Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Bora 1.9 TDI 115km EGR co jest?

DamianNowak 08 Sep 2010 19:52 20701 9
  • #1
    DamianNowak
    Level 2  
    Witam,

    Czytałem posty na temat EGR plującym olejem w passacie b5 na tym forum.

    Quote:
    Jeśli z 2 przeciwległych otworków znajdujących się pod widocznym na fotce grzybkiem (siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR) wycieka olej i dodatkowo słyszysz efekty dźwiękowe uciekającego powietrza to oznacza to, że jest nieszczelność pomiędzy trzonkiem zaworu a obudową, w której się porusza i tamtędy przeciska się olej będący w dolocie a dodatkowo ucieka minimalnie powietrze doładowane. Wycieku oleju nie pozbędziesz się poprzez czyszczenie gdyż zaraz wyciek pojawi się znowu. W tej sytuacji pomaga albo wypięcie odmy z dolotu i dodatkowo zaślepienie dwóch otworków pod siłownikiem zaworu albo wymiana EGR na inny szczelny lub nowy.
    Olej w dolocie to rzecz całkowicie normalna w TDI gdyż jest on zasysany przez turbosprężarkę z odmy (połączenie odmy z dolotem to wężyk wychodzący z pokrywy zaworów i wchodzący do rury powietrza pomiędzy turbosprężarką a filtrem powietrza i tam jest źródło tego oleju, pomijając skrajne przypadki kiedy pada uszczelnienie wałka turbosprężarki i do dolotu dostają się duże ilości oleju - warto rozłączyć łącznik gumowy powietrza doładowanego przed samym intercoolerem i sprawdzić ile wyleje się tam oleju).


    Mam taki sam problem w Borze z 2000 roku. EGR też pluje olejem, dodam jeszcze ze nie kopci wogóle z rury, na zimnym i na rozgrzany silniku, trochę mnie to denerwuje bo po 400-500km mam trochę plamek oleju w okolicach EGR.

    Proszę o komentarz tych wypowiedzi, znalazłem je w internecie na temat EGRu ten sam ślinik VW TDI:

    Quote:
    podejrzewam jak ci sie juz leje stamtąd olej to masz turbine do wymiany


    i tej
    Quote:
    nie radzil bym tego robic(rozebrać i wyczyścić) bo i tak wydmucha a jak turbina juz rzuca olejem to moze doprowadzic do gwaltownego zniszczenia silnika jak juz pusci calkiem. Albo turbo albo odma na silniku zasysa.


    Dodam jeszcze, że nie zauważyłem aby autko opadło coś na mocy (jeśli turbina pada). Idzie tak jak zawsze, olej wymieniany co 15tys, castrol edge.
    Z góry dzięki za komentarz.
  • Helpful post
    #2
    caveman2009
    Level 14  
    EGR - zawor recyrkulacji spalin.
    EGR jezeli popuszcza jest do wymiany, jezeli lubisz zabawe mozesz wyczyscic i za miesiac bedziesz robil to samo, w dwoch slowach: do wymiany.
    Jezeli olej zanjduje sie w dolocie tzn. ze lozyska w turbosprezarce nadaja sie do wymiany, do calego zestawu dochodzi odma oczywiscie i teraz w zaleznosci od silnika jaki masz jest osobno lub zintegrowana z pokrywa zaworow.
    Spore wycieki oleju do dolotu sa przyczyna szybkiego przytkania katalizatora, jak rowniez zwiekszenia toksycznosci spalin.
    Niestety jak wczesniej wspomniane zbyt duze zuzycie lozyskowania turbosprezarki moze doprowadzic do jej szybkiego zniszczenia. Zawiez do regeneracji nie powinno duzo kosztowac (1000-1500zl), nie bierz na wymiane, karz zregenerowac twoja(oznacz sobie jakos). Koszt moze okazac sie duzy jezeli oska jest zuzyta, na niej na stale osadzony jest wirnik spalinowy(goracy).
  • Helpful post
    #3
    MobilTruck
    Level 31  
    Gdzieś tu pisali chyba nawet Sztomel że olej w dolocie nie jest pompowany przez turbo tylko odpowietrzenie skrzyni korbowej(potocznie odma)
  • Helpful post
    #4
    ftp.kowal
    Level 36  
    kolega Pitool ma racje Sztomel pisze to prawie w każdym temacie odnośnie turbiny, a także o ile dobrze pamiętam jest temu poświęcony jeden z tematów kolegi Sztomela.
    A co do EGRu jesli siłownik od niego przepuszcza powietrze to nadaje się jedynie do wymiany. Jeśli nie przepuszcza to wyczyszczenie i dobre uszczelnienie w miejscu połączeń
  • Helpful post
    #5
    tomek.kopiec
    Level 18  
    caveman2009 wrote:
    EGR - zawor recyrkulacji spalin.
    EGR jezeli popuszcza jest do wymiany, jezeli lubisz zabawe mozesz wyczyscic i za miesiac bedziesz robil to samo, w dwoch slowach: do wymiany.
    Jezeli olej zanjduje sie w dolocie tzn. ze lozyska w turbosprezarce nadaja sie do wymiany, do calego zestawu dochodzi odma oczywiscie i teraz w zaleznosci od silnika jaki masz jest osobno lub zintegrowana z pokrywa zaworow.
    Spore wycieki oleju do dolotu sa przyczyna szybkiego przytkania katalizatora, jak rowniez zwiekszenia toksycznosci spalin.
    Niestety jak wczesniej wspomniane zbyt duze zuzycie lozyskowania turbosprezarki moze doprowadzic do jej szybkiego zniszczenia. Zawiez do regeneracji nie powinno duzo kosztowac (1000-1500zl), nie bierz na wymiane, karz zregenerowac twoja(oznacz sobie jakos). Koszt moze okazac sie duzy jezeli oska jest zuzyta, na niej na stale osadzony jest wirnik spalinowy(goracy).

    Czyli 100% vagów na świecie ma turbiny padnięte,zmień ten napis pod nickiem jak nie wiesz skąd w wiekszości marek z silnikami(i ich turbinami) w idealnym stanie w dolocie znajduje sie osad olejowy.A z egr to niestety w tych i innych markach naturalny stan rzeczy po jakimś przebiegu,są tam elementy ruchome w których wyrabiają się uszczelnienia i ta mgła olejowa pod ciśnieniem wytworzonym przez turbosprężarkę jest wciskana w wszelkie dostępne szczeliny.Rozumiem to denerwuje ale prawdziwym lekarstwem to jest wymiana na nowy,ponieważ czyszczone i tak puszczą za nie długo.
  • Helpful post
    #6
    caveman2009
    Level 14  
    tomek.kopiec wrote:
    caveman2009 wrote:
    EGR - zawor recyrkulacji spalin.
    EGR jezeli popuszcza jest do wymiany, jezeli lubisz zabawe mozesz wyczyscic i za miesiac bedziesz robil to samo, w dwoch slowach: do wymiany.
    Jezeli olej zanjduje sie w dolocie tzn. ze lozyska w turbosprezarce nadaja sie do wymiany, do calego zestawu dochodzi odma oczywiscie i teraz w zaleznosci od silnika jaki masz jest osobno lub zintegrowana z pokrywa zaworow.
    Spore wycieki oleju do dolotu sa przyczyna szybkiego przytkania katalizatora, jak rowniez zwiekszenia toksycznosci spalin.
    Niestety jak wczesniej wspomniane zbyt duze zuzycie lozyskowania turbosprezarki moze doprowadzic do jej szybkiego zniszczenia. Zawiez do regeneracji nie powinno duzo kosztowac (1000-1500zl), nie bierz na wymiane, karz zregenerowac twoja(oznacz sobie jakos). Koszt moze okazac sie duzy jezeli oska jest zuzyta, na niej na stale osadzony jest wirnik spalinowy(goracy).

    Czyli 100% vagów na świecie ma turbiny padnięte,zmień ten napis pod nickiem jak nie wiesz skąd w wiekszości marek z silnikami(i ich turbinami) w idealnym stanie w dolocie znajduje sie osad olejowy.A z egr to niestety w tych i innych markach naturalny stan rzeczy po jakimś przebiegu,są tam elementy ruchome w których wyrabiają się uszczelnienia i ta mgła olejowa pod ciśnieniem wytworzonym przez turbosprężarkę jest wciskana w wszelkie dostępne szczeliny.Rozumiem to denerwuje ale prawdziwym lekarstwem to jest wymiana na nowy,ponieważ czyszczone i tak puszczą za nie długo.


    Kolego czytaj a potem sie udzielaj, gosc napisal ze egr PLUJE olejem i sciera plamy oleju. Wymadrzaj sie z mgielka jezeli przedstawi przebieg do 80tys km, ale ja gwarantuje ze w oryginale ten 11letni diesel ma min 200 jak nie 300tys(oczywiscie na liczniku widnieje pewnie 120 albo 150tys godne szerokiego usmiechu), wiec o czym ty w tym momencie piszesz, czy ty widziales wogole samochod w zyciu? Bo ja w idealnym stanie to tylko nowke w salonie widzialem a i te nie zadko trafiaja do nich na lawecie po probnej jezdzie. To co jezdzi w Pl zwlaszcza z importu ma bardzo wymieszane, nowa kierownica i taki Zenek czy drugi Czesio jak uslyszy diesel z vw to nawet maski nie otwiera a i nie zadko po ciemku kupuje, wiec o czym ty piszesz? Idealny stan haha.... dobry jestes.

    Do tematu, najprosciej jest sciagnac waz i zobaczyc jak tam wyglada, a do tego az srubokret jest potrzebny i 5min. Potem mozna cos powiedziec bo jak narazie to gdybanie i szukanie dziury w d...ie.
    Rozwiazanie problemu:
    wymiana egr na nowy
    znalezienie przyczyny nadmiernej ilosci oleju w kolektorze ssacym:
    odma
    panewki turbosprezarki
  • #7
    DamianNowak
    Level 2  
    Dokładnie koledzy ma 292tys przejechane oryginalny przebieg. Silnik bez wyciekow, tylko ten EGR i co jeszcze zauważyłem kapie mi olej z dolotu do IC pod zderzakiem od strony pasażera ale to już wiem jak zrobić.

    Sciągałem wężyk od góry tego talerza od EGRu ale tam nic nie było, czysty był ten wężyk w środku, podejrzewam że tym wężykiem dolatuje powietrze.
  • #8
    caveman2009
    Level 14  
    DamianNowak wrote:
    Dokładnie koledzy ma 292tys przejechane oryginalny przebieg. Silnik bez wyciekow, tylko ten EGR i co jeszcze zauważyłem kapie mi olej z dolotu do IC pod zderzakiem od strony pasażera ale to już wiem jak zrobić.

    Sciągałem wężyk od góry tego talerza od EGRu ale tam nic nie było, czysty był ten wężyk w środku, podejrzewam że tym wężykiem dolatuje powietrze.


    Ten wezyk daje podcisnienie do mieszka egr. Jezeli bedzie ssal powietrze z komory silnika zabrudzi sie caly uklad podcisnieniowy. Jezeli to nie jest silnik PD to zdjecie powinno nawet polepszyc charakterystyke silnika(pracuje na czystym powietrzu bez spalin) zatkaj tylko ten wezyk sruba lub jakims pinem. Jezeli jest to PD zawor EGR musi byc podlaczony, recylkulacja spalin obniza temp gazow wylotowych o 5%, bez sprawnego EGR za chwile pojdziesz po nowy katalizator, jedyne co mozesz zrobic przy PD to zminimalizowac prace zaworu egr w adaptacji silnika ale do tego potrzebny kabel.
    Niestety to nie zalatwi problemu oleju w dolocie jak rowniez wycieku z egr, poniewaz olej dosteje sie tam przez zuzyta prowadnice zaworu egr.
    Wiesz co masz zrobic wiec nie ma tu juz o czym gdybac, teraz tylko spory wydatek dla ciebie\powodzenia
  • #9
    DamianNowak
    Level 2  
    Co to znaczy "silnik PD" ?
  • #10
    caveman2009
    Level 14  
    DamianNowak wrote:
    Co to znaczy "silnik PD" ?


    POMPO WTRYSKI