Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Calibra 2.0 8V ciągle pracuje pompa paliwa

street 08 Wrz 2010 16:26 2231 11
  • #1 08 Wrz 2010 16:26
    street
    Poziom 10  

    Witam, mam problem z Calibrą. Ciągle pracuje pompa paliwa a po włączeniu zapłonu pompa sie zatrzymuje i nie daje sie uruchomić silnika. Po wyłączeniu zapłonu pompa zaczyna pracować.
    Po podłączeniu pompy do prostownika silnik odpala. Wymieniona kostka stacyjki ale nic to nie dało.
    Stawiam na przekaźnik pompy ale, czy zatrzymywała by sie ona w tym wypadku po włączeniu zapłonu?

    Pozdrawiam
    Krzysiek

    0 11
  • #2 08 Wrz 2010 17:29
    barteqqq
    Poziom 21  

    coś masz źle podłączone bo pompa powinna ruszyć dopiero po włączeniu zapłonu a nie przed. Czyli pompa powinna działać po podaniu +12 V po przekręceniu kluczyka.

    0
  • #3 08 Wrz 2010 17:37
    street
    Poziom 10  

    Usterka nastąpiła nagle, nie było grzebane w instalacji. Któregoś dnia po wyłączeniu zapłonu pompa sie nie wyłączyła i teraz takie cyrki. Zdjęcie klemy ją dopiero zatrzymało. Gdyby sie nie wyłączała po zapłonie to bym jakieś zwarcie obstawiał a w tym wypadku nie wiem co jej może być :|

    0
  • #4 08 Wrz 2010 17:53
    barteqqq
    Poziom 21  

    czuli jakimś cudem cały czas ma na sobie +12 V. na początek przeleć przewody i zobacz czy są OK - jak tak to wina samej pompy, ale przed tym wszystkim sprawdź jeszcze bezpieczniki - wiem że to raczej nie ich wiza i jak by któryś padł to wcale by nie działała ale sprawdzić nie zaszkodzi.

    0
  • #5 08 Wrz 2010 17:58
    street
    Poziom 10  

    Sama pompa powinna być chyba sprawna skoro pracuje, problem w tym, ze ciągle dostaje napięcie

    0
  • #6 08 Wrz 2010 19:02
    emeryt2
    Poziom 42  

    Przekażnik pompy sklejony.

    0
  • #7 08 Wrz 2010 19:07
    street
    Poziom 10  

    Cytat:
    Przekażnik pompy sklejony

    Będzie wtedy wyłączać pompę po włączeniu zapłonu?

    0
  • #8 08 Wrz 2010 19:13
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tak , bo zasilany z 30. , a cewka +12V po kluczyku , masa podpina sterownik. Nie doczytałem - po włączeniu , a nie po wyłączeniu zapłonu - tak czy siak wyciąg przekaznik i będziesz wiedział.

    0
  • #9 09 Wrz 2010 08:43
    miki1406
    Poziom 13  

    Strona pasażera pod prawym plastikiem masz dwa przekaźniki niebieskie. Jeden od pompy, drugi nie pamiętam albo grzałka sondy, albo zapłon

    0
  • #10 09 Wrz 2010 09:21
    street
    Poziom 10  

    Po wyjęciu przekaźnika pompa sie wyłącza. W kostce na przekaźnik napięcie jest tylko na grubym czerwonym przewodzie.
    Czyżby była to wina przekaźnika?

    0
  • #11 09 Wrz 2010 09:31
    jokerro
    Poziom 33  

    Tak to wina przekaznika panie

    0
  • #12 09 Wrz 2010 14:12
    street
    Poziom 10  

    Kupiłem drugi przekaźnik, od omegi ale ilość i rozkład nóżek sie zgadzał, zapewniali że będzie pasował. Wstawiłem i pompa nie działa ani na zapłonie ani bez. Słychać że przy włączeniu zapłonu przekaźnik pstryknie ale pompy nie włącza.
    W starym przekaźniku zmostkowane były piny 85 i 86b i chyba dlatego pompa ciągle chodziła.
    Przewody sprawdziłem, 3 idą do ECU jeden do bezpiecznika a na dwóch pozostałych jest +12V z zacisku 30.
    Możliwe że to wina ECU?

    0