Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciągnik siodłowy IVECO EURO TECH rok. prod. 1998 auto dymi

rapid-ba 09 Wrz 2010 21:12 4385 16
  • #1 09 Wrz 2010 21:12
    rapid-ba
    Poziom 9  

    Witam,

    prosze o pomoc zdjagnozowałem juz kody błedów w moim aucie IVECO EURO TECH rok. prod. 1998 ze skrzynią biegów Astronic model 440E38
    1.czujnik/obwod RPM; brak sygnału
    4. czujnik/obwod poz.przepustnicy (gazu): uszkodzenie
    6. czujnik/obwod temperatury chłodzenia: wartość za wysoka
    8. ciśnienie boost: wartość za wysoka
    9. ciśnienie boost: wartość za niska
    10. temperatura powietrza: wartość za wysoka
    12. alternator: błąd
    15. dawka paliwa: sygnał za niski

    Czy moze mi ktoś te kody wytłumaczyc o co chodzi? Jak tego złoma naprawić? Czy jest to sens naprawiać?

    Prosze o pomoc za co z góry serdecznie dziekuje.

    Pozdrawiam,

    0 16
  • Fibaro
  • Pomocny post
    #2 09 Wrz 2010 21:23
    jannaszek
    Poziom 39  

    Czyli wszystkie czujniki praktycznie masz uszkodzone +alternator. Chyba że po części masz zakwizytowane przebiegi zdarzeń, które wystąpiły i nie zostały skasowane.
    Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz.
    Wszystko jest do naprawienia, ale warunek-trzeba określić kondycję mechaniczną motoru, choćby ciśnienie w cylindrach,rozrząd cisnienie oleju, aby nie pakować nie potrzebnie kasy.
    1.czujnik/obwod RPM; brak sygnału -obroty wału silnika
    4. czujnik/obwod poz.przepustnicy (gazu): uszkodzenie- potencjometr pedału gazu
    6. czujnik/obwod temperatury chłodzenia: wartość za wysoka -tempetratura wody- przerwa lub uszkodzony czujnik
    8. ciśnienie boost: wartość za wysoka -cisnienie doładowania za wysokie
    9. ciśnienie boost: wartość za niska - za niskie doładowania(motor nie dał oczekiwanej odpowiedzi na położenie pedału gazu.
    10. temperatura powietrza: wartość za wysoka -temperatura powietrza doładowania (czujnik uszkodzony lub wynik przeładowania turbo, czy też zabity intercoler)
    12. alternator: błąd _ładuje/ nie ładuje, lub brak sygnału do obrotomierza z wyjścia W.
    15. dawka paliwa: sygnał za niski- czujnik ciśnienia paliwa? lub nawiązanie do pkt. 9

    0
  • Pomocny post
    #3 09 Wrz 2010 21:24
    DaroMc
    Poziom 15  

    Może alternator/ regulator napięcia. Zbyt duże ładowanie...

    0
  • #4 09 Wrz 2010 21:52
    rapid-ba
    Poziom 9  

    Kupiłem to auto niby okazyjnie, ta okazja to taka mina że żyć sie odechciewa. silnik jest po kapitalnym remoncie, hamulce zrobione, skrzynia biegów wybierak zrobiony, siodło zregenerowane, opony kupione, wiecej rzeczy jest już zrobionych tylko to dymienie i kontrolka edc i abs mi siwieci na desce. wartość samochodu wstosunku do tego co utopiłem to już lepiej nie pytajcie!!!!!!!

    Dodano po 3 [minuty]:

    czy ten pedał gazu da się naprawić czy lepiej poszukać drugi?

    0
  • Fibaro
  • Pomocny post
    #5 09 Wrz 2010 22:02
    jannaszek
    Poziom 39  

    Trzeba mierzyć napięcie referencyjne i sygnał wychodzący- jest to przeważnie potencjometr.Wymiana jeśli przerwa.
    Kup jakiś używany czujnik ciśnienia doładowania, chyba jest zintegrowany z cz. temperatury.To zależy ile przewodów wychodzi.Bo on decyduje o dawce i wspomniany potencjometr.
    Ale czujnik obrotów wału też musi działać, chyba ze chodzi o alternator. Widzisz, ciężko kupować, a nie mogąc sprawdzić.
    jeśli edc zobaczy wszystkie peryferia, to zgaśnie, lub zgaśnie po resecie.ABS to inna rzecz,Może być pierdółka,Czujniczek, lub okablowanie, ale może też siedzieć któryś elektrozawór, czy przetwornik w pedale, najpierw zrób motor.
    Daj to komuś do roboty, ale zaufanemu, bo cię zerżnie na elektronice.

    0
  • #6 09 Wrz 2010 22:17
    rapid-ba
    Poziom 9  

    Może znacie kogoś kto by ten pedał gazu reanimowł?

    Dodano po 3 [minuty]:

    czy wraz ze zgaśnięciem kontrolki edc, auto powinno przestać dymić. bo przedewszystkim mi na tym zależy.

    0
  • Pomocny post
    #7 09 Wrz 2010 22:21
    jannaszek
    Poziom 39  

    rapid-ba napisał:
    Może znacie kogoś kto by ten pedał gazu reanimowł?

    Dodano po 3 [minuty]:

    czy wraz ze zgaśnięciem kontrolki edc, auto powinno przestać dymić. bo przedewszystkim mi na tym zależy.

    Jeśli edc zgaśnie, to na 90% zniknie dymienie, ponieważ motor będzie zasilany optymalnie, o co zadba właśnie EDC.
    Pozostałe 10% zużyte końcówki wtrysków, spalany olej i takie tam-filter zabity..
    Pedał sprawdź miernikiem, albo powiedz czy go zapalasz i reaguje na gaz?
    jeśli tak, to usterka była chwilowa. Albo istnieje mikro przerwa i EDC c...

    0
  • Fibaro
  • #8 09 Wrz 2010 22:31
    rapid-ba
    Poziom 9  

    bo zaczołem juz podejrzewać, ze to dymienie to może być pompa która juz była sprawdzana i jest ok. wtryski też ponoć były sprawdzane.

    Dodano po 2 [minuty]:

    pedał działa, normalnie gazuje. są tylko takie czasami przypadki ze sam lekko sobie doda gazu lub reaguje z opóżnieniem, ale to sporadycznie sie tak dzieje.

    Dodano po 1 [minuty]:

    sprawdzić miernikiem czy jest przejscie?

    0
  • Pomocny post
    #9 09 Wrz 2010 22:36
    jannaszek
    Poziom 39  

    rapid-ba napisał:
    bo zaczołem juz podejrzewać, ze to dymienie to może być pompa która juz była sprawdzana i jest ok. wtryski też ponoć były sprawdzane.

    Dodano po 2 [minuty]:

    pedał działa, normalnie gazuje. są tylko takie czasami przypadki ze sam lekko sobie doda gazu lub reaguje z opóżnieniem, ale to sporadycznie sie tak dzieje.

    No to EDC Tego nie toleruje-wymiana.( ale widzisz może być że gubi sygnał z czujnika obrotów)
    Pompa nie ma nic do dymienia, po prostu dostaje zawyżony rozkaz, i pakuje za dużo paliwa.Ale czujniki wszystkie muszą grać, zwłaszcza doładowania. Tak samo szczelność układu doładowującego.
    Tak się nie da naprawiać, to jakby rodzić przez telefon.
    Za dużo niewiadomych i tyle samo możliwości.

    0
  • #10 09 Wrz 2010 22:45
    rapid-ba
    Poziom 9  

    ok. czyli ten pedał gazu do wymiany? nie da sie go naprawić? czujnik ciśnienia doładowania jeśli jest zintegrowany z cz. temperatury to ile ma kabelków?

    0
  • #11 09 Wrz 2010 22:56
    jannaszek
    Poziom 39  

    rapid-ba napisał:
    ok. czyli ten pedał gazu do wymiany? nie da sie go naprawić? czujnik ciśnienia doładowania jeśli jest zintegrowany z cz. temperatury to ile ma kabelków?

    Po mojemu 4.Wiesz gdzie szukać- w kolektorze.Ale brak pewności czy on padł.:|

    0
  • Pomocny post
    #12 09 Wrz 2010 23:05
    svavecone
    Poziom 23  

    Jezeli zaczynasz od wyeliminowania dymienia to na 99% nie jest to pedal gazu.Przy tak wielu bledach aktywnych masz nikle szanse trafienia w cel bez diagnozy komputerowej .
    Wedlug Twoich bledow to komputer nie jest w stanie ustawic rownej pracy silnika i zwala wine na rozne komponenty / czujniki .
    Nikt Ci nie pomoze tak na forum z takim szerokim zakresem bledow .
    ( czujnik doladowania mozesz odlaczyc ,wtedy silnik powinien przejsc w wartosci srednie i dymienie powinno sie zmienic jak nie ustac ,jezeli ten czujnik bylby walniety ).
    Jedz na sama diagnoze , troche kosztuje ,ale bedziesz wiedzial na czym stoisz.

    0
  • #13 09 Wrz 2010 23:14
    rapid-ba
    Poziom 9  

    Ok. Narazie serdeczne dzieki za pomoc, we wtorek mamy brać sie za to auto. Odezwe sie napewno jeszcze z pytaniami. a przypadkiem schematu instalacji elektrycznej nie masz? Jeszcze raz dięki za pomoc.

    Dodano po 6 [minuty]:

    A jeszcze jedno pytanie, jak sie kasuje błedy?

    0
  • #15 10 Wrz 2010 20:27
    jannaszek
    Poziom 39  

    kasowanie błedów:
    kasowanie po 1995
    1. wcisnac przycisk diagnozy pow 3 sekund i wlaczyc zaplon
    2. przytrzymac przycisk przez kolejne 3 sekundy i puscic
    3. uruchomic silnik

    0
  • Pomocny post
    #16 11 Wrz 2010 20:03
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    jannaszek napisał:

    Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz.
    1.czujnik/obwod RPM; brak sygnału -obroty wału silnika gaśnie gdy silnik pracuje
    czujnik doładowania należy rozpatrywać pod względem poziomu napięcia na wyjściu czujnika.
    15. dawka paliwa: sygnał za niski- czujnik HDK przerwa lub lużne połączenie lub listwa poniżej wartości zadanej (0.480V)

    Dym spowodowany najczęściej uszkodzeniem czujnika doładowania lub zużytymi wtryskami :arrow: auto do serwisu

    1
  • #17 20 Wrz 2010 22:51
    rapid-ba
    Poziom 9  

    Dziękuje wszystkim za pomoc, auto przestało dymić po wymianie czujników i EDC też zgasło.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Mam jeszcze pytanie może ktoś posiada instrukcje obsługi tego auta a wszczegółności obsługe skrzyni biegów Astronic.:D

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo