Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[BMWe36] Przyciski do sterowania szyb i szyberdachem

fllanker 08 Wrz 2010 21:15 1139 1
  • #1 08 Wrz 2010 21:15
    fllanker
    Poziom 10  

    Witam, mam taki problem posiadam u siebie pelna elektryke szyb i szyberdachu wszystkie przelaczniki mam niestety starego typu, tzn. biale z pinami widoczne na foto. Pozniej stosowano do szyb nowsze z zielona kostka, do szybera pozniej tez prowadzili te z zielona. Chcialem kiedys przejsc na zielone poniewaz biale ciezko znalezc i szybciej siadaja, mi tez juz siadly ze 3 od kad mam to auto ( dlatego wprowadzili zielone ), ale niestety nie da sie tego tak latwo zrobic, gdyz w bialych caly mechanizm znajduje sie w przycisku przez co przechodza przez niego wieksze napiecia i szybciej sie wypala - tak sie dowiedzialem i tak pewnie jest. W zielonych jest jakos inaczej i niestety da sie tylko polaczyc kabellkow z bialego do zielonego. i moje pytania brzmia tak:
    1. Czym roznia sie oba przyciski i dlaczego nie da sie w latwy sposob podmienic kabelkow (jakies przetworniki, sterowniki sa do tego dodatkowo ? )
    2. Chcac podmienic przycisk np tylko w szyberdachu to da sie bez wymiany calego to zrobic ? czym roznily sie szyberdachy z przyciskami z pinami od tych zielona kostka ?
    3. Czy da sie jakos porzadnie naprawic te przyciski z pinami, bo jak pisalem siadaja one i kiedys nawet jak naprawialem to po jakims czasie znow sie zwalil i koles powiedzial ze tak sie bedzie dzialo bo taka ich natura, uzywki sa drogie i ciezko dostepne o nowych nie wspominajac... :/

    [BMWe36] Przyciski do sterowania szyb i szyberdachem
    nowszy typ (zielona kostka)
    [BMWe36] Przyciski do sterowania szyb i szyberdachem
    starszy (bialy z pinami)

    0 1
  • #2 10 Wrz 2010 18:59
    uzigt
    Poziom 9  

    W starszych wersjach E36 były przyciski które bezpośrednio zmieniały biegunowość tzn dochodził do nich plus po zapłonie, masa oraz dwa wyjścia na silniczki. I przełącznik zamieniał plus z minusem na silniczek czyli na kablu 1 plus na 2 minus jak do góry i na odwrót na 1 minus na 2 plus jak na dół. A w tych nowych jest to już sterowane masą na sterownik za schowkiem pasażera który wszystkimi szybami i dachem steruję sam. przerobić pewnie że się da ale wiąże się to z wymianą wiązki i sterownika szyb i centralnego zamka.

    0
  Szukaj w 5mln produktów