Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF 18 GTI

firdy 27 Sty 2003 18:10 3652 8
  • #1 27 Sty 2003 18:10
    firdy
    Poziom 21  

    Mam pytanie czy ktoś spodkał się z taką usterką
    Samochód z roku 91, na pełnym wtrysku pracuje na wolnych obrotach nie równo. Jak obroty spadną ponizej 500 następuje nagły wzrost do 2000. Takie obroty utrzymują się dość długo chyba ze się przygazuje. Samochód jest z inst. gazową i na gazie jest tak samo. Po odłączeniu zaworu obejściowego powietrza silnik prawie gaśnie to chyba ten zawór jest dobry. Czy można sprawdzić komputer bez OBD . Słyszałem że można samo diagnostyką,tylko jak, i dzie znaleść kody.

    0 8
  • #2 27 Sty 2003 18:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 27 Sty 2003 18:27
    firdy
    Poziom 21  

    Dolny śląsk ale pracuje w Krakowie

    0
  • #4 07 Mar 2003 20:19
    gsmline
    Poziom 24  

    Witam z tym samym problemem - kilku mechaników mówiło że to wina silniczka krokowego lub zasilanie awaryjne - jak odpieli mi zasilanie na silniczek krokowy to jest spokuj tylko nie testowałem tego bo podobno są problemy gdy jest zimno bo nie ma ssania ;) jak coś macie to czekam może coś innego nawala i robi błędy na silniku krokowym?

    0
  • #5 07 Mar 2003 22:18
    imnothep
    Poziom 11  

    witaj ! miałem kiedyś identyczne auto i jedynym urządzeniem odpowiedzialnym za ustalenie wolnych obrotów jest zawór (bypass) jest to bezpośrednio sterowny z komputera zawór elektromagnetyczny , który otwiera i zamyka dopływ powietrza do kolektora ssącego . Jego uszkodzenie wiąże się z bardzo mało stabilną pracą na wolnych obrotach . Pozdrawiam

    0
  • #6 09 Mar 2003 12:17
    firdy
    Poziom 21  

    Usterka usunięta okazało się że uszkodzony jest regulator podciśnienowy ciśnienia paliwa na wtryskiwaczach. Poprostu przez rurke podciśnienia leciało paliwo do kolektora sącego i się zalewał.
    A co do odłanczania silnika krokowego to mam taką rade:
    pod przepustnicą znajduje się mikrowyłącznik. Jeżeli on się uszkodzi lub ktoś żle wyreguluje przepustnice silnik krokowy(obejścia) zaczyna szaleć i można dojść do głupich wniosków.
    Do jakich to wniosków człowiek dochodzi po tygodniu rycia w garażu.

    0
  • #7 11 Mar 2003 21:29
    gsmline
    Poziom 24  

    To jest pełna elektronika na boshu z komputerem - silnik krokowy VDO jest do regulacji powietrza. A co do paliwa to jest wielopunkt i prosto na zawory więc nic wcześniej nie wpadnie. Silnik nie pracuje równo na gazie jaki i na paliwie. Jest też krańcowy na przepustnicy ale tylko do odcięcia paliwa.

    0
  • #8 12 Mar 2003 07:28
    McRobert
    Poziom 12  

    Mialem podobny problem jak wlaczylem autko czy na gazie czy benzynku nie chcial chodzic obroty falowaly. Okazalo sie ze silniczek krokowy byl tak zapieczony ze nie poruszal sie. Wyczyscilem ale na gazie nie chodzil stabilnie po odpieciu owszem. Wiec regulacja. Do tego wszystkiego jeszcze wymienilem przeplywomierz byl uszkodzony - jeden wybuch gazu dal mu rade. Na benzynie auto chodzilo jak traktor - z walnietym przeplywomierzem. A dym z rury byl az bialy i gryzl - za bogata mieszanka. Jak go ustawilem w zamkniecie recznie (przeplywomierz) to zbyt uboga - chlapalo z rury czyms czarnym. Teraz pewnie bede musial jeszcze jechac do machanika ustawic obroty bo sa za wysokie i zbyt powoli zchodzi z obrotów jak zciagne noge z gazu. To taka moja mala opowiastka. Moze komus cos podpowie.

    Jak ma sie LPG to trzeba zwracac uwage na:

    - świece najlepiej NGK
    - kable wysokiego napiecia
    - przepływomierz (czy aby go cos ni8e uszkodzilo- do gazu nie potrzebny ale do benzyny)
    - silniczek krokowy (tez moze dac w kosc - falowanie obrotow)

    Pozdrowionka

    0
  • #9 09 Cze 2003 14:33
    gsmline
    Poziom 24  

    imnothep napisał:
    witaj ! miałem kiedyś identyczne auto i jedynym urządzeniem odpowiedzialnym za ustalenie wolnych obrotów jest zawór (bypass) jest to bezpośrednio sterowny z komputera zawór elektromagnetyczny , który otwiera i zamyka dopływ powietrza do kolektora ssącego . Jego uszkodzenie wiąże się z bardzo mało stabilną pracą na wolnych obrotach . Pozdrawiam

    Kolega miał racje zawór był zatarty i wieszał się. Dałem dobry i ok.

    0
  Szukaj w 5mln produktów