Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna II 1.8 LPG automat - rano nie pali za 1szym razem

damdam 09 Wrz 2010 13:25 2416 5
  • #1 09 Wrz 2010 13:25
    damdam

    Poziom 32  

    Witam,

    Problem jak w temacie - rano odpala, wchodzi na 300-400 obrotów, po czym gaśnie, i tak kilka razy. po 3-4 próbach wchodzi na 1100 obr. i pracuje już normalnie.

    Parametry w normie / temperatura, pociśnienie /. Brak błędów w sterowniku silnika, ze skrzynią KTS nie chce gadać.

    Zauważyłem że dzieje się w to w pozycji "P". w "N" zapala dobrze. Niestety nie wiem czy to tylko zbieg okoliczności . Czy możliwe żeby skrzynia tak obciążała silnik że gaśnie?

  • #2 26 Gru 2010 10:34
    Johnympl
    Poziom 10  

    raczej skup sie na sondzie lambda. podepnij sie pod clip (Komputer serwisowy)albo ddt (łatwiej osiągalny iterface) i sprawdź parametry. poszukaj też na forum renault laguna klub polska

  • #3 26 Gru 2010 11:16
    damdam

    Poziom 32  

    hmm,dzięki , ale to byłby pierwszy ECU jaki znam, który przy temp. silnika <20*C bierze pod uwagę sygnał sondy...

  • #4 27 Gru 2010 10:21
    Johnympl
    Poziom 10  

    hmm, w mojej lagunie własnie potem (wymina lambdy (taka sama lambda jest w 1.6 16V))problem znikł. są dwie w naszym aucie jedna odpowida z wolne obroty a druga za wysokie. jest jeszcze opcja urwnego języczka w czytniku kartle wtedy to sie objwia tym ze nie odpala po nacisnieciu jednorzowym a wymaga trzymania guzika start az odpali.

  • #5 27 Gru 2010 14:08
    damdam

    Poziom 32  

    nie no kolego, chyba trochę się zagalopowaliśmy :) Twojej może pomogło odpięcie klemy a nie wymiana sondy ;)

  • #6 28 Gru 2010 17:37
    Johnympl
    Poziom 10  

    Nie nie galopujemy, podpinałem na żywca do kompa.przepustnica wyczyszczona ale nie obeszło się bez wymiany lambdy. tzw drugi czujnik tlenu czyli ten po lewej za katalizatorem. - po wymianie chodzi juz prawidłowo. Objawy były takie. po nacisnieciu "start" silnik jakby z oporem wchodził na obroty. trzymał 400rpm przez sekunde dwie i albo wchodził na 800 do 1000 albo zdychał i odpalał za drugim czasem trzecim razem.
    Podpinalismy pod komputer bosha i ta sonda wskazywała stałe 449 -459 mV podczas gdy druga pokazywała od 0 do ok 900mV zależnie od obrotów silnika. teraz obie pokazują od 0 do 900mV. no i juz nie ma błedu sondy w pamieci i obecnej.

    dalej sie upierasz?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME