Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL ZAFIRA 2.0 Z20LET problem z pracą zimnego silnika.

12 Wrz 2010 12:32 6650 17
  • Poziom 18  
    Walczę z autkiem które zakupiłem i mam następujący problem.
    Na zimno lub po dłuższym postoju silnik ma problem z poprawną pracą, jest to silnik benzynowy.
    Obiaw: Odpala bez problemu na chwilę i gaśnie, każde następne odpalenie wydłuża czas pracy.
    Po 4-6 próbach odpalenia przy ok 18C zaczyna pracować na wolnych obrotach, ale nie reaguje na wejście w obroty dusi się i próbuje zgasnąć.
    Jesli pozostawię go na tych wolnych tak na 1 min i złapie jakąś temperaturę pracuje normalnie i wkręca się w obroty nawet można jeździć.

    Diagnostyka:
    Brak błędów, kontrolki brak.

    Dane w diagnostyce:
    Pierwsze co mnie ździwiło to czas wtrysku na poziomie ok 2,7ms
    Odczyt z sondy na poziomie ok 100mV
    Przepływomierz 10kg/h 1,35V

    Według mnie zbyt uboga mieszanka i za mało paliwa, idąc tym tropem odłączyłem czujnik temp i wstawiłem rezystor 4,7K (czujnik przy 18C miał ok 2K)
    Auto odpaliło bez problemu i miało wolne obroty.
    Wymieniłem czujnik temeratury nawet dwa, myśląc ze to jego wina, efekt dalej ten sam :(
    Jakieś sugestie?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 25  
    Zobacz w parametrach jeszcze podciśnienia no i temperaturę cieczy na starym czujniku (może coś z wiązką ) .Sondę musisz sprawdzać na rozgrzanym silniku na zimnym sonda nie pracuje.
  • Poziom 18  
    Wiazkę sprawdziłem między złączem ECU a czujnikiem jest OK.
    Na ciepłym silniku ok 700-800mV
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Na wolnych obrotach powinna oscylować miedzi 200-800 mV ale to i tak nie ma zwiazku z twoim przypadkiem ,jaką temperaturę widzi ecu zasymuluj mu rezystorem 3k na zimnym silniku i próbuj palić.Zobacz jeszcze parametry pedału gazu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Tomasz 0703 napisałem na początku że wstawiłem rezystor 4,7K (czujnik przy 18C miał ok 2K)
    Auto odpaliło bez problemu i miało wolne obroty.
    Co do parametrów pedału gazu:
    położenie 0.12%
    TP sensor 1 - 0,65V , APP 0,98
    TP sensor 1 - 4,37V , APP 0,49

    Co do kolejnego pytania, nie zmierzyłem cisnienia paliwa jutro to sprawdzę bo faktycznie kilka podobnych postów o tym było.
    Tylko na logikę dziwi mnie tylko fakt jak może być to wina cisnienienia, skoro z rezystorkiem odpala i jak się zagrzeje to ma przyspieszenie jak należy i na wyższych obrotach działa prawidłowo.
    Ale oczywiście to sprawdzę.
  • Poziom 18  
    Ciśnienie ok 2,8 po włączeniu zapłonu jak i w czasie pracy.
    Czy taki objaw może powodować np zła praca czujnika położenia wału lub wałka rozrządu, ale to chyba błąd z lampką od razu by się pojawił.
    Do głowy mi jeszcze przychodzi inny motyw, przestawiony rozrząd o ząb, przy oszukaniu rezystorem na wartość ok -10C jest chyba dość mocno przestawiony zapłon i może dla tego odpala. Z czujnika oryg. temp zapłon może być w innym miejscu i nie daje rady pracować.
    Już brak mi pomysłów.
  • Poziom 35  
    Podłączałeś się z diagnoskopem, patrzałeś jaką temperaturę widzi sterownik ?
    Może jeszcze dla porządku czujnik temp. powietrza zasysanego zobacz. W silniku turbo temp. powietrza zasysanego ma duży wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu.
    Aha, zobacz jeszcze jaki ten kąt jest po uruchomieniu na zimnym...
  • Poziom 34  
    A spróbuj przepływkę przeczyścić(wiem, że to średni trop, ale dziwne rzeczy się z nimi dzieją).
  • Poziom 35  
    Przecież mu przepływka dobrze pokazuje...
  • Poziom 18  
    Czujnik temperatury podmieniałem z drugiego takiego samego silnika dla pewności, temp pokazuje raczej prawidłowo ok 18C (to było kilka dni temu)
    Szkoda ze przepływomierza nie zmieniłem, ale wartości były podobne ok 10L/h spróbuję mu sie przyjrzeć i faktycznie to już jedyny czujnik którego nie oglądałem fizycznie w jakim jest stanie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Rozrząd ok cisnienie równe po 12atm na kążdym cylindrze. Podmieniam zaraz czujniki położenia wału i wałków.
  • Poziom 35  
    czujniki nic nie dadzą, sa w porządku jezeli nie łapie błędu
    a ten IAT sprawdzałeś w końcu czy nie, bo nie wynika jasno ? To nie jest czujnik temp silnika tylko powietrza ;)
    A ile ten zapłon ci wyprzedza na starcie ?
  • Poziom 18  
    Sprawa wygląda tak, zabrałem auto z warsztatu i stwierdziłem ze trzeba nim pojeździć zobaczyć co się będzie działo (auto stało dość długo przed remontem silnika)
    Po nocy dziś rano silnik odpalił normalnie trochę bujał tak o grubość wskazówki obrotomierza ale nie zgasł i trzymał wolne obroty.
    Zastanawiam się czy to przypadek czy samo naprawienie, a moze wtryskiwacze lały i musiały popracować na obciążeniu w czasie jazdy i się przeczyściły.
    Myślę ze następne dni zweryfikują ten fakt.
  • Poziom 18  
    Nacieszyłem się,
    O ile rano odpaliła poprawnie i dojechałem do pracy to po 8h problem się pojawił.
    Znowu odpalanie bez problemu, wchodzi na 1200obr spada po chwili na 1000
    po pracuje tak z 5-10s i zaczynają obroty spadać silnikiem zaczyna telepać i w takiej agonii gaśnie. Próba dodania gazu nie zmienia efektu bardziej go pogłębia.
    Po kiku takich odpaleniach zaczeła anemicznie reagować na pedał na tyle ze można było się ruszyć z miejsca, kangurek brak przyspieszenia i delikatne strzały chyba w dolot.
    Po nagrzaniu tak do ok 70C odzyskała sprawność, poprawnie się wkręca i nic jej nie dolega.
    Zaczynam się bać ze z rana z nowu będę miał problem z odpaleniem, a najgorzej ze nie wiem co jest tego przyczyną.
    Pocieszam się ze skoro kilka dni było OK to raczej nie jest to kwestia mechaniczna typu źle złożony silnik, rozrząd etc.
    Dolot szczelny jak zassała zatkany dolot to węże się zassały i udusiła się, prawie 30s powracały do poprzedniego wymiaru.
    Kontrolki od błędów nie zapaliły się.
  • Poziom 18  
    Do dnia dzisiajszego bez problemów.
    Jedyna zależność to taka ze po każdym kasowaniu błędów efekt z odpalaniem powraca jednorazowo tak jak by ECU musiało się do czegoś przyuczyć.
    Błędy które kasuję to:
    P0170, P1614 oraz P1300 dodam ze mam LPG