Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ATmega8 ASM RS232 PC - podstawowe informacje

08 Wrz 2010 19:53 2395 9
  • Warunkowo odblokowany
    Witam

Szukałem chwilę informacji na ten temat. Z powodu iż jestem zielony w tej kwestii nic nie znalazłem bo nie wiem sam czego szukam.

Interesuje sie programowaniem AVR zwłaszcza ATmega8 od jakiś 6miesięcy. Mam już za sobą drobne bo drobne ale zawsze jakieś doświadczenia z tą dziedziną :). Nie jest mi obcy EEPROM czy inne podstawy AVR w ASM (te najbardziej potrzebne).

Od kilku tygodni interesuje mnie i ciekawi sytuacja jak i czy mogę użyć ATmega8 jako takiego "Testera/próbnika" i aby te dane przesłał mi na PC w formie jakiś danych. Wiadomo na PC można zdecydowanie więcej zapisać co wydłuża czas np próbkowania.

Taki przykład np chciałbym się podpiąć pod wtryski paliwa i zobaczyć co się tam dzieje na PC (po obróbce jakoś danych przesłanych przez ATmega8).

No właśnie, z powodu iż nic nie wiem na ten temat (komunikacji) potrzebne mi wskazówki czego mam szukać.

Znalazłem Tylko że muszę użyć układ scalony MAX232 do "pogodzenia" napięć PC i TTL. I to wszytsko ale jak przesyłać dane. Jaki program do PC sterownik czy coś to już nie znalazłem. Wszystko na co się napotkałem to BASCOM lub C a prawie nic w ASM (mówię o podstawowych informacjach na ten temat)

Mam nadzieję że znajdzie się jakiś forumowicz który będzie miał chwilkę czasu aby koledze mniej wiedzącemu troche nakreślić drogę do sukcesu :)
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Adrian_sekowski napisał:

Znalazłem Tylko że muszę użyć układ scalony MAX232 do "pogodzenia" napięć PC i TTL. I to wszytsko ale jak przesyłać dane.