Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra classic F - blokujący auto alarm podczas jazdy,pomocy

sokoleokoo2 08 Sep 2010 09:21 3241 12
  • #1
    sokoleokoo2
    Level 22  
    Koledzy auto to astra f z 99r z 1,6 bez lpg, na cewce. Posiada Autoalarm (fabrycznych nie było) tylko montowany w salonie.

    Problem jest taki że wyłącza auto podczas jazdy, w instrukcji nic nie ma, nie wiem jakiej marki jest alarm, centralki nie mogę znaleźć. Przegrzebałem wszystkie styki, złącza, w komorze silnika wszystko ok, bezpieczniki, przewody ok. Jedynie dodałem nową antenkę ale ona chyba tego nie robi.

    Diodka alarmu miga 24/h 2 razy szybko 1 wolno i tak wkoło Macieju.

    Akumulator sprawdzony - wszystko jest w porządku - odłączenie go na 24h nic nie dało.

    Przesyłam zdjęcia kluczyka, pilota i malutkiego kluczyk (chyba do unieruchomienia alarmu)

    Proszę o pomoc w wyłączeniu tego alarmu, a najlepiej podaniu miejsca w którym może być zamontowana centralka, oraz od czego jest ten kluczyk - jeżeli od alarmu to gdzie jest dziurka do niego. I właściwie co to jest za alarm - jakiej firmy ?



    Aha i po co jest ta diodka i ten przycisk na kluczyku ?


    http://a.imageshack.us/img27/2017/hpim1154c.jpg[/img:1b52d09c6f]
    By [URL=http://profile.imageshack.us/user/sokoleokoo2]sokoleokoo2
    at 2010-09-08


    http://a.imageshack.us/img295/9877/hpim1153.jpg[/img:1b52d09c6f]
    By [URL=http://profile.imageshack.us/user/sokoleokoo2]sokoleokoo2
    at 2010-09-08

    http://a.imageshack.us/img834/5150/hpim1157z.jpg[/img:1b52d09c6f]
    By [URL=http://profile.imageshack.us/user/sokoleokoo2]sokoleokoo2
    at 2010-09-08

    http://a.imageshack.us/img291/701/hpim1155c.jpg[/img:1b52d09c6f]
    By [URL=http://profile.imageshack.us/user/sokoleokoo2]sokoleokoo2
    at 2010-09-08

    http://a.imageshack.us/img409/9877/hpim1153.jpg[/img:1b52d09c6f]
    By [URL=http://profile.imageshack.us/user/sokoleokoo2]sokoleokoo2
    at 2010-09-08

    http://a.imageshack.us/img828/9024/71540252.jpg[/img:1b52d09c6f]
    By [URL=http://profile.imageshack.us/user/sokoleokoo2]sokoleokoo2
    at 2010-09-07]Link[/url]
  • #2
    przemo_1987
    Level 14  
    Dioda i przycisk w kluczyku to poprostu światełko jak jest ciemno żeby nierysować auta:) a co do alarmu pilot wygląda jak jakiś alarm uniwersalny tak że wątpie że ktokolwiek powie Ci co to za alarm, a centralkę alarmową zacznij szukać blisko kolumny kierowniczej lub w boczku od strony kierowcy, najlepiej znajdz syrenke alarmową i szukaj po kablu.
  • #3
    miki1406
    Level 13  
    Albo sprawdź za zegarami... Generalnie śmierdzi mi to chinolem. ten alarm. Co do diody to kolega dobrze pisze... To po prostu lampka. Nigdy nie świeci bo masz baterie padniętą :-)
  • #4
    sokoleokoo2
    Level 22  
    Kluczyk wczoraj rozebrałem i faktycznie bateryjka łączy się tylko z diodką - więc nie ma sensu ruszać.

    Głośniczek znaleziony, i wygląda na to że wchodzi gdzieś w okolicy zegary/bezpieczniki - szukałem z latareczką ale nic nie ma musi być pod plastykami.

    Aha jak myślicie ten mały kluczyk jest do unieruchomienia alarmu ?
  • #5
    ekka
    Level 17  
    Kolego patrząc na pilota wygląda to na jeden z najtańszych alarmów i siłą rzeczy centralka musi być ja spotkałem się z centralkami nad pedałami, za skrzynką bezpieczników, na słupku lewym,za licznikiem poszukaj w tych miejscach,
    patrząc na kluczyk wygląda on jak kluczyki do syrenek aktywnych,chociaż też firma FOX wypuściła autoalarm który centralkę ma w syrence aktywnej.
    Nawet jeśli znajdziesz to wszystko to przed całym usunięciem centralki zlokalizuj blokady które są do niej podłączone
    Powodzenia
  • #6
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Jeżeli samo znalezienie centralki stanowi dla Ciebie problem, to zastanów się co zrobisz, gdy ją w końcu odszukasz.
    Będzie kolejnych 10 postów i zdjęć, które i tak nic nie dadzą.
    Jedź do warsztatu i zleć naprawę lub demontaż tego alarmu.
    Blokowanie zapłonu w czasie jazdy jest bardzo niebezpieczne - nie eksperymentuj!

    Centralkę znajdziesz na drugim końcu przewodu z diody LED.
  • #7
    sokoleokoo2
    Level 22  
    @CameR

    Wiesz miałem już 3 auta i centralka zawsze była w komorze silnika. Tu jest inaczej. Wole się zapytać niż rozebrać pół auta zanim znajdę bo ktoś może już to przerabiał.
    W Palio miałem podobnie tylko że tam podczas jazdy wył - ale nie odcinał zapłonu. Wystarczyło rozbroić alarm przez włożenie do centralki kluczyka i przekręcenie go - problem znikną. Po kilku dniach go włączyłem i problem nigdy więcej się nie pojawił. Tu może być podobnie dla tego pytam.
    A co do diody to nie powinieneś tego pisać ze zwykłej przyzwoitości bo jest to wiadome.
  • #8
    przemo_1987
    Level 14  
    Kolego sokoleokoo2 powiem Ci tak że tylko pseudo mechaniko-elektrycy montują centralke w komorze silnika:) ale do rzeczy jeśli Ci się uda zlokalizować centralkę to rozepnij zasilanie z niej i odpal auto ieśli niebędzie chciało odpalić lepiej jedz do elektryka z tym bo trzeba szukać gdzie jest rozpięcie instalacji, usunąć stycznik i połączyć wszystko jak w orginale:)
  • #9
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    sokoleokoo2 wrote:
    (...)
    A co do diody to nie powinieneś tego pisać ze zwykłej przyzwoitości bo jest to wiadome.(...)

    Skoro nie doceniam Twoich umiejętności i wiedzy a moja podpowiedź jest dla Ciebie zbędna i oczywista, to po co pytasz?
    Przecież nie ma stałego miejsca montażu centrali alarmu. Po co komu wtedy taki alarm - jeżeli wszyscy będą wiedzieć gdzie go znaleźć.

    Widziałem w życiu kilka samochodów z zamontowanym alarmem i poza alarmami typu "compact" (zintegrowany z syrenką) nigdy nikt nie montuje centrali w komorze silnika. 90% central nie jest hermetyczna i muszą być instalowane w suchym miejscu.
  • #10
    Autoalarm1
    Level 14  
    Włącz i wyłącz alarm i słuchaj gdzie w środku tyka przekaźnik w centralce tak możesz znależć ten alarm. Centralka może być wszędzie(w środku) Gdy zakłada ktoś alarm chodzi oto by centralka była jak najdalej schowana by złodziej nie mógł się do niej dostać.

    Pozdrawiam Paweł.
  • #11
    sokoleokoo2
    Level 22  
    Koledzy znalazłem prosty sposób - przynajmniej działa.
    Wyłączam aku na noc, podłączam - dioda pali się non stop. Ale autko dział, alarm się nie włącza, wszystko jest ok. Przy najmniej na razie. Bo zdjęcie całej tapicerki i szukanie tego pod blokiem - szkoda gadać.

    Na razie pojeżdżę tak jak jest. Tylko na noc będę odł. aku - bo go szkoda. Jak i po tym zacznie wariować to pojadę do rodziców na działkę rozbiorę deskę, i przejrzę kabel po kablu. I jak znam życie będzie to jakaś pierdoła. Podejrzewam blacharzy jak malowali auto coś źle poskładali i teraz dochodź !!
  • #12
    bratan1
    Level 10  
    Witam. Mam opla astrę F z 92 roku 1.6 ale mniejsza z tym. Mam alarm z zamkiem zalożony To wszystko było zrobione przed kupnem auta. Zauważyłem kilka rzeczy, a mianowicie:
    1. Jeżeli nie rozbroję alarmu to nie odpalę samochodu ( czyli działa jak odcięcie)
    2. Jeżeli po otwarciu z pilota samochodu po 10 sekundach nie otworzę przednich drzwi to samochód sam się zamknie i i następuje uzbrajanie alarmu. Jeżeli otworzę w tym czasie bagażnik albo tylko tylne drzwi to samochód się zmknie, bo te drzwi nie są podłączone do centralki i też nie zaświeca mi się lampka na suficie ( myślę że po chwili grzebania bym to zrobił ale nie chcę mi się) Jeżeli otworzę prawe lub lewe drzwi z przodu to mogę spokojnie wychodzić z samochodu bo on się NIE zamknie! Bo te drzwi SĄ podłączone do centralki.
    Mam jeszcze parę bajerów zrobionych związanych z alarmem ale myślę że nie muszę o tym opowiadać.

    A więc spróbuj po otwarciu z pilota pootwierać wszystkie drzwi i zobaczyć czy zgaśnie ci. Może tobie nie działa ten przycisk przy twoich drzwiach (kierowcy)
  • #13
    sokoleokoo2
    Level 22  
    Problem rozwiązany 5 godzin wywalałem tapicerkę, okazało się że w złączce przewód 1 się poluzował i trza było "śrubełkiem" dokręcić.

    Aha zwykłe dokręcenie nic nie dało, trzeba było zostawić alarm z podpinanymi przewodami, u mnie leżał koło 18 h i starczyło, po skręceniu problem zniknął.

    Fajnie że dałem rade sam bo fachowcy wzięli by pewnie ze 300 zł. I diabli wiedzą co by jeszcze uszkodzili.
    PS swoją Asię sprzedałem - szukam czegoś trwalszego.