Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

W Japonii debiutuje kolejne elektryczne auto - ULV (wideo)

panlis2010 09 Sep 2010 22:38 1897 5
  • W Japonii debiutuje kolejne elektryczne auto - ULV (wideo) Dzięki staraniom Waseda Environmental Institute, do wejścia na rynek samochodów napędzanych energią elektryczną szykuje się nowy, jednoosobowy pojazd o nazwie ULV (Ultra Lightweight Vehicle). Wyposażony w trzy koła, ważący 72.6kg pojazd zdolny będzie do osiągnięcia prędkości maksymalnej 40 km/h przy zasięgu 80 kilometrów. Pojedyncze ładowanie akumulatorów ULV zajmie 4 godziny. Aby uczynić go jeszcze bardziej ekologicznym, Waseda postanowiło użyć przy jego konstrukcji opony typowe dla motocykli, silnik 400W oraz wzmocniony plastik, z którego zrobione jest podwozie. W zależności od grupy docelowej, producent oferował będzie pojazd w różnych wersjach (small business, organizatorzy imprez, reklama i inne). Nowy model wyceniono na 48 tys. dolarów, jednak jego wejście do masowej produkcji i sprzedaży wymusi prawdopodobnie obniżkę w ciągu kilku następnych lat, by do 2015r. cena osiągnęła ok. 9500 USD.





    Źródła:
    Link
    Link

    Cool? Ranking DIY
    About Author
    panlis2010
    Level 20  
    Offline 
    Has specialization in: tłumaczenia, copywriting
    panlis2010 wrote 518 posts with rating 14, helped 0 times. Been with us since 2010 year.
  • #2
    Yoshi_80
    Level 21  
    Nie mogę zrozumieć dlaczego całe gro rozwoju elektrycznych aut to zupełnie ślepy zaułek samochodzików-koszmarków które z góry nie mają szans powodzenia i wiadomo, że nikt nie będzie chciał jeździć bo są brzydkie, drogie i niepraktyczne.
    W ten wozik z trudem wciska sie szczupła dziewczyna to jak ma tam siąść ktoś normalnych rozmiarów? Taką drogą to rozwój elektrycznej motoryzacji będzie trwał ze 100lat.

    Elektryczny jest ekonomiczniejszy i ekologiczniejszy już z samego założenia od samochodu spalinowego więc po co posuwać to do jakiejś skrajności budując coś takiego? Tak jakby ta ekologia miała polegać na zasadzie albo uratujmy cały świat za jednym zamachem albo nie róbmy niczego. Wprowadzajmy NORMALNE auta elektryczne pokroju obecnych aut miejskich typu fiat panda czy toyota aygo tylko w wersji elektrycznej o zasięgu ok 150km. Konstrukcja moze być odchudzona, może byc z kompozytów/plastików żeby nie była to bezpośrednia konwersja spalinowego w elektryczny bo to zwykle kiepsko wychodzi. Ale na litośc boską niech ten samochód ma jakiś wygląd i jakieś zalety praktyczne, żeby weszły tam chociaż 2 osoby (weszły a nie wciskały sie) i parę toreb zakupów z marketu. Bo budując takie pojaździki to sie tylko opóźnia rozwój elektrycznej motoryzacji bo postęp to jest to czym ludzie będą chcieli jeździć.
  • #3
    R_a_v_e_N
    Level 12  
    Yoshi_80 wrote:
    Wprowadzajmy NORMALNE auta elektryczne pokroju obecnych aut miejskich typu fiat panda czy toyota aygo tylko w wersji elektrycznej o zasięgu ok 150km.

    Masz pewnie na myśli coś na kształt Hyundai BlueOn, którego premiera była wczoraj.
  • #4
    Frog_Qmak
    Level 25  
    hurrrrra! śliczny samochód, kupię go, jeszcze w przedsprzedaży, jak tylko będę mógł...
    a tak właściwie, to co to jest?


    z drugiej strony Japonia jest innym światem, nie zdziwiłbym się tak bardzo, gdyby to paskudztwo się przyjęło...
    Niemniej jednak autko nie wymaga wiele miejsca do parkowania, a na tak przeludnionej wyspie, jest to dość istotną zaletą ;P

    @Yoshi_80, nic dodać, nic ująć, oszczędziłeś mi wypowiedzi:)
  • #5
    Krzysiek16
    Level 24  
    Japońcy lubią takie dziwolągi. U nich to będzie sukces, bo to kolejne dziwne nowoczesne urządzenie. U nas nie ma szans, bo jednak w Europie ludzie zwracają uwagę na walory użytkowe sprzętu.
    A i tak dopóki nie zabierają nam normalnych spalinowych wozów, nie mamy się czym przejnować :D
  • #6
    piterus99
    Level 43  
    Spoko, jedziesz dwie godziny, ładujesz cztery a w dodatku nic się tam nie mieści. Już gokarty takie elektryczne w wesołym miasteczku są fajniejsze.
    I też na prąd.