Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie działa Stroboskop FLASH FL-1500 DMX

igrekaero 08 Wrz 2010 13:00 4098 16
  • #1 08 Wrz 2010 13:00
    igrekaero
    Poziom 8  

    jak w temacie....
    kolega przestawil go z 75% mozy na 100% i dal na maxa drastycznie. poczatkowe myslenie zjaral sie palnik niestety to cos powazniejszego po wymianie strobo dalej nie blyska ale slychac cykanie. Oddalismy go do jakiegos elektronika facet mowi ze nie ma czasu za bardzo ale jak znajdzie chwile to zobaczy co i jak ale mowi ze to chinczyki robili i nie wiadomo czy da sie to naprawic. Wie ktos w czym tkwi problem? jak to naprawic? moze jakis schemat dla tego speca? z gory dziekuje za pomoc:)

    0 16
  • #2 08 Wrz 2010 17:27
    l3sz3k
    Poziom 18  

    igrekaero napisał:
    Oddalismy go do jakiegos elektronika facet mowi ze nie ma czasu za bardzo ale jak znajdzie chwile to zobaczy co i jak ale mowi ze to chinczyki robili i nie wiadomo czy da sie to naprawic. Wie ktos w czym tkwi problem?

    W elektroniku do którego oddaliście sprzęt do naprawy.
    Najlepiej zwalić winę na chińczyków. Oddaj to komuś innemu.

    0
  • #3 22 Wrz 2010 10:17
    igrekaero
    Poziom 8  

    Już oddaliśmy do innego speca czekamy na odpowiedz z jego oględzin.

    0
  • #4 02 Paź 2010 11:47
    igrekaero
    Poziom 8  

    Witam,
    Nic nowego w tym temacie się nie dowiedziałem, sprzęt sprawdzony miernikami z każdej strony problemu nie widać. Jeszcze raz proszę o pomoc.

    0
  • #5 14 Sty 2011 18:10
    chengerG
    Poziom 16  

    Witam mam podobny problem.
    Grałem kiedyś na imprezie i po dłuższej pracy stroboskop przestał działać tylko świeci się w nim czerwona dioda.
    Bywało tak wcześniej, że w czasie pracy robił się czerwony palnik (żarzył się) i nie było błysków ( coś podobnego gdy żarówka ma za małe napięcie ) ale po wyłączeniu napięcia chodził poprawnie.
    Mam drugi stroboskop innej firmy i nie ma w nim problemów z długą ciągłą pracą.
    Podłączałem inny palnik od tego dobrego (też 1500 W) ale to nie wina palnika ;/

    Ktoś wie w czym tkwi problem ??
    Wiem że odkopuje temat ale nie chciałem zakładać nowego

    0
  • #6 29 Sty 2011 12:29
    igrekaero
    Poziom 8  

    Siema naszego nie naprawiliśmy sprzedaliśmy na allegro jako uszkodzony bo nie mieliśmy faktury żeby oddać na gwarancje:/ kupiliśmy inny oślepiacz okazał się nie sprawny, następny też jakaś lipa aż w końcu powróciliśmy do marki i modelu na którym zaczynaliśmy. Zauważyłem przy nowym FLASH'u że niekiedy nie załącza się strobo ale po ponownym odłączeniu zasilania i włączeniu zaczyna błyskać. Nic tylko czekać aż znowu się zepsuje i oddać na gwarancje jak jeszcze będzie:) bo latać po magikach którzy rozkładają ręce to strata czasu.

    0
  • #7 27 Lut 2011 13:57
    padzior
    Poziom 9  

    Ja ostatnio naprawiałem stroboskop FL-1500DMX i taki w nim banał ze wszystko jest sprawne lecz nie do końca uszkodzeniu uległ transformator
    impulsowy ma zwarcie w uzwojeniu pierwotnym.

    0
  • #8 27 Lut 2011 14:35
    MuNiO
    Poziom 26  

    Transformator impulsowany jest wyzwalany opto-tyrystorem TLP541 ?

    0
  • #9 27 Lut 2011 23:42
    padzior
    Poziom 9  

    jest moc3021 który steruje tyrystorem BT169

    0
  • #10 14 Kwi 2011 20:07
    lishy
    Poziom 10  

    U mnie poleciał właśnie ten impulsowy transformator. Może ktoś wie jaki to model ma być ? bo na moim totalnie nic nie pisze ... :/

    0
  • #11 14 Kwi 2011 20:19
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Podstaw któryś z dostępnych na rynku i sprawdź, co się będzie działo.

    0
  • #12 14 Kwi 2011 22:07
    chengerG
    Poziom 16  

    A miga u was też ta czerwona dioda ??

    0
  • #13 16 Kwi 2011 03:38
    lishy
    Poziom 10  

    próbowałem dobrac jakis zamienik. .... w sklepach powiedzieli ze ciezko...bo nie wiedzą co dać zeby było podobne.

    schemat nie moge dorwać ...nigdzie nie ma.
    Generalnie nie wiem co robić. Jeżeli ktos ma taki stroboskop to prosiłbym o sprawdzenie czy pisze na tym trafie coś :/

    0
  • #14 21 Kwi 2011 23:41
    padzior
    Poziom 9  

    Wystarczy wstawić jakiś transformatorek który jest pod ręka i będzie to działać a jak długo to się okaże. Bo na płytce nie pisze jaki to ma być transformatorek na nim samym tez nic nie ma.

    0
  • #15 19 Wrz 2011 14:09
    maciofeles
    Poziom 9  

    tez mam ten strobo tez nie działa tylko miga czerwona dioda i nic...

    0
  • #16 10 Sty 2012 22:00
    speed_eyeball
    Poziom 2  

    Mam podobny problem. Strobo chodził do końca imprezy a na drugi dzień już nie działał.
    Wymieniłem palnik na nowy, czerwona dioda mruga, ale nie ma wyładowania i charakterystycznego cykania.
    Czy oprócz trafo impulsowego mogło coś jeszcze uszkodzić?

    0
  • #17 11 Sty 2012 01:50
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    a ile to sprawdzić? Miernik, oscyloskop i po chwili wiadomo. No, trzeba coś wiedzieć i myśleć...

    0