Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra g jak wyłączyć pompę paliwa.

07 Wrz 2010 17:15 5859 17
  • Poziom 20  
    Moje autko Astra G 1999 r silnik x18xe1.
    W sobotę zaparkowałem po jeździe a dziś nie odpaliłem. Po włączeniu zapłonu zauważyłem że nie słychać pompy. Sprawdziłem przekaźnik pompy, przekaźnik nie załącza się.Okazało się że nie ma masy na pinie 86 przekaźnika. Po podaniu masy na krótko przekaźnik podaje napięcie na pompę ale pompa nadal nie pracuje. Na wtyczce pompy jest wówczas napięcie. Mam pytanie czy to tylko uszkodzona pompa czy jeszcze coś. Dlaczego brak masy na przekaźniku.Czyta ta masa jest na stałe czy jest podawana w czasie kręcenia.
    Dodam jeszcze że ciśnienia benzyny brak.
    Proszę o pomoc.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Masa idzie ze sterownika silnika jak kręci. Wyciągaj pompę, i nie przestrasz się jak będzie roztopiona, normalka jak się jeździ z niskim poziomem paliwa.
  • Poziom 20  
    Dzięki ociz za odpowiedź.
    W tej sytuacji mam pytanie , czy jestem wstanie sam wymienić pompę. Zaglądałem do pompy ale są tam dziwne złączki węży paliwowych i nie wiem jak je rozłączyć. Mam książkę ale tam podają nr przyrządu. Czy jest inny sposób ?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Jeśli są metalowe to rozpiąć np małym śrubokrętem później ładnie się je spina z powrotem, jeśli plastilowe to z dwóch stron ścisnąć i schodzą, wypiąć wtyczkę, później już "tylko" duży pierścień przekręcić i pompa nasza:) zasilanie tam jest na stałe po bezpieczniku, sterowanie masą podczas kręcenia i pracy silnika.
    pozdr
  • Poziom 20  
    przem27 napisał:
    Jeśli są metalowe to rozpiąć np małym śrubokrętem później ładnie się je spina z powrotem, jeśli plastilowe to z dwóch stron ścisnąć i schodzą, wypiąć wtyczkę, później już "tylko" duży pierścień przekręcić i pompa nasza:) zasilanie tam jest na stałe po bezpieczniku, sterowanie masą podczas kręcenia i pracy silnika.
    pozdr


    Patrzyłem, są tam takie plastikowe złączki. Spróbuję odpiąć. Dzięki.
  • Poziom 20  
    Witam jeszcze raz.
    Pompa wymieniona dzięki podpowiedziom kolegom ociz i przem27.
    Niestety, stać mnie było tylko na chińską podróbkę, a ponieważ mam LPG, pomyślałem sobie że mógłbym odłączać pompę.
    Czy wie ktoś, gdzie dochodzi kabel zasilający pompę w przedziale silnika?
    Byłbym wdzięczny za podpowiedzi.
    Ps.
    Zmieniłem tytuł na odpowiedniejszy.
  • Poziom 30  
    W przedziale silnika to go raczej nie znajdziesz, prędzej w wiązce w progu, przy czym raczej nie wskazane jest wyłączanie pompy bo uśmiercisz wtryskiwacze, paliwo które krązy, chłodzi listwę i wtryskiwacze więc raczej nie warto, lepiej nalać chociaż połowę zbiornika i niech sobie chodzi:) ale to Twoje auto więc zrobisz co chcesz.
    pozdr
  • Poziom 23  
    Przewód zasilający pompę dochodzi do skrzynki przekażników a dokładnie do przekażnika tego różowego,kolor przewodu to czerwony z niebieskim paskiem.
  • Poziom 30  
    No mówię przecież że idzie w progu do pompy, czerwono-czarny ale mogę się mylić bo z pamięci:)
    pozdr
  • Poziom 14  
    A ja mówię Tobie NIE ROZŁĄCZAJ - będzie taniej!!!!!!!!!
  • Poziom 20  
    Witam
    Zrobiłem dzisiaj sekcję zwłok pompy.
    Diagnoza: zawieszona jedna szczotka. Pompa wypełniona benzyną.
    Myślę że rozłączanie pompy nie powinno jej zaszkodzić. Problemem może tylko być, szybki powrót z gazu na benzynę. Muszę jeszcze sprawdzić jak długo utrzymuje się ciśnienie po wyłączeniu pompy.
    Co do chłodzenia wtryskiwaczy, to benzyna w moim silniku x18xe1, nie krąży przez listwę wtryskiwaczy. Do listwy dochodzi jeden przewód paliwowy.
  • Poziom 15  
    Tak Jak wyżej napisano-tnij czerwony z niebieskim paskiem w instalacji progu, najlepiej użyj przekaźnika.
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich
    RS07 mam pytanie jak w końcu rozwiązałeś sprawe odłanczania pompy paliwa
    przeciołeś ten przewód? Ja próbowałem go przeciąć tuż za przekażnikiem pompy pod maską ( a ciołem czerwony z niebieskim paskiem ) ale wtedy łapie błędy. Pozdrawiam.
  • Poziom 30  
    Bo odcinasz zasilanie wtryskiwaczy, było o tym....
    pozdr
  • Poziom 20  
    Witaj bercik1
    Na razie zrezygnowałem z odcięcia pompy bo nie mogłem się dostać do przewodów w progu. Próbowałem z demontować plastikowe osłony progu ale trzeba wymontować fotel i na to nie miałem czasu. Z prawej strony taki trójkątny element z przodu łatwo się wyjmuje, a z lewej przeszkadza dźwignia otwierania maski. Może na wiosnę jeszcze raz spróbuję.