Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skuter Motowell przepala wszystkie żarówki

nelik1987 07 Sep 2010 20:11 12029 9
  • #1
    nelik1987
    Level 31  
    Witam chodzi o skuter Motowell Magnet City.
    Skuter przepala wszystkie żarówki po dodaniu gazu.
    Odłączyłem akumulator i na przewodach pojawia się napięcie 12V przy normalnej pracy a jak doda się gazu pojawia się ponad 30V.
    Podłączyłem oscyloskop i otrzymałem przebieg prostokątny o wypełnieniu około 75-80%.
    Stwierdziłem, że to regulator napięcia. Wymieniłem i dalej to samo.
    Co może być przyczyną? tak dużego napięcia?
  • #3
    Ricardo Picardo
    Level 11  
    Akumulator nie ma nic wspólnego ze swiatłami!. W małych silnikach z tzw. magnetem są to z reguły rozdzielone obwody. Regulatory pracuja w układzie równoległym. Padł Ci regulator i tyle. Kup nowy lub zrób sobie sam. Na pewno sobie poradzisz. Jednak najpierw znajdź lub odtwórz sobie schemat instalacji, aby rozpoznać układ cewek.
  • #4
    iq84
    Level 14  
    jeśli wymieniłeś regulator napięcia to sprawdź jeszcze raz napięcie przy obciążeniu żarówkami przy wolnych obrotach , a było coś grzebane w instalacji przez kogoś wcześniej ,czy to się tak samo zrobiło ? ja koledze też taką wadę usmołem( to był inny skuter niż Twój) ,zrobiłem mu nowy regulator ograniczenia napięcia przy zwiększonych obrotach silnika i działa wyśmienicie.
  • #5
    Jasiu 57
    Level 1  
    Witaj
    posprawdzaj dokładnie połączenia uzwojenia magneta od zacisków
    prostownika (regulatora) jak i punkty lutownicze magneta.
  • #6
    motomaniek10
    Level 10  
    Miałem taki sam przypadek w Vespie ET 250. Poluzowana była śrubka mocująca regulator a na niej był kabel od masy. Dokręciłem i wszystko gra.
  • #9
    Ibuprom
    Level 26  
    30V? A akumulator sprawny? Teoretycznie akumulator powinien być niejako "stabilizatorem" napięcia w instalacji i nie dopuszczać do jego wzrostu pow. 15V. Sprawdź dokładnie podłączenie akumulatora + sam akumulator.
  • #10
    nelik1987
    Level 31  
    Sprawa rozwiązana !

    Rozkręciliśmy cały skuter, badałem po kolei wszystkie przewody. Udało się znaleźć wiązkę idącą od alternatora do regulatora. Sprawdziłem połączenia i wszystko było OK. Przewodziły 3 przewody. Zacząłem szukać dalej i nic nie znalazłem. Na szczęście jeszcze raz sprawdziłem przewody od alternatora do regulatora i okazało się ze tym razem jeden nie przewodzi. Rozciąłem izolację i metodą dzielenia na pół szukałem uszkodzenia przewodu. Na szczęście znalazłem dość szybko usterkę. Okazało się że konektor został źle założony w fabryce! Ktoś zacisnął metalowy konektor bezpośrednio na przewód na izolacje bez jej zdejmowania ! Blaszki konektora przebiły izolację, ale nie zawsze łączyły. Po odizolowaniu przewodu i założeniu końcówki na nowo wszystko wróciło do normy. Żarówki nie palą się !!

    Dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązaniu tego problemu