Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Impulsator - czujnik halla - dopasowanie - brak zamienników

firepunch 11 Wrz 2010 11:42 10184 17
  • #1 11 Wrz 2010 11:42
    firepunch
    Poziom 13  

    Posiadam stary silnik wysokoobrotowy od motoru Yamaha FJ1100 w którym jest skoszony impulsator - odpowiada on za podawanie iskry w odpowiednim momencie (obok kręci się na wale "kowadełko"). Silnik ma już prawie 25 lat i nie ma możliwości dokupienia tego elementu w "normalnej" cenie.
    Czy mając identyczny czujnik z innego sprawnego silnika tego samego modelu jestem w stanie wybadać jakie są to hallotrony i jakoś je dosztukować?
    Czy ktoś jest mi w stanie podpowiedzieć jak się za to zabrać i co mi będzie potrzebne?

    0 17
  • Fibaro
  • #2 12 Wrz 2010 09:53
    jack63
    Poziom 40  

    A jesteś pewny, że to halotron? Jakieś zdjęcia. Ile przewodów do niego dochodzi?
    Jak halotron to wystarczy pewnie każdy współczesny przełączający. Może być problem z prądem wyjściowym i to trzeba sprawdzić. Schemat układu zapłonowego by się przydał.

    0
  • #3 12 Wrz 2010 12:06
    firepunch
    Poziom 13  

    Nie jestem pewien na 100% ze to hal - tak mi sie tylko wydaje.

    Impulsator - czujnik halla - dopasowanie - brak zamienników

    Schemat całej instalki tutaj: (element ktorego brakuje to "Pick-up coil")

    Impulsator - czujnik halla - dopasowanie - brak zamienników

    Robiłem tez uproszczoną instalacje elektryczną w bardzo podobnym moto XJ600 i wyglądała ona tak: (to arcydzieło jest bardziej przejrzyste)

    Impulsator - czujnik halla - dopasowanie - brak zamienników

    W skrócie nasz czujnik którego nie ma idzie trzema lub dwoma przewodami do modułu zapłonowego a ten moduł w zależności od obrotów silnika decyduje kiedy dać iskrę, dlaczego 3 lub 2 - w XJ600 były dwa te czujniki - tutaj mamy tylko jeden wiec nie jestem pewny.[/img]

    0
  • #4 12 Wrz 2010 12:36
    ociz
    Moderator Samochody

    Coil - cewka
    Czujnik indukcyjny nie hall.

    0
  • #6 12 Wrz 2010 12:58
    azibik
    Poziom 32  

    Chyba we fiacie punto jest taki czujnik.

    0
  • Fibaro
  • #8 12 Wrz 2010 13:13
    1078231
    Usunięty  
  • #9 13 Wrz 2010 10:23
    jack63
    Poziom 40  

    Rozwiązanie problemu jest blisko, ale jeszcze trzeba popracować.:D
    Czujnik wg. mnie jest typu reluktancyjnego a nie generacyjnego. Cewki wg. schematu są dwie!
    Pomysł Motronic jest bardzo ciekawy i też bym próbował iść w tym kierunku.
    Pasowało by omierzyć działający czujnik. Pomiar indukcyjności w dwóch położeniach wirnika jest bezwzględnie konieczny.
    Zamocowanie głowic magnetofonowych może być trudne i nie wiadomo jak ich indukcyjności "wpasują się" w układ.
    Może lepiej samemu coś zmaścić wzorując się na oryginale. Nie musi to być takie piękne, byleby miało podobne parametry. Kawałeczek rdzenia + karkasik+uzwojenia, a wszystko po sprawdzeniu zalane żywicą.
    A może trzeba to po prostu kupić lub wyjąć z jakiegoś rozbitka?

    0
  • #10 14 Wrz 2010 15:39
    firepunch
    Poziom 13  

    Będę testował z głowica, a jak nie ruszy to wezmę od punciaka.

    Mam natomiast jeszcze jedno pytanie OT o czujnik halla
    posiadam jeszcze inny silnik spalinowy (tym razem od samochodu ale goły bez elektroniki) w którym iskra sterowana jest czujnikiem halla. Po małych eksperymentach z diodką LED stwierdziłem że rozdzielacz zapłonu jest sprawny - diodka zaświeca się 4 razy na 1 obrót aparatu zapłonowego , niestety później chyba go uszkodziłem - podłączyłem zamiast diodki przekaźnik (zbyt duże obciążenie) , mam jeszcze jeden identyczny rozdzielacz zapłonu i tym razem chce to zrobić dobrze.
    Czy ktoś mi może podpowiedzieć jak bez dodatkowego osprzętu odpalić ten silnik - zamienić impulsy elektryczne z czujnika halla na iskrę - dodam tylko ze silnik jest na gaźniku a wyprzedzenie zapłonu sterowane jest podciśnieniem - nie posiadam "pseud komputera" od tego silnika - chcę go tylko przetestować.

    0
  • #11 14 Wrz 2010 15:53
    ociz
    Moderator Samochody

    Przekaźnikiem to nie był dobry pomysł. :D
    Jak chcesz wstawiać halla na 12V to podłącz cewkę i moduł ze starszych VW, tanie na szrotach i niezawodne.

    0
  • Fibaro
  • #13 14 Wrz 2010 18:09
    manta
    Moderator Samochody

    Szkoda czasu, moduł TSZ-1+ cewka i akumulator. Raz kupisz i masz do sprawdzania innych silników, koszt na szrocie śmieszny.

    0
  • #14 14 Wrz 2010 21:04
    1078231
    Usunięty  
  • #15 18 Wrz 2010 15:11
    firepunch
    Poziom 13  

    ociz napisał:
    Przekaźnikiem to nie był dobry pomysł. :D
    Jak chcesz wstawiać halla na 12V to podłącz cewkę i moduł ze starszych VW, tanie na szrotach i niezawodne.



    Pożyczyłem ze starego golfa graty.
    Czy połączenie wszystkiego do kupy ma wyglądac tak: ?

    Impulsator - czujnik halla - dopasowanie - brak zamienników

    0
  • #16 18 Wrz 2010 21:05
    1078231
    Usunięty  
  • #17 18 Wrz 2010 21:49
    carrot
    Moderator Samochody

    Co do początkowego problemu, to podobnej konstrukcji czujniki były w aparatach zapłonowych mitsubishi L300, eclipse, colt, Hyundayu pony i w Hondach civic, crx

    0
  • #18 18 Wrz 2010 22:40
    ociz
    Moderator Samochody

    Ja miałem na myśli jeszcze starsze, tzn cewka butelkowa i moduł 7-pin, te kwadratowe cewki zintegrowane z modułem już nie są takie niezawodne, wręcz przeciwnie.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo