Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra F 1.6 16V -zwarcie i rozładowujący się akumulator

PromO 11 Sep 2010 19:32 7303 8
  • #1
    PromO
    Level 9  
    Witam wszystkich. Problem nastepujący - od jakiegoś czasu zaczeły mi sie diać dziwne rzeczy z samochodem tzn. przerywał przy wyższych obrotach, światła oraz podświetlenie zegarów przygasało prawie do zera, radio się wyłanczało i mrugały kontrolki z ABS i ładowania. Po pewnym czasie doszedłem wkońcu że coś rozładowuje mi akumulator - wyjmowałem po kolei bezpieczniki i mierzyłem miernikiem połączonym szeregowo do minusa akumulatora pobór prądu na wyłączonym zapłonie. Na mierniku cały czas pokazywało pobór 0,42 ampera. Po wyjęciu bezpieczniku nr. 24 który według oznaczenia odpowiada za klaskon oraz światła awaryjne, pobór prądu spadł do 0,08 A. Celem dojścia do zwarcia sprawdziłem już wszytkie kierunkowskazy (styki), podłączenie klaksonu. W czasie sprawdzania okazało sięże radio, wyświetlacz godzinny oraz oświetlenie wnętrza również jest podpięte pod ten bezpiecznik. Radio już sprawdziłem. Niestety po rozpinaniu kostek, czyszczeniu styków z tych wszystkich rzeczy które sprawdziłem pobór prądu niestety nie zmniejszył się. Oczywiście mierzyłem ładowanie i według wskazań wygląda na poprawne. Odpinałem również minusową klemę z akumulatora na pracującym silniku - silnik nie zgasł. Może ktoś spotkał się z ponownym problemem i może jest jakaś rzecz typowa powodująca zwarcie przy tym bezpieczniku? Dzięki za pomoc, mam nadzieje że jasno opisałem problem!
  • #2
    AREK_GDYNIA
    Level 18  
    1. Zwóć uwagę na to ,że w Astrze po załozeniu klemy świeci się wyświetlacz wewnątrz auta. Aby go zgasić musisz przekręcić na moment stacyjkę w pozycję zapłon i wtedy dokonywać pomiarów.
    2. 0,08A to mimo wszystko zbyt duży pobór (max 0,05A)
    3. Nie odpinaj klemy przy pracującym silniku ,bo pozabijasz diody w alternatorze.
  • #3
    waldekg
    Level 28  
    Witam. Pobór prądu 0,42A jest zdecydowanie zbyt duży. Sprawdź spokojnie jakie odbiorniki są na tym bezpieczniku, czy to radio jest fabryczne? Taki upływ prądu nie jest spowodowany zwarciem. Awaryjnie wyjmuj ten bezpiecznik na czas postoju. Pozdrawiam.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    PromO
    Level 9  
    Witam. Panowie dużo już mi doradziliście - nie wpadłem niestety na to że ten wyświetlacz z godziną i datą działa chwile po założeniu akumulatora a w moim przypadku podczas prób pomiaru poboru prądu. Tym razem przekręciłem kluczyk w stacyjce żeby wyłączyć ten wyświetlacz i wtedy dokonałem pomiary. Wyszło 0,14.. Ale mniejsza z tym chyba domyślam sie co może mi tak cyckać akumulator, zresztą teraz jeżdze bez bezpiecznika który odpowiada za pobór prądu. Wczoraj podładowałem akumulator i pojechałm na próbe. Po jakichś 6km auto znowu zaczeło przerywać.. Objawy takie same jak w poście powyżej z tym że zauważyłem też że cyklicznie do tego jak auto pzerywa, coś cyka z prawej strony obok nadkola. Wiem że znajduje sie tam komputer ale czy to cyka jakiś przekaźnik? Sam już nie wiem co z tym począć, ostatnio jak naładowałem akumulator i po wyjęciu bepziecznika pojeździłem pare dni bez szwanku. Może aku sam z siebie tak szybko sie już rozładowuje? Czy może komoputer wariuje w aucie? Nie mam już pomysłów..
  • #6
    AREK_GDYNIA
    Level 18  
    Po prawej stronie znajduje się przekaźnik pompy paliwa. Moze to on cyka.
  • #7
    macialdo63
    Level 2  
    Witam ja mam identyczne problemy tylko że w astrze 1.6 16v G wiecie w czym był tu główny problem
  • #8
    andrzej20001
    Level 43  
    Jakie napięcie masz na pracującym silniku na akumulatorze i pobór spoczynkowy prądu po wyłączeniu silnika i zamknięciu auta?
  • #9
    macialdo63
    Level 2  
    Dopiero będę jechał do elektryka ale wszystkie objawy pokrywają się z przedmówcą problemu liczę że on wyjawi źródło.