Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wielozawór LPG problem

o-w-c-a 08 Wrz 2010 11:42 2039 1
  • #1 08 Wrz 2010 11:42
    o-w-c-a
    Poziom 13  

    Witam.

    Z tego co przeglądałem pojawiały się tematy w zakresie nie odbijania wielozaworu przy tankowaniu.

    W praktyce w moim przypadku faktycznie coś się popsuło w wielozaworze - jeszcze jakiś rok temu działało wszystko ok, ale samochód stał od roku i teraz przy tankowaniu nie ma charakterystycznego dźwięku.

    Zbiornik jest Stayko (czy jak się to pisze), a całą instalację gazową zakładałem sam jakieś 2lata temu.
    Po wspomnianym roku stania jakiś miesiąc temu stwierdziłem problem z wielozaworem na stacji (rzadko kiedy tankuje do pełna więc nie wiedziałem) i w czasie tankowania po prostu pompa na stacji zaczęła zwalniać i cyferki dużo wolniej leciały ale nie pojawił się charakterystyczny dźwięk i gość wyłączył pompę mówiąc że się spali i że zawór chyba mi się zaciął. W praktyce weszło jakieś 38l gazu a jeszcze trochę w niej było (jakieś 4l) a z tego co kojarzę ona jest ok 50l czy 55l (w kole zapasowym). Dla testu na innej stacji następnym razem chciałem też zatankować do pełna żeby wykluczyć że coś z tamtą stacją było nie tak - ale też nie odbiło.

    Żeby nie było problemu i w celu uniknięcia wybuchu zawsze po takim tankowaniu przejeżdżałem ok 100km żeby spalić ew nadmiar gazu i żeby był ten zapas przynajmniej 20% w butli na rozprężanie gazu (szczególnie że w tym okresie panowały mega upały).
    Teraz profilaktycznie tankuję butlę do połowy jej pojemności (ze wskazaniem licznika zawsze ok 20l).

    Co ciekawe wskaźnik na butli działa prawidłowo i faktycznie gdy jest 0 auto przestaje jechać, a chwile przed 0 już czuć braki pod nogą. W trakcie tych tankowań wskaźnik wskazywał max zaraz po tankowaniu (na końcu zielonego pola), po chwili od odłączenia pistoletu wskakiwał na takie pole 2mm białego koloru, a jeszcze zostaje ok 5mm pola czerwonego - cały wskaźnik ma 4 podziałki po ok 5mm zielonego pola, białe pole i czerwone.

    Zastanawia mnie brak dźwięku odbijania na koniec, ale jak czytałem ew trzeba odkręcić wielozawór i wyczyścić go - jednak mój jest starego typu (bez elektrozaworu zintegrowanego - mam dodatkowy zaraz przy butli). Martwi mnie też fakt czy to nie jest powiązane i czy da się sprawdzić czy to tylko odbijanie się zepsuło czy działają pozostałe jego funkcje - tzn upuszczenie ciśnienia (zawór bezpieczeństwa) i zabezpieczenie w przypadku złamania rurki (że tam niby przy wypływie ponad 6l/s czy jakoś tak powinno odciąć) - bo żebym się nie zdziwił przy jakiejś stłuczce...
    Dodatkowo butla już ma więcej jak 10lat i nawet nie mam już do niej papierów.


    Czekam na info jak to wszystko posprawdzać, a wolałbym zminimalizować koszty (nie chciałbym wymieniać bo auto już dość wiekowe jest).

    Z góry dzięki za pomocne info.
    Pozdrawiam

  • #2 15 Cze 2015 14:10
    o-w-c-a
    Poziom 13  

    Butla była wymieniona z racji wieku. Auto o ile mi wiadomo jeździ do dziś.

    Zamykam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME