Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Cinquecento 899 - problem z wskaźnikami paliwa,temp

dpfan 10 Sep 2010 17:39 3446 2
Testo
  • #1
    dpfan
    Level 10  
    Otóż mam problem z w/w wskaźnikami. Wskaźnik poziomu paliwa coś bardzo oszukuje. Ja wiem w CC to coś normalne ale przy 4,2 l wlanych na pusty bak pokazuje mi taką wartość:

    Fiat Cinquecento 899 - problem z wskaźnikami paliwa,temp
    fot.obrazek przykładowy z 700

    (normalnie pokazuje mi tylko przy wyłączonym silniku i wszystkich opornikach prądu)



    wskaźnik poziomu temperatury też coś za wysoko pokazuje. Dodam też że światła nie wyłączają się nawet po wyjęciu kluczyka. Dopiero mrugnięciu fleszem się wyłączają. Czy to wszystko może być ze sobą powiązane?? Co może przyczyną takiego stanu rzeczy?
  • Testo
  • #2
    jannaszek
    Level 39  
    Sprawdź połączenie masy silnika z karoserią, wszystkie połączenia masowe na panelu wskaźników, czasem trzeba przegrzać luty.
    Następna rzecz, to sprawdzenie ładowania-może zbyt wysokie.
    Co do świateł, to albo skleja się przekaźnik, albo jest jakiś problem w uszkodzonej wiązce przewodów.Coś się linkuje.
  • #3
    Dławik81
    Level 15  
    Najpierw radził bym oszukać schematu na elektrodzie sprawdzić stan połączeń masy oraz zasilanie połączenia czujnika poziomu paliwa być może bieżnia oporowa jest zbyt mocno wytarta lub pływak się zawiesił radzę pomierzyć napięcia słaba masa powoduje,że niestety wariuje wskaźnik ,sprawdź wyciągnij potencjometr pływak i sprawdź rezystancje czujnika poruszając pływakiem jeśli ewentualnie bieżnia będzie miała przerwę miernik multimetr to wskaże lub będzie wytarta rezystancja nie będzie płynie malała lub rosła tylko skoki to znaczy ,że uszkodzony czujnik, a w przypadku gdy temperatura silnika ulega znacznemu zakłamaniu powoduje jest też spadek napięcia na wtykach konektorowych ,który powoduje że sterownik komputer otrzymuje informacje ,że silnik jest zimy i pokazuje ci temperaturę zaniżona niż ta realna w rzeczywistości rezystancja wysoka czyli temperatura niska parametr ten jet bardzo istotny w obliczaniu dawki wtrysku i rozruchu zimnego silnika, Zmierz dokładnie rezystancje czujnika bo może on być uszkodzony i wprowadzać zakłamania. Pomiar omomierzem pomaga określić sprawność czujnika druga , na końcu sprawdził bym podłączenie wtyczki wchodzące na zegary czy są dokładnie powciskane.

    Dodano po 12 [minuty]:

    A co do świateł to samo radze sprawdzić masę stan przewodów połączenia wtyczki zasilających przekaźnik , sprawdź też przekaźnik pod wględem sprawności a co do samego zegara radził bym rozebrać sam zegar i przelutować ewentualne zimne luty . powodzenia.