co ciekawe błędy zniknęły . wywaliłem instalacje i podpiąłem się bezpośrednio do kompa i auto wstało , przewody wywalone sprawdzone i zonk znaleziony brak przejścia.